Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

« vorige - volgende »

chansig

Ah oké. Ergens wel eens met je. Maar ik heb was de herhaling van zetten ook wel een beetje moe. Het gelul ook. Misschien gewoon een andere hobby kiezen.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Dat snap ik dan ook wel weer maar als je een vraag gesteld wordt kun je toch op z'n minst antwoorden? Dat lijkt mij vrij essentieel op een forum.

Groeten...

chansig

Ik bedoelde overigens dat ik een andere hobby moet kiezen. Niet jij. Maar eens met wat je zegt.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

:D
Ik heb genoeg andere hobbies. Misschien wat minderen met het forum...

brt

Citaat van: Kwabbernoot op september  4, 2024, 19:43:56Het uitgewaaide windje. Het huidige windje vind ik eerlijk gezegd niet zo prettig. Veel gelul maar als je een vraag stelt geven ze niet thuis.

Groeten...

Ah joh, wind je niet op  :tounge:

Maar serieus: wie is 'ze'?

Ik voel me zelf niet aangesproken, maar hoor graag als dat wel zo is. Wellicht heb ik dan een keer een vraag gemist..
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kwabbernoot

Xander, Frank2 van de laatste dagen. Maar er zijn er meer. Wellicht stel ik moeilijke vragen? :nopompom:

DofN

Citaat van: Kwabbernoot op september  4, 2024, 21:08:03Xander, Frank2 van de laatste dagen. Maar er zijn er meer. Wellicht stel ik moeilijke vragen? :nopompom:

FF checken of ik al je vragen heb beantwoord :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

brt

Citaat van: Kwabbernoot op september  4, 2024, 21:08:03Xander, Frank2 van de laatste dagen. Maar er zijn er meer. Wellicht stel ik moeilijke vragen? :nopompom:

Is dit ook een vraag waar je een antwoord op verwacht?

Kwabbernoot

Citaat van: DofN op september  4, 2024, 21:12:52FF checken of ik al je vragen heb beantwoord :)
:D
Ik heb er nog een openstaan bij jou. Maar dat is ondertussen zo lang geleden...

Kwabbernoot

Citaat van: brt op september  4, 2024, 21:17:12Is dit ook een vraag waar je een antwoord op verwacht?
Van Frank eerlijk gezegd wel. Van Xander verwacht ik na vandaag helemaal niets meer.

Groeten...

simsalabim

Leuk Frank dat de zekeringen je goed bevallen, zaterdag gaan we het beleven tijdens de M&G bij Laan.
(Weet dat je er niet bij bent) eindelijk voor mezelf eens dmv een goed A/B eens beslissen hoe ik er in sta.

(en of het eventueel weer geld gaat kosten :D )

Heb wel al verschillende zekeringen gehad in het verleden in de set, toen dacht ik soms behoorlijk verschil te horen maar later met wisselen toch weer niet, best wel vaag eigenlijk..

Dus nu kunnen we daar eindelijk eens echt iets van gaan zeggen straks!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Rob_Dingen

Je kunt niks fatsoenlijk maken zonder te meten.
Maar zonder erbij te luisteren kun je ook niks fatsoenlijks maken.

Rob

chansig

Zal je sowieso eerst een baseline moeten hebben als het gaat om wat is goed/fatsoenlijk.

Gr. Hans

Contour

Juist daar gebruik je je oren voor, die kunnen aangeven of het klinkt zoals in werkelijkheid. Een meting geeft alleen een grafiekje.

Xander32

Vermakelijk 🤓

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: chansig op september  4, 2024, 18:29:51Pffffffff....die wind is mijn inziens al voor een heel groot gedeelte uitgewaaid. Ik lees weinig meer over meten. Of gedoe wat er mee te maken heeft.

Wel regelmatig opmerkingen over dat men maar niet kan begrijpen dat iets goed meet maar bv ruk klinkt en ook steeds meer luisterervaringen: Laan, brt, Simsalabim, Huub, Contour, Ralf, DorFN, Frank2, mijn eigen topic. En dan vergeet ik er pas nog een paar.

Van het weekend zelfs een meeting mede over zekeringen en hun vermeende invloed.

Dus mijn inziens waait er een prettig windje over het forum waarbij er plek is voor zowel meten en luisterervaringen of zelfs een mix.

Gr. Hans

Zekeringen?  Dat moet een natte wind zijn.

frank2

zie geen vragen staan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

brt

Citaat van: twani op september  5, 2024, 06:11:12Zekeringen?  Dat moet een natte wind zijn.

Stel je voor, je wordt wakker op donderdagochtend 5 september 2024. Je zet een kopje koffie, je opent je laptop en de eerste zin die je vervolgens typt is bovenstaande.

Wat voor wereld ben je dan beland  :wow:  :D

Laan

In de wereld van de audio nostradamussen. Maakt de hobby erg voorspelbaar en ook een beetje saai.
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

frank2

Citaat van: brt op september  5, 2024, 09:37:09Stel je voor, je wordt wakker op donderdagochtend 5 september 2024. Je zet een kopje koffie, je opent je laptop en de eerste zin die je vervolgens typt is bovenstaande.

Wat voor wereld ben je dan beland  :wow:  :D
Ik weet wie het schrijft, ik reageer nooit op deze man
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op september  5, 2024, 07:03:44zie geen vragen staan.
Dat was in het draadje van brt volgens mij. Het ging over jouw nieuwe Purple zekering. Maar die is ondertussen al binnen dus bevalt de vraag.
Daarnaast kan ik mij voorstellen dat je dacht dat ik jou aan het "fokken" was gezien een eerdere grap die brt terecht als flauw bestempelde. Dat was ik in dit geval niet, btw.

Groeten...

simsalabim

Ach, een ieder beleefd de hobby zoals die dat doet.
Als je weet hoe je moet simuleren  elektrotechnisch en zelf apparatuur kunt maken zoals sommige hier, dan zou ik de hobby niet saai willen noemen.
Ieder beleefd het gewoon anders, als men elkaar nu gewoon een beetje kan laten, er is al zoveel gedoe op onze mooie planeet  :yinyang:

Wat maakt het nu uit dat iemand in zijn eigen draadje een wereld van verschil hoort met een tweak?

Tjeb

Citaat van: simsalabim op september  5, 2024, 10:33:49Wat maakt het nu uit dat iemand in zijn eigen draadje een wereld van verschil hoort met een tweak?

Helemaal niets, net zoals het niets uitmaakt dat daar iets van gevonden wordt en erop gereageerd wordt.

Het past natuurlijk wel in de huidige "woke/cancel cultuur" om slechts één groep het recht te geven op een mening of ideeën .....

Ralf67

Die van die mening mogen hebben zijn toch geen boze blanke oude mannen  :D

Lijkt op de verstokte audiofiel die je op een beurs ziet lopen in Veldhoven  8)

Bovenstaande graag met grote korrel zout nemen (ben zelf 57).

simsalabim

Citaat van: Tjeb op september  5, 2024, 16:26:18Helemaal niets, net zoals het niets uitmaakt dat daar iets van gevonden wordt en erop gereageerd wordt.

Het past natuurlijk wel in de huidige "woke/cancel cultuur" om slechts één groep het recht te geven op een mening of ideeën .....

Mee eens

alleen, het is wel iemands eigen draadje en daar mag je best een beetje rekening mee houden, op een openbaar draadje is dat anders, maar dit is slechts mijn mening.