Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Dan zit mijn dochter al op de helft van jou  :P

Onno1

Nee, HD4k duurt niet 15 jaar hoor.
Wacht maar af.

Volgende stap wordt HD4k met een 3d bril, simultaan zullen er al gewone HD schermen komen zonder bril.
Uiteindelijk zullen die 2 gaan mixen, maar niet over 15 jaar.

We zijn consumenten en ze willen ons steeds iets nieuws geven, zodat we blijven kopen. Ik wil het niet hebben over bronmateriaal idd. Dat gaat wel een tijd duren voordat het op gang komt, zie nu ook bij BD.



http://www.areadvd.de/news/2010/08/26/sony-plant-3d-tv-ohne-brille/

En Lg heeft al een uhd scherm en een scherm zonder bril getoond zo een 3 maanden terug. 15 jaar, nee dat niet. eerder 2 a 3 jaar.

http://tweakers.net/nieuws/67504/lg-toont-84-inch-3d-scherm-met-uhd-resolutie.html


Snutchz

HD4K.. is daar al materiaal voor dan ?  :huh2:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

donaldk

Die LG LCD was slechts 4K ofwel 2160P en niet UHDTV, ofwel Super Hi-vision, ofwel 8K, ofwel 3840P.

Gewoon een 4K camcordertje bestellen, joh, die rooie dingen vind je de laatste jaren op bijna elke straathoek. Olympus heeft er ook al jaren eentje, maar die is niet zo weidverspreid.

Gewoon even Astro TV bellen voor een schermpje en klaar is Schnutz :sarcasm:.


Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Onno1

Ja, voor een camcorder ga ik niet upgraden natuurlijk......
Ook niet voor een console/pc.
Hoop dat er toch over een paar jaar UHD BD-schijfjes te koop zullen zijn.

Maar eerst maar eens 1080p via de kabel ipv 1080i.
Zal ook nog wel een jaartje of 3 duren.

Snutchz

..volgens mij zit nog geen 30% op BRD... dit laat nog wel even op zich wachten  ;D
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

koosnaampje-audiofiel

Aangezien ik in het bezit ben van 2 LCD's van 82cm ben ik van plan deze te verkopen en 1 LCD terug te kopen.
Omdat ik ga verhuizen en verder van de TV af kom te zitten.

Mijn budget is maximaal 700 euro en ik wil graag een LCD, plasma is mooier ik weet het maar onze voorkeur gaat uit naar een LCD die er hopelijk dicht bij in de buurt komt.

Nu had ik er al een paar op het oog, die binnen ons budget vallen.

Philips 47PFL5604H

LG 42LF7300

LG 42LH5000

Belangrijk minimaal 3x hdmi,

Redelijk geluid....voor zover dat kan.

24p

Plat model, (slank)

Duurzaam,

Goede beeldweergave.


Richtprijs 700.- max.
Klipsch, Denon.

Snutchz

..vind 't een vrij paradoxaal rijtje aan terms :turn:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: Snutchz op september  2, 2010, 19:05:29
..vind 't een vrij paradoxaal rijtje aan terms :turn:
Dat mag jij vinden, het gaat ook over een tv dusja wat verwacht je dan.

Prijs kwaliteit, best of both worlds.

Klipsch, Denon.

millon

de Philips 47PFL5604H schijnt goed te zijn !!!

Snutchz

..mag ik vragen waar die voorkeur op gebaseerd is?  :eh:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini


koosnaampje-audiofiel

Citaat van: Snutchz op september  2, 2010, 19:10:03
..mag ik vragen waar die voorkeur op gebaseerd is?  :eh:
[/quote

Specs, prijs en merk.

Iets waar een aankoop mee begint, googlen lezen en uiteindelijk kijken.

Kritsche vragen zonder verdere inbreng heb ik niet veel aan snutch.

Als ik het geld had kocht ik wel een kuro of panasonic, enja deze ken ik, maar daar gaat mijn intresse niet naar uit... ;)
Klipsch, Denon.

Loondijke

Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Robbert54

Zou ook eens naar sharp gaan kijken. Vind ze erg goed voor het geld. De nieuwe sony's ook maar die zijn qua prijs weer wat minder. Philips is ook wel goed, maar voor mijn gevoel iets te scherp. Maakt het beeld een beetje nep
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: The Vampire op september  2, 2010, 21:58:26
Zou ook eens naar sharp gaan kijken. Vind ze erg goed voor het geld. De nieuwe sony's ook maar die zijn qua prijs weer wat minder. Philips is ook wel goed, maar voor mijn gevoel iets te scherp. Maakt het beeld een beetje nep

Ik heb eens zitten googlen, panasonics plasma zijn erg betaalbaar voor mijn budget.

Citaat van: Loonens op september  2, 2010, 21:39:57
Waarom geen 42S20 bijvoorbeeld??

Thanks.

Klipsch, Denon.

Robbert54

Citaat van: koosnaampje-audiofiel op september  2, 2010, 22:04:53
Ik heb eens zitten googlen, panasonics plasma zijn erg betaalbaar voor mijn budget.

Thanks.


de pana's ben ik nog niet echt fan van. behalve de V en de VT maar die zitten dan weer behoorlijk boven je budget. de Lg plasma zijn ook niet erg duur, maar wel erg stabiel. en ze zien er goed uit.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: The Vampire op september  2, 2010, 22:10:31
de pana's ben ik nog niet echt fan van. behalve de V en de VT maar die zitten dan weer behoorlijk boven je budget. de Lg plasma zijn ook niet erg duur, maar wel erg stabiel. en ze zien er goed uit.
Pana's heb ik een tijd terug naar gekeken maar waren toen nog fors duurder.

Ach....ik ben wel benieuwd naar de Philips...en ga gewoon wat rond kijken.
Klipsch, Denon.

Poldo

Ik ben ook aan het orienteren voor een nieuwe TV;

Ik heb nog steeds voorkeur voor Plasma, dus blijven er 3 merken over: Pana, LG, Samsung.

Pana g20/v20 hebben mijn voorkeur, ik heb altijd Pana tv's gehad. Ik heb nu LXD85 LCD staan echter in ons huis is deze klein, ik heb deze 2 jaar geleden gekocht toen we in een klein flatje woonden.

Wat denken jullie zou een LG of Samsung de Pana kunnen overtreffen? Of een LCD/LED tv? Ik wil minimaal 50 inch. budget +/ 1,500 euro. 3D nog even niet!
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Martinus

dilemma: huidige kuro 5090 ruilen voor een 60PK950 van LG ?
............

Snutchz

..dan zal ik zeker nog even tot de volgende lijn wachten ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

skank1

Citaat van: Poldo op september 25, 2010, 02:20:45
Ik ben ook aan het orienteren voor een nieuwe TV;

Ik heb nog steeds voorkeur voor Plasma, dus blijven er 3 merken over: Pana, LG, Samsung.

Pana g20/v20 hebben mijn voorkeur, ik heb altijd Pana tv's gehad. Ik heb nu LXD85 LCD staan echter in ons huis is deze klein, ik heb deze 2 jaar geleden gekocht toen we in een klein flatje woonden.

Wat denken jullie zou een LG of Samsung de Pana kunnen overtreffen? Of een LCD/LED tv? Ik wil minimaal 50 inch. budget +/ 1,500 euro. 3D nog even niet!

ga voor de lg 50pk950
ik wil mijn 50g20 ervoor ruilen indien nog mogelijk vandaar :) beide toestellen heb ik hier thuis staan ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Poldo

Citaat van: skank1 op september 25, 2010, 12:57:02
ga voor de lg 50pk950
ik wil mijn 50g20 ervoor ruilen indien nog mogelijk vandaar :) beide toestellen heb ik hier thuis staan ;)

Oke, heeft de LG last van inbranden, ik las die op een review site, weet helaas niet meer welke?
Ik ga morgen even naar Zuidplein om beiden te vergelijken.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.