High Fidelity Belgium 2006

Gestart door Roeland22, september 3, 2006, 00:19:04

Vorige topic - Volgende topic

romulus

@ roland bios

Felicitaties met jouw verslag op de site, aangename lectuur. 

Ik ben afgelopen zondag ook naar courtyard hotel geweest en mijn bezoek was al met al positieve ervaring.  Set die multitrade wist neer te zetten was wat mij betreft af.  Over T-amp in combinatie met gekleurde speakers kan ik kort zijn.  Prijs kwaliteit verhouding is gewoon goed.  Prijs is erg laag, kwaliteit ook.  Na al de positieve internet recencies heb ik 5 minuten de tijd genomen om de T-amp te beluisteren en wat mij betreft zijn de prestaties recht evenredig met het prijsniveau.  Dit is uiteraard mijn bescheiden mening

Groeten

Romulus 
esoteric, nagra, pass labs, focal, siltech

Ichi

@romulus

Dank je voor de complimenten over mijn verslag. Geen probleem hoor, het begint te wennen de kritiek op de T-amp. Ik zal hem de volgende keer uit het zicht zetten :).

@Antoine

Leuk, die blinde klasse D vergelijking met Lyngdorf en andere 2000$ + versterkers Versus de t-amp. Die test kende ik nog niet dank je wel. Lollige uitkomsten.

Spacebass

Citaat van: Audiofiel op oktober  4, 2006, 19:40:10
Gaaf, Spacebass! Je hebt de Canon equivalent gekocht van de lens die ik heb... En nu snap ik ook waarom sommige foto's zo heerlijk scherp zijn! :D
8) Als ze echt scherp zijn, dan was er hoogstwaarschijnlijk genoeg licht  ;D  Ik denk dat ik voor VAD 2006 mijn statiefje weer ga gebruiken ;D Tis geen pretje om op 200mm, 2.8, 1/15e, iso 1600 te moeten schieten ::)

CiteerAls je hem nog niet hebt, dan kan ik je de Canon 500D macro-adapter aanraden. Past perfect op zo'n telezoom.
Hmmmm goeie tip! 8) ff wat research en wie weet  ;)

Zijn hele mooie foto's die voorbeelden :-*

Citaat van: patrick_vdb op oktober  4, 2006, 20:10:33
Zo te zien ook genoeg flora en fauna bij de High Fidelity beurs? ;D
LOL  ;D

Citaat van: mikeske op oktober  4, 2006, 19:24:26
Ok Ok ik zal ze zo vlug mogelijk uploaden  ;)
O0

Mijn laatste Batch:

Krijg wel pijn in mijn nek van die schuine speaker foto's  ;D  ;D

yessica

waren dit echt de laatste foto's :(

jammer...
Vaste klant bij CinéMike !!!

WMC

Mijn vader en ik zijn ook naar Brussel geweest dit weekend, maar niet zoals zoveel naar de twee beurzen geweest. Wij zijn naar de "open dag" van New Music geweest om daar de echte topsystemen te horen. Ze hadden daar de bij het binnenkomen een setje JM Lab Grand Utopia's staan op een Plinius versterker, dit was vooral bedoeld als achtergrond muziek naar mijn idee, aangezien er maar 1 stoel stond om te luisteren. New Music draaide verschillende sets in groepen, zo begonnen we met de Avalon Ascendant. Hierna volgde de B&W 800D op Classé versterkers. Als laatste kwam de ongeloofelijk dure Avalon ISIS aan de beurt op Spectral versterkers. De groepen bestonden steeds uit een man of 12 en er werd een 20-30 min per set uitgetrokken. Al met al heel erg mooi opgezet en erg leuk om de "top-systemen" te horen. Alles was lekker losjes en er was zelfs ruimte om op de ISIS een verzoeknummer te doen met zelf meegebrachte muziek. Ook werd er koffie en broodjes geserveerd, erg netjes allemaal! Overigens is de tweedehands afdeling van New Music ook interessant om eens rond te kijken.

Hierna zijn we naar High Fidelity Belgium geweest. Hier stonden ook zeker leuke dingen. De Lyngdorf set klonk zeker leuk en de Orrator zet was ook indrukwekkend. De afwerking van de kast, maar ook de geluidsweergave was erg goed. 
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Roeland22

Citaat van: yessica op oktober  5, 2006, 18:08:50
waren dit echt de laatste foto's :(

jammer...

Hier nog een foto van mij en Rob (foto gemaakt door Roland van Crafty). Ik was net een plaatje aan JA aant voeren hier  ;D Heb jou en Mikeske gezien ook denk ik op de parking :) (in de rapte, toen ik vertrok om eten te gaan halen bij de Delhaize wat verderop)

Cambridge Audio CXA81 - Volumio Rivo - Astin Trew AT3500+ - Schiit Bifrost 2 - VPI Scout/Goldring 2400/Graham Slee Reflex - PSU 1 - Q Acoustics Concept 30 - SVS SB 2000 Pro

yessica

En wij zaten toevallig op een bankje ???

Roeland22

Citaat van: yessica op oktober  5, 2006, 19:31:43
En wij zaten toevallig op een bankje ???

Nee, ik zag een koppel waarvan de man een helm droeg en een blonde jonge dame richting de ingang lopen terwijl ik de andere kant uitliep :) Pas achteraf viel de euro van '"tiens, don't they look familiar" :)
Cambridge Audio CXA81 - Volumio Rivo - Astin Trew AT3500+ - Schiit Bifrost 2 - VPI Scout/Goldring 2400/Graham Slee Reflex - PSU 1 - Q Acoustics Concept 30 - SVS SB 2000 Pro

yessica

ik weet het dan niet zo.

Want normaal hadden we beide onze helm mee of onze motorvest.
Ofwel hadden we niets ( want we konden het daar in een vestiaire laten liggen )  ???

Roeland22

Jullie zullen beide wel een helm of zo vastgehad hebben :) Maar ik had honger, dus mijn opmerkingsgave was niet alles (was geconcentreerd op eten en dat wel zo snel mogelijk ;) )

yessica

NOu wij zijn rond 12 uur aangekomen. Dan hadden we een helm mee. En toen we weer weggingen rond 5 uur of zo ... ook. dus het zal zijn als we aangekomen waren :)

Rob_H

Citaat van: Roeland22 op oktober  5, 2006, 19:30:27
Hier nog een foto van mij en Rob (foto gemaakt door Roland van Crafty). Ik was net een plaatje aan JA aant voeren hier  ;D Heb jou en Mikeske gezien ook denk ik op de parking :) (in de rapte, toen ik vertrok om eten te gaan halen bij de Delhaize wat verderop)

Komt me dit niet bekend voor. ;D

Hier geef ik de dCS P8i nog een kans  ;D

Mvg. Rob

garmtz

Citaat van: Rob_H op oktober  5, 2006, 20:35:49
Hier geef ik de dCS P8i nog een kans  ;D

Complimenten voor die set, zonder meer een van de mooist klinkende op de beurs! Overigens vond ik de weergave van de VPI draaitafel verpletterend veel beter dan die van de dCS.

Rob_H

Citaat van: garmtz op oktober  5, 2006, 20:40:06
Complimenten voor die set, zonder meer een van de mooist klinkende op de beurs! Overigens vond ik de weergave van de VPI draaitafel verpletterend veel beter dan die van de dCS.

Volledig mee eens, zonder twijfels was de vinylweergave veruit beter dan de (SA)CD -weergave.

Mvg. Rob

Del member

Citaat van: Roland bios op oktober  4, 2006, 22:00:19
Antoine zegt:
Gek he, dat ik er dan toch een beurs mee ga draaien op twee mini transmissielijntjes met maar 85db/w/m en alleen maar positieve reacties krijg. Mischien toch eens op zoek naar recensies van de T amp buiten Nederland Antoine? Ik gok maar wat hoor.

Groeten Roland

Ik ben aan het nadenken over m'n slaapkamersetje ...

Als voormalig hyperion dealer heb ik nog een paar Hyperion 585 staan (het instapmodel) , een leuke kleine 2 wegs speaker met 87dB gevoeligheid. Niet de bedoeling luid te spelen maar ik wil wel wat finesse in de sound :)

Vraag me af hoe de Trends zich vergelijkt tot de super t-amp, deze laatste wordt door velen omhoog geprezen en door hifi.nl afgekraakt. Enerzijds neem ik dit met een korreltje zout anderzijds ziet het binnenwerk van de super t-amp er goedkoop uit en de Trends een pak minimalistischer en wellicht dus ook minder blabla maar meer muziek dat uit het doosje komt.

Het zou natuurlijk leuk zijn om de Trends naast de T-Amp te kunnen zetten. Roeland is bezig met de review van de Super-T, ik hoop eens langs te kunnen gaan ben dus benieuwd.

Spacebass

Verslagje op Vi-Fi.nl

Linkje

Ik heb overigens nooit B&W 805's zien staan in een Lyngdorf demo  ???

edit:
Linkje is naar de show in Antwerpen 2006...ben een beetje wazig geloof ik  :-X  ;D

garmtz

Citaat van: Spacebass op oktober 10, 2006, 10:49:24
Verslagje op Vi-Fi.nl

Linkje

Ik heb overigens nooit B&W 805's zien staan in een Lyngdorf demo  ???

Ikke wel. In Antwerpen 2006! ;D  En bij HifiCorner in Schoten/Antwerpen.

Spacebass

Ahhh wrong show  ::)  ;D

edit klinkt dat een beetje?

garmtz

Beter dan de Dali Ikon 2 vind ik... ;)  Maar nog steeds niet geweldig. Ik vind beide speakers niet geweldig, of ze nou worden aangestuurd door Lyngdorf of niet...

Spacebass

Citaat van: garmtz op oktober 10, 2006, 11:13:21
Beter dan de Dali Ikon 2 vind ik... ;)  Maar nog steeds niet geweldig. Ik vind beide speakers niet geweldig, of ze nou worden aangestuurd door Lyngdorf of niet...
Bedankt voor de toelichting  8)

WMC

Is er niemand anders langs geweest bij New Music tijdens de beurzen? Stonden echt hele leuke dingen hoor!
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

blacklotus

Hoi '

Hier nog wat meer foto's uit Belgie

Mvg B.L
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

blacklotus

Hoi

En nog een paar foto's.

Mvg B.L
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

advr

mooie set-ups daar in België! ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

molle

Spijtig genoeg niet in mijn living ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference