Akoustische upgrade ?

Gestart door hifiman, oktober 17, 2006, 15:39:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jan-rotterdam


Succes met de verbouwing !

Groeten Jan


hifiman


Audiofiel

Citaat van: Audioloog op oktober 17, 2006, 19:15:44
En ik ga er even vanuit dat een foto van de eetvoorraad geen inbrekers aantrekt  ;D

Die inbrekers weten niet wat ze missen... :P ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

Hoi Ronald,

wow leuke plannen weer  8)....en wat een energie....jij zou in een reclame voor RedBull moeten >:D

wat ik me afvraag:

-Betekent deze verbouwing dat je de set ook in de breedte kan gaan neerzetten? (1/4 slag draaien zeg maar)
-Wat voor muur komt er voor terug?
Houten frame met gipsplaten & rockwool vulling oid?

-Ga je de keuken nu volledig 'afscheiden' van je woonkamer of blijft het semi-open?


mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Citaat van: DA BoSS op oktober 18, 2006, 08:13:22
wow leuke plannen weer  8)....en wat een energie....jij zou in een reclame voor RedBull moeten >:D
Dank je. Nou dat valt wel mee hoor, ik ben weliswaar altijd bezig met dingen en met oplossingen verzinnen maar die verbouwing ben ik bij voorbaat al moe van hoor  :P Maar als ik ergens voor kies dan ga ik ervoor en stop ik niet tot het klaar is  ;D

Citaat van: DA BoSS op oktober 18, 2006, 08:13:22
-Betekent deze verbouwing dat je de set ook in de breedte kan gaan neerzetten? (1/4 slag draaien zeg maar)
Het betekent dat dat nu een mogelijke optie is! Pas als de muurtjes eruit zijn kan ik gaan schuiven met de bank en dan kan ik pas goed beoordelen of dat een praktische optie is. Helaas was het vrouwtje niet erg positief toen ik ik deze optie hardop uitte, maar goed eerst verbouwen en dan gaan we kijken hoe of wat!

Citaat van: DA BoSS op oktober 18, 2006, 08:13:22
-Wat voor muur komt er voor terug?
Houten frame met gipsplaten & rockwool vulling oid?
Helemaal goed!

Citaat van: DA BoSS op oktober 18, 2006, 08:13:22
-Ga je de keuken nu volledig 'afscheiden' van je woonkamer of blijft het semi-open?
Keuken blijft open.

Groetjes,

Ronald

DA BoSS

Citaat van: Audioloog op oktober 18, 2006, 08:33:01
Dank je. Nou dat valt wel mee hoor, ik ben weliswaar altijd bezig met dingen en met oplossingen verzinnen maar die verbouwing ben ik bij voorbaat al moe van hoor  :P Maar als ik ergens voor kies dan ga ik ervoor en stop ik niet tot het klaar is  ;D
;D
Citaat
Het betekent dat dat nu een mogelijke optie is! Pas als de muurtjes eruit zijn kan ik gaan schuiven met de bank en dan kan ik pas goed beoordelen of dat een praktische optie is. Helaas was het vrouwtje niet erg positief toen ik ik deze optie hardop uitte, maar goed eerst verbouwen en dan gaan we kijken hoe of wat!
Wow gaaf!!!!  In ieder geval de moeite waard om te proberen imho 8)
Citaat
Helemaal goed!
Keuken blijft open.

Lijken me ook twee pluspunten: zo'n gipsmuurtje is lekker absorberend (ik bedoel niet hard-reflecterend)
En met de open keuken loopt je ruimte minder snel vol, kan ik me voorstellen.
Alhoewel het geluid/beeld natuurlijk niet moet weglekken (HSN?)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Citaat van: DA BoSS op oktober 18, 2006, 08:41:25
En met de open keuken loopt je ruimte minder snel vol, kan ik me voorstellen.
Alhoewel het geluid/beeld natuurlijk niet moet weglekken (HSN?)
Als ik de opstelling 90 graden kan draaien is er symmetrie en geen sprak meer van weglekken, maar goed ik moet nog zien dat die optie praktisch uitvoerbaar is en WAF goedgekeurd gaat worden. Bijkomend voordeel zou zijn veel kortere luidsprekerkabels en daarmee de mogelijkheid tot betere kabels  :)


hifiman

En weg zijn ze  ;D

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Deleted member

Wow, geen halve maatregelen!  :)

Je zou die "deurenhoek" er toch ook nog uit kunnen slopen en de deur van de berging als het ware richting de voordeur kunnen verschuiven en waar de trap begint in je hal vervangen door een gewone deur die dan de toegang tot je woonkamer/keuken verschaft. Dit zodat je dit hoekje er ook ook nog toevoegd. Of zie ik dan iets over het hoofd?  ;)

hifiman

Citaat van: Antoine op oktober 19, 2006, 00:16:49
Je zou die "deurenhoek" er toch ook nog uit kunnen slopen en de deur van de berging als het ware richting de voordeur kunnen verschuiven en waar de trap begint in je hal vervangen door een gewone deur die dan de toegang tot je woonkamer/keuken verschaft. Dit zodat je dit hoekje er ook ook nog toevoegd. Of zie ik dan iets over het hoofd?  ;)
Daar heb ik inderdaad ook nog aan gedacht, maar dat gaan we toch niet doen. Ik ben van mening dat de huiskamer dan erg ongezellig wordt.

Wat we gaan doen is:
- de deur naast die keukenkast blijft bestaan
- de bergingdeur gaat schuin voor het trapgat geplaatst worden
- op de plaats van de bergingdeur komt een muurtje

En dan alle bijkomende werkzaamheden zoals afwerking, verfen, laminaat leggen, electriciteit weer aanleggen, enz  :P

hifiman

#36
Gisteravond nog even snel wat muziek geluisterd omdat ik erg benieuwd was of het nu veel anders zou klinken. In eerste instantie was dit wat teleurstellend, ik hoor niet echt verschil en het laag blijf ook hetzelfde  :-\ Maar goed het is nog niet af en ik kan nou ook niet echt zeggen dat ik relaxt heb zitten luisteren...

Wordt vervolgd..

TheSpeedSkater

Dan zet je de muurtjes toch weer terug? :P
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

hifiman

En weer een klein stapje verder. De deur is omgezet  ;D

searcher

Citaat van: Audioloog op oktober 19, 2006, 21:13:22
En weer een klein stapje verder. De deur is omgezet  ;D

op zijn kop  ::)

                                                      Gr searcher



hifiman

Citaat van: searcher op oktober 20, 2006, 21:54:50
op zijn kop  ::)

                                                      Gr searcher
Biertje teveel op  ???  ;D

hifiman

En we zijn weer een stapje verder, nieuw gipsmuurtje zit erin  8)

Morgen de "kast" weer dichtmaken met gipsplaten  :P

DA BoSS

gaat lekker zo 8)

(en tijdens het verbouwen natuurlijk lekker muziek luisteren he...... ;D)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Raphie

overdrijf ik als ik zeg dat je ongeveer 1m2 meer ruimte krijgt?
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op oktober 22, 2006, 10:31:19
overdrijf ik als ik zeg dat je ongeveer 1m2 meer ruimte krijgt?
Het zijn er 3  ;D
Maar dat is niet waar de winst zit, doordat die "hoek" van muren weg is lijkt de huiskamer zowat 2x zo groot , ondanks dat het qua echte ruimtewinst wel meevalt.

hifiman

Het begint nu een beetje duidelijk te worden hoe het uiteindelijk gaat worden  :)

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op oktober 22, 2006, 17:59:58
Het begint nu een beetje duidelijk te worden hoe het uiteindelijk gaat worden  :)

Dat gaat helemaal de goede kant op! :D


Nu nog 1 wijziging: de set naar de tegenoverliggende kant. Dat gaat echt HEEL VEEL verschil maken. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Daklem

Liefde voor hifi gaat ver zo te zien! De speakers + de luisterplek beschermd. De rest niet  ;D

hifiman

Citaat van: Audiofiel op oktober 22, 2006, 22:43:02
Dat gaat helemaal de goede kant op! :D


Nu nog 1 wijziging: de set naar de tegenoverliggende kant. Dat gaat echt HEEL VEEL verschil maken. ;)
Dank je  :)

Tsja het is nog maar de vraag of dat huiskamertechnisch en WAFtechnisch gezien gaat lukken  ::) Maar goed eerst maar eens die verbowuing afronden en dan zien we het wel. Ik ga het op zijn minst een keer proberen (speakers verplaatsen) natuurlijk!

hifiman

Citaat van: Daklem op oktober 22, 2006, 22:58:03
Liefde voor hifi gaat ver zo te zien! De speakers + de luisterplek beschermd. De rest niet  ;D
Haha, maar daar zijn ook andere redenen voor hoor. De apparatuur is nou eenmaal het duurste wat er in huis aanwezig is en tevens het meest kwetsbaar (heb liever geen laag stof IN mijn cd speler).