Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on August  9, 2016, 20:24:08
Je had, hoop ik, toch niet anders verwacht ?

Hoop heb ik allang geleden laten varen...

:P


chansig

Goed zo....wat heb je aan hoop. Het is ook te lang om terug te halen waarom het zo ingesteld is (november vorig jaar). Het zal vast verteld zijn...maar vergiet, drank, geheugen etc.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#3277
Beste Baardmannetje,

Luister eens naar een 200Hz testtoon zou ik zeggen... Dat klinkt niet meer als sub of laag.

Zo hoog filteren doe je bijv. in een toepassing als Dynky, maar dan zet je subs in als laagdeel van een 2/3 weg systeem.

Als aanvulling in het sublaag voor normale zuilspeakers, is subs tot 200hz echt waanzin. Alvorens 6K te gaan uitgeven, wellicht een idee om je huidige systeem eens goed in te stellen...

Groetjes Walter

chansig

Ze zijn niet puur als aanvulling voor het sublaag ingezet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Wat is de voornaamste reden voor Hans om met vier subwoofer te spelen?

chansig

Sublaag toch ?

*Zie duiventil topic over meewaaien met alle winden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Huh..? Natuurlijk waaien duiven met die wind mee.

*Gaat topic opzoeken....*

chansig

Flauw grapje van me.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

addesmo

Quote from: chansig on August  9, 2016, 20:16:05
Je ne ce'st pas.

Gr. Hans

Daar is geen woord Frans bij  ;) ;)

op eigen verzoek verwijderd.


Contour

Als ik lees subs tot 200Hz laten meespelen, en het dan goed vinden klinken, dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen... Maar OK, verklaar dan a.u.b. wie dit zo heeft ingesteld en vooral waarom.

Groetjes Walter

chansig

Het waarom is belangrijk...het wie absoluut niet. Het waarom weet ik dus niet maar zal ik navragen. Kan even duren voordat je antwoord krijgt.

Tot die tijd zal je het dus moeten doen met rinkelende alarmbellen. Ik hoop dat ze niet te hard rinkelen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Contour on August  9, 2016, 20:45:42
Als ik lees subs tot 200Hz laten meespelen, en het dan goed vinden klinken, dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen... Maar OK, verklaar dan a.u.b. wie dit zo heeft ingesteld en vooral waarom.


Misschien eerst even verklaren waarom bij jou alarmbellen rinkelen?


Contour

#3288
Is goed:

200Hz is geen sub meer, frequenties worden lokaliseerbaar en gaan het stereobeeld verpesten.

Als de subs ook het gebied 80-200Hz weergeven, dan gaat er versterkervermogen in dat gebied zitten, dit vermogen is dan niet meer beschikbaar voor weergave van het echte sublaag.

4 subs en 2 fronts die alle in het gebied 80-200hz werken kan makkelijk resulteren in teveel druk bij deze frequenties, dit verpest de geluidskwaliteit.

Zware submembranen zijn minder geschikt om hogere frequenties weer te geven, qua snelheid van de weergave, opbreken membraan etc.

Subs zijn vaak minder geschikt voor het weergeven van hogere frequenties i.v.m. weinig/geen interne demping en mogelijk optreden paneelresonanties die niet worden aangesproken bij echt sub gebruik.

Groetjes Walter

chansig

Nou dan kan het alleen maar nog beter worden. Is toch ook wel weer een fijn gegeven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Contour

Beetje een passieve houding Hans, als je goed geluid wilt moet je zelf je ook erin verdiepen, als je puur afhankelijk bent van experts die wat neerzetten en eenmalig wat instellen, dan kom je er niet.

Groetjes Walter

chansig

 ^^ x 1000

Zoals je mogelijk merkt ben ik een beetje klaar met je. Ik vind dat je op zoek bent naar negativiteit. En ik heb geen zin om daar in mee te gaan. Dus als je het niet erg vind laat ik het hier verder bij...sorry...ook als je het wel erg vindt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

 ^^

Walter heeft inderdaad een ernstig irritante manier van posten aangenomen.(niet alleen op dit forum)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Contour

Hallo Hans,

Ik probeer je te helpen door je erop attent te maken dat 200Hz een aparte instelling is voor een sub, ik heb er op verzoek een lijstje met argumenten bij gezet. Verder ook het goed bedoelde advies om zelf kennis te nemen van de materie. Uiteindelijk breng jij de meeste uren door in jouw ruimte met jouw speakers, dus jij bent zelf de aangewezen persoon om je set optimaal op de ruimte in te stellen.

Dit heeft allemaal niks negatiefs in zich, dat jij dat zo ervaart zegt denk ik vooral dat je niet goed tegen kritiek kan...  ;D

Groetjes Walter

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Contour on August  9, 2016, 21:00:24
Is goed.

Dat lokaliseren is vooral een zaak van akoestiek volgens mij. Tot een 120 Hz is het signaal mono. Een sub speelt over het algemeen met een eigen versterker. Als je met DSP in de weer gaat zorg je natuurlijk wel dat het geheel evenwichtig wordt.

Veel van wat je schrijft is ook weer te weerleggen.

Waarom speelt Hans met vier subs?

dre73

 ^^

Geweldig zo!

Nu nog even Eelco er overheen a.u.b.! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Contour

@ dre, dit lijkt soms helaas gewoon nodig, als je dingen 'vriendelijker' brengt is het gelijk 1 oor in ander oor uit. Ondanks dat Hans nu boos is, is hij hoop ik wel aan het denken gezet, als dit mogelijk resulteert in andere instellingen van de subs en daarmee een beter geluid, dan ben ik daar blij mee.

VlisChris

#3298
Quote from: Contour on August  9, 2016, 21:17:58
Hallo Hans,

Ik probeer je te helpen


Ondertussen is wel duidelijk dat je stijl van posten meestal niet op prijs gesteld wordt.
Trek je conclusies.

Edit, en als aanvulling cq uitleg:

QuoteEen trol (mv.: trollen) in een internetomgeving is een persoon die op Usenet, fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken,


Blijf doorposten, en je begint ernstig binnen deze definitie te passen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

dre73

#3299
Dat iemand nog irritanter dan Hans kan zijn is heel bijzonder trouwens! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.