Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Snowmaster

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Former member 78

Citaat van: B. op januari 14, 2011, 20:11:35
Het klinkt wat hard, zo bedoel ik het echter niet. Frank heeft imo weinig tot geen kennis van audioapparatuur. Veel upgrades worden door derden uitgevoerd en worden door Frank beoordeeld op klankmatige eigenschappen. Prima, hou het daar dan ook bij. Je kan op basis van luisteren een ander persoon (met een andere set) geen schatting geven over wat het voor hem oplevert.

Het enige wat er voor Frank gedaan wordt, is wat Snowmaster doet.
De rest van de set, en bekabeling heeft hij zelf samen gesteld.

Door alle veranderingen wat hij bij zijn set gehoord heeft, en bij nog enkele personen
welke ook aan de slag zijn met ''stroom'' kan hij wel een schatting geven. Dat hij dan zegt
dat er dan ineens een BE10 staat te spelen ipv een MD2 moet je gewoon lezen als een duidelijk
hoorbaar in positieve zin zijnde verandering.

tiptop

Jaja.
Misschien even een woordenboek bij doen dan. Franks-Nederlands. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

scrutinizer

They say the bigger the headache, the bigger the pill, baby
The bigger the doctor the bigger the bill
Call me the big pill

:-\

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Hij is weer mooi Anton..al heb ik geen flauw idee wat je ermee wilt zeggen.

Morgen is dan eindelijk de dag...we (Eelco, Keyser en ik) gaan naar Frank. Ik ben zo enorm benieuwd naar hoe deze set klinkt. Dit heeft voor een bijzonder groot gedeelte te maken met de gedane uitspraken van Frank zelf. Eigenlijk kan het alleen maar tegenvallen...dat is een beetje de pest van een forum.

De muziek staat klaar, het adres moet nog ingevoerd worden op de VDO. Eerst morgen met mijn dochter naar het vollybal, Eeclo ophalen en ws immer gerade aus.

Frank...tot morgen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

wordt een gezellig middagje, ik heb duidelijk mijn set teveel opgehemeld, kan inderdaad alleen maar tegenvallen. Maar er komt muziek uit en zo beroerd klinkt het ook weer niet, dus we kunnen wel luisteren. Alle versterkers staan aan en warm.... je bent welkom
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Martijn M

Citaat van: Dynky op januari 14, 2011, 19:05:06
boude

Zowel boude als boute is correct. Ze staan beide in het groene boekje.
Dutch & Dutch

Snowmaster

Jongens, ik wens jullie morgenmiddag veel luisterplezier en een gezellig middagje.
Bij Frank gaat dat zeker lukken, want in zijn huis gaan Twentse en Limburgse gastvrijheid hand in hand.
Lekkere kop koffie  :coffee:, ruimte voor een sigaretje (als er rokers bij zijn) en een heerlijk stukje muziek.

Veel plezier samen :music: !
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Citaat van: frank2 op januari 14, 2011, 22:31:39
wordt een gezellig middagje, ik heb duidelijk mijn set teveel opgehemeld, kan inderdaad alleen maar tegenvallen. Maar er komt muziek uit en zo beroerd klinkt het ook weer niet, dus we kunnen wel luisteren. Alle versterkers staan aan en warm.... je bent welkom

Dat had je nog niet door... :D :D :D :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

hifiman

Citaat van: frank2 op januari 14, 2011, 22:31:39
Hoe laat kunnen we aanschuiven?  :pompom:  :coffee:

screw

Veel plezier allen vandaag! en hoop dat de mensen die op bezoek gaan ook feedback geven over het geluid en de hobby!

gr

George
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Lex Groningen

Wens jullie bij deze vandaag een hoop luisterplezier. Maak er een leuke dag van.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

solitaire

Citaat van: frank2 op januari 14, 2011, 19:10:37
oke, dan stel ik het anders. Een Powerplant is/kan beter zijn. Mijn stroomaanpassingen zijn ook wezenlijk.

Volgens mij spreken we over twee inhoudelijk verschillende topics. Een PPP bouwd ahw. je stroomtoevoer opnieuw op, en tweaks als bv. zekering(automaat)/ voedingskabels/ verdeelblokken/ stekkermateriaal/ netfilters zorgen voor 'aanpassingen' op de toevoer.

Wat mij persoonlijk interesseerd is of tweaks op dit gebied meer/minder impact krijgen op een 'clean' (her-)opgebouwde toevoer.

Mijn ervaring met een PPP (of Accuphase PS producten) lieten me altijd wat ... undecided achter; ze lijken een soort vernislaag op het audiosignaal achter te laten, waar ik me persoonlijk altijd erg aan gestoord heb (ondanks dat de positieve invloeden van dergelijke producten ook wel altijd zeer duidelijk waren). Echter die luisterervaringen waren tot nu nooit in mijn eigen set.
Mijn ervaringen met tweaks op dit gebied zijn dusdanig dat negatieve uitwerkingen ervan bijna weg kunnen blijken te vallen met behoud van de positieve (ook dit kost trouwens het eea. ...); het totaaleffect is dan naar mijn idee wel minder dan dat van een 'clean' (her-)opgebouwde toevoer, echter dan (bijna) zonder negatieve neveneffecten.

Mijn interesse ligt dus oa. in de vraag of die er dan weer succesvol 'uit te tweaken' zijn ...

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

AbZ

Citaat van: solitaire op januari 15, 2011, 17:37:25
Mijn interesse ligt dus oa. in de vraag of die er dan weer succesvol 'uit te tweaken' zijn ...

Het lijkt erop dat het antwoord op die vraag voor sommigen vrijwel altijd "ja" luidt,

terwijl anderen iets denken in de trant van "if you are so smart, then ..." (vul maar in).

chansig

Zo ik ben weer thuis..Eerst even Eelco afgezet en een pizza naar binnen gewerkt. Een uitgebreider verslag gaat in de loop van de week volgen want een set als deze verdient meer dan een paar losse worden als het klonk goed. Tegelijkertijd wil ik wel proberen goed weer te geven wat ik heb ervaren. We zijn ook nog even bij Keyser langs geweest...kort maar lang genoeg om ook een indruk van set te krijgen en dat maakte het een bijzondere dag: Aan de ene kant een set die gekocht is op gehoor en andere kant een set die is "gemeten" (beetje zwart/wit mogelijk) En een enorm verschil in prijs. Boeiend...kan ik alvast verklappen.

Ik wil Frank en Anita (heb ik toch goed onthouden ?) en Keyser alvast bedanken voor hun gastvrijheid. Ik hoop dat Frank inmiddels al een beetje bijgekomen is van Tool en Junkie XL. :D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

vanzomereng

Citaat van: chansig op januari 15, 2011, 19:36:40
Zo ik ben weer thuis..Eerst even Eelco afgezet en een pizza naar binnen gewerkt. Een uitgebreider verslag gaat in de loop van de week volgen want een set als deze verdient meer dan een paar losse worden als het klonk goed. Tegelijkertijd wil ik wel proberen goed weer te geven wat ik heb ervaren. We zijn ook nog even bij Keyser langs geweest...kort maar lang genoeg om ook een indruk van set te krijgen en dat maakte het een bijzondere dag: Aan de ene kant een set die gekocht is op gehoor en andere kant een set die is "gemeten" (beetje zwart/wit mogelijk) En een enorm verschil in prijs. Boeiend...kan ik alvast verklappen.

Ik wil Frank en Anita (heb ik toch goed onthouden ?) en Keyser alvast bedanken voor hun gastvrijheid. Ik hoop dat Frank inmiddels al een beetje bijgekomen is van Tool en Junkie XL. :D

Gr Hans

Ben zeer benieuwd Hans,

Wil je voor mij er ook wat mooie plaatjes bij doen  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

scrutinizer

Citaat van: chansig op januari 15, 2011, 19:36:40

Gr Hans

Anticipatie!

Ik proef hieruit dat je aangenaam verrast werd Hans. :smile:
Als Frank dat bijv. niet was van TOOL, dan vaarde zijn systeem er iig wel bij en raakte het hoogstwaarschijnlijk 'ingespeeld' door een complexiteit aan signalen hiervoor 'ongekend'. ;D

En gebaseerd op het beetje info (tussen de regels door lezend ;)) van wat ik van Keyser zijn systeem zowel als kennis heb verkregen, ga ik er vanuit dat deze samenstelling je verwachting enigszins overtrof.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

Het was gisteren een zeer gezellige dag. 3 mensen waren zeer aandachtig aan het luisteren. De muziek was soms zeer rustig en soms niet om aan te horen (Tool e.d.) Het volume stond vaak op 10 voor 12, gewoon zeer duidelijk hoorbaar, soms op 5 over 12 (Tool) Vlgs mijn vrouw keek toen de buurvrouw die aan de overkant v.d. straat in de tuin aan het werken was, verbaasd op om te kijken waar die "bak herrie" vandaan kwam.
In ieder geval hebben mijn speakers een 2e ronde inspelen gehad, want zo hard staan ze nooit. (gelukkig woon ik vrijstaand)

Ik heb er 2 foto's van geschoten.

achter: Martijn (Keyser), links Eelco, rechts Hans (Chansig)

Former member 78

Dan had Martijn de beste laagweergave ;D

Maar soms moet het spul ook gewoon ff knallen Frank!
Eventjes die drivers weer verlossen van het stof :P

blue-eyes

Als het gezellig is geweest is de dag geslaagd, wat er dan nog wordt gezegd zou ik dan van minder belang vinden, maar uitermate interessant natuurlijk ;)

Hobby moet inherent zijn aan plezier, bij delen, op bezoek ook aan gezelligheid!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

chansig

Citaat van: ArjanR1 op januari 16, 2011, 10:07:29
Dan had Martijn de beste laagweergave ;D

Maar soms moet het spul ook gewoon ff knallen Frank!
Eventjes die drivers weer verlossen van het stof :P

Knallen heeft het zeker gedaan. Zo hard knal ik thuis heel af en toe. Frank heeft laten horen op welk niveau hij luistert en zelfs zo hard luister ik eigenlijk geen muziek. Heel af en toe...het mag namelijk niet van vrouw en nu was mijn vrouw er niet bij dus.. :D

Gezellig ws het ook. De revieuw is klaar en ligt nu bij Eelco. Ik hoop deze dan vandaag of morgen te ontvangen. Ik had Frank voorgesteld hem vooraf te lezen maar hij zegt dit niet te willen. Om alvast een tipje op te lichten ik ben niet overdonderd geraakt door de set. Ik hoop dat mensen, straks wanneer ze de revieuw lezen, er op een gepaste manier mee om weten te gaan.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

blue-eyes

Citaat van: chansig op januari 16, 2011, 10:43:51
Knallen heeft het zeker gedaan. Zo hard knal ik thuis heel af en toe. Frank heeft laten horen op welk niveau hij luistert en zelfs zo hard luister ik eigenlijk geen muziek. Heel af en toe...het mag namelijk niet van vrouw en nu was mijn vrouw er niet bij dus.. :D

Gezellig ws het ook. De revieuw is klaar en ligt nu bij Eelco. Ik hoop deze dan vandaag of morgen te ontvangen. Ik had Frank voorgesteld hem vooraf te lezen maar hij zegt dit niet te willen. Om alvast een tipje op te lichten ik ben niet overdonderd geraakt door de set. Ik hoop dat mensen, straks wanneer ze de revieuw lezen, er op een gepaste manier mee om weten te gaan.

Gr Hans

Ik hoop dan op een leuke discussie, smaak of kwaliteit?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

HTip

Ben ook benieuwd naar de reviews. Morgen ga ik waarschijnlijk (als de tijd het toelaat) ook naar Frank zijn set luisteren. Ben dan zó dicht in de buurt ;)

Ik vind dat ik mijn stroom al redelijk op niveau heb. Aparte audiograde groep, bekabeling, verdeeldoos, PPP en netkabels hebben hiervoor gezorgd. En het zou de eerste keer zijn dat ik de tweaks van Snowmaster met eigen oren kan horen.

Dus Frank, misschien tot morgen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive