Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Sirius666

Quote from: chansig on February  3, 2018, 10:55:24
Even zere neus dan. Tuurlijk gebeurt er niet heel veel onder de 40 Hz in heel veel muziek. Maar het is wel fijn om te weten dat wanneer er muziek is waar het wel in zit het ook goed weergegeven kan worden. Dat als eerste. Als 2e wanneer je in ARC rommelt met die frequentie dan heeft dat ook een effect op wat er erna gebeurt. Dat is zichtbaar in de gecorrigeerde lijn.

Te diep door laten lopen zorgt voor een minder resultaat dan door laten lopen tot bv 29 Hz. En dan zie je direct wat het doet met de rest. Dat hoor ik dan ws. Want ik roep altijd wel dat mijn oren heel slecht zijn en mijn set ruk....maar stiekem is dat natuurlijk niet waar.

Wat wel blijft is dat mijn kennis beperkt is. Gelukkig hebben we Scrut die je daar nog wel eens op wilt wijzen, want je zou het maar vergeten. Gelukkig weet ik deze beperking dan weer te compenseren met geweldige sociale vaardigheden en een enorm groot charisma. Mijn gevoel zegt dat kennis dan helemaal niet zo belangrijk is. :D

Gr. Hans

:D :D :D

scrutinizer

#5726
 :D
Quote from: chansig on February  3, 2018, 10:55:24
Even zere neus dan. Tuurlijk gebeurt er niet heel veel onder de 40 Hz in heel veel muziek. Maar het is wel fijn om te weten dat wanneer er muziek is waar het wel in zit het ook goed weergegeven kan worden. Dat als eerste. Als 2e wanneer je in ARC rommelt met die frequentie dan heeft dat ook een effect op wat er erna gebeurt. Dat is zichtbaar in de gecorrigeerde lijn.

Te diep door laten lopen zorgt voor een minder resultaat dan door laten lopen tot bv 29 Hz. En dan zie je direct wat het doet met de rest. Dat hoor ik dan ws. Want ik roep altijd wel dat mijn oren heel slecht zijn en mijn set ruk....maar stiekem is dat natuurlijk niet waar.

Wat wel blijft is dat mijn kennis beperkt is. Gelukkig hebben we Scrut die je daar nog wel eens op wilt wijzen, want je zou het maar vergeten. Gelukkig weet ik deze beperking dan weer te compenseren met geweldige sociale vaardigheden en een enorm groot charisma. Mijn gevoel zegt dat kennis dan helemaal niet zo belangrijk is. :D

Gr. Hans

.....iig niet om van muziek en hobby te genieten Hans. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Genieten van kennis die je niet hebt....ook een mooie. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: chansig on February  3, 2018, 15:02:54
Genieten van kennis die je niet hebt....ook een mooie. :D

Gr. Hans

Why bother then...... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Ik bother ook niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

oud_account_1

Soms heb je meer aan kennissen, dan aan kennis...
(En kennissen met kennis kunnen het summum zijn  :thumbs-up: )
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roksan

Een begrijpelijke uitleg dat klankkleur iets anders is dan een toon hoogte. Misschien dat je hiermee begrijpt wat bedoeld wordt met een warmere klank, of een koele klank?

https://www.preludium.nl/muziektermen/77-klankkleur.html
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chansig

Voor wie is deze uitleg dan ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roksan

Voor jou natuurlijk
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chansig

Oke bedankt. Geen idee waarom jij het idee hebt dat ik hier naar op zoek was. Zal het later eens gaan lezen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roksan

Quote from: chansig on February  3, 2018, 16:28:10
Oke bedankt. Geen idee waarom jij het idee hebt dat ik hier naar op zoek was. Zal het later eens gaan lezen.

Gr. Hans

Omdat ik vanuit jouw postings steeds het idee krijg dat als een versterker maar een rechte frequentie curve heeft en een luidspreker dat ook heeft (komt alleen zelden voor) alles hetzelfde klinkt in eenzelfde ruimte.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chansig

#5737
Ah...oke. en door jouw link wordt mij duidelijk dat dit wel of niet het geval is ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Gelezen....op welke manier heeft een versterker hier invloed op ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Quote from: chansig on February  3, 2018, 16:45:38
Gelezen....op welke manier heeft een versterker hier invloed op ?

Gr. Hans

Jij houdt sommige forumleden wel flink bezig met jouw 'onkunde' he? :D :D

chansig

Dat is het voordeel vaan geen kennis hebben. Anderen hebben er last van.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

 ;D

Hoe kun je nu in hemelsnaam een instrument vergelijken met een versterker...?


Roksan

Quote from: Baardmannetje on February  3, 2018, 17:46:10
;D

Hoe kun je nu in hemelsnaam een instrument vergelijken met een versterker...?

Harmonische vervorming
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chansig

En dat doet iedere versterker anders ? Ik heb echt geen idee hoor...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ow...dat zijn die cijfers met 0,01 of nog kleiner. Vind.je het gek als ik me afvraag of dit hoorbaar is ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chansig

Hoger is toch juist niet oke ? Lager is beter...tenminste dat is wat ik meen te lezen. Zijn er Vanaf welke percentage is het hoorbaar ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Al wat zitten struinen op de verschillende fora, de volgende zin deed me stoppen met verder lezen: Audiophielen zijn soms wat neurotisch, een gewone goeie receiver of versterker zal  zelden of nooit toekomen aan het punt waar de THD (of clipping)  een rol gaat spelen.

Ik weet wie het schrijft...dus ik neem hier maar weer genoegen mee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Roksan on February  3, 2018, 17:50:43
Harmonische vervorming

Okay.

Bij een instrument zorgt dat deels voor het voor dat instrument kenmerkende geluid en bij versterkers doet het er eigenlijk niet toe...

Ik zie de correlatie nog niet...

chansig

Dat als een opname man/vrouw het verkloot, de versterker er nog een viool van weet te maken ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.