Voor de mensen die een PSM-1 in order hebben staan.......

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 29, 2002, 12:18:27

Vorige topic - Volgende topic

RCD

Hoi Searcher

Ik gebruik de HD3 software en heb lipsync met Pal musiek dvd's period.
Waarom blijf je daar over aan de gang dit is er gewoon en ik hoop dat het ooit eens opgelost word door immersive.
JVB is een nederlands bedrijf dus er zijn geen invoerrechten en ik weet niet of Frank zijn prijs In of Ex BTW is doorvoor mijn opmerking om verwarring weg te nemen.

Frank ik respecteer je opmerkingen over het beeld maar ik heb beide apparaten hier nog steeds staan tot nu toe heeft de PSM-1 meer diepte in het beeld klaar waar het aan ligt is een 2e discussie.
Maar dan moet je de mensen die een HD3 kaart kopen er wel even bij vertellen dat ze een High End dvd speler moeten nemen en een 9500 met MP mod anders is hij toch minder als de psm-1
Ik heb zelf zoals je weet de panasonic ra-83 met sdi die op het avs forum de hemel in word geprezen met de HD3 kaart.

Rob

searcher

Citaat van: Rob_Dingen op januari 26, 2003, 21:23:53
Hoi Searcher

Ik gebruik de HD3 software en heb lipsync met Pal musiek dvd's period.
Waarom blijf je daar over aan de gang dit is er gewoon en ik hoop dat het ooit eens opgelost word door immersive.

Rob

Omdat de 1 zegt dat het wel aanwezig is en de andere weer niet....
Maar ik zie het deze week met mijn eigen ogen...

m.v.g Searcher

J.A.F._Doorhof

JVB is een dealer van ons, dus hij koopt bij ons in.
De prijzen op de JVB site zijn ALLEMAAL EX 19% BTW.

Het diepte verhaal ga ik graag een keer met je over in discussie.
Het feit dat de Panasonic de hemel in wordt geprezen klopt inderdaad, maar dit heeft meer te maken met het feit dat deze mensen waarschijnlijk voor het eerst een SDI speler op de H3D zien, en op alle fronten is dit fantastisch behalve waarschijnlijk de diepte.

Schakel je over naar een betere speler dan komt dat er ook nog eens bij, als je het 800 loopwerk van Jaco hier had gezien dan had je achter over geslagen, NOG NOOIT heb ik zo een diepte gezien, en dat was op de G70 met een Radeon 9500 zonder MP mod.

Ook het wisselen van SDI naar component gaf op de Marantz een winst aan diepte die ZEER duidelijk merkbaar was.

Je zult voor diepte inderdaad een wat duurdere speler moeten gebruiken, maar dat geldt ook voor de PSM-1. De Marantz met PSM-1 heeft meer diepte dan de Pioneer 737 met PSM-1.

De Sony 7700 is wel zonder twijfel één van de spelers die de beste dieptewerking heeft die ik met de PSM-1 gezien heb, alleen de Toshiba 500 en de 8300 komen daar in de buurt.

Maar sluit aub je Sony eens aan met S-video (component schijnt minder te zijn bij deze speler) en check het dan nog eens op de H3D. Voordat we allemaal wilde verhalen krijgen, die er al genoeg zijn jammer genoeg.

Searcher,
Relax, ALS je de lipsync ziet kun je altijd naar Dscaler uitwijken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

RCD

Hoi Frank

Als ik er over doorga doe jij dat ook dus ik stop met de discussie.
De HD3 is een geweldig mooi product maar het is niet allemaal goud wat er blinkt.
Je veegt nu de problemen van de HD3 van tafel zoals je vroeger met de psm-1 deed.

Rob

J.A.F._Doorhof

Tja,

Dat kun je zo zien, maar dat ben ik niet met je eens, ik geef duidelijk toe dat er een probleem is geweest met lipsync, maar dat met Dscaler dit is opgelost, en dat met de AGP speed OFF dit ook met de Immersive software voorzover we kunnen zien is opgelost. (de software is nog steeds in beta vorm, dus een foutje mag nog).

Verdere problemen zie ik op dit moment niet.

De PSM-1 aanhalen is niet helemaal eerlijk, ik heb daar inderdaad me met hand en tand verzet tegen bepaalde uitspraken die ook niet waar waren. De mini staircasing was op 1024x768 totaal opgelost, de PAL titels die op DAT moment bij mij voor handen waren hadden GEEN probleem, de nieuwere releases wel, dit heb ik ook direct toegegeven toen ik Gladiator gezien had.
Verder ben ik de eerste geweest die met een lijst is begonnen met probleem titels van de PSM-1, waar voornamelijk de Disney titels uit R1 op stonden.

Ik heb altijd (voor zover ik weet) aangegeven dat je het in verband met de uitgave moet zien, en dat dan de PSM-1 een perfect product is. Vergeet ook niet dat mijn meeste posts komen uit het tijdperk VOOR de echt goede PAL releases, en nog steeds blijf ik er bij dat er pas problemen kwamen met de echt goede PAL transfers, de oudere PAL transfers zien er gewoon perfect (zeer goed) uit, de nieuwere Gladiator en Shaft etc. zijn een stuk minder maar nog steeds wel te kijken. Elk product heeft wel wat, en dat is ook helemaal niet erg.

Ik wil hier ook stressen dat ik nu niet ineens de PSM-1 als product afval, in tegendeel, maar wel de support van Cinematrix, de totale lack aan upgrades die ik wel al 3 jaar mijn klanten beloof. De PSM-1 zal altijd een aparte plek voor mij innemen en voor zijn tijd was het een PERFECT product, dat later met de komst van de probleem titels een wat minder perfect maar nog steeds voor het geld een perfecte oplossing is/blijft. Het aantal probleem titels ziet er nog steeds beter uit dan bv met een Quadscan die 3x zo duur is, en de ECHTE probleem titels zijn mischien 10% van je verzameling, en überhaupt is het nu echt zo erg dat er iets is dat beter is ? het lijkt mij normaal dat er na 4 jaar iets is dat beter is.

We zullen gegarandeerd nog wel eens wat vinden met de H3D, maar op dit moment kan ik me niets meer wensen, alleen mischien een auto resolutie switch. Mede door de toepassingen van zowel de Immersive software ALS Dscaler lijkt het me ook uitgesloten dat er problemen zullen ontstaan die niet opgelost kunnen worden.

Dat was het ENIGE probleem van de PSM-1, de beloofde upgrades kwamen er niet, het beloofde upgraden naar 2:2 pulldown kwam niet, de beloofde fielddetectie om het combing in de Disneytitels tegen te gaan kwam niet, etc. etc. Aangezien de Immersive niets meer of minder is dan een super cleane input kaart met een losse deïnterlacer zal hij altijd toepasbaar blijven (behalve voor HD).

Het verhaal van diepte blijft me alleen wel dwars zitten, ik hoop ook dat je binnenkort eens de tijd kan vinden om hier te komen kijken, voordat we daar een patstelling over krijgen, op DIT moment helemaal met de MP mod is de diepte gewoon groter dan met de PSM-1. Ik heb er even een PSM-1 in een 737 bij gehouden (met dank aan Eduard  ;D) en jammer genoeg kan ik alleen nu testen met de MP-1 mod, maar dan wint de H3D het toch echt, het is mischien minimaal maar het is duidelijk te zien. Of een H3D met een 9500 het verliest of wint durf ik niet te zeggen maar dan gaat het om ZO een klein verschil dat het de moeite niet waard is.

Wat ik wel wil nuanceren maar dat lijkt me logisch is dat je met de H3D wel een goede DVD speler moet gebruiken, minimaal één die gelijk staat aan wat je met de PSM-1 zou doen. Kies je voor een echte high-end speler zoals de Meridian loopwerken of de DV-8300 dan zal de winst steeds verder oplopen, iets wat met de PSM-1 minder te zien was omdat deze NIET de videoDACS meenam.   (LET OP !!! de duurdere spelers worden dan component aangesloten).

MvrGr.
Frank

PS.
Geef aub de problemen aan die je hebt, dan kunnen we daar naar kijken.
Maar check aub wel eerst je AGP speed, of Dscaler.

PS2.
Sorry dat het een lang verhaal is geworden, maar ik wil graag alle twijfels wegnemen, de laatste tijd worden er veel te veel dingen niet goed gelezen, verdraait etc. ik wil wel graag mijn krediet houden, en niet verliezen door dezelfde opmerkingen als een klant aan het begin van het PSM-1 tijdperk die een verkeerde firmware in zijn speler had en over de halve wereld het product de grond in boorde, een simpele software upgrade een half jaar later loste alles op (de allereerste versies van de PSM-1 waren HEEL erg buggy).
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

Citaat van: Rob_Dingen op januari 27, 2003, 21:28:42
Hoi Frank

Als ik er over doorga doe jij dat ook dus ik stop met de discussie.
De HD3 is een geweldig mooi product maar het is niet allemaal goud wat er blinkt.
Je veegt nu de problemen van de HD3 van tafel zoals je vroeger met de psm-1 deed.

Rob

Rob dit is niet reeel.
Ik ben flink aan het testen gegaan voordat ik mijn voorlopige conclusies op het forum postte.
Ik heb geen lipsync en ik heb heel wat muziek titels dit is immers mijn hobby doorlopen op PAL en enkel op NTSC

Misschien moet je toch je settings eens nalopen... ;)

m.v.g Searcher

Robbo

Tut tut,  niet mokken.  

Ik heb weer iets gevonden voor de lipsync,  check het andere topic.

Rob

B. Kuiper

Misschien een beetje topicvervuiling,

Frank,

Blijft ITC wel support leveren aan de eigen geconfigureerde PSM1's? Lees IR dongles en Barco switch.

Ondanks het feit dat de aanschaf van mijn CRT weer is uitgesteld(zie ongeluk kerstmis 2002 en de aanschaf nieuwe auto) wordt 2003 alsnog het jaar van mijn CRT. Hier heb ik destijds de Denon1600/PSM combo voor aangeschaft. Ik hoop echter wel dat ik tegen die tijd nog steeds bij ITC terecht kan voor een IR dongle en evt barco switch.

m.a.w. Ik hoop dat ondanks het feit dat Cinematrix onder zijn eigen duiven blijft schieten de club PSM bezitters die weg komen bij ITC voorlopig gewoon op support kunnen rekenen vanaf ITC.

Groet

Bas
"Always a little further"

J.A.F._Doorhof

Custom installer

B. Kuiper

"Always a little further"

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken