Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 39 Guests are viewing this topic.

vergeerr72

Quote from: DofN on April 23, 2021, 12:58:58
Wat kan het meevallen hé.
Als jij mij een oliebol of funnelcake geeft ben ik snel iemands vriend.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Raphie

Quote from: katwax on April 23, 2021, 14:06:14
Ok ik dacht inderaad aan van die tracks bv van Chesky waarbij deze rond gaat in de ruimte en dergelijke. Deze zijn dan eingelijk alleen maar goed om achteraf te bevestigen?
Heb je mogelijk een link naar hoe je de plaatsing moet doen met REW en sinus sweeps?
op de rew website en in de help staan duidelijke tutorials, maar de plaatsing goed is, zou de 'holografische afbeeldingen" van Chesky ook goed moeten spelen. Want die zijn op een goede setup juist zo ingemixed. Maar het alleen daarmee proberen werkt niet, want ons auditief geheugen is te kort, na 5min past ons brein wat wij horen aan en horen we kleine tot middelgrote verschillen al niet meer en verzint het brein de rest erbij. chesky is dus een "moving target"
JBL PRX Power!

katwax

Quote from: Raphie on April 23, 2021, 14:10:33
op de rew website en in de help staan duidelijke tutorials, maar de plaatsing goed is, zou de 'holografische afbeeldingen" van Chesky ook goed moeten spelen. Want die zijn op een goede setup juist zo ingemixed. Maar het alleen daarmee proberen werkt niet, want ons auditief geheugen is te kort, na 5min past ons brein wat wij horen aan en horen we kleine tot middelgrote verschillen al niet meer en verzint het brein de rest erbij. chesky is dus een "moving target"
Ok ik zal is kijken op de website, tot nu toe deed ik plaatsing met meter en laser (ipv spiegeltje). De Chesky cd is dus puur een controle tool. Bedankt
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Raphie

Quote from: katwax on April 23, 2021, 14:15:50
Ok ik zal is kijken op de website, tot nu toe deed ik plaatsing met meter en laser (ipv spiegeltje). De Chesky cd is dus puur een controle tool. Bedankt
Het gaat om de interactie met je ruimte, 3cm verschuiven, kan al ergens een dip of piek opleveren van meer dan 10dB
JBL PRX Power!

katwax

Quote from: chansig on April 23, 2021, 14:01:14
Gebruikte wel vaak dezelfde nummers. Zoals bv Korn - Unplugged. En ik luisterde mee en was degene die de vraag stelde. Dus de opname maakte hierin dan niet het verschil in de ervaring.

Gr. Hans
Ok, maar voor jouw bleef de plaatsing wel hetzelfde hoop ik, natuurijk iets visueel inbeelden is niet voor iedereen even makkelijk :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Klopt...ik hoorde wat ik hoorde en de ander hoorde wat hij hoorde. Dit kon dus wel eens verschillen en ik heb er nooit een verklaring voor kunnen geven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: vergeerr72 on April 23, 2021, 12:49:13
Nauwelijks, zeg maar niet,  waarneembaar.


Zit nog even terug te lezen..maar dit is toch niet waar of ik heb het verkeerd onthouden.

Toen ik blind aan het testen was en jij wisselde hoorde je wel verschil. Je zat toen naast me. Je hoorde het in het nummer Voque in het vingerknippen en het riedeltje erachte. Of heb ik dat verkeerd begrepen cq. onthouden ?

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Je bent in dat nummer blijven hangen denk ik  :D

Madonna in betere tijden.

chansig

Wel een leuk nummer...ze heeft veel leuke nummers gemaakt. Allemaal achteraf. Op het moment bvan uitkomen zat ik ws ergens anders qua muziekbeleving.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Je groeit achteruit in je smaak. Niets mis met veel muziek van Madonna.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vergeerr72

Quote from: chansig on April 23, 2021, 16:27:47
Zit nog even terug te lezen..maar dit is toch niet waar of ik heb het verkeerd onthouden.

Toen ik blind aan het testen was en jij wisselde hoorde je wel verschil. Je zat toen naast me. Je hoorde het in het nummer Voque in het vingerknippen en het riedeltje erachte. Of heb ik dat verkeerd begrepen cq. onthouden ?

Gr. Hans
Zeker hoorde ik iets. Maar niet je het advies te geven om een lan-isolator aan te schaffen
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Quote from: chansig on April 23, 2021, 16:41:24
Wel een leuk nummer...ze heeft veel leuke nummers gemaakt. Allemaal achteraf. Op het moment bvan uitkomen zat ik ws ergens anders qua muziekbeleving.

Gr. Hans
Het is een qsound opname.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kwabbernoot

Alleen op de Immaculate collection toch?

Groeten...

chansig

Quote from: vergeerr72 on April 23, 2021, 17:06:09
Zeker hoorde ik iets. Maar niet je het advies te geven om een lan-isolator aan te schaffen

Nee...dat advies heb ik zeker niet gehoord. Jij geeft aan dat je geen verschil hoorde, maar je hoorde het wel. Daar ging het om.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Quote from: Kwabbernoot on April 23, 2021, 17:10:10
Alleen op de Immaculate collection toch?

Groeten...

Yup. Maar ook die in veel uitvoeringen en remixen. Dus het is geen gegeven dat het Q sound is. Pak het album op Qobuz maar eens.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Ray of light vind ik tegenwoordig ook wel een fijn album.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Ray of Light vraagt natuurlijk wel om een subwoofer  8)

chansig

Vier is nog beter...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Even testen  8)

chansig

#10294
Grappig, zie net dat er een heel topic is verschwunden. Een topic waarin Markvandiepen uit de kast kwam en opbiechtte dat hij Joris is. Gewoon foetsie. Jammer...Joris trouwens ook weer. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ajbeefde

#10295
Quote from: chansig on April 25, 2021, 09:29:53
Grappig, zie net dat er een heel topic is verschwunden. Een topic waarin Markvandiepen uit de kast kwam en opbiechte dat hij Joris is. Gewoon foetsie. Jammer...Joris trouwens ook weer. :D

Gr. Hans

Vanmorgen had hij nog gepost om net over achten, zie net de banlijst....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

chansig

Het is weg...dus dan kan je het niet meer lezen. Lijkt me logisch dan toch ? Wat heb jij gedronken ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: ajbeefde on April 25, 2021, 09:36:14
Vanmorgen had hij nog gepost om net over achten, zie net de banlijst....  ;)

Ah..je was dus ietwat te snel in je conlusie welke vorm gegeven werd in een vraag. Niet meer doen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

#10298
Quote from: ajbeefde on April 25, 2021, 09:36:14
Vanmorgen had hij nog gepost om net over achten, zie net de banlijst....  ;)
Je mag Sorry zeggen[emoji3][emoji3]Kon Joris heel goed merkte ik.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Mijn toekomstige speakers dus irl gezien en gehoord. Dat gaat een feestje worden hier in de rukbunker. Misschien nog een paar woofers erbij.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.