Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Nee, sorry...

Deezer werkt wel gewoon goed?

chansig

 Yep....die slaat nu direct aan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#5102
Een speaker is trouwens een eenvoudig massa/veer systeem, daar valt weinig wetenschappelijk onderzoek aan te verrichten, zou te simpel zijn om enige academische waarde voor een HBO of TU te hebben. Beter dan fabrikanten of hobby bladen als Klang en Ton en Hobbyhifi ga je niet snel vinden. 

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on May 17, 2017, 20:40:11
Yep....die slaat nu direct aan.

Heb je in ieder geval wat...

;D

Opzoek naar een HD die je altijd aan kan laten staan lijkt mij het goedkoopst en simpelste..?

chansig

Daar was ik nog niet op gekomen. Die WOL waar 2paq het over heeft zie ik wel im de router als optie.

Maar volgens mij moet de Paradigm een signaal afgeven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Contour on May 17, 2017, 20:40:16
Een speaker is trouwens een eenvoudig massa/veer systeem, daar valt weinig wetenschappelijk onderzoek aan te verrichten, zou te simpel zijn om enige academische waarde voor een HBO of TU te hebben. Beter dan fabrikanten of hobby bladen als Klang en Ton en Hobbyhifi ga je niet snel vinden.

Tuurlijk...

Wat een domme​, hautaine opmerking weer. Je hebt echt geen idee hè?

En ga je mijn vragen nog beantwoorden in plaats van weer ergens anders over te beginnen. Kom opzoek wees een vent.

Contour

#5106
Heb je mijn reactie daarvoor niet gelezen? (Onderaan pagina 204)

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on May 17, 2017, 20:44:59
Daar was ik nog niet op gekomen. Die WOL waar 2paq het over heeft zie ik wel im de router als optie.

Maar volgens mij moet de Paradigm een signaal afgeven.

Daar heb je mij al...

Ik zou contact met Paradigm zoeken. Die kunnen je hier toch wel mee helpen..?

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Contour on May 17, 2017, 20:48:41
Heb je mijn reactie daarvoor niet gelezen? (Onderaan pagina 204)

Dag gappie, fijne avond.

chansig

Quote from: Baardmannetje on May 17, 2017, 20:49:30
Daar heb je mij al...

Ik zou contact met Paradigm zoeken. Die kunnen je hier toch wel mee helpen..?

Inmiddels ook gedaan. Al wat mail contact met DTS gehad. Hobo al aan de telefoon. Nu Paradigm nog.  :D

Tussen de nummers door lijkt hij ook even te moeten zoeken....scherm geeft dan even geduld gvd. Doet hij dit bij jou ook ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#5110
Ik heb je duidelijke metingen van een bekende naam uit de audiowereld gegeven, die bevestigen mijn ervaring (en het verhaal van vele anderen, daar heb ik je ook een goede link van gegeven) dat je een woofer fors moet los spelen.

Wat ik eigenlijk zie is een hoop zeer nuttige informatie van mij naar jou, wat ik omgekeerd terug krijg zijn met name brutale reacties. Ik vind dat ronduit onbeschoft, en met mij vele anderen verwacht ik... 

Je kan ook wel eens zeggen: verhip, wat je zegt klopt wel, bedankt!

Groetjes Walter

chansig

Quote from: Contour on May 17, 2017, 20:35:41
De nuttige tip is dat je het inspelen enorm kan versnellen door een speaker 24 uur te laten wapperen op 10Hz.

Groetjes Walter

Dan heb je het alleen over sub units ? Hoe lang moet een tweeter inspelen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Op 10hz niet heel lang. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Contour

#5113
Lastige vraag Hans, dat zal vast per tweeter verschillen, ik heb daar zelf weinig logica in kunnen ontdekken. De meeste tweeters die ik had (accuton, vifa, scanspeak) waren tweedehands dus kon ik dit niet zelf testen.

chansig

Quote from: Contour on May 17, 2017, 20:58:37
Ik heb je duidelijke metingen van een bekende naam uit de audiowereld gegeven, die bevestigen mijn ervaring (en het verhaal van vele anderen, daar heb ik je ook een goede link van gegeven) dat je een woofer fors moet los spelen.

Wat ik eigenlijk zie is een hoop zeer nuttige informatie van mij naar jou, wat ik omgekeerd terug krijg zijn met name brutale reacties. Ik vind dat ronduit onbeschoft, en met mij vele anderen verwacht ik... 

Groetjes Walter

Volgens mij bepaalt een ieder voor zichzelf wat nuttig is, net zoals jij voor jezelf bepaalt dat iemand onbeschoft of brutaal is. Het argument dat vele het volgens jou ook zo ervaren is een poging tot krijgen van steun ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Ik hoef geen steun Hans, maar altijd alleen maar stank voor dank krijgen is niet echt leuk...

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on May 17, 2017, 20:57:18
Inmiddels ook gedaan. Al wat mail contact met DTS gehad. Hobo al aan de telefoon. Nu Paradigm nog.  :D

Tussen de nummers door lijkt hij ook even te moeten zoeken....scherm geeft dan even geduld gvd. Doet hij dit bij jou ook ?

Ik heb maar een USB stick van, volgens mij, 64GB aan mijn modem hangen. En dat gaat als een speer. Net even aangeslingerd na dagen niet gebruikt te hebben en ik vlieg zo van artiest van artistz van album naar ander liedje.

Tja... Andere HD, andere modem, andere instelling...


op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Contour on May 17, 2017, 20:58:37
Wat ik eigenlijk zie is een hoop zeer nuttige informatie van mij naar jou, wat ik omgekeerd terug krijg zijn met name brutale reacties. Ik vind dat ronduit onbeschoft, en met mij vele anderen verwacht ik... 

Je kan ook wel eens zeggen: verhip, wat je zegt klopt wel, bedankt!

Ik zie iets heel anders.

En daar mag jij het mee doen.

Nogmaals, fijne avond.

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Quote from: Contour on May 17, 2017, 21:03:57
Ik hoef geen steun Hans...

Dan snap ik je laatste zin niet...weinig waarde dan toch ? En je creëert je eigen waarheid als het gaat om mensen en postgedrag. Dus net audio.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hallo Hans,

Het gaat erom dat als je de laatste reacties aan een buitenstaander zou laten  lezen, dat deze dan waarschijnlijk zal concluderen dat ik mijn intiele uitspraak over 24 uur/10Hz prima kon onderbouwen. Toen er om aanvullende metingen werd gevraagd kon ik deze ook direct aanleveren. Toen er gesteld werd dat deze metingen onbetrouwbaar waren, kon ik laten zien dat deze metingen door een gerespecteerde naam in de audio wereld verricht zijn. Toen de vraag kwam naar een zuiver wetenschappelijk stuk, heb ik uitgelegd waarom je dat niet snel gaat vinden.

Dus ik heb beleeft alle gevraagde informatie versterkt en alle vragen netjes beantwoord, wat kun je dan nog meer verwachten vraag ik me dan af... maar in plaats van bedankt krijg je de omgekeerde reactie. Ik nie begrijp nie...

chansig

En nu ? Ik zeg kusje erop en verder gaan.  ;)

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Jij hebt in mijn ogen helemaal niks verkeerd gedaan Hans, de bal ligt nu ergens anders.

chansig

Net zoals Huub heb ik ook geen zin in oeverloos geneuzel in mijn topic. Dus kusje erop en verder gaan. Wil je het oplossen dan stuur je elkaar maar een pm.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.