Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Richi

Citaat van: vergeerr72 op augustus  6, 2026, 15:44:45Gebruik je de Matrix alleen als streamer?  Het is toch ook een dac?
Klopt. Ik gebruik hem ook als DAC.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • 5 Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • 3 JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

AudioLaan

Voor wie denkt dat het vooral de dac is, er is ook een ND1 van matrix. Alleen dac. Met de magische Lundahl trafo's, dezelfde akm chipset en de filters. En met allerlei ingangen die de ms-1c niet heeft. Die is maar €3600. Wil men later toch de straemer erbij dan is het wel duurder in totaal. NT1 is €4900. Of men neme een TT1 streamer tzt voor €2249. Dan wordt de meerprijs totaal €50 tov een ms-1c.
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Morel | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone |  QED | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

Tandwiel

Dan wordt het wel een interesante case hoe de ms 1c zich verhoudt tov van de combi dac /transport. En maakt het dan een groot of noemensxwaardig verschil tussen de 2 transporten.

Ik moeg masr eens een keer richting Apekdoorn denk ik. ;D

Pjotr27

Kan je al wat meer vertellen over de Aurelic nu hij een paar dagen speelt Frank?
Is het geluid nog "anders" geworden en wordt dit je streamer? Of ga je nog verder zoeken?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Citaat van: Pjotr27 op augustus  7, 2026, 09:21:50Kan je al wat meer vertellen over de Aurelic nu hij een paar dagen speelt Frank?
Is het geluid nog "anders" geworden en wordt dit je streamer? Of ga je nog verder zoeken?

streamer heeft net 50uur ingespeeld dus nog niet zo veel. Wel mijn sound, krachtig verfijnd, diepte en natuurlijk. Heeft een lekker geluid, is al betaald, 1200 euro is ook niet duur voor een streamer die 3000 koste. Is wel een nieuw apparaat. En ik heb de auralic app al speelt deze ook met de linn app.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

pjotr2701

Citaat van: frank2 op augustus  7, 2026, 10:15:56streamer heeft net 50uur ingespeeld dus nog niet zo veel. Wel mijn sound, krachtig verfijnd, diepte en natuurlijk. Heeft een lekker geluid, is al betaald, 1200 euro is ook niet duur voor een streamer die 3000 koste. Is wel een nieuw apparaat. En ik heb de auralic app al speelt deze ook met de linn app.

Mooi, je hebt hem meteen gekocht?

frank2

Citaat van: pjotr2701 op augustus  7, 2026, 10:49:53Mooi, je hebt hem meteen gekocht?
Ja maar ik mag hem terugdoen tegen dezelfde prijs.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

addesmo

Voor dit geld, ik neem aan met de voeding, onverslaanbaar!

frank2

Klopt met psu voeding. En ja onverslaanbaar  voor t geld.

holco

Inplaats van de T8 kill en emotieloos te noemen schaal ik hem eerder in als heel eerlijk en detailrijk zonder enig toegevoegd sausje, dat dat niet iedereen zijn cup of thee is snap ik ook wel, maar ik zou dat dan eerder zoeken in de rest van de installatie of bekabeling.

Ik heb ook sterk het vermoeden dat de T10 door al dat commentaar nu ook een sausje heeft gekregen, onder de noemer van "U vraagt wij draaien"  ;)
My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 - Eversolo T8 / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / LAPP ÖLFLEX CL 110 CY 3G1,5 Power cables.

frank2

Mooi setje zo bij elkaar. De ultra wordt alleen gebruikt om tv geluid weer te geven. Omdat de lg tv de optische verbinding nogal ruim heeft geïnterpreteerd zorgt dat voor stotteringen bij de auralic maar ook bij de aadac. Gelukkig doet de ultra daar niet moeilijk over.

RCD

Citaat van: holco op augustus  7, 2026, 13:48:57Inplaats van de T8 kill en emotieloos te noemen schaal ik hem eerder in als heel eerlijk en detailrijk zonder enig toegevoegd sausje, dat dat niet iedereen zijn cup of thee is snap ik ook wel, maar ik zou dat dan eerder zoeken in de rest van de installatie of bekabeling.

Ik heb ook sterk het vermoeden dat de T10 door al dat commentaar nu ook een sausje heeft gekregen, onder de noemer van "U vraagt wij draaien"  ;)
Er zit geen sausje in streamers.
Ze worden steeds beter met betere voedingen klokken.
Daardoor krijg je steeds meer een analoge sound zeg maar.
Vergelijkbaar met de eerste generatie cd spelers.

Rob

holco

Citaat van: RCD op augustus  7, 2026, 17:10:17Er zit geen sausje in streamers.
Ze worden steeds beter met betere voedingen klokken.
Daardoor krijg je steeds meer een analoge sound zeg maar.
Vergelijkbaar met de eerste generatie cd spelers.

Rob
Als je de clocks van de streamer gebruikt wil ik dat best geloven, maar wie doet dat op dat niveau 🤔
Ik iig niet, bij mij zijn de clocks van de DI-25HE als Master ingesteld.
My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 - Eversolo T8 / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / LAPP ÖLFLEX CL 110 CY 3G1,5 Power cables.

Kurt

Vandaar dat je best je streamer met je dac aan mekaar vijst via USB, of via een goed gedefinieerd I2S protocol, en niet via S/PDIF.

frank2

De aries heeft nu 100 uur gespeeld en ja de sound is toch wel veranderd. Het is moeilijk te omschrijven  maar de sound is definitief analoog, krachtig prachtig verfijnd hoog diepte in het geluid, mooi breed stereo beeld. Stemmen zijn krachtig  en uitgesproken.  Ik speelde killing the blues van alison krauss, dit nr ken ik zeer goed en ik was verbaasd wat ik hoorde zoveel meer dan wat ik gewend was heel krachtig beide stemmen duidelijk te onderscheiden bass diep vol, een heerlijke sound.

Kurt

Als de Aries niet nieuw is, wat kan volgens jou, additioneel inspelen nog bijbrengen?

frank2

Citaat van: Kurt op augustus  9, 2026, 14:58:55Als de Aries niet nieuw is, wat kan volgens jou, additioneel inspelen nog bijbrengen?
de aries is geheel nieuw.

Kurt

Hen je een discontinued product nieuw gekocht???

frank2

Kurt

Ik bewonder je moed hiervoor!

frank2

Daar us geen moed voor nodig. Ik heb de ds lightning app op mijn ipad staan, ik had al een auralic altair. Ik speel voornamelijk muziek vanaf usb stick, mijn eigen collectie. Daarnaast af en toe tidal.
Verder kun je ook andere apps gebruiken zoals roon of bijv. Mconnect, of linn. Ook heeft de aries tidal connect, dus eigen apps van tidal werken ook.

Garantie is er ook daar zorgen Europese dealers voor.

addesmo

Citaat van: Kurt op augustus  9, 2026, 15:42:44Ik bewonder je moed hiervoor!

Weinig moed hoor. Is iets meer dan derde van de originele prijs en als je op mijn linkje klikt in een post hierboven zie je hoe je de Auralic app kan redden.
Bovendien, wat er met Auralic gebeurd is kan net zo goed met andere (Chinese) aanbieders gebeuren. Zoals Eversolo, Matrix audio etc.

frank2

RZeemering

Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Grimm TPR XLR interlinks, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

addesmo