Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Loondijke

Mijn advies;

Als je de ruimte hebt, probeer dan voor een 50" te gaan :).

Als je dan echt aan jouw budget vast zit, bekijk dan de Samsung PS51F5000 eens. Mocht je nog wat ruimte kunnen maken, ga dan voor een stapje hoger, zoals de Panasonic 50GT50.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

zandbak

#4001
Ik wou het eigenlijk wel bij die max 800 laten ( heb nog een halve inboedel te kopen ook  :laugh:)


update: probleem voorlopig opgelost. Ik heb een old skool philips cineos crt op de kop getikt. Nu maar eens rustig kijken naar wat anders.
Marantz SR 7008

clipto

Ik speel met het idee om m'n Beamer en projectiescherm van de hand te doen en een 60" plasma aan te schaffen.
Nu is de nieuwe LG serie zeer scherp geprijsd, instapper LG 60pn6504 kost 'maar' zo'n 800 euro.
Geen smart-tv, maar het is voor mij ook puur bedoeld als beeldweergever, alle poespas als smart, internet, geluid en 3D zijn niet interessant.
Nu vroeg ik mij af, heeft iemand al ervaring met de nieuwe type LG schermen, heeft deze een glanzend scherm?
En zo ja, hoe storend is dit.
De belangrijkste reden is dat ik meer licht in mijn woonkamer wil, en dat is icm een beamer niet echt te doen ;)
De winkels die ik zo 1-2-3 vind die het scherm verkopen zitten allemaal een eind weg, dus even via deze weg kijken wie me meer kan vertellen.
Waarvoor alvast dank!
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

Midcall

Citaat van: clipto op juli 29, 2013, 19:44:02
Ik speel met het idee om m'n Beamer en projectiescherm van de hand te doen en een 60" plasma aan te schaffen.
Nu is de nieuwe LG serie zeer scherp geprijsd, instapper LG 60pn6504 kost 'maar' zo'n 800 euro.
Geen smart-tv, maar het is voor mij ook puur bedoeld als beeldweergever, alle poespas als smart, internet, geluid en 3D zijn niet interessant.
Nu vroeg ik mij af, heeft iemand al ervaring met de nieuwe type LG schermen, heeft deze een glanzend scherm?
En zo ja, hoe storend is dit.
De belangrijkste reden is dat ik meer licht in mijn woonkamer wil, en dat is icm een beamer niet echt te doen ;)
De winkels die ik zo 1-2-3 vind die het scherm verkopen zitten allemaal een eind weg, dus even via deze weg kijken wie me meer kan vertellen.
Waarvoor alvast dank!
Prima plasma schermen, die van LG. Wellicht marginaal minder dan de Panasonics, maar daar zie je toch niks van als je alleen die LG hebt hangen aan je muur en het boeit al helemaal niet meer als je het prijsverschil ziet. Size beats everything, voor de prijs van een Panasonic koop je een 1 of 2 maten grotere LG... maargoed, dat zal je zelf ook al gezien hebben. Denk niet dat je er spijt van zal krijgen.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Loondijke

Citaat van: Midcall op juli 29, 2013, 20:09:33
Prima plasma schermen, die van LG. Wellicht marginaal minder dan de Panasonics, maar daar zie je toch niks van als je alleen die LG hebt hangen aan je muur en het boeit al helemaal niet meer als je het prijsverschil ziet. Size beats everything, voor de prijs van een Panasonic koop je een 1 of 2 maten grotere LG... maargoed, dat zal je zelf ook al gezien hebben. Denk niet dat je er spijt van zal krijgen.

Dat jij het verschil niet ziet, wil niet zeggen dat niemand dat verschil ziet natuurlijk. Vriend van me heeft een Samsung plasma hangen en een andere de LG. Prima schermen inderdaad, maar ik leg graag meer geld uit voor mijn Panasonic.

Het is aan jezelf om te bepalen of het je dit waard is natuurlijk. Voor de prijs van een 50" Pana haal je een 60" LG denk ik wel. Maar hoe groter het scherm, des te beter het paneel moet zijn in mijn ogen. Alles valt je natuurlijk nog meer op.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Midcall

Als je de LG naast een Panasonic hangt zal je wellicht wel iets verschil zien. Erg groot vind ik de verschillen in ieder geval niet, en de wow-factor van het (veel) grotere scherm overtreft in ruime mate die kleine verschillen die je in de praktijk toch niet mist als je deze LG thuis hebt staan.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Ronin79

#4006
Citaat van: Midcall op juli 29, 2013, 20:09:33
Size beats everything, voor de prijs van een Panasonic koop je een 1 of 2 maten grotere LG...

Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens. Eerst kijk ik naar de beeldkwaliteit.
Voor mij is dat eerste het belangrijkste, daarnaast of de TV hinderlijk geluid maakt (in mijn geval ..... zoemen, fans etc), dan pas de grootte, en als laatste de prijs.
Het kan maar zo zijn dat bijvoorbeeld een 55VT60 een hinderlijk geluid maakt, als de fans aanslaan; dan kijk ik als eerste daarna, dan pas naar de beeldkwaliteit.
In dat geval zou je dan bijvoorbeeld kunnen kijken naar een; Samsung F8000 / UHD F9000 (55 inch) , of een Z60 (60 inch) die misschien wel stil zijn.

Maar normaal gezien; ga ik geen scherm kopen, die 60 - 65 inch is, toe wel bijvoorbeeld een F8000 of UHD F9000 (55 inch) een veel mooier plaatje op het scherm tovert.
Dan gaat de beeld kwaliteit toch echt voor de grootte.


clipto

Citaat van: SillentWolf op juli 30, 2013, 15:52:01
aar normaal gezien; ga ik geen scherm kopen, die 60 - 65 inch is, toe wel bijvoorbeeld een F8000 of UHD F9000 (55 inch) een veel mooier plaatje op het scherm tovert.
Dan gaat de beeld kwaliteit toch echt voor de grootte.

Ja maar dat scherm is dan ook meteen bijna 3x zo duur..
Meer dan 2000 euro neerleggen voor een scherm word mij toch echt te dol ;)
M'n beamer maakt ook al redelijk geluid (Epson 2900) dus ik vermoed dat het met een scherm wel meevalt?
Alhoewel daar waarschijnlijk wel kleinere fans in zitten, dus een hoger geluid?
Maar met name de spiegeling van de LG heeft mijn nieuwsgierigheid, zijn er hier geen LG eigenaren die hun ervaringen willen delen?
Of misschien mensen die weten waar de nieuwe LG plasma lijn te bewonderen is, liefst in regio Amersfoort?
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

Ronin79

#4008
De genoemde schermen zijn inderdaad een veelvoud in prijs.
Daarom zal ik zelf ook een hele lange tijd moeten sparen, om zoiets te kunnen kopen .. (als vervanger van mijn huidige Pioneer)
Hopelijk gaat dat ergens volgend jaar lukken, als ik niet weer van die hoge onverwachte rekeningen krijg ... zoals in de afgelopen maand / jaar
En anders maar begin 2015. We hebben geduld :)

Als je maximaal € 2000 wilt sparen en uitgeven voor een TV, dan is dat een mooi bedrag.
Misschien kun je daar een nieuwere Panasonic voor kopen (ST 60), of een VT50, die voor rond de € 1700 wel te koop zijn.
Keuze te over.

Wat fans betreft; veelal maken kleine fans meer geluid dan grotere. Ik mag wel zeggen; irritant geluid.
Dit komt omdat de kleinere veel meer rotaties moeten maken, voordat men aan het
niveau kan komen van een grotere fan, die logische wijs .. daarvoor langzamer hoeft te draaien.
Hoe langzamer een fan draait, hoe minder geluid hij zal produceren (althans bij kwalitatieve fans), etc.
Ook heeft het geluidsniveau te maken met de kwaliteit, lagers, etc. Maar dat is meer voor in een computer topic ;)



Midcall

#4009
Citaat van: clipto op juli 30, 2013, 23:14:10

Maar met name de spiegeling van de LG heeft mijn nieuwsgierigheid, zijn er hier geen LG eigenaren die hun ervaringen willen delen?

Als je veel lichtinval hebt, krijg je hier last mee met IEDER plasma scherm en zou ik je plasma niet aanbevelen. Ik heb het scherm gezien en tja... er zit een standaard coating op die het spiegelen wel wat reduceert, maar zeker niet verhelpt.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

millon

Ik ben er ook over na aan het denken om mijn TW2900 en 50inch plasma te vervangen voor een 60,65 of 70inch scherm.
Waarschijnlijk wel een LCD.

De plasma verbruikt toch meer stroom.
Teveel spiegeling in het scherm.
En inbranding.

De  Sharp LC-60LE635E is er vanaf 900euro

svmnb

Ben blij dat ik vandaag nog een nieuwe (0 branduren) 50" Kuro heb kunnen bemachtigen, nadat mijn oude kuren kreeg. :pompom:
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Loondijke

Citaat van: bert888 op augustus  5, 2013, 11:42:10
Ik ben er ook over na aan het denken om mijn TW2900 en 50inch plasma te vervangen voor een 60,65 of 70inch scherm.
Waarschijnlijk wel een LCD.

De plasma verbruikt toch meer stroom.
Teveel spiegeling in het scherm.
En inbranding.

De  Sharp LC-60LE635E is er vanaf 900euro

Plasma verbruikt bij normaal gebruik 20 euro meer stroom op jaarbasis.  Elke nueuwe LCD-LED heeft een glanzend paneel en spiegelt dus ook. En inbranden is tegenwoordig sporadisch. Als het gebeurt krijg je een niruwe tv van Panasonic.

Toen ik hoorde dat mijn vt50 om wordt geruild voor een vt60, ben ik inbranden gaan testen. Na 12 uur national geographic achter elkaar (enige zender met zenderlogo tijdens reclame) had ik redelijk duidelijk het logo staan. Ondertussen heb ik 4 films gekeken en is het haast weer weg. Dit geeft mij duidelijk aan dat inbranden bij normaal gebruik en normale panelen amper voorkomt. 

Als jij met een 60" lcd tv tevreden bent met die kwaliteit,  lekker doen dan toch? Jij moet ernaar kijken, wij niet :xmas:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raphie

Maar dat heb je getest op de vt50, mijn 65st60 is best wel gevoelig voor inbranden, contrast op nul ff journaal en een vandaag kijken en de NL1 rode ruit kan je de rest van de avond als schemerend watermerk zien, heeft toch een uurtje whitewash nodig om weer weg te trekken
JBL PRX Power!

millon

#4014
Citaat van: Loondijke op augustus  7, 2013, 23:11:18
Plasma verbruikt bij normaal gebruik 20 euro meer stroom op jaarbasis.  Elke nueuwe LCD-LED heeft een glanzend paneel en spiegelt dus ook. En inbranden is tegenwoordig sporadisch. Als het gebeurt krijg je een niruwe tv van Panasonic.

Toen ik hoorde dat mijn vt50 om wordt geruild voor een vt60, ben ik inbranden gaan testen. Na 12 uur national geographic achter elkaar (enige zender met zenderlogo tijdens reclame) had ik redelijk duidelijk het logo staan. Ondertussen heb ik 4 films gekeken en is het haast weer weg. Dit geeft mij duidelijk aan dat inbranden bij normaal gebruik en normale panelen amper voorkomt. 

Als jij met een 60" lcd tv tevreden bent met die kwaliteit,  lekker doen dan toch? Jij moet ernaar kijken, wij niet :xmas:

Bij mijn 3 jaar oude Samsung zijn aan beide zijden de logo,s ingebrand.
En gaan niet meer weg.
Ik heb de Samsung destijds netjes laten indraaien op een laag contrast.

Hij verbruikt 250watt.
Een vergelijkbare LCD verbruikt nu 52watt :dry:
Scheelt dat echt maar 20euro per jaar bij 8uur per dag?


Loondijke

#4015
Citaat van: bert888 op augustus  8, 2013, 01:23:13
Bij mijn 3 jaar oude Samsung zijn aan beide zijden de logo,s ingebrand.
En gaan niet meer weg.
Ik heb de Samsung destijds netjes laten indraaien op een laag contrast.

Hij verbruikt 250watt.
Een vergelijkbare LCD verbruikt nu 52watt :dry:
Scheelt dat echt maar 20euro per jaar bij 8uur per dag?

Inbranden hou ik even in het midden. Voor mij is dat totaal geen issue, omdat ik denk ik 5 uur per week kabeltv kijk. Verder alleen films en series. Maar, zoals ik hierboven aangaf, is het op een VT50 een kunst om hem in te laten branden. National Geographic heeft namelijk 24/7 het gele vierkantje bovenin met de tekst erbij. Dit was na een paar films gewoon zo goed als onzichtbaar. Er zijn panelen die nog inbranden, maar Panasonic ruilt elk paneel kosteloos om als deze is ingebrand.

Stroomverbruik? Zie onderstaande....



Bij 5 uur per dag (wat best veel is, want het is ELKE dag en je zit echt niet (hoop ik) elke dag achter die tv). scheelt het je bij een 55 inch gemiddeld $ 50,- per jaar.... aangezien een LCD-LED gemiddeld voor dezelfde grootte/kwaliteit € 350,- duurder is, heb je dit na 7 jaar terugverdiend. Tv's niet nemen om stroomverbruik, is wat mij betreft een argument van niks. Of je moet een echte natuurvriend zijn natuurlijk.

De LG plasma's zijn ook voor € 800/900 te krijgen. Als je budget niet meer toelaat, zou zoiets ook een optie zijn. Ik steek m'n handen ervoor in het vuur dat je van de beeldkwaliteit van die LG een stuk blijer wordt dan van die Sharp.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

millon

Citaat van: Loondijke op augustus  8, 2013, 09:02:54
Inbranden hou ik even in het midden. Voor mij is dat totaal geen issue, omdat ik denk ik 5 uur per week kabeltv kijk. Verder alleen films en series. Maar, zoals ik hierboven aangaf, is het op een VT50 een kunst om hem in te laten branden. National Geographic heeft namelijk 24/7 het gele vierkantje bovenin met de tekst erbij. Dit was na een paar films gewoon zo goed als onzichtbaar. Er zijn panelen die nog inbranden, maar Panasonic ruilt elk paneel kosteloos om als deze is ingebrand.

Stroomverbruik? Zie onderstaande....



Bij 5 uur per dag (wat best veel is, want het is ELKE dag en je zit echt niet (hoop ik) elke dag achter die tv). scheelt het je bij een 55 inch gemiddeld € 50,- per jaar.... aangezien een LCD-LED gemiddeld voor dezelfde grootte/kwaliteit € 350,- duurder is, heb je dit na 7 jaar terugverdiend. Tv's niet nemen om stroomverbruik, is wat mij betreft een argument van niks. Of je moet een echte natuurvriend zijn natuurlijk.

De LG plasma's zijn ook voor € 800/900 te krijgen. Als je budget niet meer toelaat, zou zoiets ook een optie zijn. Ik steek m'n handen ervoor in het vuur dat je van de beeldkwaliteit van die LG een stuk blijer wordt dan van die Sharp.

Dat valt flink mee.
Er was toch ook een 60inch LG met mat scherm?
Wie weet nog welke?

roland p

Citaat van: Loondijke op augustus  8, 2013, 09:02:54De LG plasma's zijn ook voor € 800/900 te krijgen. Als je budget niet meer toelaat, zou zoiets ook een optie zijn. Ik steek m'n handen ervoor in het vuur dat je van de beeldkwaliteit van die LG een stuk blijer wordt dan van die Sharp.
Op papier leek mij die Sharp ook mooi (goedkoop, laag verbruik, groot), maar ik heb 'm laatst bekeken, en ik was niet onder de indruk. Het zag er allemaal wat kunstmatig uit en bij beweging vond ik het beeld ook niet mooi, typisch LCD eigenlijk.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Ronin79

Wellicht zijn de duurdere LCD schermen beter.

Ik heb hier (in de slaapkamer) nog een Loewe van een jaar of 10 oud aan de muur hangen (Compose, incl losse zij-speakers).
Hoewel dit een nog oude LCD is, vind ik het beeld beter als bijvoorbeeld bij de nieuwe Toshiba schermen (mijn ouders hebben er een).
De beeld reactie is gewoon sneller, geen nasleep etc. Ook zijn de kleuren, zwartwaarden opvallend goed voor een LCD.
Vreemd ... want je zou zeggen dat een nieuwe Toshiba LED LCD beter zou zijn ... niet dus.

Maar nu moet ik ook zeggen; de Compose die ik heb was de top in LCD toen der tijd. Je mag ook wat verwachten voor € 5500  ;D
Maar aangezien dit scherm andere mankementen vertoond (is ook al 10 jaar) zal deze toch in 2015 - 2016 vervangen gaan worden (hopelijk gaat die voor de tijd niet kapot)
Dit zal een topmodel worden in 46 inch (Samsung, Sony ??). Maar eerst maar eens zorgen, en geld sparen .. zodat dat de Pioneer in de woonkamer vervangen kan worden ;)

Midcall

Citaat van: Loondijke op augustus  8, 2013, 09:02:54

Bij 5 uur per dag (wat best veel is, want het is ELKE dag en je zit echt niet (hoop ik) elke dag achter die tv). scheelt het je bij een 55 inch gemiddeld $ 50,- per jaar.... aangezien een LCD-LED gemiddeld voor dezelfde grootte/kwaliteit € 350,- duurder is, heb je dit na 7 jaar terugverdiend. Tv's niet nemen om stroomverbruik, is wat mij betreft een argument van niks. Of je moet een echte natuurvriend zijn natuurlijk.
Ook al ben ik het eens met je conclusie, je argumenten zijn iets te kort door de bocht. Die 50 dollar verschil is gebaseerd op een kW prijs van 11 dollarcent. In Nederland liggen de kW prijzen zeker 2 keer zo hoog, waardoor de terugverdientijd gehalveerd wordt. Dan is het voor velen eigenlijk geen argument van niks meer.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Loondijke

Dat is waar inderdaad. Het is wat zwart/wit gedacht... maar het geeft wel aan dat het allemaal wel meevalt. Vroeger waren de verschillen veeeel groter natuurlijk. 

De LCD-LED met edge-lit modellen hebben een heel laag stroomverbruik, maar ook een erg beperkte beeldkwaliteit. Deze zijn bij een gelijke grootte ongeveer even duur aan een plasma model. Terwijl je veel inlevert in beeldkwaliteit.

Maar, een LCD-LED met de beeldkwaliteit van een plasma van 55", kost haast 30% meer. Plus dat dit een LCD-LED is met full-led. Hierdoor verbruikt deze tv weer meer stroom, waardoor het stroomverbruik verschil weer kleiner wordt. En voor mij persoonlijk (PERSOONLIJK!) kan de beeldkwaliteit van deze dure LCD-LED tv's nog steeds niet tippen aan een dure plasma.

De waarheid ligt in het midden natuurlijk..... ook al wat het stroomverbruik NOG meer, ik betaal graag € 150,- per jaar meer voor een superieure beeldkwaliteit, dan dat ik naar een LCD-paneel zit te kijken. Welke duurder is in aanschaf, maar goedkoper in het maandelijks gebruik.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

millon

Er zijn toch wel paar LCD,s die dicht in de buurt komen met de beeldkwaliteit?

thepioneer

Ik heb gisteren heel wat televisie's bekeken. Ik moet zeggen dat is momenteel echt geen led scherm wil hebben.

Eerst denk je wat een duidelijk en scherp beeld wow. Als je dan naar een plasma kijkt denk je van, dit is veel natuurlijker.

Ik heb thuis een vrij donkere woonkamer en als ik daar zo'n fel en contrastrijk scherm heen hang ben ik bang dat ik met moeite een avond tv kijk.

Zie het net als met audio luisteren. De sets die echt opvallen om hun mooi hoog, mooi laag ofzo die beginnen later vaak te irriteren juist op het geen wat je er zo mooi aan vond. De set die het minst opvalt is vaak de beste.

Ik heb ook besloten om een 60" plasma van lg te kopen. Had gehoopt hem vandaag te kunnen halen maar helaas stond hij nog in het centraal magazijn. Misschien morgen dus.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

JCL

Citaat van: thepioneer op augustus  9, 2013, 14:30:58
Ik heb gisteren heel wat televisie's bekeken. Ik moet zeggen dat is momenteel echt geen led scherm wil hebben.

Eerst denk je wat een duidelijk en scherp beeld wow. Als je dan naar een plasma kijkt denk je van, dit is veel natuurlijker.

Ik heb thuis een vrij donkere woonkamer en als ik daar zo'n fel en contrastrijk scherm heen hang ben ik bang dat ik met moeite een avond tv kijk.

Zie het net als met audio luisteren. De sets die echt opvallen om hun mooi hoog, mooi laag ofzo die beginnen later vaak te irriteren juist op het geen wat je er zo mooi aan vond. De set die het minst opvalt is vaak de beste.

Ik heb ook besloten om een 60" plasma van lg te kopen. Had gehoopt hem vandaag te kunnen halen maar helaas stond hij nog in het centraal magazijn. Misschien morgen dus.

Je kunt contrast en backlight toch ook gewoon dimmen? Dan is het minder vel. Het is ook hoe ze ze afstellen in de winkel natuurlijk. Feit is nu dat plasma simpelweg goedkoper is dan de betere LCD/LED schermen. Zeker in de 50"/50"+ categorie.

Roderik

Goed, ook voor mij komt (na 7 jaar) de vraag weer opspelen... Wat moet ik kopen!?!
Ik heb met veel plezier nu 7 jaar naar mijn sony 42" bravia zitten kijken, maar wil eens verjongen.

Wat/hoeveel/hoe groot/hoe duur etc etc:
-Ik kijk gemiddeld wel 1 a 2 films per week, voor de rest gewoon wat de kabel te bieden heeft.
-Ik wil 60 of 65 inch
-Mijn budget zal rond de 4 a 5K liggen.
-Ik wil er weer een aantal jaartjes mee vooruit kunnen.

Persoonlijk zie ik niks in dat 'smart' TV gebeuren. Ook 3D heeft me nog niet kunnen raken. Misschien wel als ik het heb?
Ik neig naar LCD/LED. Plasma heeft me eigenlijk nooit kunnen bekoren, maar daar zijn de meningen (zoals altijd) over verdeeld.
Is het de moeite om even op ultra HD te wachten?

Ik laat me graag voorlichten door mensen met verstand  ;D