Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

chansig

Quote from: Baardmannetje on March  6, 2016, 17:10:41
Ik ook niet.

Heb je je sarcasme-meter op de piste laten liggen?

:D.....sarcasme kan ik niet zoveel mee. :D


Quote from: doorofnight on March  6, 2016, 17:08:25
Ik vind het op mijn luisterplek altijd nog beter klinken dan via willekeurig welke koptelefoon. Ook die hele fraaie die ik bij Hans en bij Frank heb beluisterd.

Het is een andere beleving. Ik kan me niet voorstellen dat de koptelefoon minder is dan een set met speakers. Reflecties...0%...laagproblemen....0%...etc.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Heb je je voorstellingsvermogen ook op de piste laten liggen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on March  6, 2016, 17:11:22
:D.....sarcasme kan ik niet zoveel mee. :D

;D

Gelukkig is de lolbroek wel mee terug gekomen.

:clapping:

chansig

 :D

Nee...ik weet zeker dat het met een koptelefoon beter klinkt. Alleen vind ik het gewoon niet...euhhh...tjsaaa...euhhh..weet niet. Muziek gaat via speakers....zittend in een stoel...beetje ingewikkeld kijken....plaatsing, diepte, hoogte...mmmmm....dat dus!!!

Bij mijn koptelefoon was dat gewoon direct in orde...plug erin en gaan. Rare wezens die mensen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ik vind koptelefoons emotieloos.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

 :D

Extreme vorm van uitschakelen van akoestiek.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


DofN

Je hebt een punt. Geen vervorming, alleen direct geluid is heel fijn. Koptelefoons zijn fijne dingen met een eigen specifieke luisterervaring, handzaam ook in vergelijking tot de hele mikmak van luidsprekers en versterkers en een rits aan subs. Ik heb geen koptelefoon meer.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ach ik ben begonnen met een HD 650 van Sennheiser....enige waar ik nog erg nieuwsgierig naar ben is een Stax in dezelfde prijsklasse als mijn Audeze. Veel gekker ga ik het niet maken.  :D

Maar de koptelefoon overtreft toch wel een "gewone stereoset"....of je moet het aanpakken zoals Jerry het deed. Dan heb je hetzelfde effect. Dan kan je met een goedkope set een ultiem resultaat bereiken en heb je geen dure koptelefoon nodig.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Maar wel een kapitaal aan dekens...

Ik ben het trouwens met Hans eens, echt muziek luisteren gaat beter met een goede koptelefoon dan via de meeste setjes. Om de redenen die al zijn aangehaald.

Maar nu is het akoestisch gezien natuurlijk bij Abel wel erg goed voor mekaar.

DofN

Hoe bevallen jouw LS eigenlijk, nu je ze inmiddels al een tijdje hebt staan?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Ik zit helaas al een hele poos (bijna een maand of twee) met een lijmoor, dat maakt muziek luisteren niet echt leuk... echt goed beluisterd heb ik ze dus nog niet...

Hans heeft ze gehoord en die vond het wel prima volgens mij, net als Koen. Binnenkort eens meten wat aanpassen. Sowieso een staande golf wegpoetsen.

chansig

Wat is een lijmoor ?

En jouw speakers klinken inderdaad erg fijn.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: doorofnight on March  6, 2016, 17:26:33
Ik vind koptelefoons emotieloos.
Goed omschreven.
In verhouding zijn ze naar mijn idee "prikkelarm".
Je wordt minder gedwongen om er zelfs iets van te maken (zoals je akoestiek ervaart en ook compenseert).
Luister je luid ontbreekt ook het fysieke aspect.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

djoeri

Een lijmoor is een chronische onderdruk in het middenoor waardoor er veel vocht wordt gevormd wat op den duur taai wordt als lijm of eiwit. Het is dan alsof je onderwater gehoor hebt. Erg vervelend dus als audio liefhebber.

chansig

Gadver...

Quote from: Staaled on March  6, 2016, 18:28:40
Goed omschreven.
In verhouding zijn ze naar mijn idee "prikkelarm".
Je wordt minder gedwongen om er zelfs iets van te maken (zoals je akoestiek ervaart en ook compenseert).
Luister je luid ontbreekt ook het fysieke aspect.

Vandaar dat ik schrijf dat het een belevingsverhaal is. Gewoon op cijfer afgaande is de koptelefoon beter.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martin778

Dat heb ik al een jaar of 4, niet te genezen volgens KNO arts.

op eigen verzoek verwijderd.

Dank djoeri.

;)

De laatste week komt er iedere dag een klein beetje hoog bij. Soms heel in de verte hoor ik links zowaar een hi-hat. Het gaat dus de goede kant op.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: martin778 on March  6, 2016, 18:41:24
Dat heb ik al een jaar of 4, niet te genezen volgens KNO arts.

Arghh!

Dat lijkt me kleute!

:crazy:

djoeri

Het is vaak een probleem van de buis van eustachius die het drukverschil hoort te compenseren. Dit kan niet goed werken door bv ontsteking in de neus of een te nauwegang.
Je kan buisjes plaatsen om het vocht af te laten lopen.

martin778

#2870
Klopt, ik heb verder gaan last van dat ik slecht hoor, integendeel zelfs, daarom ben ik niet gek om buisjes te laten plaatsen.
De kern van het probleem in 99% zeker in de neus die ergens hoog, net onder de ogen verstopt zit maar ook daar wilden ze mij nooit vertellen wat er speelt.

lynch1979

Quote from: chansig on March  6, 2016, 17:09:03
:D

Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik alleen met koptelefoon op muziek aan het luisteren ben. Maar wie weet....alles verkopen en dan een nog super de luxere koptelefoon kopen.

Gr Hans

Audeze LCD4 plus de King hoofdtelefoonversterker van Audeze  :inlove:

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: martin778 on March  6, 2016, 19:11:50
Klopt, ik heb verder gaan last van dat ik slecht hoor, integendeel zelfs, daarom ben ik niet gek om buisjes te laten plaatsen.

Bijzonder... ik word er tamelijk narrig van. Muziek luisteren word toch een veel mindere ervaring.

En hoezo in tegendeel, zijn er 'voordelen' aan een lijmoor dan?

martin778

Aan het begin hoorde ik inderdaad dof en had ik echt prikkend pijn in mijn oor maar sinds een paar maanden lijkt het alsof ik opeens beter ben gaan horen, alles is luider. Heel apart.
Huiduitslag en dat @#$! plakkend gevoel is wel minder. :-X

chansig

Mmm...de Crown's weer even teruggeplaatst in de set. Klinkt wel meer gecontroleerd. Laag is wat "flubberiger" met de Park Audio.Nu is de vraag....waar zit dat dan in ?

De Park Audio die harder uitstuurt ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.