Tiptops Setje.

Gestart door tiptop, september 13, 2006, 21:55:54

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Citaat van: htip op oktober 27, 2007, 18:59:59
Schilderen is niet het leukste wat er is, maar het is eigenlijk een eenvoudige ingreep, waardoor de ruimte echt kan veranderen. Wat een beetje kleur toch al niet kan doen ;) Kijk maar naar ons huis, dat ziet er echt heeeeeel anders uit nu de donkere ramen licht zijn...

Tapijt doet ook veel aan het uiterlijk van een kamer 8) Vinyl is nou niet het mooiste wat je op de vloer kan leggen ;)

Vandaag de tegels gezaagd (poeh, wat een vies karwei is dat ;)), zodat de tegelvloer deze week klaar kan zijn. Tenminste dat zou mooi zijn ::)

De rest kun je binnenkort in mijn topic lezen. We gaan nu pizza eten en schaatsen kijken (is opgenomen). Als ik daarna nog puf heb, zet ik me nog achter de PC ;D

Eet smakelijk 8)

Tegels zijn idd lastig. Alhoewel, met een goede zaag... Wel buiten gedaan, hoop ik?! Dat geeft zoveel zooi als je het binnen doet. :P

Ik ga zo op visite bij een vriend/neef van me die ook audiofiel is. Heb ik toch nog een wat luistergenot >:D

hij heeft ook een buizenversterker met Diapason Adamantes LS.  :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ghosty J

Citaat van: tiptop op oktober 26, 2007, 21:33:21
Dank je Htip.  :)

Ja, zonde dat ik altijd zoveel gezeur heb met foto's plaatsen. Zelf vind ik het ook leuk om bij anderen foto's te kijken.

Via mijn telefoon kan ik ze klein genoeg krijgen om te posten. met mijn digitale camera zijn ze zelfs op laagtse resolutie veels te groot.

Maar dat mag de pret niet drukken :)

gebruik Microsoft PowerToys for Windows XP Image Resizer
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

tiptop

Dank je Ghosty, maar zoals je ziet heb ik er nu een gevonden ;)

Photoscape heet het. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op oktober 27, 2007, 19:08:21
Eet smakelijk 8)

Thanks. Het was heerlijk :P

Tegels zijn idd lastig. Alhoewel, met een goede zaag... Wel buiten gedaan, hoop ik?! Dat geeft zoveel zooi als je het binnen doet. :P

Absoluut!! Die rotzooi wil je niet binnen hebben. Dat was ook de reden, waarom het wat langer geduurd heeft.

Ik ga zo op visite bij een vriend/neef van me die ook audiofiel is. Heb ik toch nog een wat luistergenot >:D hij heeft ook een buizenversterker met Diapason Adamantes LS.  :)

Je bent waarschijnlijk al weg, maar heel veel luisterplezier 8)
Lijkt me niet moeilijk met die set ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Onze vrouwen waren er ook bij, dus helaas heeft hij wat zacht gedraaid :P

Maar het was wel gezellig. 8)

Vandaag ga ik even de zolder vast een beetje opruimen, om toch het gevoel te krijgen dat er schot in zit.  :)

tiptop

Vandaag mijn laatste vrije dag van de vakantie.

De laatste elektrapunten afgemaakt, de trapleuningen weer opgehangen, het houtwerk in het trapgat goed schoon gemaaktde en de zolder vast wat leeggeruimt.

Laat het tapijt maar komen 8) :D

Omdat de zolder qua zicht niet veel veranderd is zal ik weer foto's plaatsen als het tapijt ligt. :)

Kingpin

Citaat van: tiptop op oktober 29, 2007, 19:10:10
Vandaag mijn laatste vrije dag van de vakantie.

De laatste elektrapunten afgemaakt, de trapleuningen weer opgehangen, het houtwerk in het trapgat goed schoon gemaaktde en de zolder vast wat leeggeruimt.

Laat het tapijt maar komen 8) :D

Omdat de zolder qua zicht niet veel veranderd is zal ik weer foto's plaatsen als het tapijt ligt. :)

Dat gaat vast mooi staan  8)
En een aanwinst voor je geluid.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

stoffels

Citaat van: tiptop op oktober 29, 2007, 19:10:10

we kunnen niet wachten

tiptop

@Kinpin.
Dat verwacht ik wel :)

@Stoffels
Ik ook niet :D

Gisteravond even op zolder de meubels op hun plek gezet om te kijken hoe het staat. Viel me meteen op hoeveel donkerder het nu is aan de kant waar de plasma moet komen. Ideaal, de achtergrond valt straks helemaal weg, denk ik. 8)

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HTip

Citaat van: tiptop op oktober 30, 2007, 17:09:51
Gisteravond even op zolder de meubels op hun plek gezet om te kijken hoe het staat. Viel me meteen op hoeveel donkerder het nu is aan de kant waar de plasma moet komen. Ideaal, de achtergrond valt straks helemaal weg, denk ik. 8)

Je kon ook niet wachten, hè? ;)

Dat de achtergrond gaat wegvallen komt het beeld zeker ten goede. Ben benieuwd :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Nee, ik kan ook niet wachten ;D

Dre, Ik hoop over een paar weken de basis af te hebben, dus vanaf dan ben je van harte welkom hoor ;) En Philip natuurlijk ook, maar jij hebt het vast te druk bij je eigen thuis ;D ;)

HTip

Citaat van: tiptop op oktober 30, 2007, 17:35:27
En Philip natuurlijk ook, maar jij hebt het vast te druk bij je eigen thuis ;D ;)

Bedankt voor je uitnodiging. Kom graag een keer langs :D
Inderdaad druk met eigen HT, dus op dit moment even niet. Hou het in gedachten...

Jij bent natuurlijk ook welkom als (eh... wanneer ;)) mijn HT klaar is :D
Showcase - Topic

tiptop

Vandaag te horen gekregen dat 21 november het tapijt gelegd gaat worden. Pffff, nog een weekje volhouden dan maar. :P :)

HTip

Gaat je helemaal lukken ;) Je bent in ieder geval eerder klaar dan ik ;D
Showcase - Topic

tiptop

Citaat van: htip op november 14, 2007, 17:35:26
Gaat je helemaal lukken ;) Je bent in ieder geval eerder klaar dan ik ;D
Hoe gaan de zaken eigenlijk bij jou?
Al een tijd je topic niet meer voorbij zien komen.

HTip

Citaat van: tiptop op november 14, 2007, 20:30:02
Hoe gaan de zaken eigenlijk bij jou?
Al een tijd je topic niet meer voorbij zien komen.

Tijd is relatief ;) Afgelopen zondag had ik voor het laatst iets te melden. Deze week erg druk op het werk, dus 's avonds geen puf om iets anders te doen. Wacht nu op het verslag van Thingman. Verwachting is einde deze week en dan heb ik weer iets om te posten ;D
Showcase - Topic

tiptop

Aha ;)

Nou, hopen dat het allemaal meevalt en niet te veel gaat kosten ;) (ook qua tijd)

tiptop

Hehe,

Eindelijk gisteren mijn versterker op kunnen halen. Vandaag aangesloten in de slaapkamer op de dvd-speler en de Ushers van zolder gehaald. Die moesten toch voor woensdag naar beneden.

Na een paar uur spelen valt me meteen op hoe veel gecontroleerder de versterker klinkt. Het geluid klinkt minder versmeerd en strakker dan ik mij kon herinneren met de oude potmeter.

Het scheen een goedkopie te zijn geweest. Eigelijk had ik niet op een grote geluidswinst gerekend. De oude was gewoon stuk.

Maar het verschil in geluid met deze doet me beseffen dat het eigenlijk een bottleneck was. Duidelijk hoor ik een stuk meer rust in de muziek en betere timing. Tevens is het laag een stuk droger geworden.
Erg leuke bijverschijnselen :)

De versterker die ik voor eind november wilde kopen moet even de ijskast in voorlopig. :-\ De verbouwing van de zolder en het aanschaffen van nog wat meubels kostte meer als dat ik gehoopt had. Maar deze voldoet tot die tijd prima dan :)

Morgen zal ik nog even een foto maken van de nieuwe potmeter in de versterker.
Hier alvast een van het internet.

dre73

CiteerDe versterker die ik voor eind november wilde kopen moet even de ijskast in voorlopig.

da`s nou jammer,ik wilde net gaan mailen of je `m al had ;D
ik wil `m hier wel eens horen ;)
maar eerst de rest af is uiteraard belangrijker.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

tiptop

Wanneer het hier weer rustig is kom ik zeker een keer bij je lang met 'm. Sowieso zou ik nog steeds een keertje langskomen. ;)

Hier ben je ook altijd weer welkom hoor :)

tiptop

Even 2 foto's genomen. :)

tiptop

Totaaloverzicht

HTip

Ziet er erg indrukwekkend uit. Zal ook best aardig klinken 8)
Showcase - Topic

tiptop

Hoe staat het bij jou?

Hier beleef ik weer mooie momenten.
De geluidswinst is onverwacht groot.

Zonder een rave review te willen maken kan ik je wel vertellen dat de eerste indruk is dat de controle en rust in de muziek een aantal klassen omhoog gegaan is.

Ongelooflijk goed. Ook bij zacht volume blijft er een grote diepte en ruimtelijkheid bestaan. Die was daarvoor uberhaupt veel minder.

Het geluid is veel sneller (minder versmeerd) geworden. De achtergrond is veel stiller en details blijven beter te volgen zonder meteen koel te klinken.
Al met al dus een verrassende winst. Mij benieuwen hoe alles straks op de zolder klinkt. (staat nu nog op de slaapkamer).

Morgenavond kom ik thuis en dan..... :D :D heb ik een nieuwe zolder. 8)