Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

oud_account_1

Als massaloopwerken je ding zijn kan je ook eens kijken naar acoustic solid
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

frank2

De eerste details of spelers die het niet gaan worden (wel in samenhang met de prijs welke totaal rond de 2000 euro mag liggen, komt niet precies maar daar focus ik op, dus 1800 t/m 2500)
-geen speler met rega arm, zeker geen rega 250 arm
- geen vpi.

Ik ga niet zeggen omdat ik geen ervaring erin heb, massa loopwerk of subchasis. Staat gewoon open.
Tweedehands heb ik liever, maar heb nog niets gezien. Dit wordt in ieder geval een langdurig project.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

als alles goed gaat krijg ik morgen een draaitafel hier thuis om te beluisteren: Roksan Radius 5.
Ben benieuwd, in ieder geval geen grado elelement, welke wel schrijf ik hier wel op.
In ieder geval nieuw, prettiger geprijst dan de clearaudio performance.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Lex Groningen

Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

advr

Citaat van: Alex Groningen op september  9, 2009, 13:41:56
Gewoon prachtig. Benieuwd wat je ervan gaat vinden.

IK ga er niets van vinden ;D

Frank des te meer.

Ik hou het bij mijn LP12  :baaa: :baaa:

frank2

dat moet nog blijken, ik heb nog niets gehoord. Het enige wat ik nu zeker weet is dat ik niet van Grado elementen houdt.
(en de roksan heeft geen grado element erop zitten)

Om 6 uur krijg ik 'm binnen, karel brengt 'm even

Lex Groningen

Citaat van: advr op september  9, 2009, 13:47:39
IK ga er niets van vinden ;D

Frank des te meer.

Ik hou het bij mijn LP12  :baaa: :baaa:

Klein foutje van mij.  ;)  Maar was inderdaad voor Frank bedoeld.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

advr

Citaat van: Alex Groningen op september  9, 2009, 20:09:18
Klein foutje van mij.  ;)  Maar was inderdaad voor Frank bedoeld.

wist ik ik natuurlijk ook wel :withstupid:

frank2

Je houd het niet voor mogelijk, maar Karel belde op om te zeggen dat hij in de file stond in Nijverdal of all places, en geen tijd meer had om 'm om 6 uur te brengen, dus maar zelf even gisteravond opgehaald.
Ga 'm straks aansluiten en de instellingen nog even nalopen.

Maar hij staat er met dank aan wenwaudio.

Wordt vervolgd.....

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op september 10, 2009, 08:29:27
Je houd het niet voor mogelijk, maar Karel belde op om te zeggen dat hij in de file stond in Nijverdal of all places, en geen tijd meer had om 'm om 6 uur te brengen, dus maar zelf even gisteravond opgehaald.
Ga 'm straks aansluiten en de instellingen nog even nalopen.

Maar hij staat er met dank aan wenwaudio.

Wordt vervolgd.....

En?
Ik vind het overigens een prachtig apparaat.
Ik heb nu ook een aantal Grado's gehoord en ook niet mijn sound...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Vandaag aangesloten, luisteren zal wat laat in de middag worden. Het betreft een spiksplinter nieuwe speler dus heb ik mijn zeer oude Toppop LP van zolder gehaald en nu staat de speler in te spelen. Zo na 3 uur kan ik eens voorzichtig gaan luisteren, is natuurlijk nog veels te kort.
De allereerste indruk is in ieder geval goed. Maar ik schrijf hier nog wel meer....

frank2

heb er ondertussen 7 uur op zitten en je kunt horen dat het element los begint te komen.
een woord wat me steeds te binnen schiet: GREEDY

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op september 10, 2009, 18:36:01
heb er ondertussen 7 uur op zitten en je kunt horen dat het element los begint te komen.
een woord wat me steeds te binnen schiet: GREEDY

Niet Grado ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

M

Citaat van: frank2 op september 10, 2009, 18:36:01
je kunt horen dat het element los begint te komen.

Misschien dan maar vastzetten met tyribs :-X
LG G2 83
Panasonic DP-UB824
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300 MK2
B&W PX 8 S2

frank2

REVIEW: ROKSAN RADIUS 5 MET ROKSAN ELEMENT EN NIMA ARM:
Ik schreef hierboven greedy. Greedy omdat deze platenspeler smaakt naar meer, meer platen op de draaitafel, een nog mooiere sound, meer dynamiek..... ga zo maar door.

The beginning:
Na de clearaudio performance te hebben beluisterd, niet hier thuis maar op monitoren bij een audiozaak en aan wenwaudio gevraagd te hebben wat deze speler mij ging kosten, vond ik dat de prijs meteen op het maximum zat wat ik wilde uitgeven. Wel had wenw een Roksan staan die ik natuurlijk thuis mocht uitproberen (zoals gewoonlijk bij wenwaudio)
Zoals geschreven een nieuwe speler die net uit de verpakking kwam.
Thuis geïnstalleerd en aangesloten, de gehele speler rust op 3 spikes waar je bijgeleverde voetjes onder kunt zetten zodat je niets beschadigd. Uit diverse testen had ik al gelezen om niet te schrikken als je de motor aanzette, dat deed ik dus ook niet, de motor hangt/zit los aan de zijkant en wiebelt alle kanten uit om het plateau te laten draaien, als deze op snelheid is is de pulley weer stil, je hoort zowiezo de motor niet. Nog iets wat mij opviel, het contragewichtje voor de dwarsdrukcompensatie staat/ligt op het plexiglas als de arm in ruststand staat, niet erg handig alhoewel de afstelling goed blijft. En als laatste je kunt de arm niet vastzetten, erg onhandig.

Zo heb je meteen alle negatieve dingen over deze speler op een rijtje, meer is er niet.

De speler ziet er mooi uit, neemt weinig plaats in en als je de naald op de plaat zet hoor je   niets    !! doodstil, geen gezoem of wat dan ook, just silence.
Het element is een Roksan black. Een goldring 1012. dus ongeveer 250 a 300 euro kost dit element.
Klinken dat dat doet!! ongelofelijk, het begon nogal kaal en met weinig bas, maar nu na ruim 15 uur te hebben ingespeeld laat het element zien wat het kan. Een lekkere bas, homogeen, redelijk detailrijk, smooth hoog. Verder dynamiek zeker netzo goed als een cd. Dit element kan zich meten met een marantz 17mk2, maar (helaas) niet met een Bow ZZ8.

Ik heb het geluk dat ik sommige platen heb die ik ook als cd heb en dat kun je mooi vergelijken. De platenspeler speelt erg lekker, maar de brilliantie en de aanslagen van bijv. een drumstel dat fijne dat haalt dit element niet, maar dit vergelijk is ook niet geheel eerlijk.
Ik heb redelijk veel platen beluisterd; Prefab sprout, china crisis, heaven 17, abba. Alles klinkt lekker en vooral goed. Maar wat vooral opvalt is de diepte van het geluid beter dan ik meestal hoor via mijn cd speler. Het geluid komt mooi los, is breed, diep....

Het smaakt/gilt naar een iets beter element en je bent al in de wolken, hoewel ik met dit element ook zeker goed zou kunnen leven, je hoort wat er allemaal mogelijk is, maar dit element haalt het net niet, maar zal voor veel mensen perfect zijn, mijn set laat nogal goed horen hoe alles is opgenomen en deze set kan met een beter element een aanmerkelijk mooier geluid geven daar ben ik van overtuigd.
Ik denk als ik deze speler ga kopen ik meteen voor een Benz-micro ace element ga.

Conclusie: goedkoper dan de performance, een heerlijk geluid, goed doortekend, dynamiekrijk, vol geluid maar geen top high end wat gezien de prijs v.h. element ook niet kan. Maar een zeer fijne en mooie platenspeler waar je uren naar kunt luisteren. Ik was verbaasd hoe goed het eigenlijk klonk, zeker als je in ogenschouw neemt dat mijn cd speler ruim 8x zo duur als deze platenspeler is.

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

een grote kanshebber. Maar ik wacht nog op verkoop van mijn "oude" luidsprekerkabels en op de prijs van de nieuwe die besteld zijn.
Dus als jij nu de virtual dynamics nite 2 koopt schiet het al aardig op.

dre73

goed plan alleen heb ik dan meerdere sets nodig :D
wat ik vreemd vind is dat je eigenlijk nogal laag kwa kwaliteit inzet in verhouding met de rest van je set.
dit kan volgens mij op de lange termijn alleen maar gaan tegenvallen.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

Ik zie dat anders: de platenspeler op zich kan zich meten met een michel of vpi scout. (vlgs. een review die ik gelezen heb, deze schreef dat een vpi aries beter was en hij had vele platenspelers getest.) Alleen het element wat er nu in zit is niet goed genoeg, je kunt de roksan ook zonder element kopen en er een element bijkopen, wat ik wil gaan doen.
Wel is de bouwkwaliteit in verhouding tot een vpi scout iets minder. (vlgs diezelgde test)
Ik wil gewoonweg niet teveel geld neerleggen, mocht het dan toch zo goed bevallen, dan ruil ik deze weer in tegen een betere als dat nodig mocht zijn.

dre73

een veilige start kan ik begrijpen,maar de bow speelt op een dermate niveau dat het lastig wordt om dit te halen met vinyl en dat ga je in deze prijsklasse gewoonweg niet halen waardoor er een vertekend beeld kan ontstaan.

frank2

mee eens, de bow zal zeker moeilijk te evenaren zijn, maar ik heb ook niet de illusie dat dat zal gebeuren. Hoeft ook niet, mijn sat. reciever haalt het ook niet, toch kan ik daar naar luisteren. Een LP klinkt toch heel anders, ook al is de sound niet hetzelfde dan kan ik het toch goed vinden klinken.
Nu hoor ik een LP die lekker klinkt maar het element klinkt niet zoals mijn cd. hoe leg ik dat uit, alsof je eenvoudige speakers hebt die goed klinken maar gewoonweg niet het niveau hebben als mijn speakers.
Dus zoek ik een element dat een "beetje" het niveau heeft als mijn speakers cq bow cd speler.

Ondertussen heb ik net ontdekt dat de LS kabels die ik al 9 weken geleden besteld heb, de Virtual Dynamics master 3 niet meer leverbaar zijn. Deze zijn opgevolgd door nr. 4 die natuurlijk weer duurder zijn. Dus het wordt weer een probleem want ik wil niet meer uitgeven dan ik moest betalen voor de master 3. Misschien moet ik dus ook weer opzoek naar een LS kabel wat ik een ellende vind, je kunt ze zo moeilijk van te voren beluisteren wat een absolute eis is. Minimaal 2 weken beluisteren.
Ik zoek een LS kabel die zeer open is, brilliantie geeft en een diepe bas. Geen afvlakking (die heb ik ook al meegemaakt) kosten zo rond de 700 euro.
Tsja genoeg te doen.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op september 13, 2009, 09:52:49
mee eens, de bow zal zeker moeilijk te evenaren zijn, maar ik heb ook niet de illusie dat dat zal gebeuren. Hoeft ook niet, mijn sat. reciever haalt het ook niet, toch kan ik daar naar luisteren. Een LP klinkt toch heel anders, ook al is de sound niet hetzelfde dan kan ik het toch goed vinden klinken.
Nu hoor ik een LP die lekker klinkt maar het element klinkt niet zoals mijn cd. hoe leg ik dat uit, alsof je eenvoudige speakers hebt die goed klinken maar gewoonweg niet het niveau hebben als mijn speakers.
Dus zoek ik een element dat een "beetje" het niveau heeft als mijn speakers cq bow cd speler.

Ondertussen heb ik net ontdekt dat de LS kabels die ik al 9 weken geleden besteld heb, de Virtual Dynamics master 3 niet meer leverbaar zijn. Deze zijn opgevolgd door nr. 4 die natuurlijk weer duurder zijn. Dus het wordt weer een probleem want ik wil niet meer uitgeven dan ik moest betalen voor de master 3. Misschien moet ik dus ook weer opzoek naar een LS kabel wat ik een ellende vind, je kunt ze zo moeilijk van te voren beluisteren wat een absolute eis is. Minimaal 2 weken beluisteren.
Ik zoek een LS kabel die zeer open is, brilliantie geeft en een diepe bas. Geen afvlakking (die heb ik ook al meegemaakt) kosten zo rond de 700 euro.
Tsja genoeg te doen.

Heavens Gate dan maar? ;D

frank2