Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

i2Paq

Voor mijn beleving; Waar wordt die Vodka netwerk-kabel nu tussen geplaatst?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Tussen een switch en de Sonos. Net zoals zondag.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on September 22, 2015, 13:51:26
Dat jij deze weg niet deelt is toch al duidelijk ?
Gr Hans

Niks mis mee toch?

Robiwan

Quote from: Kingpin on September 22, 2015, 15:56:03
Hier andere ervaringen, mits de verbinding goed is (technisch ook wel te verklaren).
"Schoner" geluid.

klopt, ik ervaar dat als uitgemolken :butbut:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

i2Paq

Quote from: chansig on September 22, 2015, 16:15:05
Tussen een switch en de Sonos. Net zoals zondag.

Gr. Hans

Dus de switch is nog de oude, de kabel achter de switch, naar de NAS en bv. het Internet etc. etc., is ook gewoon nog de "gewone" kabel?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

DofN

Quote from: chansig on September 22, 2015, 12:22:04
Ik denk dat je je ook op een hellend vlak kan begeven als je je waarnemen en overtuigingen niet blijft onderzoeken.  Soms kom je erachter dat het anders is dan je overtuiging (zoals nu met de Vodka) soms kom je erachter dat het beter is om aan je overtuiging vast te blijven houden (zoals met netkabels en interlinks).

Maar it goes without saying dat deze insteek een persoonlijke is.

Gr Hans

Ik sta best open hoor en leg mijn oor geregeld te luisteren bij sets van diverse pluimage
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Dan begrijp ik niet waarom je het serieus nemen subjectieve waarnemingen als een hellend vlak benoemt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Quote from: twani on September 22, 2015, 13:25:58
Zonder gekheid, indien je nog meer kabels in het vergelijk betrekt zul je zien dat er vast weer één beter presteert dan de Vodka. Bovendien hangt het ook af van de rest van je set.

Zeker eens met bovenstaand, vooral het laatstgenoemde speelt m.i. absoluut een grote rol in het verhaal  ;)
Op zich zeker interessant te noemen die vergelijkingen en testen met netwerkkabels, maar het blijft toch een redelijk subjectief verhaal want uit de verhalen die ik nog wel eens voorbij ziet komen blijkt dat de cat 7 kabel die bij de één absolute favoriet is in zijn set bij de ander als kansloos wordt geclassificeerd  :crazy:
Het geeft dus min of meer aan dat de aanwezige balans en klansignatuur van een set dus dermate van invloed is voor het ervaren van de verschillen die naar voren kunnen komen.
Dan is er volgens een aantal personen ook nog eens de factor ''inspelen'' aan de orde waarbij vereisten van vele honderden inspeeluren toegekent worden aan specifieke merken/type netwerkkabel(s) en deze bepalend moeten zijn voor een complete klankmatige metamorfose van de betreffende kabel(s).
Ook is het bijna hilarisch te zien dat eerdere minder positieve waarnemingen betreffende een type kabel door anders denkende compleet van tafel geveegd worden op basis van het feit dat de betreffende kabel nog niet de ''verplichte'' 600 uur heeft gespeeld... Als dan na de verplichte 600 !! inspeeluren ook nog eens blijkt dat de betreffende kabel niet beter, maar juist slechter is gaan klinken en het oordeel haast naadloos aansluit op de eerdere ervaringen van de anders denkende dan is het laatste stukje objectiviteit in dit verhaal voor mij in ieder geval helemaal ver te zoeken  :wacko: 


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Nog maar een keer dan: het hele audio gebeuren hangt aan elkaar vast door je eigen subjectieve waarnemingen ?

Gr.  Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Quote from: chansig on September 22, 2015, 18:02:02
Nog maar een keer dan: het hele audio gebeuren hangt aan elkaar vast door je eigen subjectieve waarnemingen ?

Gr.  Hans

Nog maar een keer dan: het hele audio gebeuren hangt aan een zijden draadje  :D

frank2

Nadat 4 sets met dezelfde ethernet kabels zijn getest waaruit blijkt dat de uitkomst steeds hetzelfde is kun je dus gerust stellen dat ethernet kabels bijna altijd hetzelfde klinken in de verschillende sets. Dus wat hierboven geschreven is is inderdaad hilarisch, het zijn fabels. Maar ja hoewel de versterker tot zeer goed werd betiteld door de eigenaar staat hij nu te koop op HIFI.nl. dus hoe serieus moet je dan het verhaal nemen....

En ja er is een kabel die door de speciale mantel bijzonder veel in speeltijd nodig heeft.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Quote from: frank2 on September 22, 2015, 18:22:07
Nadat 4 sets met dezelfde ethernet kabels zijn getest waaruit blijkt dat de uitkomst steeds hetzelfde is kun je dus gerust stellen dat ethernet kabels bijna altijd hetzelfde klinken in de verschillende sets. Dus wat hierboven geschreven is is inderdaad hilarisch, het zijn fabels. Maar ja hoewel de versterker tot zeer goed werd betiteld door de eigenaar staat hij nu te koop op HIFI.nl. dus hoe serieus moet je dan het verhaal nemen....

En ja er is een kabel die door de speciale mantel bijzonder veel in speeltijd nodig heeft.

Heel mooi haast fabelachtig weergegeven, maar het strookt dus echt van geen kanten met hetgeen je eerder met de grootste stelligheid hebt lopen verkondigen...
Zoals wel vaker het geval is spreek je jezelf wederom tegen, of zijn onderstaande tegenstellingen niet van jouw hand als je jezelf dan toch aangesproken voelt ??
Het meest hilarische van het verhaal is dus dat je zelf blijkbaar totaal niet door hebt hoe je jezelf telkens weer tegenspreekt, of is het misschien zo dat de bekende ''master - slave configuratie'' weer eens van invloed is geweest ?  :angel:

''Vandaag een kort vergelijk gemaakt tussen de C&d cat kabel en een standaard cat 5 kabel. Mijn ervaring: de C&d kabel klinkt aanmerkelijk krachtiger dan de cat 5. De cat5 klinkt een stuk vlakker maar geeft wel meer hoog, en minder diepe, minder volle bass. De C&d is onderin net als in het middengebied voller krachtiger. Voor mij is de C&d kabel absoluut een verbetering''

Versus

''De conclusie voor mij is het volgende: de standaardkabel is beduidend beter dan de cat kabel van C&D. De C&D kabel is in het middengebied gelijkwaardig aan de standaardkabel, maar in het hoog is het een ramp, brokkelig hoog (hoorbaar sinds ik de Moon heb) maar ook zeer weinig hoog, geen resolutie in het hoog, geen sprankeling, het hoog lijkt met -4db te verminderen. (willekeurig db getal, puur voor illustratie) Dan de bass deze is vol maar rommelig absoluut niet strak.
In mijn set is het verschil dusdanig groot dat na 4 tellen ik het al gehoord heb en gauw bij gebrek aan beter de standaard cat kabel maar aansluit.
De C&D cat kabel is een stuk slechter dan een standaard cat kabel. Gelukkig heb ik ook een Belden en een Meicord gehoord dus ik weet al dat het een heel stuk beter kan worden.''








Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Teksten uit z'n verband rukken is erg gemakkelijk. De eerste was toen hij nieuw was de tweede toen deze ingespeeld was. Dus eerst goed lezen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

solitaire

Frank, kan iemands persoonlijke waarneming niet afwijken van wat de meerderheid waarneemt (nog afgezien van de andere context = setup) ? Of begrijp ik hier iets niet ...


Quote from: frank2 on September 22, 2015, 18:22:07
Nadat 4 sets met dezelfde ethernet kabels zijn getest waaruit blijkt dat de uitkomst steeds hetzelfde is kun je dus gerust stellen dat ethernet kabels bijna altijd hetzelfde klinken in de verschillende sets. Dus wat hierboven geschreven is is inderdaad hilarisch, het zijn fabels.
KNIP
Hinterm Horizont geht's weiter.

YamahaRXV

Quote from: frank2 on September 22, 2015, 19:11:33
Teksten uit z'n verband rukken is erg gemakkelijk. De eerste was toen hij nieuw was de tweede toen deze ingespeeld was. Dus eerst goed lezen.

Niets uit z,n verband rukken en goed lezen, het zijn toch echt letterlijk jouw woorden geweest  :D
Daarbij kan ik mij toch zeer goed herinneren dat er iemand was die aangaf dat de betreffende kabel exact 630 vereiste inspeeluren benodigd had om zijn volledige klankmatige potentieel te laten horen  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

DofN

Quote from: chansig on September 22, 2015, 17:34:46
Dan begrijp ik niet waarom je het serieus nemen subjectieve waarnemingen als een hellend vlak benoemt.

Gr. Hans

Je zou best eens verschillen horen tussen - technisch goede - kabeltje A en B. En als je verschil hoort, hoor je dat ook echt. Maar om het nou zo serieus te nemen dat je je op het hellende vlak gaat begeven om te denken dat die subjectieve (moment) waarneming blijvend is en dat en dat het écht door die kabel komt, en dat je dat zo serieus neemt dat je die kabel dan ook moet kopen, is een hellend vlak. Het hellende vlak is wel onderdeel van de hobby: het houdt de gemiddelde audiofiel lekker bezig (en dit forum druk).




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

solitaire

kan je de subjectieve conclusie niet dusdanig serieus nemen dat je deze de kans geeft enige malen te checken ?


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

DofN

Quote from: solitaire on September 22, 2015, 19:29:23
kan je de subjectieve conclusie niet dusdanig serieus nemen dat je deze de kans geeft enige malen te checken ?


soli

Uiteraard (en gedaan), maar ik ben geen gekke Henkie. Ik sta altijd open voor nieuwe inzichten en meer informatie.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Voor Frankie en Yamahatje....zoeken jullie even ergens een zandbak waar jullie verder kunnen spelen met elkaar ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: twani on September 22, 2015, 16:16:47
Niks mis mee toch?

Nee...zeker niet. Was ook niet het punt wat ik maakte.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: i2Paq on September 22, 2015, 16:27:36
Dus de switch is nog de oude, de kabel achter de switch, naar de NAS en bv. het Internet etc. etc., is ook gewoon nog de "gewone" kabel?

Ja....alleen had ik de switch niet in gebruik. Maar nu is het dus de bedoeling van wel.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: doorofnight on September 22, 2015, 19:24:28
Je zou best eens verschillen horen tussen - technisch goede - kabeltje A en B. En als je verschil hoort, hoor je dat ook echt. Maar om het nou zo serieus te nemen dat je je op het hellende vlak gaat begeven om te denken dat die subjectieve (moment) waarneming blijvend is en dat en dat het écht door die kabel komt, en dat je dat zo serieus neemt dat je die kabel dan ook moet kopen, is een hellend vlak. Het hellende vlak is wel onderdeel van de hobby: het houdt de gemiddelde audiofiel lekker bezig (en dit forum druk).

Ik vind dat je veel te stellend bent en je beseft je toch wel dat je hele boodschap niet objectief is ?  :D

Maar even een serieuze vraag...je bent hier een paar keer geweest dus ws kan je de volgende vraag wel beantwoorden: Waar hoorde jij het geluid ? Tussen de speakers voor de speakers of achter de speakers ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#2447
Quote from: chansig on September 22, 2015, 20:33:00
Voor Frankie en Yamahatje....zoeken jullie even ergens een zandbak waar jullie verder kunnen spelen met elkaar ?

Gr Hans

Nou Hans doe niet zo moeilijk.  :D

In het verleden was je zélf frequent bezoeker van vrijwel alle roerige zandbakken op vrijwel ieder forum dat NL rijk is. Als er maar gerommel en gezeik was, was Hansie er ook. :tounge2:

Toegegeven, je bent gegroeid. Eerlijk is eerlijk :laugh:







Maar doe niet plots zo vróóm :sneaky2:


CZ79

Tussen en achter, niet dat je het aan mij vroeg, maar dat is waarik het destijds hoorde....niet vaak zoveel diepte gehoord
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Lion of Judah

Quote from: chansig on September 22, 2015, 20:43:13
Waar hoorde jij het geluid ? Tussen de speakers voor de speakers of achter de speakers ?

Gr Hans

Je stelt de vraag niet aan mij welliswaar dus ik doe dan maar even brutaal O0. Had het er nl. vanmiddag ook nog even met Onder over: ik hoorde het geluid voor de speakers of er tussenin maar niet achter. Was wel nog met je vorige speakers, kan niet beoordelen of dat nog wat uitmaakt?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML