Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Citaat van: ajbeefde op juli  6, 2010, 11:03:36
Goeroe Frank?  ;)

Is het ook niet zoiets als "hoe gek kan je jezelf of een ander maken"?  ;)

En als een ander daar in mee wil gaan, who cares....

Mee eens, grappig toch dat Frank zijn ervaringen gedramatiseerd omschrijft...

scrutinizer

Uiteindelijk door de wol geverfd - als sommige van jullie - kan ik me dit soort uitspraken voorstellen. Hoe zat het ook al weer met jullie frustratie(s) van de eerste wat 'mindere' aanschaf(fen). :sneaky2:

Ieder 'zijn' reden voor nuancering.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: ajbeefde op juli  6, 2010, 11:03:36
Goeroe Frank?  ;)

Is het ook niet zoiets als "hoe gek kan je jezelf of een ander maken"?  ;)

En als een ander daar in mee wil gaan, who cares....

Deze nuchterheid stimuleert een fulltime baan in psychiatrie, psychologie en het corrigeren van non communicabele eenheden. :-X

Sign of the Times dit emphatisch hoogstandje.

(Ongenuanceerd) ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Former member 78

Wat een reacties zeg, over die multiplayer  :crazy:

frank2

Citaat van: scrutinizer op juli  6, 2010, 10:17:02
Niet vreemd. Het is maar net wat je van belang vind. ::)

Maar 'wegspelen' is gedramatiseerd ... toch? Net als het wat ongenuanceerde relaas van dat systeem wat je heb 'mogen' beluisteren. :sneaky2:

Anton. 

Nou dat wegspelen is wel gebeurd anders had ik de Oppo niet gekocht, en dat öngenuanceerde verhaal waspuur bedoelt om aan te geven dat er nogal grote smaakverschillen tussen mensen zijn, de man die die topset heeft was er tevreden over, ik liep bijna gillend weg.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: Raphie op juli  6, 2010, 10:53:08
TUC is aanpak analogo outs op DSP niveau is er toch niks veranderd?
heb je een lijstje van mods die gedaan zijn?

inderdaad aanpak van de analoge outputs maar ook van het video en surr, gedeelte. Een lijst van mods wordt niet gegeven. maar er zitten bybees in en een aantal black gates.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

@Frank:

Mooie player heb je  :pompom:
Je ziet toch dat de multi spelers toch een aardige stap weer hebben gemaakt qua niveau en dat ze tegen bepaalde cd-spelers goed kunnen mee komen.
In het tijdperk met dvd multi spelers kwam Teac ook met zo'n speler de DV-50 dit was een van de eerste echte goede multi speler die vele cd-spelers weg speelde.
In principe is het nu weer opnieuw begonnen met blu-ray formaat erbij.

Heb jij de Oppo symmetrisch aangesloten? Zo ja is de Belles volledig gebalanceerd?

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

ajbeefde

Citaat van: frank2 op juli  6, 2010, 16:37:15
inderdaad aanpak van de analoge outputs maar ook van het video en surr, gedeelte. Een lijst van mods wordt niet gegeven. maar er zitten bybees in en een aantal black gates.

Black gates?  Deze worden sinds 2006 niet meer geproduceerd..... althans de company welke deze fabriceerde heeft zijn stock in 2007 uitverkocht.
http://www.acoustic-dimension.com/blackgate/bgmain.htm

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

scrutinizer

Citaat van: frank2 op juli  6, 2010, 16:35:35
Nou dat wegspelen is wel gebeurd anders had ik de Oppo niet gekocht, en dat öngenuanceerde verhaal waspuur bedoelt om aan te geven dat er nogal grote smaakverschillen tussen mensen zijn, de man die die topset heeft was er tevreden over, ik liep bijna gillend weg.
Nogmaals!!

Dat 'wegspelen' is in jouw beleving en ervaring gebleken, zo ook die ervaring bij diegene die zijn deur openstelde, en je vervolgens zijn koffie en beleving aanbood. :notify:
Wat ik wil zeggen is dat als de verschillen zo groot worden en je er dus iemand om/mee kunt kwetsen :-\ .....  dat dus verschillen zijn die ik, ondanks ruim in mijn ervaring kader te zitten, nooit eerder in deze mate heb waargenomen.

Thats all!!  ;)

Anton.

frank2

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli  6, 2010, 16:55:08
@Frank:

Mooie player heb je  :pompom:
Je ziet toch dat de multi spelers toch een aardige stap weer hebben gemaakt qua niveau en dat ze tegen bepaalde cd-spelers goed kunnen mee komen.
In het tijdperk met dvd multi spelers kwam Teac ook met zo'n speler de DV-50 dit was een van de eerste echte goede multi speler die vele cd-spelers weg speelde.
In principe is het nu weer opnieuw begonnen met blu-ray formaat erbij.

Heb jij de Oppo symmetrisch aangesloten? Zo ja is de Belles volledig gebalanceerd?

Hij is gebalanceerd t/m de Belles Pre, daarna gaat alles via chinch naar de eindversterker, indien men 2 Belles eindversterkers koopt kan het wel gebalanceerd.

frank2

Citaat van: ajbeefde op juli  6, 2010, 17:15:40
Black gates?  Deze worden sinds 2006 niet meer geproduceerd..... althans de company welke deze fabriceerde heeft zijn stock in 2007 uitverkocht.
http://www.acoustic-dimension.com/blackgate/bgmain.htm

Ja dat weet ik, en ik weet ook dat de Upgrade company er een grote hoeveelheid van heeft ingekocht.!!

frank2

Citaat van: scrutinizer op juli  6, 2010, 17:25:51
Nogmaals!!

Dat 'wegspelen' is in jouw beleving en ervaring gebleken, zo ook die ervaring bij diegene die zijn deur openstelde, en je vervolgens zijn koffie en beleving aanbood. :notify:
Wat ik wil zeggen is dat als de verschillen zo groot worden en je er dus iemand om/mee kunt kwetsen :-\ .....  dat dus verschillen zijn die ik, ondanks ruim in mijn ervaring kader te zitten, nooit eerder in deze mate heb waargenomen.

Thats all!!  ;)

Anton.

Ik heb nooit geschreven dat de verschillen tussen de Bow en de Oppo giga groot waren/zijn. Wel dat er duidelijke verschillen waar te nemen zijn ook door mensen die "geen verstand van muziek" hebben.
Deze verschillen die ik hoorde en welke toch duidelijk waarneembaar waren/zijn, vond ik mooier bij de Oppo, dat neemt niet weg dat de Bow opeens slecht zou zijn, deze cd speler blijft z'n charme behouden, maar de Oppo klonk op vele gebieden gewoon beter vond ik. Meer plaatsing en ruimte, meer diepte en een mooier grootser geluid. Qua resolutie ontliepen ze elkaar niet.

robbie73

nou frank koop je iets nieuws moet je je zelf flink lopen te verdedigen .
komt denk ik door jou woord keuze    ;) zoals wegspelen.....
maar ik vind je koopt wat je aanstaat toch  O0

frank2

klopt, maar dat wegspelen is voor mij wel een waarheid. Vele zullen zeggen subjectief enz. Maar feit blijft dat de Oppo gewoon beter speelt dan de Bow. Wel is het zo dat sommigen de Oppo te neutraal zullen vinden, want hij is een stuk minder "middentoonachtig in het stemmenbereik" dan de Bow.
Dus echt verdedigen valt nog wel mee, maar voor sommigen kan dit wat ik heb gedaan gewoon niet, een dedicated cd speler moet gewoon beter zijn dan een multi-player. (en ik heb dat ook zeer lang geloofd) totdat ik met deze Oppo signature edition mijn mening moest gaan bijstellen.

Former member 78

Nu nog een mooie Unison Research versterker en je bent klaar :D

Hoe is het A/B verschil nu tussen je Roksan en de Oppo?
Het verschil was toen vooral in het hoog duidelijk hoorbaar namelijk.

frank2

ik heb nog geen goed vergelijk gemaakt tussen de platenspeler en de oppo, komt nog...

scrutinizer

Ik ben gisteren in de gelegenheid geweest even naar een OPPO 83 SE Nuforce te 'luisteren'.

En als ik zo door het systeem heen luisterend een oordeel moet vellen vind ik het voor het geld een 'redelijke' redbook verwerker, zoals vele machines in zijn prijsklasse.

Nu kan het zo zijn dat deze machine als eerste op de maandagochtend aan de beurt was, kapot is of dat mijn gehoor gelimiteerd is, maar dan nog is er m.i. met alle reparatie of verder mogelijke modificaties geen apparaat van te maken zoals jouw wat gebiaste, superlatieve omschrijving dat laat denken.

Dat neemt natuurlijk niets weg aan het feit dat het in 'jouw' situatie voldoet aan jouw verwachtingen. :sneaky2:

Een vos verliest zijn haar maar nooit zijn streken. ;D

Anton.

advr

Citaat van: frank2 op juli  7, 2010, 07:44:24
ik heb nog geen goed vergelijk gemaakt tussen de platenspeler en de oppo, komt nog...

oh, wat maakt dat uit, tenslotte gaat het om lekker te genieten van je set.
het maakt daarbij niet uit welke beter zou zijn. Lp's kunnen wel eens uitblinken maar dat komt ook vaak door een totaal andere mastering. ;D

geniet van alles Frank, je hebt mooi spul staan.

kan ik ergens lezen wat voor upgrade je op de OppO hebt laten uitvoeren. Ik lees dat soort dingen altijd graag.

groet,
Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

scrutinizer

Citaat van: advr op juli  7, 2010, 10:39:53
oh, wat maakt dat uit, tenslotte gaat het om lekker te genieten van je set.

groet,
Ad.

;D

Ik doelde alleen op 'enige' nuancering, Ad.

Frank weet altijd zo lekker ongenuanceerd door de porceleinkast te gaan. :-X

Ik post ook niet met krommende tenen ...... eerder met kramp in mijn kaken.

Gewoon een verzetje met boodschap. ;)

Anton.

frank2

Citaat van: scrutinizer op juli  7, 2010, 10:37:39
Ik ben gisteren in de gelegenheid geweest even naar een OPPO 83 SE Nuforce te 'luisteren'.

En als ik zo door het systeem heen luisterend een oordeel moet vellen vind ik het voor het geld een 'redelijke' redbook verwerker, zoals vele machines in zijn prijsklasse.

Nu kan het zo zijn dat deze machine als eerste op de maandagochtend aan de beurt was, kapot is of dat mijn gehoor gelimiteerd is, maar dan nog is er m.i. met alle reparatie of verder mogelijke modificaties geen apparaat van te maken zoals jouw wat gebiaste, superlatieve omschrijving dat laat denken.

Dat neemt natuurlijk niets weg aan het feit dat het in 'jouw' situatie voldoet aan jouw verwachtingen. :sneaky2:

Een vos verliest zijn haar maar nooit zijn streken. ;D

Anton.

Ik vind het altijd knap dat iemand een cd speler de instapversie kan beluisteren en daaruit dan de conclusie kan trekken dat de cd speler uit de topversie dan zo en zo klinkt.
Tot nu toe was het redelijk zinnig wat je schreef, maar dit is compleet lariekoek. De upgrade komt uit een compleet andere "fabriek" . Ga eerst eens luisteren naar dit model en geef dan commentaar.....

blue-eyes

Citaat van: frank2 op juli  7, 2010, 12:26:09
Ik vind het altijd knap dat iemand een cd speler de instapversie kan beluisteren en daaruit dan de conclusie kan trekken dat de cd speler uit de topversie dan zo en zo klinkt.
Tot nu toe was het redelijk zinnig wat je schreef, maar dit is compleet lariekoek. De upgrade komt uit een compleet andere "fabriek" . Ga eerst eens luisteren naar dit model en geef dan commentaar.....

Nuforce is niet de instapversie ;) .

Maar zoals je zegt kan je op basis van een instapspeler niet de topversie beoordelen. Wellicht bij een consistent merk wel, in basis zal dit niet anders zijn.

Echter praten hier over twee grootheden. Een Oppo en een versie waarin nog zaken van Oppo verwerkt zitten, maar door TUC, en wat dan ook, zijn aangepast. Dus de TUC visie, niet de Oppo visie.

Die kan je dan imo niet vergelijken en daarop beoordelen.

=======
Na wat meer nadenken wat aangepast.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

scrutinizer

Citaat van: frank2 op juli  7, 2010, 12:26:09
Dank je.
CiteerTot nu toe was het redelijk zinnig wat je schreef, maar dit is compleet lariekoek.
OEF!!! Ben ik nu in je aanzien gedegradeerd. :-\
CiteerDe upgrade komt uit een compleet andere "fabriek" . Ga eerst eens luisteren naar dit model en geef dan commentaar.....
Frank voorzover ik hieruit begrijp Oppo 83SE+nuforce mis ik alleen het s(TUC)kje. ;D

Verder hobby ik zelf al een geruime tijd en heb opzeker het vergelijk materiaal voorhanden of voorhanden gehad, om deze inschatting te durven maken.
Ik bedoel een analoog stage is van belang maar de basis ..................

Zo kun je van een Pontiac Fiero '86 Coupe ook nooit een (echte) Ferrari maken, al zal dat aan sommige van ons voorbij gaan. ;)

Nog even voor alle duidelijkheid, ik reageerde in eerste instantie alleen op je wat ongenuanceerde vergelijk :).

Mocht het zo zijn dat we het hier over een doorbraak hebben dan is het mij, na dat alles beluisterd te hebben, geen probleem dat bij te stellen.
Maar iets in mij vertelt dat dat nog niet aan de orde is.

;)

Anton.  

advr

Citaat van: scrutinizer op juli  7, 2010, 10:54:13
;D

Ik doelde alleen op 'enige' nuancering, Ad.

Frank weet altijd zo lekker ongenuanceerd door de porceleinkast te gaan. :-X

Ik post ook niet met krommende tenen ...... eerder met kramp in mijn kaken.

Gewoon een verzetje met boodschap. ;)

Anton.

Anton,

Heb je ook weer gelijk in. ;D

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

chansig

Door zijn enthousiasme (welke er van afspat bij een beschrijving) na iedere upgrade ga je je wel afvragen: poeh...hoe slecht is je set wel niet geweest...bv een jaar geleden. Iedere keer een dieper en doortekender laag, beter te volgen hoog etc.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Koen K