Interlink shootout bij Audioloog

Gestart door hifiman, augustus 25, 2006, 09:41:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

reMC

Citaat van: Raphie op september 12, 2006, 11:22:24
Ook een goed punt, hoe leg je prijs kwaliteit verhouding?
1/3e van je bron? 1/4 van je bron? de helft? moet je kijken wat je daar nog weer voor kan upgraden aan de versterker kant, waarbij je nog veel meer winst haalt.

Precies, gewoon kijken waar de meeste winst te behalen valt...

Als een cd-speler €1000 kost maar je absoluut niet beter kan vinden maar wel het niveau kan verhogen met een interlink van €1500; so be it, denk ik dan. MITS men uberhaubt zoveel geld wil uitgeven natuurlijk.

Spacebass

Je koopt toch simpelweg de componenten die je nodig hebt/kan veroorloven om jouw set naar jouw smaak te krijgen. Who cares of je cd speler goedkoper is dan je interlink.

Kan mij dan ook helemaal in reMC's reactie vinden  8)

Audiofiel

Iedereen mag van mij zelf weten waar hij zijn centjes aan uitgeeft hoor. Ik waarschuw alleen maar voor die auto van 5.000 euro met speciale banden van 10.000 euro. :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

Heb je wel eens naar Pimp my ride gekeken?   8)  ;D

R


DA BoSS

#355
Citaat van: Audioloog op september 12, 2006, 10:42:09
Ok, bedankt voor de toelichting. Een gedownscalede Tyr zou inderdaad het mooiste zijn  :D Dat doet me eraan denken dat ik maar eens bij Nordost op de site moet gaan kijken wat er aan aanbod is tegenwoordig en wat de verschillen zijn.
Dat is precies het plan Frank. Ik ben blij dat je erin kunt vinden  ;D

ronald, zie hier voor een gebruikte nordOst Frey voor maar 450 dollar (= 330 euro!)

mvg,

ps nog waardevast ook, die kan je morgen weer met winst hier op het forum verkopen
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

#357
Citaat van: DA BoSS op september 12, 2006, 12:17:02
ronald, zie hier voor een gebruikte nordOst Frey voor maar 450 dollar (= 330 euro!)

mvg,

ps nog waardevast ook, die kan je morgen weer met winst hier op het forum verkopen
Tof dat je voor me gezocht hebt Jasper  :D
Ik zie wel een aantal nadelen aan deze kabel:
- shipping alleen binnen USA (maar goed misschien valt tie om te praten, je zou zeggen who cares als ik die kosten betaal)
- het is een RCA en geen XLR waar ik eigenlijk naar op zoek ben, aan de andere kant de Tyr RCA versloeg zaterdag zonder meer een aantal andere XLR kabels
- dan zou ik weer ongehoord een kabel kopen (risico!!!)

Maar als tie bijna net zo goed is als de Tyr zonder nieuwe nadelen dan heb ik er wel trek in  ;D

Audiofiel

#358
Citaat van: Audioloog op september 12, 2006, 13:11:37
- shipping alleen binnen USA (maar goed misschien valt tie om te praten, je zou zeggen who cares als ik die kosten betaal)

Reken voor de kosten op shipping (50-75 euro) + BTW en inklaring (totaal 25%) over het aanschafbedrag inclusief shipping. Totale kosten kunnen dus oplopen tot 495 euro. ::)


Als je veel geluk hebt, komt het pakje door de douane zonder kosten, maar sinds 5 jaar schijnen ze verhoogd te controleren op vreemde pakjes...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

#359
Citaat van: Audiofiel op september 12, 2006, 13:33:25
Reken voor de kosten op shipping (50-75 euro) + BTW en inklaring (totaal 25%) over het aanschafbedrag inclusief shipping. Totale kosten kunnen dus oplopen tot 495 euro. ::)


Als je veel geluk hebt, komt het pakje door de douane zonder kosten, maar sinds 5 jaar schijnen ze verhoogd te controleren op vreemde pakjes...
Je hebt gelijk, het wordt al snel een stuk meer dan ik er nu voor over heb  :(

R

Je zit met je shipping wel hoog. De inklaring klopt wel, steeds vaker word je gepakt. Blijft wel een erg mooie interlink (ik kan het weten), met een nette prijs.

DA BoSS

#361
Citaat van: Audiofiel op september 12, 2006, 13:33:25
Reken voor de kosten op shipping (50-75 euro) + BTW en inklaring (totaal 25%) over het aanschafbedrag inclusief shipping. Totale kosten kunnen dus oplopen tot 495 euro. ::)


Als je veel geluk hebt, komt het pakje door de douane zonder kosten, maar sinds 5 jaar schijnen ze verhoogd te controleren op vreemde pakjes...
gekkie, 'tis tweedehands, geen extra kosten dus

PS da's al de tweede keer in dit topic dat je een reactie op mijn post typt zonder de link te bekijken ???
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

#362
Citaat van: DA BoSS op september 12, 2006, 14:34:29
gekkie, 'tis tweedehands, geen extra kosten dus
Is dat wel zo Jasper?

Dit staat op de website van de douane:
Aankopen via internet

Via internet kunt u van over de hele wereld goederen bestellen en bij u thuis laten afleveren. Het is daarbij belangrijk om te weten welke voorwaarden er voor deze aankopen gelden bij hun invoer in Nederland.

In principe moet u bij invoer van goederen van buiten de EU in Nederland rechten bij invoer en/of omzetbelasting (BTW) betalen. Als het om accijnsgoederen gaat, moet u ook accijns betalen. Bij accijnsgoederen binnen de EU gelden andere voorwaarden. Sommige goederen mag u helemaal niet Nederland invoeren.


Maar ja er staat niet bij of dat voor 2de hands ook geldt, maar er staat ook niet dat het alleen voor nieuw geldt, nogal onduidelijk dus...


hifiman

Dan nog even wat anders..

Ik kan natuurlijk ook de route van zelfbouw gaan volgen en proberen een artspeak achtige interlink zelf te maken. Voordeel is dat de kosten laag zijn, nadeel is dat het resultaat lastig te voorspellen is..

DA BoSS

Citaat van: Audioloog op september 12, 2006, 15:08:25
Is dat wel zo Jasper?

Dit staat op de website van de douane:
Aankopen via internet

Via internet kunt u van over de hele wereld goederen bestellen en bij u thuis laten afleveren. Het is daarbij belangrijk om te weten welke voorwaarden er voor deze aankopen gelden bij hun invoer in Nederland.

In principe moet u bij invoer van goederen van buiten de EU in Nederland rechten bij invoer en/of omzetbelasting (BTW) betalen. Als het om accijnsgoederen gaat, moet u ook accijns betalen. Bij accijnsgoederen binnen de EU gelden andere voorwaarden. Sommige goederen mag u helemaal niet Nederland invoeren.


Maar ja er staat niet bij of dat voor 2de hands ook geldt, maar er staat ook niet dat het alleen voor nieuw geldt, nogal onduidelijk dus...


ja dat is zo, zie oa hier:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31473.0
O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

#365
Citaat van: DA BoSS op september 12, 2006, 15:16:09
ja dat is zo, zie oa hier:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31473.0
O0

Ik concludeer uit dit topic juist dat je dus wel extra moet dokken   ??? (tenzij je onverzekerd verzend maar dan zou ik het zowiezo niet doen).

Raphie

Citaat van: Audioloog op september 12, 2006, 15:12:45
Dan nog even wat anders..

Ik kan natuurlijk ook de route van zelfbouw gaan volgen en proberen een artspeak achtige interlink zelf te maken. Voordeel is dat de kosten laag zijn, nadeel is dat het resultaat lastig te voorspellen is..

Ik dacht dat we juist tot de conclusie waren gekomen om dit niet te doen
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op september 12, 2006, 16:25:16
Ik dacht dat we juist tot de conclusie waren gekomen om dit niet te doen
Ehhhh hoezo dat? Heb ik dat zelf gezegd ofzo tijdens de shootout?

DA BoSS

Citaat van: Audioloog op september 12, 2006, 16:02:39
Ik concludeer uit dit topic juist dat je dus wel extra moet dokken   ??? (tenzij je onverzekerd verzend maar dan zou ik het zowiezo niet doen).
huh zit ik fout dan? moet je echt invoerkosten betalen over tweedehands kabels ???

dat zou een mooie blunder zijn dan ;D, maarja ik importeer niet dagelijks zelf tweedehands kabels.
wel tweedehands cd's enzo, daar hoef ik geen invoerkosten over te betalen ::)

(edit : topic dat ik doorlinkte is idd onduidelijk)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

beunky

#369
Ja je moet WEL DEGELIJK invoerkosten betalen!!

Edit: ter aanvulling: je betaalt natuurlijk over de door jou betaalde prijs (c.q. de prijs die de verkoper opgeeft) en niet over de nieuwwaarde. Dát is het verschil.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

DA BoSS

#370
Citaat van: beunky op september 12, 2006, 17:09:30
Ja je moet WEL DEGELIJK invoerkosten betalen!!

Edit: ter aanvulling: je betaalt natuurlijk over de door jou betaalde prijs (c.q. de prijs die de verkoper opgeeft) en niet over de nieuwwaarde. Dát is het verschil.

:-[ i stand corrected ;D (sorry audiofiel)

Als je het als cadeau laat aanmerken door de verzender of als de waarde onder de 22 euro zit kan het trouwens wel zonder de extra kosten (maar da's een beetje sjoemelen natuurlijk):
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-03.html
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Maar toch doe ik het in dit geval dan maar niet  :-\

beunky

Citaat van: DA BoSS op september 12, 2006, 17:21:55
:-[ i stand corrected ;D (sorry audiofiel)

Als je het als cadeau laat aanmerken door de verzender of als de waarde onder de 22 euro zit kan het trouwens wel zonder de extra kosten (maar da's een beetje sjoemelen natuurlijk):
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-03.html

Klopt, maar dat is feitelijk frauderen-> valsheid in geschrifte. En dat is strafbaar ;)
Als ze daar achter komen kun je een lekkere boete krijgen ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

hifiman

Citaat van: DA BoSS op september 12, 2006, 17:21:55
:-[ i stand corrected ;D (sorry audiofiel)
Deze audiofiele Audioloog vergeeft het U  ;D

Deleted member

Zo net even 10 pagina's gelezen en ik moet zeggen 't is weer een "lekker ouderwets gezellig" topic!  :) Het moet een leuk leerzaam avondje geweest zijn ook!