Evolutie van het Goldmund Theatre

Gestart door jan-rotterdam, september 18, 2006, 22:55:12

Vorige topic - Volgende topic

jan-rotterdam

Woensdag avond thuis een demo gehad van de Esoteric DV-60 speler van TubeKees, had hier wel interesse in omdat mijn eigen DVD speler geen progressive scan aan boord heeft en ook geen HDMI uitgang.

De beeldervaring was er een om van te smullen, als ik mijn eigen DVD-speler waardeer met een 7 zou de Esoteric DV-60 van mij een 9 krijgen.

Geluid was een ander verhaal, niet dat het slecht was maar "anders" dan ik zelf gewend ben / waardeer. Podium wat minder breed en wat minder details te horen dan met mijn eigen Goldmund. Indruk die de Esoteric DV-60 bij mij achterliet was "te lief", geen scherpe uithalen als die in de opname zitten.
De beide DVD spelers zijn tijdens deze test alleen als loopwerk gebruikt, DA-convertors van beide apparaten dus niet vergeleken.

Samenvattend: zeer interessante demo, het blijkt dat er op gebied van het beeld voor mij op termijn nog het nodige te verbeteren valt.

@ TubeKees: dank voor de bereidheid om een demo te komen geven !

Groeten Jan

jan-rotterdam

Citaat van: jan-rotterdam op september  8, 2007, 15:09:04

Heel misschien geen Telos-200 maar wat anders in aantocht, is nog niet helemaal zeker maar als het doorgaat ... 

Gisteren te horen gekregen dat de mogelijke upgrade die ik eerder melde voorlopig helaas niet doorgaat en waarschijnlijk pas over een jaar weer in beeld komt  :-\ Het zal waarschijnlijk dus toch een Telos-200 worden voor de center speaker

Groeten Jan

DA BoSS

ach, stapje voor stapje kom je er ook 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

jan-rotterdam

Laatste aanwinst: 30 meter Nordost 2Flat luidspreker kabel welke als tijdelijke oplossing gebruikt wordt om de surrounds aan te sluiten.

Groeten Jan

jan-rotterdam

De versterker voor de center speaker is in bestelling, ik heb gekozen voor de Goldmund - Telos 400 mono eindversterker.

Citeer
Power

Nominal power : 350 W RMS (2 - 8 Ohms), 175 W RMS (1 - 16 Ohms).
Instantaneous power (8 Ohms) : > 400 W
Maximum instantaneous power : 1000 W
Maximum voltage swing : 70 V peak.
Maximum current swing : 10 A peak.

Frequency Response

These figures are valid for the amplifier circuit alone, loaded by 8 Ohms and working at any level between 0 and nominal power.
+/- 0.1 dB, 0 - 300 kHz
+/- 1 dB, 0 - 800 kHz
+/- 3 dB, 0 - 2.5 MHz.

Input Sensitivity

Nominal level : 1.45 V RMS.
Voltage Gain : 29dB, adjustable by rear panel.
Input impedance : 51 kOhms.

Distortion

Figures valid for all levels from 0 to 40 V / 8 Ohms :
Dynamic : TID < 0.01 % (- 80 dB) unweighted.
Static : THD < 0.01 % (- 80 dB) unweighted.

Circuit Speed

Slew rate : > 200 V/us.
Rise time : < 300 ns.

Noise

Signal-to noise ratio : > 110 dB (0.01 Hz - 1 Mhz).
Weighted ASA A : > 120dBA.

Operating Temperature

Room temperature : -30 to +40 degrees Celsius (-22 to +104 degrees Fahrenheit).
Internal temperature : +45 to +65 degrees Celsius (+113 to +149 degrees Fahrenheit).

Power Supply

Nominal line voltage : 117, 234 V (switchable).
Input voltage range : +/- 10 %.
Maximum power consumption : 1200 W.
Power used in standby : 90 W.
4 toroidal transformers
4 separated power supplies

Grounding

Separated ground and earth.
Chassis connected to mains earth.

Safety Features

AC voltage fuse : min 10 A slow-blow for 220 V / 16 A slow-blow for 110 V.

Front Panel Controls

1 control key (Muting/Standby and 2 sec tempo for ON/OFF).
Red Led display for Over-heating, DC offset or HF protection and Overload.
Green Led display for Power on, operating mode (blinking in standby).
Yellow Led display for signal connection and digital Lock.

Rear Panel Connectors And Controls

Power cord: universal socket 3 lugs.
Main fuse (10A slow-blow 110V / 16 A slow-blow 220 V).
Green-yellow AC earth binding post.
Output speaker 2 x 5 ways post in parallel.
Output speaker 2 x Coaxial for Goldmund Speaker wire in parallel.
Analogue Input connector RCA.
Input connector XLR for analogue balanced input.
Digital Spdif input and output RCA connector.
Switch between analog or digital input
Switch of right or left channel selection from the Spdif input

Size And Weight

Dimensions : 27 (W) * 41 (D) * 23 (H)
Weight : 30 Kg

Verwachte levertijd 4 weken

Groeten Jan

R

Wat een dikke aanwinst weer zeg!! Mooie toevoeging op je toch al prachtige set! gefeliciteerd.

BuSpu

Frequency Response

These figures are valid for the amplifier circuit alone, loaded by 8 Ohms and working at any level between 0 and nominal power.
+/- 0.1 dB, 0 - 300 kHz
+/- 1 dB, 0 - 800 kHz
+/- 3 dB, 0 - 2.5 MHz.

Lijkt wel een Spectral !   Mooi hoor.

Jean Sibelius

Mooie upgrade Jan! (wordt straks weer tijd voor nieuwe foto's) 8)

Nog vorderingen qua akoestiek?

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

Citaat van: Jean Sibelius op oktober 22, 2007, 16:42:53

Nog vorderingen qua akoestiek?

Met het aansluiten van de surrounds lijkt het bas probleem minder te zijn na inmeten / calibreren met de MC-12  ??? Ik had juist meer problemen verwacht vanwege 2 extra luidsprekers in de kamer. Fronts en surrounds geven nu alles weer vanaf 30 Hz

Citaat van: Jean Sibelius op oktober 22, 2007, 16:42:53
wordt straks weer tijd voor nieuwe foto's

Ik zal binnenkort weer eens wat nieuwe foto's maken met de center ook op z'n plaats.

Groeten Jan

jan-rotterdam

Ook nog wat nieuwe interlinks onderweg, is ook Goldmund geworden. Siltech Signature serie's in de benodigde lengtes niet 2e hands verkrijgbaar en nieuw onbetaalbaar.

Ook voor het beeld nieuwe bekabeling onderweg

Groeten Jan

Robbo

1 ding begrijp ik niet.   

Er komen allerlei prachtige aanwinsten voorbij, waar heel veel centen voor wordt neergeteld. Maar wanneer het om akoustiek gaat (en blijkbaar is daar aardig wat winst te halen), dan zijn de kosten te hoog....

bmateijsen

Je krijgt voor een deel cancellation op de luisterplek, dus minder last van staande golven.

Citaat van: jan-rotterdam op oktober 22, 2007, 22:40:39
Met het aansluiten van de surrounds lijkt het bas probleem minder te zijn na inmeten / calibreren met de MC-12  ??? Ik had juist meer problemen verwacht vanwege 2 extra luidsprekers in de kamer. Fronts en surrounds geven nu alles weer vanaf 30 Hz

Ik zal binnenkort weer eens wat nieuwe foto's maken met de center ook op z'n plaats.

Groeten Jan

BuSpu

maar dat had net zo goed optelling kunnen zijn, toch?

jan-rotterdam

Citaat van: Robbo op oktober 23, 2007, 08:19:41
1 ding begrijp ik niet.   

Er komen allerlei prachtige aanwinsten voorbij, waar heel veel centen voor wordt neergeteld. Maar wanneer het om akoustiek gaat (en blijkbaar is daar aardig wat winst te halen), dan zijn de kosten te hoog....

wie zegt er dat de kosten te hoog zijn ?

Reden is simpel: ik heb momenteel geen tijd en ook geen zin meer om hele woonkamer te gaan verbouwen, wordt denk ik ergens volgend jaar als er wat meer tijd beschikbaar komt.

Groeten Jan

jan-rotterdam

Citaat van: bmateijsen op oktober 23, 2007, 09:21:29
Je krijgt voor een deel cancellation op de luisterplek, dus minder last van staande golven.

Klopt, maar ook in de hoek links achter de luister positie waar het bas probleem het grootst was tijdens stereo weergave is het nu ook een stuk minder  ???

Groeten Jan

Robbo

Dan zal ik het wel verkeerd onthouden hebben. Maar dan nog... jammer dat je er zo weinig tijd voor vrij kunt maken als je zo'n set hebt.

jan-rotterdam

Citaat van: Robbo op oktober 23, 2007, 13:28:31
Dan zal ik het wel verkeerd onthouden hebben.

Je zit niet helemaal verkeerd  ;)
Investering om akoestiek te verbeteren is toch behoorlijk en voor dat geld wil ik eerst zeker weten of het werkt / er netjes uit ziet dus wil ik eerst ergens gaan luisteren / kijken waar e.e.a.  uitgevoerd is. Kost echter tijd die de laatste maanden schaars is...

Groeten Jan

jan-rotterdam

Vanavond even een nieuwe foto gemaakt van de huidige opstelling met de center op de Mimesis 29 eindversterker. Rest van de apparatuur staat nu in het Spider rack

Groeten Jan

Nahpets

Citaat van: jan-rotterdam op oktober 29, 2007, 23:27:31
Vanavond even een nieuwe foto gemaakt van de huidige opstelling met de center op de Mimesis 29 eindversterker. Rest van de apparatuur staat nu in het Spider rack

***plaatje***

Groeten Jan

Schitterend!

Enno  :)

PS geldt niet voor het behang
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

HTip

Opstelling ziet er inderdaad erg mooi uit 8)

Het lijkt me wel dat als je de muur achter de TV donkerder en mat maakt dat dat het beeld zeer ten goede komt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jan-rotterdam

Gisteren een probleem geconstateerd met de Mimesis 29, af en toe een felle tik uit de luidsprekers en ook bij het aan- en uitzetten van de versterker vreemde geluiden uit de luidsprekers.

Vandaag even bij winkelier langs geweest om te vragen wat dit voor probleem kan zijn, winkelier heeft E-mail met bevindingen verstuurd naar de fabrikant dus hopenlijk ergens halverwege deze week meer nieuws.

Tijdelijk de SRM-2.3's aangesloten op de front luidsprekers, geen last meer van felle tikken. Voorlopig dus geen surround te beluisteren totdat de Mimesis 29 gemaakt is wat zo maar 2 a 3 weken kan gaan duren.  :-\

Tevens vandaag gehoord dat de Telos-400 pas halverwege december geleverd kan worden, met de feestdagen in het vooruitzicht zou het me niet verbazen als dit uitloopt naar januari ....  :-\ 

Groeten Jan

Jean Sibelius

Hoi Jan,

Da's mooi balen... Positief bekeken: kun je straks in klap naar je ultieme HT als alles tegelijkertijd binnenkomt ;)

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

qinq

Komt er nog een sub bij? Ik weet dar kharma een mooie heeft, maar die zal ook wel aardig wat kosten. Misschien een dd18?

jan-rotterdam

Citaat van: qinq op november  5, 2007, 12:34:19
Komt er nog een sub bij? Ik weet dat kharma een mooie heeft, maar die zal ook wel aardig wat kosten. Misschien een dd18?

Ooit wel denk ik maar voorlopig niet

Groeten Jan

jan-rotterdam

Citaat van: Jean Sibelius op november  5, 2007, 07:04:43
Hoi Jan,

Da's mooi balen... Positief bekeken: kun je straks in klap naar je ultieme HT als alles tegelijkertijd binnenkomt ;)

Groetjes, Jan

:P  :P  :P

Groeten Jan