Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Binnenkort komt hier part 2: een review van 4 stekkerblokken van 150 euro, 1300 euro, 599 euro en 660 euro (adviesprijzen)
Ik ben daar nu druk mee bezig heb al een gedeelte klaar en 1 gedeelte moet nog gemaakt worden. Het Stekkerblok van 150 euro is mijn oude blok van MF Electronics om aan te geven wat een goed blok doet tov. een eenvoudig blok (en dat is veel!!!!)

Nog even geduld.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Raphie

JBL PRX Power!

S@m

Frank, als je nou met die 4 blokken naar bijvoorbeeld een Keyser gaat. Zijn daar dan de verschillen ook zo enorm of ligt het aan de rest van je set..?

Hifi Addict

Raphie

Ik zat meer aan P&K model 1, P&K model 2 en P&K Model 3 te denken?
JBL PRX Power!

kermy

Citaat van: Raphie op januari  5, 2012, 16:33:46
Ik zat meer aan P&K model 1, P&K model 2 en P&K Model 3 te denken?

Ik durf bijna niet te vragen waar het P&K voor staat, gezien het feit dat het in een reactie van Raphie genoemd word denk ik dat ik het al weet.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Raphie

Citaat van: kermy op januari  5, 2012, 17:08:27
Ik durf bijna niet te vragen waar het P&K voor staat, gezien het feit dat het in een reactie van Raphie genoemd word denk ik dat ik het al weet.

Met vriendelijke groet,

Kermy
JBL PRX Power!

kermy

frank2

Voor de reviews is het nog te vroeg omdat van een type ik nog veel moet gaan horen. Ik heb wel ervaren dat ook tussen stekkerdozen verschillen zijn ongeacht de prijs. Maar als ik hopelijk eind deze maand de uitgebreide reviews kan plaatsen van 2 blokken zal dat natuurlijk voornamelijk gebaseerd zijn op mijn set en mijn stroomvoorziening. Behalve mijn eigen eenvoudige stekkerblok zijn er in ieder geval geen verliezers, maar er zijn wel verschillen. Maar daar zal ik op terugkomen als de reviews hier komen te staan.

Het gaat om:

Furutech 609 E  prijs ongeveer 1300,= euro
CP Audio Ultimate Reference  prijs 599,= euro
Vibex One 6 Rhodium  prijs ongeveer 550 a 600 euro
PS Audio Juice Bar  prijs: niet meer leverbaar
en de MF Electronics  prijs 4 jaar geleden 150,= euro
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Stefan S.

Ik heb vaak dit topic gelezen zonder één opmerking te plaatsen, maar nu kan ik onderstaande vraag niet meer onderdrukken.......

Waar is het in godsnaam misgegaan?  :omg:

Niet vervelend bedoeld, maar toen ik de eerste keer bij jou was, had je een mooie set samengesteld waarvan jij kon genieten bij bijna elke cd. Persoonlijk ben ik van mening dat je veel beter kunt genieten van de muziek dan van de componenten. Zelf kan ik al wegdromen en genieten van een mooi stukje muziek op bijvoorbeeld een simpele draagbare radio  :D :D :D

Anyway, succes met je oneindige zoektocht en hopende dat je ooit de rust mag vinden in muziek!

Deleted Member 2

Citaat van: Stefan S. op januari  5, 2012, 18:31:34
Ik heb vaak dit topic gelezen zonder één opmerking te plaatsen, maar nu kan ik onderstaande vraag niet meer onderdrukken.......

Niet vervelend bedoeld, maar toen ik de eerste keer bij jou was, had je een mooie set samengesteld waarvan jij kon genieten bij bijna elke cd. Persoonlijk ben ik van mening dat je veel beter kunt genieten van de muziek dan van de componenten. Zelf kan ik al wegdromen en genieten van een mooi stukje muziek op bijvoorbeeld een simpele draagbare radio  :D :D :D

Anyway, succes met je oneindige zoektocht en hopende dat je ooit de rust mag vinden in muziek!

Amen!

frank2

Citaat van: Stefan S. op januari  5, 2012, 18:31:34

Het is nergens misgegaan Stefan, ik geniet nog steeds van muziek maar de set is door allerlei kleine veranderingen beter gaan klinken, waardoor je uiteindelijk iets ontdekt wat je voorheen niet opmerkte. Dan probeer je datgene te verbeteren waardoor de set weer beter of mooier gaat klinken. Ik heb tijden nooit iets gedaan aan stroom omdat ik dacht dat ik er was nadat er een aparte audiogroep was aangelegd. Door in contact te komen met Snowmaster heb ik dat geheel moeten herzien en heb dingen ontdekt die ik tot voor zeer kort niet voor mogelijk hield. Nadat dit geheel uitgekristaliseerd is, en als leuke bijkomstigheid heeft dat het niet extreem duur wordt/is zal het weer een tijd ereg rustig in mijn topic zijn, totdat ik met steamen begin, dit nadat ik bij Johan heb gehoord hoe het kan klinken met een streamer van 550 euro en een goede DAC. maar dat komt later aan bod.

S@m

Citaat van: frank2 op januari  5, 2012, 18:52:40
totdat ik met steamen begin, dit nadat ik bij Johan heb gehoord hoe het kan klinken met een streamer van 550 euro en een goede DAC. maar dat komt later aan bod.

Kan je dan niet beter direct voor een veel betere (?) (lees: dure) streamer gaan Frank, die klinkt immers veel beter?

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Hifi Addict

Citaat van: frank2 op januari  5, 2012, 17:27:55
CP Audio Ultimate Reference  prijs 599,= euro
Vibex One 6 Rhodium  prijs ongeveer 550 a 600 euro

Ik ben benieuwd naar je bevindingen van deze 2..

P.S. ben je al bekend met bentonite? Daar kun je de impedantie van je aarde flink mee verlagen, van een typische 25-50 ohm naar 1 a 2 ohm is mogelijk..

frank2

Ik heb net de review van het CP Audio ultimate reference stekkerblok klaar gemaakt, maar ik wacht nog op de bevindingen die Snowmaster gaat doen. Deze gaat komende week het blok beluisteren. Daarna zal ik zijn gedeelte bij mijn review zetten en deze hier plaatsen.

Ben nu met een nieuwe review bezig; Het Vibex One 6R blok, maar dat zal nog wel even duren, ik verwacht ergens medio februari. Het blok moet eerst inspelen, is gloednieuw.

Verder heb ik aan mijn stroomaanvoer naar het stekkerblok een koperen furutech IEC stekker geplaatst. Ook gloednieuw maar een ding valt wel op, de middentonen worden voller tov. een standaard IEC stekker die erop zat. Wel moet ook deze stekker nog even een paar uur maken, speelt net, dus het uiteindelijk geluid is nog niet te voorspellen.

Ook ben ik tegelijkertijd bezig met andere stroomkabels, ook deze hebben nog maar een paar uur erop zitten (45 uur) dus die zijn er ook nog niet. Het is wel een kabel die ik nooit eerder hier gehad heb. (geen dure kabel) Ook daar komt nog melding van.

Ik zal eind januari wanneer alles hier een beetje ingespeeld is de balans opmaken.

sultankat

Citaat van: frank2 op januari 14, 2012, 10:04:32

Verder heb ik aan mijn stroomaanvoer naar het stekkerblok een koperen furutech IEC stekker geplaatst. Ook gloednieuw maar een ding valt wel op, de middentonen worden voller tov. een standaard IEC stekker die erop zat. Wel moet ook deze stekker nog even een paar uur maken, speelt net, dus het uiteindelijk geluid is nog niet te voorspellen.

Ik heb die Furutech ook hier gehad. De vollere middentoon herken ik, maar naar mijn mening was dat kleuring ten koste van het gewenste neutrale karakter.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Former member 78

Dat Vibex blok, is er een die ook gezien mag worden!
Heb 'm laatst even in mijn handen gehad, is echt een erg mooi blok.

dre73

wel een beetje hoog camping gehalte met die klepjes.......
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

Citaat van: dre73 op januari 14, 2012, 11:54:07
wel een beetje hoog camping gehalte met die klepjes.......
Idd door die klepjes gaat het er nogal bouwmarkt achtig uitzien.

Deleted Member 2

Citaat van: Joris1971 op januari 14, 2012, 11:56:35

Ideaal om het stof weg te houden bij de outlets die niet in gebruik zijn.

Former member 78

Citaat van: Onder013 op januari 14, 2012, 12:43:48
Ideaal om het stof weg te houden bij de outlets die niet in gebruik zijn.

Je vergeet dat dit het topic van Frank2 is, daar vinden ze het leuk
om negatief te reageren ;)

frank2

Citaat van: Joris1971 op januari 14, 2012, 11:56:35

als ze ook zo goed zouden klinken zou ik nu weg rijden en naar de gamma gaan... Helaas een complete wereld van verschil.

frank2

Citaat van: Wijx wondere wereld op januari 14, 2012, 11:31:22
kun je nog wel genieten van muziek?

Jawel zo slecht klinkt het ook niet, maar je mist nuances, en nog wel enkele dingen maar dat zal verdwijnen. Ik heb hier 1 dag een ingespeeld Vibex blok gehad, die klonk aanmerkelijk mooier (zelfde type ook rhodium)
Dus gewoon 2 weken geduld hebben, set staat 15 uur per dag aan dus het gaat redelijk snel. (dat is ook de reden dat ik geen buizenversterkers heb, heb dan om de havenklap nieuwe buizen nodig)