Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JCL

Sony geeft gewoon een heel ander beeld van Philips. De kleuren zijn anders. Niet zozeer beter of slechter maar gewoon anders. Dat gezegd hebbende is mijn ervaring met Philips zodanig dat ik voor de Sony zou gaan. De Philipsen die ik gezien heb zaten altijd vol met artifects waar je echt niet vrolijk van wordt.

Je zou ook nog kunnen kijken naar de nieuwe W3000 serie of de oude W2000 serie, die zijn wel full HD.

sjors1

Citaat van: JCL op november  4, 2007, 14:48:00
Je zou ook nog kunnen kijken naar de nieuwe W3000 serie of de oude W2000 serie, die zijn wel full HD.

De kleuren zijn inderdaad anders, maar geen van beiden heeft een echte voorkeur.

Het nadeel van de W-serie is dat deze meteen een flink stuk duurder zijn. Ik neig ook erg naar de Sony, ik vraag me alleen af of ik geen spijt ga krijgen van HD-ready. Anderzijds...hoeveel blu-rays zal ik nou kopen ivm dvd's.

JCL

Ik denk dat het eigelijk heel simpel voor je is.

Je kunt eindeloos schermen blijven vergelijken en er zal altijd iets beters uit kunnen komen. Feit is alleen dat je niet weet hoe het scherm bij jou thuis gaat preseteren. Ik heb mijn S2000 gezien in winkels waar hij bagger was en in winkels waar ik hem wel mooi vind. Feit is dat de D3000 een kwalitatief goed scherm is. De kwaliteit die je er thuis uit weet te halen is altijd beter dan in de winkel. Op dat punt hoef je je dus echt geen zorgen te maken.

Wanneer je Bleu-Ray wil gaan draaien zul je fors meer geld uit moeten geven. De schermen zijn duurder en de spelers en de films ook. Je moet voor jezelf gewoon afvragen of je het dat waard vindt. De Philips kopen alleen omdat die full-hd is is in mijn ogen geen winnend argument. Niet alles valt of staat met resolutie. 1080P vol met artifects is heel erg veel slechter dan 720P haarscherp.

Daarnaast weet ik niet of die D3000 wel zo veel goedkoper is dan een 40W2000. De 40W2000 heb je al vanaf €1250 én je krijgt een gratis PS3 (lees Bleu-Ray speler). Dan zou het voor mij een heel gemakkelijke keuze worden tussen de Sony en de Philips.

Randal

#1053
Citaat van: JCL op november  4, 2007, 15:59:09
De 40W2000 heb je al vanaf €1250 én je krijgt een gratis PS3 (lees Bleu-Ray speler). Dan zou het voor mij een heel gemakkelijke keuze worden tussen de Sony en de Philips.

Dit klopt volgens mij niet, deze actie is namelijk niet geldig bij internetwinkels!
Voor de winkelprijzen kan je het aankoopbedrag van een PS3 er wel zo'n beetje bijtellen.  ;)

Bombadil

Citaat van: Bombadil op oktober 24, 2007, 23:42:24
Hier ook een noob vraag;

In hoeverre is het een vooruitgang/ achteruitgang als je van een gewone CRT-tv overstapt naar een LCD/ Plasma terwijl je TV blijft kijken via de analoge kabel? mn TV loopt op zn laatste loodjes dus vervanging is noodzakelijk..

Verder heb ik een tweetal toestellen op het oog (uit de Saturnfolder); de Philips 32PFL5322 LCD, 80cm (€599) en de Panasonic Plasma TX 37 PV 7, 94cm (€799) (online weinig over te vinden). Zijn dat veilige keuzes, is er een model dat ik ook zou moeten overwegen??
Kijken zal ongeveer 50-50 TV en DVD zijn, geluid zal uit de versterker met externe boxen komen.  Het budget is beperkt, de televisie zal volgens planning een jaar of twee als eerste tv dienen daarna naar de slaapkamer verhuizen.


Het is uiteindelijk de TX 42 PV 7 geworden. Ben er erg tevreden mee al is dit echt de maximale grote voor mijn kijkafstand (3 - 4  meter). Merk ook meteen dat ik de scart-kabel eens moet vervangen want ik zie ondertiteling van een tv kanaal door mn dvd films heenlopen. Was me nog nooit opgevallen bij mn CRT televisie.

JCL

Citaat van: Randal op november  4, 2007, 17:29:36
Dit klopt volgens mij niet, deze actie is namelijk niet geldig bij internetwinkels!
Voor de winkelprijzen kan je het aankoopbedrag van een PS3 er wel zo'n beetje bijtellen.  ;)


Is dat zo? Wat is dan de definitie van een internetwinkel? Als je hem b.v. op de webshop van modern besteld, is dat dan een webshop?

sjors1

Citaat van: JCL op november  4, 2007, 20:33:57
Is dat zo? Wat is dan de definitie van een internetwinkel? Als je hem b.v. op de webshop van modern besteld, is dat dan een webshop?

Nee, alleen op de websites van 'echte' winkels kun je deze alleen voor de adviesprijs van 1900 euro kopen. Een groot verschil met de prijs van de D3000. Ok hierbij kan de discussie overigens hetzelfde zijn als met de 9632 van Philips. Weegt het feit dat je full HD hebt op tegen de extra features van de D3000 en het prijsverschil?

Robbert54

Citaat van: sjors1 op november  4, 2007, 14:17:00
Ps: ik heb voor mezelf de optie plasma inmiddels uitgesloten dus daar hoeven we niet meer over te discussiëren  ;)

mag ik vragen waarom??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tuytje

Hallo iedereen,

na een toch wel intensief keuzeproces naar een nieuwe televisie is mijn keuze gevallen op een 50" full HD plasma-scherm.
Daar Pioneer in deze klasse mij toch te duur uitvalt gaat mijn voorkeur naar 1 van deze 2 televisies ;

1 ) panasonic TH-50PZ 700E

of

2 ) samsung PS-50P96FD

Daar ik deze 2 schermen toch eens "live" wou bekijken ben ik vrijdag op zoektocht vertrokken naar verschillende winkels om ze eens bezig te zien.
Het is bijna niet te geloven maar ik heb geen enkel van de 2 kunnen vinden ???( ik bevind me dus in België ) De Pana 42PZ 70 heb ik verschillende keren kunnen zien alsook de 50PY. Van de Samsung was helemaal nergens nog geen spoor te bekennen. Hij zou deze week in de Fnac van Gent moeten toekomen en ze zullen me bellen.

Hebben jullie 1 van deze 2 schermen al in actie gezien ? Zoja wat was jullie mening ?
Qua design vind ik de Samsung mooier ( natuurlijk is dit subjectief ) maar je hoort zoveel goede dingen over de kwaliteit van de pana's dat ik zwaar twijfel.

Alvast bedankt voor de vele reacties  ;)

C

mack

@tuytje

De samsung is te zien bij MM in breda naast de TH-50PY70E.

Fico

@tuytje

De Samsung PS-50P96FD staat ook in demo-opstelling met de Blu-ray van Spiderman3 bij de FNAC in het Wijnegem Shopping Center.

Het beeld is nog mooier dan de Panasonic en de Pioneer HD Ready schermen die ernaast staan  :o

Als ik mij goed herinner stond hij daar geprijsd aan €3.300,-
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

tuytje

In de Fnac Gent hadden ze een aanbieding ;

Samsung PS-50P96FD + DVD recorder met harde schijf van 160Gig voor 3299 Euro.

Ik moet zeggen dat de Samsung me meer en meer kan bekoren, alleen twijfel ik nog over de manier van aankopen.
Ik ben niet zo'n voorstander van kopen via internetwinkels maar als je het prijsverschil ziet kan je bijna niet anders.
De verkoper in de Fnac zei me wel dat als ik een goedkopere prijs vond ik het hem altijd mocht laten weten en dat hij hem dan zou gelijkstellen ???
Eerste keer dat ik zoiets meemaak in de Fnac.

Groeten

C

mack

Ben benieuwt

Maar heeft ie het dan over prijzen in belgie/nederland of duitsland

Daar zit ook nog muziek in

mariolino

Citaat van: tuytje op november  5, 2007, 09:51:30
Hallo iedereen,

na een toch wel intensief keuzeproces naar een nieuwe televisie is mijn keuze gevallen op een 50" full HD plasma-scherm.
Daar Pioneer in deze klasse mij toch te duur uitvalt gaat mijn voorkeur naar 1 van deze 2 televisies ;

1 ) panasonic TH-50PZ 700E

of

2 ) samsung PS-50P96FD

Daar ik deze 2 schermen toch eens "live" wou bekijken ben ik vrijdag op zoektocht vertrokken naar verschillende winkels om ze eens bezig te zien.
Het is bijna niet te geloven maar ik heb geen enkel van de 2 kunnen vinden ???( ik bevind me dus in België ) De Pana 42PZ 70 heb ik verschillende keren kunnen zien alsook de 50PY. Van de Samsung was helemaal nergens nog geen spoor te bekennen. Hij zou deze week in de Fnac van Gent moeten toekomen en ze zullen me bellen.

Hebben jullie 1 van deze 2 schermen al in actie gezien ? Zoja wat was jullie mening ?
Qua design vind ik de Samsung mooier ( natuurlijk is dit subjectief ) maar je hoort zoveel goede dingen over de kwaliteit van de pana's dat ik zwaar twijfel.

Alvast bedankt voor de vele reacties  ;)

C

Ik heb een 50PZ70 en deze kan je gerust komen bekijken.  ;)

Waarom zou je voor de 700 kiezen ipv de 70.??

Bij mediamarkt of saturn in antwerpen kan je ze ook zien.

In mediamarkt Oostakker weet ik het niet, afhankelijk wat het dichtst is voor je.

Fico


Ik zie ook geen enkele reden waarom je een 700 zou verkiezen boven een 70 ???

Wil je beter geluid bij je plasma, koop je er voor dat prijsverschil toch gewoon een klein surroundsysteem bij ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

tuytje

Heb net een telefoontje gekregen van Fnac Gent.
De Samsung is er toegekomen, uitgepakt en opgesteld.
Maandag heb ik een dagje verlof dus dat wordt een tripje richting de Fnac. Nog zo lang  :'(

Als het scherm me bevalt koop ik het. Ik ben eens benieuwd als de Fnac-verkoper zijn vorig gemaakte belofte ivm beste prijs kan waarmaken.
Anders gaat het via internetwinkel. Zijn er trouwens mensen die ervaringen hebben met het kopen van Plasma's via internetwinkels ? En zoja hoe waren die ?

Groeten

C

Raimond

eerlijk gezegd zou ik zeggen niet doen,het beste naar mijn mening kun je het scherm  kopen bij een voor jou bekende dealer in de buurt.Zeker in verband met service,werkt dat makkelijker.

En bij veel winkel kun je wel handelen met de prijs,dus ....
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Fico

Citaat van: tuytje op november  8, 2007, 09:10:16
Ik ben eens benieuwd als de Fnac-verkoper zijn vorig gemaakte belofte ivm beste prijs kan waarmaken.
Anders gaat het via internetwinkel. Zijn er trouwens mensen die ervaringen hebben met het kopen van Plasma's via internetwinkels ? En zoja hoe waren die ?

Daar ben ik ook wel eens héél erg benieuwd naar, maar volgens mij gaat die vlieger niet op voor internetwinkels hoor  :-\
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Midcall

Citaat van: Fico op november  9, 2007, 00:55:27
Daar ben ik ook wel eens héél erg benieuwd naar, maar volgens mij gaat die vlieger niet op voor internetwinkels hoor  :-\

Tegenwoordig is service van een winkelier bij bijna alle merken irrelevant geworden, je hebt direct aan huis garantie van de fabrikant, de winkelier komt er niet meer aan te pas. Je moet bij problemen veelal direct de fabrikant bellen, wat is het nut van zo'n winkelier dan nog?
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Michiel22

Vorige week heb ik een Sony 40-V3000 LCD TV besteld incl gratis PS3
Wordt dinsdag geleverd dus zal dan mijn bevindingen wel plaatsen
Sony KDL-40V3000, Panasonic AX200E beamer, Multivision 200x107 elektr. projectiescherm, Denon 2808, KEF 3005SE, PS3, Wii, Yuixx in order!

Fico

Citaat van: Midcall op november  9, 2007, 11:21:33
Tegenwoordig is service van een winkelier bij bijna alle merken irrelevant geworden, je hebt direct aan huis garantie van de fabrikant, de winkelier komt er niet meer aan te pas. Je moet bij problemen veelal direct de fabrikant bellen, wat is het nut van zo'n winkelier dan nog?

Vergeet het, ik heb voordien een Pioneer PDP-427XA gehad met het bekende "dirty screen" probleem. Pioneer Support wou dit probleem niet erkennen en beschouwde dit probleem als "normaal". Gelukkig heeft mijn dealer, onze forumsponsor Smits in Arnhem, mijn scherm teruggenomen en mij een ander model aangeboden.

Denk niet dat zoiets mogelijk had geweest als ik m'n scherm in zo'n goedkope webshop had gekocht, maar goed ik het natuurlijk mis hebben  :-\
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

#1071
Citaat van: Fico op november  9, 2007, 22:04:42
Vergeet het, ik heb voordien een Pioneer PDP-427XA gehad met het bekende "dirty screen" probleem. Pioneer Support wou dit probleem niet erkennen en beschouwde dit probleem als "normaal". Gelukkig heeft mijn dealer, onze forumsponsor Smits in Arnhem, mijn scherm teruggenomen en mij een ander model aangeboden.

Denk niet dat zoiets mogelijk had geweest als ik m'n scherm in zo'n goedkope webshop had gekocht, maar goed ik het natuurlijk mis hebben  :-\

Nou noem je een merk op ook.  ;)

Ik ben tot nu toe nog nooit problemen tegengekomen op de forums die Samsung zélf, dus onder de normale fabrieksgarantie, niet oplost. Waar je je scherm ook koopt, voor mij part bij de melkboer, je hebt altijd dezelfde goede "aan huis" garantie van Samsung.

Bij een Pioneer kan het dus wel slim zijn om te kijken waar je het scherm koopt, omdat je de kans loopt dat Pioneer NL je in de kou laat staan, maar bij een Samsung maakt dat volgens mij geen fluit uit. Je wordt gewoon altijd geholpen.  ;)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Vincent

Citaat van: Bengbeng op november  9, 2007, 22:28:28
Nou noem je een merk op ook.  ;)

Ik ben tot nu toe nog nooit problemen tegengekomen op de forums die Samsung zélf, dus onder de normale fabrieksgarantie, niet oplost. Waar je je scherm ook koopt, voor mij part bij de melkboer, je hebt altijd dezelfde goede "aan huis" garantie van Samsung.

Bij een Pioneer kan het dus wel slim zijn om te kijken waar je het scherm koopt, omdat je de kans loopt dat Pioneer NL je in de kou laat staan, maar bij een Samsung maakt dat volgens mij geen fluit uit. Je wordt gewoon altijd geholpen.  ;)

Niet helemaal waar .. :) Als je een samsung koopt die bijvoorbeeld een serieuze beeldfout heeft of een ander mankement dan moet je hopen dat je het scherm bij een goede
dealer hebt gekocht want Samsung werkt niet met een DOA regel. Alles wordt gerepareerd of moet worden opgehaald. Ook al werkt het scherm bij de eerste ingebruikname niet
dus ook bij dat merk heb je een goede dealer nodig. Als wij zoiets meemaken (en dat gebeurd nogal eens) dan moeten we alle zeilen bijzetten om dat voor mekaar te krijgen bij
hun. En dan zijn wij nog een behoorlijk grote dealer..

Je betaald misschien eens een keer 100 eur meer maar bij een goede dealer kopen is gewoon erg handig bij dit soort gevoelige toestellen.

Mvg

Vincent

ajbeefde

Citaat van: Vincent op november  9, 2007, 22:40:03
Je betaald misschien eens een keer 100 eur meer maar bij een goede dealer kopen is gewoon erg handig bij dit soort gevoelige toestellen.


Helemaal mee eens......
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

tuytje

Ik ben het met je eens. Ik zou heel graag bij een dealer kopen en voor 100€ verschil direct !

Het probleem is dat ( hier in België ) de prijsverschillen wel zeer hoog kunnen oplopen.

De goedkoopste prijs dat ik tot nu toe heb gevonden voor de Samsung PS50P96FD is 2410 € op electroline.be.
Bij de Fnac vragen ze 3299€ ( wel inclusief een Hard disk recorder van 160Gig ) en ik heb ze in de andere winkels nog niet tegengekomen onder de 3000€.
Ik vind dit een groot prijsverschil en de moeite waard om de gok te wagen. Mijn PC scherm heb ik 2 jaar geleden ook via een webshop gekocht. Het was een Samsung. Na anderhalf jaar had ik een probleem maar Samsung heeft de garantie keurig afgewerkt. Ik had er wel wat achterloop aan.

Nogmaals mijn eerste keuze is aankoop bij een dealer maar het prijsverschil moet redelijk zijn.
Nu hebben ze me in de Fnac beloofd eventuele prijsverschillen met andere winkels weg te werken ( ik vermoed wel niet webwinkels ) dus ga ik maandag eens een keihard rondje onderhandelen. ( Maw mijn vrouw gaat mee en zij zal de verkoper het vuur aan de schenen leggen  >:D )

Ik laat jullie mijn bevindingen zo snel mogelijk weten.

Groeten

C