Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

« vorige - volgende »

Tjeb

Dus als ik in mijn eigen draadje schrijf dat je parallel aan je luidspreker terminals het beste een 230V voeding kunt aansluiten en op de luidspreker terminals een tomaat moet prikken dan is degene die hier tegengas tegen geeft niet netjes??

Nu ga je zeggen, ja maar dat is een ridicuul voorbeeld..
Maar we moeten wel aannemen dat een stukje draad van een mm of 10 in lengte gigantische verschillen in geluid veroorzaakt.

Dat vind ik dus ridicuul... En dan komt de claim dat je het zelf geprobeerd moet hebben om te oordelen.

Ik hoef mijn parallelle voeding op de terminals ook niet eerst te proberen om te weten dat het mis gaat...

simsalabim

Citaat van: Tjeb op september  5, 2024, 20:51:01Dus als ik in mijn eigen draadje schrijf dat je parallel aan je luidspreker terminals het beste een 230V voeding kunt aansluiten en op de luidspreker terminals een tomaat moet prikken dan is degene die hier tegengas tegen geeft niet netjes??

Nu ga je zeggen, ja maar dat is een ridicuul voorbeeld..
Maar we moeten wel aannemen dat een stukje draad van een mm of 10 in lengte gigantische verschillen in geluid veroorzaakt.

Dat vindt ik dus ridicuul... En dan kont de claim dat je het zelf geprobeerd moet hebben om te oordelen.

Ik hoef mijn parallelle voeding op de terminals ook niet eerst te proberen om te weten dat het mis gaat...

:blink:  ;D

Weer even kunnen lachen! dank je haha

Ik zie geen gevaarlijke claims voorbij komen,alleen iemand die blijkbaar heel goed allerlei verschillen meent waar te nemen, ik kan daar niet echt wakker van liggen, Frank heeft plezier in wat hij doet, is dat nu zo een probleem?

Als hij in een wetenschappelijk draadje een en ander beweerd, ja dan kun je wachten op kritische kanttekeningen en natuurlijk mag je dat ook hier doen, maar je bent hier wel bij Frank op bezoek, ik vind het dan op zijn minst gepast dat je er niet bij binnenkomst meteen met een gestrekt been in gaat.
Weet niet of dat ook gebeurd, ik wil het alleen maar zeggen, houd het leuk voor IEDEREEN  :yinyang:  :yinyang:  :yinyang:
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

brt

Citaat van: Tjeb op september  5, 2024, 16:26:18Helemaal niets, net zoals het niets uitmaakt dat daar iets van gevonden wordt en erop gereageerd wordt.

Het past natuurlijk wel in de huidige "woke/cancel cultuur" om slechts één groep het recht te geven op een mening of ideeën .....

We zitten toch allemaal op dit forum in een behoorlijke niche aan te klooien. Snap niet zo goed waarom daar een woke of cancel cultuur bij gehaald moet worden, omdat iemand wel of niet een zekering een upgrade vindt. Dat is totaal niet van toepassing en ook wel een beetje slachtoffer/calimero-gedrag. Ik bedoel te zeggen: we zitten met z'n allen in hetzelfde hobbymatige schuitje, en veel groter moet je het ook vooral niet maken.

Ik merk ook niet dat de mening dat zekeringen niets doen er niet mag zijn. En anders trekken die mensen zich er totaal niets van aan  :D  Oftewel: mooi toch om lekker te discussieren met elkaar hierover en vooral ervaringen uitwisselen. Veel meer moet je er niet van maken hoor...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

simsalabim

En er zijn zoveel draadjes om in te posten, dus je kunt dat draadje dat je niet aanstaat ook gewoon links laten liggen.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

HuubF

Ik geloof ook niet zo in zekeringen maar ik heb het ook nooit geprobeerd. Daarom ga ik daar niet over zeiken.

Er zijn mensen die overal over zeuren, ook als ze het niet zelf hebben geprobeerd. Omdat ze iemand geloven die het allemaal heeft uitgerekend. Die kan overigens gelijk hebben.

Maar als er 1 hobby is waarbij je nergens op kunt rekenen is het wel hifi. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

brt

Citaat van: HuubF op september  6, 2024, 00:17:01Ik geloof ook niet zo in zekeringen maar ik heb het ook nooit geprobeerd. Daarom ga ik daar niet over zeiken.

Er zijn mensen die overal over zeuren, ook als ze het niet zelf hebben geprobeerd. Omdat ze iemand geloven die het allemaal heeft uitgerekend. Die kan overigens gelijk hebben.

Maar als er 1 hobby is waarbij je nergens op kunt rekenen is het wel hifi. ;D

Het leukste en best wel eenvoudige is om het zelf te proberen. Dan weet je het. Het kost je hoogstens de verzendkosten van het retourneren als je het niet hoort, of wel hoort en geen meerwaarde vindt.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

HuubF

Citaat van: brt op september  6, 2024, 09:25:09Het leukste en best wel eenvoudige is om het zelf te proberen. Dan weet je het. Het kost je hoogstens de verzendkosten van het retourneren als je het niet hoort, of wel hoort en geen meerwaarde vindt.

Oh ik ga het vast nog wel eens een keer doen hoor! ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Zou ik doen, de verschillen kunnen groot zijn, maar ook klein, hangt er per apparaat af is mijn ervaring.