Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 24 Guests are viewing this topic.

Deleted member

Misschien een gekke vraag, maar kun je dat zo snel al zeggen? Zijn ze ueberhaupt al ingespeeld?
Stereo-fan for life!

chansig

Het was na 1 seconde (applaus bij dead can dance in concert) al duidelijk...en dat overdrijf ik niet. Het zit hem niet in de details. De Audeze is een frissere koptelefoon dan de Beyerdynamic. En dat spreekt me meer aan dat het ietwat donkere van de Beyer. De Audeze is dus meer mijn smaak. De Beyer is gewoon een top koptelefoon.

Inspelen is leuk als je daar wat mee kan. Ik kan daar niets mee. Scheelt een hoop onrust en ik heb er nog nooit verkeerde keuzes door gemaakt.

Als een nieuw apparaat klinkt alsof hij uit fase staat (las ik vorige week ergens) dan haak ik af.

Dat de minidsp het goed doet hoor ik ook na een seconde...hoef ik niets voor te gaan zitten. Was ook nieuw...zou wat zijn dat je gaat corrigeren maar dat het vervolgens eerst nog moet inspelen..koekoek zeg ik dan. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#2077

De Audeze LCD 2

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Quote from: chansig on January 10, 2015, 10:47:38
Het was na 1 seconde (applaus bij dead can dance in concert) al duidelijk...en dat overdrijf ik niet. Het zit hem niet in de details. De Audeze is een frissere koptelefoon dan de Beyerdynamic. En dat spreekt me meer aan dat het ietwat donkere van de Beyer. De Audeze is dus meer mijn smaak. De Beyer is gewoon een top koptelefoon.

Inspelen is leuk als je daar wat mee kan. Ik kan daar niets mee. Scheelt een hoop onrust en ik heb er nog nooit verkeerde keuzes door gemaakt.

Als een nieuw apparaat klinkt alsof hij uit fase staat (las ik vorige week ergens) dan haak ik af.

Dat de minidsp het goed doet hoor ik ook na een seconde...hoef ik niets voor te gaan zitten. Was ook nieuw...zou wat zijn dat je gaat corrigeren maar dat het vervolgens eerst nog moet inspelen..koekoek zeg ik dan. :D

Gr Hans
Hans, je hebt toch ook een andere BD KT? de 5 huppeldepup? Heeft die een heel ander karakter dan de T1?
Ik heb nu een BD 880 edition (groentje nog op KT gebied hè....) en die vind ik wel zo gruwelijk analytisch, die zou wel een warm sausje mogen hebben. Dat heeft de T1 wellicht dus wel (dat sausje)?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

Ik ken die jij noemt niet. Maar ik heb ook een Sennheiser HD800 daar wordt ook van gezegd dat deze analytisch is. Dan is de Audeze dat ook en dan zou ik de Beyer zeker warmer noemen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HappySound

Quote from: chansig on January 10, 2015, 10:47:38
Het was na 1 seconde (applaus bij dead can dance in concert) al duidelijk...en dat overdrijf ik niet. Het zit hem niet in de details. De Audeze is een frissere koptelefoon dan de Beyerdynamic. En dat spreekt me meer aan dat het ietwat donkere van de Beyer. De Audeze is dus meer mijn smaak. De Beyer is gewoon een top koptelefoon.

Inspelen is leuk als je daar wat mee kan. Ik kan daar niets mee. Scheelt een hoop onrust en ik heb er nog nooit verkeerde keuzes door gemaakt.

Als een nieuw apparaat klinkt alsof hij uit fase staat (las ik vorige week ergens) dan haak ik af.

Dat de minidsp het goed doet hoor ik ook na een seconde...hoef ik niets voor te gaan zitten. Was ook nieuw...zou wat zijn dat je gaat corrigeren maar dat het vervolgens eerst nog moet inspelen..koekoek zeg ik dan. :D

Gr Hans
Als ik de buisjes wissel van mijn VV hoor ik wel dat het tijd nodig heeft.
Met interlinks/luidsprekerkabels hoor ik dat ik (als ze nieuw zijn of een tijd niet aangesloten zijn geweest) heel veel lage tonen mis.
Maar dit lost zich na een week of 1-2 vanzelf op!
Of je het hoort of niet, heeft ook te maken met de resolutie van je set!   
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

chansig

Ja...de resolutie van mijn set is inderdaad niet heel erg fijn.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HappySound

Quote from: chansig on January 10, 2015, 11:03:01
Ja...de resolutie van mijn set is inderdaad niet heel erg fijn.

Gr Hans
Alles is relatief  ;)
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

lynch1979

Quote from: chansig on January 10, 2015, 11:00:35
Ik ken die jij noemt niet. Maar ik heb ook een Sennheiser HD800 daar wordt ook van gezegd dat deze analytisch is. Dan is de Audeze dat ook en dan zou ik de Beyer zeker warmer noemen.

Gr Hans

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je indruk is van Beyerdynamic A2 i.c.m. de Audeze.

chansig

Quote from: HappySound on January 10, 2015, 11:04:50
Alles is relatief  ;)

Gelukkig wel....zow volgens mij is het open deuren dag vandaag. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: lynch1979 on January 10, 2015, 11:07:28
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je indruk is van Beyerdynamic A2 i.c.m. de Audeze.

Eigenlijk heel erg goed...De Schiit was ook zo'n versterker die me wat te donker klonk. De Beyer heeft dat dan weer niet. Nu moet ik zeker ook weer op zoek naar een andere koptelefoonversterker ?

Nee toch...neeehhhhhhhhhh....het is goed zo... :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

#2086
Quote from: chansig on January 10, 2015, 11:10:22
Eigenlijk heel erg goed...De Schiit was ook zo'n versterker die me wat te donker klonk. De Beyer heeft dat dan weer niet. Nu moet ik zeker ook weer op zoek naar een andere koptelefoonversterker ?

Nee toch...neeehhhhhhhhhh....het is goed zo... :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Gr Hans

Van mij niet hoor  :D

Goed om te horen dat het een goede combinatie  is met de Audeze, jij hebt de Audeze met Fazor uitvoering denk ik.
Die klinkt meer open dan degene die ik heb, die klinkt juist wat donkerder.

Maar ik wil best een keer mijn Metrum Aurix meenemen  ;)

HappySound

#2087
Quote from: chansig on January 10, 2015, 11:08:40
Gelukkig wel....zow volgens mij is het open deuren dag vandaag. :D

Gr Hans
Een beetje vreemde reactie vind ik, maar ja, dat zal ik ook wel moeten relativeren   ;)
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

Roeland

Zijn gewoon 3 top hoofdtelefoons. De Audeze LCD 2 en de HD800 iets meer uitgesproken in hun genre en de T1 zit er tussenin.
Kun je er 2 houden snap ik je keuze.
Moet je er 1 houden zou ik voor de T1 gaan.

Ik kan je echt aanraden om toch een paar uurtjes na de T1 te luisteren en door verschillende genres te bladeren.
Met Eva Cassidy - Live at Blues Alley en Chris Jones - Roadhouses & Automobiles prefereerde ik de T1 tov de HD800.
Maar ja ik hou van diep laag en dark alley sound  O0

chansig

Quote from: HappySound on January 10, 2015, 11:16:09
Een beetje vreemde reactie vind ik, maar ja, dat zal ik ook wel moeten relativeren   ;)

In ieder geval geen issue van maken. Alles is relatief (open deur)...gelukkig wel (open deur)...vandaar. Niets aan het handje. Buisje hebben overigens inderdaad even nodig om op temp te komen en dat hoor ik gelukkig wel.

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HappySound

#2090
Quote from: chansig on January 10, 2015, 11:21:47
In ieder geval geen issue van maken. Alles is relatief (open deur)...gelukkig wel (open deur)...vandaar. Niets aan het handje. Buisje hebben overigens inderdaad even nodig om op temp te komen en dat hoor ik gelukkig wel.

Gr Hans
Vandaar de  ;) Ik maak er ook zeker geen issue van hoor.
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

chansig

Quote from: Roeland on January 10, 2015, 11:21:35
Zijn gewoon 3 top hoofdtelefoons. De Audeze LCD 2 en de HD800 iets meer uitgesproken in hun genre en de T1 zit er tussenin.
Kun je er 2 houden snap ik je keuze.
Moet je er 1 houden zou ik voor de T1 gaan.

Ik kan je echt aanraden om toch een paar uurtjes na de T1 te luisteren en door verschillende genres te bladeren.
Met Eva Cassidy - Live at Blues Alley en Chris Jones - Roadhouses & Automobiles prefereerde ik de T1 tov de HD800.
Maar ja ik hou van diep laag en dark alley sound  O0

Tsja en Eva Cassidy is juist geen donkere opname. Keus is voor mij duidelijk...gaat ook niet meer veranderen.

Het is ook geen kwestie van beter/slechter....Even een open deurtje: Smaken verschillen....gelukkig wel.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roeland

De interesse is er omdat zelden iemand in zo'n luxe positie zit als jij  :worship:

Vandaar de nieuwsgierigheid en de vragen.

Ondertussen; geniet van je mogelijkheden  O0

chansig

Neuh...niets mis mee. Het zijn ook alle drie erg mooie koptelefoons en ik weet dat het een enorm luxe is wat ik nu heb staan. Staat voor meer dan 3000 euro (nieuw) aan koptelefoons...tot 2 maanden terug had ik nooit aan een koptelefon gedacht. Van 2 merken het topmodel en dan te bedenken dat het schijnbaar nog beter kan.. :D

Iemand al eens de Ultrasound gehoord of het topmodel van Hifiman of Audeze ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Quote from: chansig on January 10, 2015, 11:31:18
Neuh...niets mis mee. Het zijn ook alle drie erg mooie koptelefoons en ik weet dat het een enorm luxe is wat ik nu heb staan. Staat voor meer dan 3000 euro (nieuw) aan koptelefoons...tot 2 maanden terug had ik nooit aan een koptelefon gedacht. Van 2 merken het topmodel en dan te bedenken dat het schijnbaar nog beter kan.. :D

Iemand al eens de Ultrasound gehoord of het topmodel van Hifiman of Audeze ?

Gr Hans

De Hifiman HE-600 gehoord, allereerst daar heb je een krachtige amp voor nodig, is onwijs lastig aan te sturen.
Heb hem gehoord met de Hifiman EF-6 versterker.

Deed mij niks, ik hou niet van het geluid van de Hifiman, duidelijker kan ik het niet omschrijven  :D

De LCD-3 heb ik helaas nog niet kunnen horen.

chansig

Quote from: lynch1979 on January 10, 2015, 11:15:27
Maar ik wil best een keer mijn Metrum Aurix meenemen  ;)

Of ik neem mijn koptelefoon mee als we naar Rottjeknor gaan.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Quote from: chansig on January 10, 2015, 11:36:49
Of ik neem mijn koptelefoon mee als we naar Rottjeknor gaan.

Gr Hans

Dat is nog een beter idee.

chansig

Quote from: lynch1979 on January 10, 2015, 11:35:20
De Hifiman HE-600 gehoord, allereerst daar heb je een krachtige amp voor nodig, is onwijs lastig aan te sturen.
Heb hem gehoord met de Hifiman EF-6 versterker.

Deed mij niks, ik hou niet van het geluid van de Hifiman, duidelijker kan ik het niet omschrijven  :D

De LCD-3 heb ik helaas nog niet kunnen horen.

Ik heb de hifiman 500 10 tellen gehoord...heel mooi in het midden/hoog...rommeliger in het laag.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roeland

Oh jee
Verandering van spijs doet eten?

Misschien een nuttige link met leesvoer die je honger kan stillen?

http://www.head-fi.org/t/634201/battle-of-the-flagships-58-headphones-compared-update-audeze-lcd-2-revision-2-6-4-13

chansig

Cool...thanks. Ik zit wel een beetje aan de top van wat ik wil uitgeven aan een koptelefoon...denk ik. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.