Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 30 Guests are viewing this topic.

lynch1979

Quote from: chansig on January 18, 2015, 12:46:44
FiiO E12 Mont Blanc

Gr Hans

Ik heb sinds afgelopen week pas van het merk gehoord, maken zeer degelijke producten en de prijs kwaliteitsverhouding schijnt er goed te zijn.


chansig

Ik heb hem gisteren bij Baardmannetje gehoord met mijn eigenste koptelefoon. De versterker was in ieder geval in staat om het verschil tussen zijn en mijn koptelefoon weer te geven.

Op deze zit ook cross feed...daar ben ik erg nieuwsgierig naar.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#2127
Zo gisteren was het dan zover...op naar Kraftwerk in Paradiso. Kraftwerk nog nooit gezien en idem voor Paradiso. Dus ik hoopte op een dubbel feestje. Ik ken de muziek ook nog maar relatief kort. Jaartje of 6 schat ik zo. Bevalt me wel en er hangt wel een bepaalde sfeer om deze band heen dat ik zo iets had van: Die moet ik zien.

Acht dagen worden er gevuld in Paradiso iedere avond staat een ander album centraal. Bewust gekozen voor gisteren. Iemand die ik ken van een ander forum (heet hier Prima Luna) ging naar Computerworld...dus daar zelf ook maar kaarten voor gekocht. Hij ging samen met een vriend (echte Kraftwerk kenner bleek later)...dus ze kregen mij erbij.

Opgehaald vlak bij mijn woonplaats en rond een uur of 19.16 waren we bij Paradiso. Alles werd netjes in banen geleid en binnen mum van tijd waren we binnen. De vriend van Buell was zaterdag al geweest en adviseerde ons om de jassen boven op te hangen. Oke...als jij dat zegt. Dan de zaal in. Zowwww...dat is een hele mooie zaal, als je er nog nooit geweest bent...zeker een keer gaan.

Aangezien we erg vroeg waren heerlijk kunnen kletsen over de leuke kanten van de hobby en de wat mindere leuke kanten van het werk. Ondertussen spuide de vriend van Buell er nog even wat weetjes tussen door. In de verschillende recensies wordt ook aandacht besteed aan het publiek. Inderdaad allemaal wat oudere voornamelijk mannen..hier en daar een verdwaalde vrouw en een jongeling (zeg onder de 25 jaar). Ik voelde me met mijn 45 jaar wel prima thuis.

Tsja wat weet ik dan weer van Kraftwerk ? Weinig dus een beetje gegoogeld...Bijzondere band, die hun tijd best wel ver vooruit waren. Eigenzinnig...tsja...dat is misschien wel het meest passende woord. Ik las in een recensie dat Florian gisteravond goed bij stem was... :D

Oke...half 9 sharp gaat het gordijn omhoog en ja...euhhh...oke. Cool. Vier mannen op een rij achter een paneel, strak in een lijfomsluitend pak met strepen erop. Groot scherm achter de mannen...ohhh...snel de 3d bril op want die kregen we bij de uitgang. Whauuwww....de eerste 1,2,3,4,5,6,7,8 klinken al erg goed. Nummers ken ik helaas niet uit mijn hoofd...maar het is strak en het geluid is goed.

Begin...

Eerste halve uur is het album computerworld aan de buurt...ik ben een beetje verbaasd dat ik de nummers redelijk herken. Achter me staat een groep mannen bij iedere eerste toon te vertellen wat er dan gaat komen...echte fan's. Na computerworld komen alle bekende nummers wel aan de beurt. Titels ben ik echt heel slecht in...dus kan niet alles noemen.

Spacelab

Nummers die ik echt onthouden heb: Spacelab (mooiste graphics), Tour de France echt het gaafste nummer van het concert...mooie opbouw, opzwepend, mooie oude beelden...echt gaaf. Autobahn...wie kent het niet ? We are the Robots'. Ook gaaf en grappig gedaan. Dit was een van de toegiften. Doek naar beneden...doek omhoog stonden er vervolgens drie robots. Erg mooi. Minium-Maxium was ook wel goed..grappig om te zien dat het leek alsof 1 van de mannen echt een beetje los ging (was behoorlijk statisch kan ik zeggen).

Autobhan

Rond 22.30 namen de mannen 1 voor 1 afscheid door solo een stukje te doen. Dan vond ik die man die een beetje uit zijn dak ging wel erg goed. Florian zelf is meer van de rare fratsen en riedeltjes.

Goed op weg naar huis...we stonden binnen 10 minuten buiten omdat we de jassen boven op hadden gehangen..afdalend van de trap werd duidelijk waarom het beneden niet zo snel ging.. :D

Om 23.45 uur weer thuis en nog even nagenietend met Utopia op de achtergrond rond 01.00 voldaan m'n bedje in. Zeer geslaagde avond, blij dat ik geweest ben. Wel direct aangegeven dat 8 dagen achter elkaar me een beetje teveel zou zijn geworden.

Heb je ooit nog een kans...ga naar Paradiso. Hou je van eigenzinnige elektro muziek ? Ga naar Kraftwerk.

Gr Hans

zal later vandaag even kijken of ik nog wat foto's kan plaatsen.
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Leuke recensie Hans! Ik ken Kraftwerk ook niet erg goed, maar vind het ook erg gaaf!
Benieuwd naar de foto's.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

flakkees

mooie omschrijving van een geslaagde avond hans
ik ga kraftwerk zeker eens luisteren , ik ken het (nog) niet
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Raphie

Quote from: chansig on January 18, 2015, 12:10:22
Ik heb een Audeze, een prima set en ben zelfverzekerd..dus geen bezoek van mij aan een psycholoog.

Nu weer een weekje verder. Het gewoon luisteren begint weer langzaam terug te komen. Soms heb je van die momenten dat het toch weer even technisch wordt. Van de week nog...zit ik Thunderstruck van AC/DC te luisteren en ik hoor iets met de bassdrum gebeuren. Ik ben toch niet gek dus nog een keer terug ja hoor...duidelijk iets andere trap op het pedaal.

Apart....dus de set is nu prima in staat om verschillen te laten horen. Ik moet gewoon meer nieuwe muziek gaan draaien dan weet je niet hoe het eerst klonk. Nu een leuke live opname van Vaya con Dios...genieten hoor. Heerlijke relaxte zondagsmuziek. Deezer, flac het klinkt allemaal prima.

Van de week krijg ik een andere versterker binnen voor de koptelefoon. Het is qua prijs een downgrade en ik ben benieuwd wat het verschil gaat zijn met de Beyerdynamic.

Gr Hans
mooi he? direct t.o.v. indirect geluid, je hoort alle zaken met vergrootglas. zonder reflecties. zo'n soortgelijk plaatje kan je ook ook in je huiskamer krijgen hoor als je flink akoestiek aanpakt. doet veel meer als een "schone aarde" :D
JBL PRX Power!

lynch1979

#2131
Quote from: Raphie on January 21, 2015, 14:39:36
mooi he? direct t.o.v. indirect geluid, je hoort alle zaken met vergrootglas. zonder reflecties. zo'n soortgelijk plaatje kan je ook ook in je huiskamer krijgen hoor als je flink akoestiek aanpakt. doet veel meer als een "schone aarde" :D

"schone aarde".....begin bij jezelf.

Waar ik zelf ook aan mee doe.

remco320

Paradiso, mooiste zaal van het land is mijn bescheiden mening! Onwijs mooie zaal, erg goed geluid en een leuke entourage. Kraftwerk is een inspiratiebron voor onwijs veel goede muziek zoals Radiohead, Coldplay en zo ongeveer elke elektronica band.. Gaaf dat je er bij was Hans!

eddy135

Quote from: flakkees on January 21, 2015, 13:33:19
mooie omschrijving van een geslaagde avond hans
ik ga kraftwerk zeker eens luisteren , ik ken het (nog) niet
Waar heb jij gezeten de afgelopen 40 jaar?  :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

WHS

#2134
Zoals ergens te lezen is op internet.

"The Beatles and Kraftwerk may not have the ring of The Beatles and the Stones, but, nonetheless, these are the two most important bands in music history".[3] Kraftwerk's music has directly influenced all the electronic acts that followed in their wake but also many popular artists from diverse genres of music, including David Bowie and Depeche Mode.


Ik ben zelf vooral gek van Trans-Europa Express.

Quote from: chansig on January 21, 2015, 11:39:38
Ik las in een recensie dat Florian gisteravond goed bij stem was... :D
Is Florian terug? Ik dacht dat hij gestopt was met Kraftwerk.
Synology Diskstation / Spotify / Qobuz | Bluesound Node | Jungson JA88D 2009 | Kimber 8PR cable | Speakerland Scan Speak Mini Monitor

flakkees

Quote from: eddy135 on January 21, 2015, 15:35:01
Waar heb jij gezeten de afgelopen 40 jaar?  :D

ik had te veel goede muziek voorhanden om van te genieten .
het kennis maken met nieuwe muziek lijd daar onder maar geen paniek  ;D
u torrent staat op vol gas 

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

chansig

Quote from: WHS on January 21, 2015, 15:39:52
Is Florian terug? Ik dacht dat hij gestopt was met Kraftwerk.

Je hebt gelijk..is die andere.. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Paar video's via youtube toegevoegd aan de recensie .

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Faxe

Vorige week vrijdag stond er een artikel in de Volkskrant: artikel
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

chansig

Quote from: chansig on January 18, 2015, 12:46:44
FiiO E12 Mont Blanc

Gr Hans

Gisteren binnen gekomen. Nog te kort om echt een gedegen indruk te geven. Al wel vast de Beyer in de verkoop gezet. Dus in ieder geval geen schokkende verschillen die het prijsverschil rechtvaardigen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

drevox

Mooie set Hans met al die image shack plaatjes. :D

Leuk dat je naar Kraftwerk bent geweest. Is dat geen ouwe rotten muziek? :P

Maareh ik dacht coldplay van u2 was afgeript?
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

remco320


Quote from: drevox on January 22, 2015, 14:35:16
Mooie set Hans met al die image shack plaatjes. :D

Leuk dat je naar Kraftwerk bent geweest. Is dat geen ouwe rotten muziek? :P

Maareh ik dacht coldplay van u2 was afgeript?
Onder andere, maar Talk bijvoorbeeld bevat een directe sample van kraftwerk;) zelfs de clip is kraftwerk.

drevox

O wist ik niet. :)

Ik dacht dat alle moderne pop van U2 was afgeleid.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Zodiac

Quote from: drevox on January 22, 2015, 17:56:15
O wist ik niet. :)

Ik dacht dat alle moderne pop van U2 was afgeleid.

Elvis. The King.  :headbanging:
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Joris1971

#2144
Je moet ervan houden kraftwerk
Doet mij totaal niets

4 mannen die op een podium statisch achter een keyboard staan met daarachter video beelden emotieloos..
Geef mij maar een band met een zanger,drummer, bassist, guitarist en hooguit 1 toetsenist

drevox

Hehe Elvis inderdaad.

Kraftwerk doet me ook vrij weinig. Vind het ook niet zo muzikaal.
Ieder zijn ding. Sommige mensen vinden het leuk.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

chansig

Gaat het nu over smaak en dat iedereen hierin anders is ?

Dan hebben we volgens mij het duh moment van 2015 nu al te pakken. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Quote from: chansig on January 22, 2015, 20:06:45
Gaat het nu over smaak en dat iedereen hierin anders is ?

Dan hebben we volgens mij het duh moment van 2015 nu al te pakken. :D

Gr Hans

Smaak is zooooooo 2015!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

flakkees

ik ben er aan begonnen :
compleet discografie in flac

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Zodiac

Quote from: flakkees on January 23, 2015, 05:26:22
ik ben er aan begonnen :
compleet discografie in flac
Gisterenavond ook behoorlojk wat Kraftwerk geluisterd via Tidal. Op mn BeyerDynamic. Gaaf hoor! Vooral de live CD is lekker. Niet aldoor, maar erg knap.
(Tidal  klinkt toch wel prima, ondanks alle krtitiek.....)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *