Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

eddy135

Quote from: Markus2 on April 11, 2018, 15:37:40
...Het ziet er in ieder geval fraai uit!

Boehoehahaha, misschien moet je ff langs Hans Anders! ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Markus2

Quote from: eddy135 on April 11, 2018, 17:18:52
Boehoehahaha, misschien moet je ff langs Hans Anders! ;D

Ik moet toevallig naar de opticiën voor een nieuw smoelkozijn met sterk glas. Scherp!

;D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

#6377
Quote from: Staaled on April 11, 2018, 16:29:34
Ik schat dat enkel de voor en achterwand goed dempen de mooiste balans oplevert.
Je speelt in een kleine ruimte met weergevers waarbij aandacht is geschonken aan het afstraalgedrag.
Eerste zijwand reflecties kunnen zeer wel dan als aangenaam worden ervaren.
Heet dat dan, als men ze niet in stand houdt, het als ongenaam waargenomen wordt?
Ik begrijp niet zo goed, bij stereoweergave van muziek, waarom de eerste reflecties in stand gehouden zouden moeten worden.

Ik heb het dus niet over concerthallen etc.

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

#6378
Kort, informatief filmpje voor degenen die akoestiek een ding vinden. 8)

https://m.youtube.com/watch?v=JPYt10zrclQ


Deze illustreert het ook leuk


https://youtu.be/cp56A6TcL1E

:angel:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Timvg

Quote from: Markus2 on April 11, 2018, 18:28:20
Heet dat dan, als men ze niet in stand houdt, het als ongenaam waargenomen wordt?
Ik begrijp niet zo goed, bij stereoweergave van muziek, waarom de eerste reflecties in stand gehouden zouden moeten worden.

Ik heb het dus niet over concerthallen etc.

Het is niet evident om breedbandig een eerste reflectie te dempen of te verstrooien, dan komt er nog bij dat het enkel echt goed klinkt indien dat off-axis geluid dicht bij het on-axis geluid leunt.. En dan nog komt het neer op smaak.. Geen absolute waarheid dus.

Staaled

Quote from: Markus2 on April 11, 2018, 18:28:20
Heet dat dan, als men ze niet in stand houdt, het als ongenaam waargenomen wordt?
Ik begrijp niet zo goed, bij stereoweergave van muziek, waarom de eerste reflecties in stand gehouden zouden moeten worden.

Ik heb het dus niet over concerthallen etc.
Op het eerste , nee.
Maar als er opties zijn benut die dan is mijn idee.

Je maakt gebruik van deze https://en.m.wikipedia.org/wiki/Precedence_effect en
het geluid word wat breder.
Wel is het van belang dat de weergever gelijkmatig afstraalt.
Zo niet beinvloedt het de klank.

Chansig zit er ook kort op.
De magnitude van de eerste reflectie zal daarmee ook weinig verschillen tov direct geluid.
Als je dan dempt, moet het effectief zijn.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: Timvg on April 11, 2018, 18:45:45
Het is niet evident om breedbandig een eerste reflectie te dempen of te verstrooien, dan komt er nog bij dat het enkel echt goed klinkt indien dat off-axis geluid dicht bij het on-axis geluid leunt.. En dan nog komt het neer op smaak.. Geen absolute waarheid dus.
^^
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

op eigen verzoek verwijderd.

Ik ben benieuwd hoe het zich gaat verhouden tot mijn hok, vind het zo op het gezicht ook wel erg veel absorptie worden...

Moet wel eerst je DSP het weerdoen trouwens!

;D

Markus2

Quote from: Timvg on April 11, 2018, 18:45:45
Het is niet evident om breedbandig een eerste reflectie te dempen of te verstrooien,
Oké. Dus kan men er beter voor kiezen ze in tact te houden dan de gok van deelabsorbtie?
Quote
dan komt er nog bij dat het enkel echt goed klinkt indien dat off-axis geluid dicht bij het on-axis geluid leunt...
Je bedoelt in het tijddomein (ga ik vanuit)?
Quote
En dan nog komt het neer op smaak.. Geen absolute waarheid dus.
Absolute waarheid is niet. ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Timvg

Quote from: Markus2 on April 11, 2018, 19:24:46
Oké. Dus kan men er beter voor kiezen ze in tact te houden dan de gok van deelabsorbtie?Je bedoelt in het tijddomein (ga ik vanuit)?Absolute waarheid is niet. ;)
In amplitude dient het gereflecteerde geluid best zo goed mogelijk aan te sluiten bij het directe geluid. Indien dit teveel afwijkt is de kans groot dat in plaats van ruimtelijkheud we kleuring gaan ervaren

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk


chansig



Klinkt iets frisser, qua breedte van het geluid maakt het niet uit. Vind het wel rustiger en minder opgesloten staan. Trouwens de panelen aan de zijkant heb ik ook weg gehad....dus alleen de panelen aan de achterkanten en toen geluisterd.

Foto's zijn niet echt scherp...of echt niet.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Baardmannetje on April 11, 2018, 19:18:07
Ik ben benieuwd hoe het zich gaat verhouden tot mijn hok, vind het zo op het gezicht ook wel erg veel absorptie worden...

Moet wel eerst je DSP het weerdoen trouwens!

;D

DSP doet het. Alleen het meten niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#6387
Quote from: chansig on April 11, 2018, 19:40:39


Klinkt iets frisser, qua breedte van het geluid maakt het niet uit. Vind het wel rustiger en minder opgesloten staan. Trouwens de panelen aan de zijkant heb ik ook weg gehad....dus alleen de panelen aan de achterkanten en toen geluisterd.

Foto's zijn niet echt scherp...of echt niet.  :D

Gr. Hans
Dat frisse zal zijn omdat je het laag verhoudingsgewijs meer dempt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Markus2

Quote from: Staaled on April 11, 2018, 20:06:19
Dat frisse zal zijn omdat je het laag verhoudingsgewijs meer dempt.

Mmm, niet om het oneens zijn, maar denk je gewoon niet dat het hoog minder gedempt wordt? Of ten minste een combinatie van beide?

@Hans. Weet je van welk isolatiemateriaal de panelen gemaakt zijn?

:)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Rukwool 10 cm dik

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Quote from: Timvg on April 11, 2018, 19:30:20
In amplitude dient het gereflecteerde geluid best zo goed mogelijk aan te sluiten bij het directe geluid. Indien dit teveel afwijkt is de kans groot dat in plaats van ruimtelijkheud we kleuring gaan ervaren

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Ja, dat snap ik. Maar dan kan je toch beter een poging wagen zoveel als mogelijk, van de reflecties weg te nemen (i.p.v. het in stand houden van de vroeg(st)e reflecties)?
Daarnaast ben IK van mening, dat toegevoegde reflecties niet thuishoren in weergave via een geluidssysteem (in een kamer). Althans, als men nastreeft dàt te willen horen wat gevangen is op het bronmedium.

Slechts hoe ik erover denk dus.  :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

#6391
Bij de buurman om Rockwool gevraagd (voor het achterpaneel). Hmmmm....nee niet thuis, maar op het werk heb ik nog wel liggen. Kan ik wel meenemen. Hoeveel m2 ? Nou 6 of zo. Oke...neem ik wel mee.

Nice.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Ter info;



Komt van BobGolds.

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Ah....good old Bob.

Thanks...in ieder geval.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

 :bored:
Quote from: chansig on April 11, 2018, 19:48:45
DSP doet het. Alleen het meten niet.

Huh..?

Als je niet kan meten dan heb je toch ook niets aan je DSP?

Moet ik nu echt werkelijk vragen of mensen werkende DSP in de set heeft alvorens ik het wil horen?

:wacko:

chansig

Tsjemig moet ik het echt uit gaan leggen.  :D

Inmiddels heb ik na iedere verandering een meting gedaan, tot afgelopen zondag. En die kan je nog gewoon uploaden naar de streamert en dus heb je je dsp toch gewoon ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on April 11, 2018, 20:46:51
...Hoeveel m2 ? Nou 6 of zo. Oke...neem ik wel mee...

Het gaat niet om vierkante meters maar kubieke meters, Hans.

Joh...

;D

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on April 11, 2018, 21:10:52
Tsjemig moet ik het echt uit gaan leggen.  :D

Inmiddels heb ik na iedere verandering een meting gedaan, tot afgelopen zondag. En die kan je nog gewoon uploaden naar de streamert en dus heb je je dsp toch gewoon ?

Maar dan zit je toch naar 'niets' te luisteren..?

Ik heb ergens ook nog wel een meting van mijn vorige huis, volgens mij...

:hehe:

chansig

Vanmiddag had ik voor de grap de DSP uitgeschakeld.....nou dan weet je dat een meting van zondag echt wel beter is.

Quote from: Baardmannetje on April 11, 2018, 21:11:52
Het gaat niet om vierkante meters maar kubieke meters, Hans.

Joh...

;D

Wil je de kamer helemaal volplempen zodat er niets meer in kan dan ? Raarrrrrrrr...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Wat een gezeik allemaal weer, ik zou de set maar weer beneden neerzetten!  :laugh: