Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 37 Guests are viewing this topic.

Contour

Ik ben benieuwd, ik vraag me vooral af of deze speakers naast neutraal en analytisch ook muzikaal zijn en de luisteraar kunnen meetrekken in de beleving.

Groetjes Walter

chansig

Ik verwacht van niet maar dat is ook niet belangrijk. Recht en neutraal zijn het uiteindelijke doel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Recht en neutraal lukt ook met een minidsp van 150 euro en 2 speakertjes van 100 euro van de correct... De kwaliteit van de units bepaald heel veel.

Groetjes Walter

holco

Ben benieuwd naar het verslag, veel plezier iig.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

#3129
Quote from: Contour on August  6, 2016, 12:14:44
Recht en neutraal lukt ook met een minidsp van 150 euro en 2 speakertjes van 100 euro van de correct... De kwaliteit van de units bepaald heel veel.

Groetjes Walter

Tja Walter...ergens (de ontwerpers kennende) denk ik te weten dat zij wel weten waar ze mee bezig zijn. Daarnaast heb ik de monitoren een drie kwart jaar geleden al een keer gehoord.

Wanneer er ergens DSP/neutraal staat is er altijd wel iemand die twijfelt aan de natuurlijkheid etc. Negen van de 10 keer zijn dat dezelfde mensen...mogelijk logisch omdat hun ervaring niet is veranderd.

Mijn woofers zijn in ieder geval duur genoeg om het woord kwaliteit te mogen dragen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#3130
Ik ga ze dit jaar op de Xfi wel horen, kan ik het mooi direct vergelijken met de Daudio W1 die daar ook aanwezig zullen zijn, die zijn min of meer gelijk aan mijn speakers.

EDIT, mijn woofers zijn ook wel duur genoeg denk ik, 2 stuks AT 10C77 per kant, zoek zelf maar op, niet van je stoel vallen...  ;D ;D ;D ;D ;D

Groetjes Walter

DofN

Zo ongeveer €600,- p/stuk toch?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Haha, niet gedacht dat iemand dat echt zou opzoeken, maar klopt inderdaad.

Groetjes Walter

DofN

Nieuwsgierigheid drijft mensen met teveel tijd tot waanzin :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ik heb er vier van over de 300 euro....dus ook ruim 1200 euro.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Ik heb er twee per kant Hans, dus 2400 euro!  :colgate:

dre73

Ik heb er wel 20 in de kast liggen! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Contour

Laten we maar weer back on topic gaan, staan de D&D monitors inmiddels al te spelen?

Groetjes Walter

dre73

Da's je 2e serieuze post die ik lees! :o
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Zweitse

Quote from: dre73 on August  6, 2016, 17:14:07
Da's je 2e serieuze post die ik lees! :o
En dat op één dag

chansig

Quote from: Contour on August  6, 2016, 16:35:20
Ik heb er twee per kant Hans, dus 2400 euro!  :colgate:

:clapping: :clapping: :clapping:

De monitoren zijn weer mee met Martijn. We hebben alleen naar de monitoren geluisterd en eigenlijk ben ik wel overtuigd. Pest was alleen dat wil je de boel echt heel erg goed inregelen er veel meer tijd nodig is. Dat komt neer op een hele dag. Dit had Martijn vanochtend nog even met me kort gesloten. Hij wil gebruik gaan maken van het programma multi subs en dat kent Martijn nog niet door en door. Dus we gaan binnenkort opnieuw afspreken. Dan komt Martijn hier om 07.00 ontbijten en gaan we door tot het avondeten. :D

Wat ik heb gehoord klonk erg fijn en ik ben er eigenlijk al wel uit. Deze monitoren hebben meer rust dan mijn huidige speaker. Het missen van natuurlijkheid is absoluut niet aan de orde. Het laag zonder subs is ook al goed maar ik zou ws de multi sub opstelling op den duur gaan missen.

Over een paar weken dus weer verder met het avontuur.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Wat vonden de andere heren ervan?

chansig

Baardman vond het erg goed, Kwabber vond het hoog wat te scherp. Martijn in eerste instantie ook maar bij een ander nummer weer niet.

Over natuurlijkheid heb ik niemand gehoord. Zonder subs vind ik het overigens ook een mooie speaker. Later toen Kwabber en Martijn vertrokken waren nog wat met Baarman erover gesproken.

Op het einde hebben we mijn speakers incl subs weer aangesloten. Baardman heeft het over een tapijt van laag. Ik begrijp wel wat hij bedoelt en hij zou dat minder missen als dat ik dat zou doen.

Tegelijkertijd weet ik dat je binnen een dag kan wennen aan een ander geluid. Financieel gezien zou het beter zijn om de subs te verkopen. Ik ben alleen bang dat ik er na verloop tijd spijt van krijgen. Dus ik verwacht erg veel van de combi met de D&D monitoren met de subs. Maar dat zit dus nog in het vat en dat zal niet verzuren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Heb je wat meer info over dat programma multisubs waar je het over hebt?

Is er al een leverdatum bekend? ;):P
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

Volgens mij heet dat multi sub optimizer. Op het forum staat er ook wel het eea over.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Hoe werkt de setup/inregelen eigenlijk met de D&D speakers?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Mijn set of de dsp van de D&D monitor ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Ik blijf het een heerlijke speaker vinden, er waren in de tussentijd wat veranderingen doorgevoerd waaronder een andere driver maar ik kon niet direct verschillen horen. Zegt wel hoe andere drivers de klank beïnvloeden... Of hoe goed ons geheugen is wat betreft klank.

:hehe:

Als je muziek opzet hoor je muziek! Waar ik ze wel vrij bijzonder in vind is hoe neutraal ze zijn, dat hoor/zie je niet vaak. Voor kleuring mag je ergens anders kijken. Of de baffle een kek kleurtje laten spuiten.

Over die multisub 'oplossing' ben ik eigenlijk steeds minder te spreken, gek genoeg. Of niet...

chansig

Zeker wel.. :D

Net nog even het schelle nummer van Kwabber via de koptelefoon beluisterd. Tsja dat zat/zit echt in de opname. Een andere cd van Cowboy Junkies klinkt echt totaal anders. Toch fijn een koptelefoon.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Inderdaad, Kwabber vond het hoog wat te scherp. Dat viel heel erg op bij 200 more miles van Cowboy Junkies' Album: the Trinity Sessions maar ik hoorde het in meerdere opnames. Dat album is prachtige opgenomen maar heeft een hoog dat op het randje balanceert. De s en t-klanken zijn erg scherp in deze opname maar bij mij thuis gaat dat eigenlijk altijd wel goed, ook op hoog volume. Zojuist nog even getest. Bij de D&D gaat het wat mij betreft over de rand. Dat is wat mij betreft dan ook direct het enige minpunt. Schijnbaar ben ik nogal gevoelig daarvoor. Het helpt mi ook niet dat ze metalen tweeters gebruiken. Daar heb ik volgens mij nog nooit fijne exemplaren van gehoord. Zet er andere tweeters in en ik zou absoluut prima met die speakers kunnen leven.

Het plaatje dat ze verder neerzetten vond ik erg fraai en de dynamiek is ook indrukwekkend.  :worship:

Ik vond zelfs de "tafeltjes" in het echt eigenlijk best mooi.  :laugh:

Groeten...