Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 42 Guests are viewing this topic.

bramsat

#10600
Bij andere of nieuwe speakers is het hosanna niet uit de lucht.....alleen na ±2 weken krijg je een ander verhaal omtrent

de sound of weergave,want je kunt meten tot je een ons weegt de sound moet je wel bevallen.

In wezen bestaat er geen hifi.....het is allemaal my fi.

Vermoed dan ook dat de ontwerper van deze speaker het druk krijgt bij Hans ;) ook gezien het verleden met de dutch& dutch.
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

chansig

#10601
Quote from: ProgRocker on August 30, 2021, 07:34:11
Die zien er mooi uit! Maar als ik zo naar die foto kijk dan lijkt het wel alsof je er met je neus bovenop zit als je luistert.. staat die stoel niet heel dicht bij?

1 meter 60...dus best wel.

Quote from: bramsat on August 30, 2021, 07:49:10
Bij andere of nieuwe speakers is het hosanna niet uit de lucht.....alleen na ±2 weken krijg je een ander verhaal omtrent

de sound of weergave,want je kunt meten tot je een ons weegt de sound moet je wel bevallen.

In wezen bestaat er geen hifi.....het is allemaal my fi.

Vermoed dan ook dat de ontwerper van deze speaker het druk krijgt bij Hans ;) ook gezien het verleden met de dutch& dutch.

Ach Bram, de ontwerper van deze speaker is dezelfde als die van Dutch&Dutch. En we hoeven niet allemaal eerst 70 te worden om het geluid te hebben wat je erg kan waarderen.

Quote from: jossie on August 29, 2021, 22:42:44
Dat zal zeker, het is nogal normaal.

Grappig dat het dan bij mij een toevallige ontdekking is.  Misschien ookwel illustratief. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mijkie

Mooie speaker Hans !!

Veel luister en test plezier !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

HuubF

Quote from: chansig on August 30, 2021, 08:32:48
... En we hoeven niet allemaal eerst 70 te worden om het geluid te hebben wat je erg kan waarderen...

Haha, we kennen elkaar al bijna 20 jaar en tot nu toe heb jij de grootste, duurste en beste speakers gehad. Jij haalt de 70 als ontkennend audiofiel wel hoor!  ;)

Hoe stuur je ze nu aan en wat ben je van plan?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: HuubF on August 30, 2021, 09:28:53
Haha, we kennen elkaar al bijna 20 jaar en tot nu toe heb jij de grootste, duurste en beste speakers gehad. Jij haalt de 70 als ontkennend audiofiel wel hoor!  ;)

Hoe stuur je ze nu aan en wat ben je van plan?

Geen idee.Als deze speakers in de winkel zouden staan dan was je wel een leuke auto kwijt geweest. Tweede Hans dan. Maar toch een leuke auto met niet al teveel km, trekhaak en een flinke range.

Deze speakers zijn een eindstation. Verkopen is zinloos want dan krijg je 2 keer de helft van wat ik nu heb uitgegeven. De uitgave zelf was al geld in een put, verkopen zou dat dan nog een keer zijn.

Volgens mij zijn de A'Capella speakers de duurste speakers die ik ooit heb gehad. Nieuw dan...want ook deze weer 2e Hans gekocht. Helemaal in het zuiden van Brabant bij de Belgische grens. Hij nam toen mijn VR2 over. Geruild met een gesloten beurs. Was ook iemand van dit forum. Volgens mij heb ik buiten de KEF (1e speakers) en JM Lab (2e speakers) nooit meer nieuwe speakers gekocht. Altijd demo of 2e Hans.

Dan naar de weergave. Deze lijkt (in mijn actieve herinnering) veromd veel op die van de 8m. Gezien de ontwerper niet zo heel gek maar toch.  In het laag gaan deze wel een serieus stapje verder. Zoals Koen al aangaf een Kii maar dan met de basmodule erbij..bxt oid ? Dat betekent dat het geluid waar ik de afgelopen 4/5 jaar naar heb geluisterd weer terug is (na verkoop 8m) en dan nog een stapje verder in het laag. Dat is echt heel mooi, schoon, strak, gelaagd. En dat zonder ingrijpen DSP.

Koen gaf aan: Ga maar een beetje schuiven, draaien etc. Maar eerlijk gezegd heb ik daar helemaal geen behoefte aan. Ze zijn te zwaar en ik vraag me serieus af wat het gaat opleveren.

De aansturing ? Gewoon een Mac mini met dus de BACCH software. Laatste komt ivm de JBL's ook weer veel meer tot zijn recht. Desondanks blijven de JBL speakers (zowel de 305 als de 308) voor het geld waanzinnig goede speakers. Zeker als je de ruimte meehebt.

Wat ben ik van plan ? Eigenlijk niets. Bekabeling moet nog aangepast worden. Maar voor de rest heb ik geen plannen. Misschien in de loop van de jaren de ruimte verder fatsoeneren.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Overigens wist Doorf me haarfijn te vertellen dat ik een x aantal terug heb geschreven dat ik nooit meer afstand zou doen van "De tegel". Vandaar dat hij ook direct heeft aangegeven wel belangstelling te hebben voor de baskasten... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Klinkt goed Hans. Volgens mij is dit een prachtig 'eindstation'. Veel luisterplezier toegewenst!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ProgRocker

Quote from: chansig on August 30, 2021, 09:47:17
Geen idee.Als deze speakers in de winkel zouden staan dan was je wel een leuke auto kwijt geweest. Tweede Hans dan. Maar toch een leuke auto met niet al teveel km, trekhaak en een flinke range.

Deze speakers zijn een eindstation. Verkopen is zinloos want dan krijg je 2 keer de helft van wat ik nu heb uitgegeven. De uitgave zelf was al geld in een put, verkopen zou dat dan nog een keer zijn.

Volgens mij zijn de A'Capella speakers de duurste speakers die ik ooit heb gehad. Nieuw dan...want ook deze weer 2e Hans gekocht. Helemaal in het zuiden van Brabant bij de Belgische grens. Hij nam toen mijn VR2 over. Geruild met een gesloten beurs. Was ook iemand van dit forum. Volgens mij heb ik buiten de KEF (1e speakers) en JM Lab (2e speakers) nooit meer nieuwe speakers gekocht. Altijd demo of 2e Hans.

Dan naar de weergave. Deze lijkt (in mijn actieve herinnering) veromd veel op die van de 8m. Gezien de ontwerper niet zo heel gek maar toch.  In het laag gaan deze wel een serieus stapje verder. Zoals Koen al aangaf een Kii maar dan met de basmodule erbij..bxt oid ? Dat betekent dat het geluid waar ik de afgelopen 4/5 jaar naar heb geluisterd weer terug is (na verkoop 8m) en dan nog een stapje verder in het laag. Dat is echt heel mooi, schoon, strak, gelaagd. En dat zonder ingrijpen DSP.

Koen gaf aan: Ga maar een beetje schuiven, draaien etc. Maar eerlijk gezegd heb ik daar helemaal geen behoefte aan. Ze zijn te zwaar en ik vraag me serieus af wat het gaat opleveren.

De aansturing ? Gewoon een Mac mini met dus de BACCH software. Laatste komt ivm de JBL's ook weer veel meer tot zijn recht. Desondanks blijven de JBL speakers (zowel de 305 als de 308) voor het geld waanzinnig goede speakers. Zeker als je de ruimte meehebt.

Wat ben ik van plan ? Eigenlijk niets. Bekabeling moet nog aangepast worden. Maar voor de rest heb ik geen plannen. Misschien in de loop van de jaren de ruimte verder fatsoeneren.

Gr. Hans

Maar dan krijg je toch gewoon je geld terug? Twee keer de helft...

chansig

 :D

Klopt als een bus...ach dat wat ik bedoel is ws wel helder.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: chansig on August 30, 2021, 09:52:04
Overigens wist Doorf me haarfijn te vertellen dat ik een x aantal terug heb geschreven dat ik nooit meer afstand zou doen van "De tegel". Vandaar dat hij ook direct heeft aangegeven wel belangstelling te hebben voor de baskasten... :D

Gr. Hans

Zo ben ik.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Aangezien de speakers hoog zijn zat ik een soort van omhoog te kijken. Mede doordat ik er dicht op zit. Verder af gaan zitten is niet oke. Een stuk van de speakers afzagen is ook zowat. Dus de stoel maar een beetje verhoogd. Zit ook nog eens fijner. Nu gewoon recht vooruit kijken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fugazi_2009

Quote from: chansig on August 30, 2021, 14:04:45
Aangezien de speakers hoog zijn zat ik een soort van omhoog te kijken. Mede doordat ik er dicht op zit. Verder af gaan zitten is niet oke. Een stuk van de speakers afzagen is ook zowat. Dus de stoel maar een beetje verhoogd. Zit ook nog eens fijner. Nu gewoon recht vooruit kijken.

Gr. Hans

Daar was die tegel weer mooi van pas gekomen  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Staaled

#10612
"Liever ingestraald dan door de DSP gehaald."

Die kan zo op een tegeltje.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

ProgRocker

Waarom zit je eigenlijk zo dichtbij?

minplus

Quote from: Richi on August 30, 2021, 10:00:32
Klinkt goed Hans. Volgens mij is dit een prachtig 'eindstation'. Veel luisterplezier toegewenst!

Eindstation?
Kom... :D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

chansig

Quote from: ProgRocker on August 30, 2021, 17:14:21
Waarom zit je eigenlijk zo dichtbij?
zo min mogelijk nare invloeden van de ruimte,

Waarom niet ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Voor een coherent golf front moet je een bepaalde minimum afstand aanhouden tot de speaker, zeker bij grotere meerweg systemen, maar als de crossover naar de woofers heel laag ligt, hoeft dit geen echt probleem te zijn.

ProgRocker

Quote from: chansig on August 30, 2021, 19:21:51
zo min mogelijk nare invloeden van de ruimte,

Waarom niet ?

Gr. Hans

Uiteraard is elke set en ruimte weer anders maar tijdens mijn speaker schuif periode heb ik ook eens zo dichtbij gezeten. Klonk helemaal nergens naar. Sterker nog, slechter dan dat heeft het hier niet geklonken.. Dus vandaar mijn verbazing een beetje.

chansig

Ah oke...je had ook een behoorlijke demping in je ruimte ?

Ik ga overigens ook nog wel wat schuiven. De ruimte is was dieper geworden, dus ik kan ook wat verder naar achter met de stoel. Van het weekend maar eens gaan doen. Zal niet veel meer zijn hoor. Mogelijk kom ik tegen de 2 meter aan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bramsat


Hans begint al te schuiven met zijn loodzware speakers,en dat binnen 10 uur :unsure:

Dus de onrust is nu al aanwezig....vermoed dit word een lang topic.....kijken wie het snelst de eindstreep haalt naar het

walhalla Huub of Hans??
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

chansig

Goeie post Bram.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Zeker Bram, bedankt hoor!

Grr. Huub
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ProgRocker

Quote from: chansig on August 31, 2021, 07:24:33
Ah oke...je had ook een behoorlijke demping in je ruimte ?

Ik ga overigens ook nog wel wat schuiven. De ruimte is was dieper geworden, dus ik kan ook wat verder naar achter met de stoel. Van het weekend maar eens gaan doen. Zal niet veel meer zijn hoor. Mogelijk kom ik tegen de 2 meter aan.

Gr. Hans

Mijn ruimte is inderdaad behoorlijk gedempt, en ik heb een (amateur) meting gedaan waar weinig schokkends uitkwam qua pieken of dalen. Ik hoorde toen ik zo dicht bij de speakers zat een akelig nasale klank in de stemmen, en een boem-bas. Al met al niet wat je zou verwachten van de speakers die ik heb. Ik zit nu denk ik zo'n 2.5 a 3 meter van de speakers en dat is een absolute wereld van verschil.

Maar als jouw speakers zijn ontworpen voor 'dichtbij' (ik meen zoiets gelezen te hebben) dan zal het bij jou wel meevallen.

chansig

Dat wat jij beschrijft herken ik inderdaad niet. Juist allemaal zuiver etc. Ook geen boem-boem. Op andere plekken in de ruimte ws wel.

Het is afwachten wat het schuiven gaat opleveren. De speakers kunnen nog een kleine 20 cm naar links en rechts, de stoel dan 40 cm naar achter. Misschien minder/meer indraaien. Dat is het dan ws wel. Ben dus ook wel zo klaar met schuiven. Mogelijk is het enige grote verschil dat het optisch wat ruimer gaat voelen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Nou de onrust is weer beteugeld. Speakers staan nu 168 van elkaar en de luisterplek ook op 168. Dus 4 cm naar links en 4 cm naar rechts. Pfffffff....de onrust van de afgelopen dagen was bizar groot te noemen. Maar ik kan weer gaan zitten, op zoek naar wat nieuws en anders.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.