Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

chansig

En inderdaad...hier alleen maar goed volk. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

blue-eyes

Dan de hamvraag. Was het nu idd zo goed, of wordt het na 10 jaar nostalgie :P


AN: ook al gezien, series spul :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chansig

Ik kan helaas niet meer terug in de tijd...maar het zal niet verkeerd geklonken hebben. Maar zeker niet goed als ik het afzet tegen wat ik nu weet/hoor.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: chansig on February  8, 2017, 15:22:55
Ik kan helaas niet meer terug in de tijd...maar het zal niet verkeerd geklonken hebben. Maar zeker niet goed als ik het afzet tegen wat ik nu weet/hoor.

Gr. Hans

Maar heeft dit te maken met de apparatuur in gebruik destijds of de kennis en luisterervaringen opgedaan en het in gebruik stellen van nu........ ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

fair!! :)

Ik denk dat de AN ook floreert bij je aanpak van zowel opstelling als ook akoestiek. 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Al denk ik dat de apparatuur minder van invloed is ivm de ontwikkeling van luisterervaring en weten (door goed te luisteren bij en naar anderen) waar je op kan letten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Die AN EV zijn 8 watt als ik me niet vergis. De speakers (LUA) denk ik een gemiddelde van 88 dB oid...zou ik nu bv niet meer voor kiezen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: chansig on February  8, 2017, 16:28:34
Al denk ik dat de apparatuur minder van invloed is ivm de ontwikkeling van luisterervaring en weten (door goed te luisteren bij en naar anderen) waar je op kan letten.

Gr. Hans

Ik ken jou gedachte omtrent, Hans....Maar neemt niet weg, voor deze ontwikkeling en luisterervaring, dat dit leuk geweest zou zijn dit te kunnen toetsen. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

#4509
Quote from: chansig on February  8, 2017, 16:29:54
Die AN EV zijn 8 watt als ik me niet vergis. De speakers (LUA) denk ik een gemiddelde van 88 dB oid...zou ik nu bv niet meer voor kiezen.

Gr. Hans

Misschien niet de meest gelukkige keuze, Hans.
Maar daarentegen de AN bijv.  ism Snell type J of K.....   ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

#4510
 ::) Je kan quoten...knap hoor. :D

Quote from: scrutinizer on February  8, 2017, 16:35:09
Ik ken jou gedachte omtrent, Hans....Maar neemt niet weg, voor deze ontwikkeling en luisterervaring, dat dit leuk geweest zou zijn dit te kunnen toetsen. ;)

Zou zeker leuk geweest zijn. Zou de getoonde set nog wel eens willen horen. In de situatie toen en ook nu. Mijn verwachting is dat de set in de situatie nu beter klinkt dan toen.

Even los van of de verschillen tussen apparaten er wel/niet zijn. Als ze er zijn dan is mijn overtuiging dat het smaak gerelateerde zaken zijn. Beetje meer warmte dit, beetje meer sausje zo. Akoestiek, technisch goede match, deugdelijk materiaal en je bent al een heel eind op weg. Daar stond ik 10 jaar geleden kompleet anders in. Van akoestiek had ik volgens mij nog niets eens gehoord. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

#4511
Quote from: chansig on February  8, 2017, 17:02:59
::) Je kan quoten...knap hoor. :D

Zou zeker leuk geweest zijn. Zou de getoonde set nog wel eens willen horen. In de situatie toen en ook nu. Mijn verwachting is dat de set in de situatie nu beter klinkt dan toen.

Even los van of de verschillen tussen apparaten er wel/niet zijn. Als ze er zijn dan is mijn overtuiging dat het smaak gerelateerde zaken zijn. Beetje meer warmte dit, beetje meer sausje zo. Akoestiek, technisch goede match, deugdelijk materiaal en je bent al een heel eind op weg. Daar stond ik 10 jaar geleden kompleet anders in. Van akoestiek had ik volgens mij nog niets eens gehoord. :D

Gr. Hans

Foutje.... :)

Geen speld tussen te krijgen...die overtuiging van jou ;D
Voor de waargenomen ervaringen kunnen we alleen bij ons zelf te rade gaan. ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Zojuist een audiofiele aankoop gedaan......een dekbed van 220x200. :D

Kan mooi tussen de speakers gehangen worden als ik muziek ga luisteren. Maar goed dat mijn SPL verkocht gaat worden en ik de Mini SPL ga overnemen van JS. Tenminste....het is MP dus nog even geduld tot morgen. Dus de financiële ruimte die hiermee gecreëerd gaat worden kan mooi kapot gegooid worden aan het dekbed (17 euro incl verzenden).

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

wordt het geluid dan niet te warm?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

eddy135

Quote from: Siddartha on February 15, 2017, 22:33:50
wordt het geluid dan niet te warm?
Nee hoor, het is vast een zomer-dekbed!  :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

4 seizoenen dus past zich aan, aan de weersomstandigheden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Hang je het over stoelen heen of zo?

Het dekbed kan je na gebruik vast ergens stiekem kwijt in de woonkamer ;)

jossie

Ja, over z'n nieuwe sub hangen, anders ziet Ega dat ding staan.
Omni !

chansig

#4518
Quote from: Sirius666 on February 16, 2017, 10:12:26
Hang je het over stoelen heen of zo?

Het dekbed kan je na gebruik vast ergens stiekem kwijt in de woonkamer ;)

Drie stoelen, dekbed kan onder de kast.

Quote from: jossie on February 16, 2017, 11:05:54
Ja, over z'n nieuwe sub hangen, anders ziet Ega dat ding staan.

Ik zet een stoel over de sub en daar overheen een dekbed. Mooi bloemetje erop en niemand die het ziet. Gelukkig heb ik geen sub meer. Zit er wel weer stiekem aan te denken. Dekbed, sub...mijn vrouw krijgt veel cadeau's de komende periode... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Doe je jezelf niet te kort met dat dekbed,Hans?
Dan doet ze haar badjas toch weer aan ....... ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

jossie

Quote from: chansig on February 16, 2017, 11:09:13

Ik zet een stoel over de sub en daar overheen een dekbed. Mooi bloemetje erop en niemand die het ziet. Gelukkig heb ik geen sub meer. Zit er wel weer stiekem aan te denken. Dekbed, sub...mijn vrouw krijgt veel cadeau's de komende periode... :D

Gr. Hans

Ik dacht toch echt zéér recentelijk in een ander topic te lezen dat de eerste mentale sub alweer gearriveerd is. Hij moet alleen nog even materialiseren.
Omni !

chansig

Klopt....ging om de visualisering van een sub,stoel, dekbed en een bloemetje erop.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Even een geïnteresseerde vraag, misschien al eerder gesteld maar ik ga niet 10 jaar terug lezen. ;D

Je speakers bevatten DSP's om te kunnen corrigeren voor de ruimte. Waarom dan een dekbed?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

De speakers zijn niet aangepast via de DSP. En reflecties blijven reflecties. Zie even niet hoe een DSP deze weg kan halen. DSP is leuk/goed voor het laag.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Ok van die reflecties snap ik. Maar staan de D&D's gewoon op weergeven van een vlakke karakteristiek dan? Of heet roomcorrection anders dan dsp?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)