Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Midcall

#375
Citaat van: Maximus_Aurelius op april 15, 2007, 16:34:43
Maar ieder zijn eigen mening want we zijn tenslotte niet allemaal hetzelfde ;D ;D


Ik weet niet welke Sharp jij hebt gekocht, maar de recente modellen hebben weer andere problemen waardoor ze voor mij absoluut geen optie zijn. Veel schermen hebben last van banding en bijna allemaal gaan ze na een aantal maanden een (zwakke) hoge pieptoon (het zgn. 'buzzing') bij lichte scenes laten horen. Niet duidelijk hoorbaar met geluid, maar als het stil is des te irritanter. Wordt geloof ik veroorzaakt door de lamp en valt volgens Sharp onder geen beding onder de garantie. Wel hebben ze gezegd dat hun nieuwste scherm dit probleem niet meer heeft, maar die is net uit, dus ik wacht die claim eerst nog maar even af.

De kans is echter heel groot dat ik die tijd niet afwacht en ondertussen voor een 50" Panasonic plasma ben gegaan.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

philflow

Wil ik vandaag een nieuwe LCD bestellen, blijkt dat de winkels geen voorraad hebben. Sommige zeggen 2 weken, andere 4 weken.

Ik heb er zelf niet zo'n trek in om zo lang te wachten en al helemaal niet om vooruit te betalen.

Wat is jullie advies?

JCL

altijd, alles onder rembours bestellen. Dan weet je tenminste zeker dat je niet erg hard genaaid wordt. Welke TV wil je gaan bestellen? Volgens mij moeten de meesten haast wel eerder te krijgen zijn...

Raphie

of gewoon printscreen maken en naar een winkel die ze op voorraad heeft ;)
JBL PRX Power!

Maximus_Aurelius

Citaat van: Midcall op april 16, 2007, 10:05:58
Ik weet niet welke Sharp jij hebt gekocht, maar de recente modellen hebben weer andere problemen waardoor ze voor mij absoluut geen optie zijn. Veel schermen hebben last van banding en bijna allemaal gaan ze na een aantal maanden een (zwakke) hoge pieptoon (het zgn. 'buzzing') bij lichte scenes laten horen. Niet duidelijk hoorbaar met geluid, maar als het stil is des te irritanter. Wordt geloof ik veroorzaakt door de lamp en valt volgens Sharp onder geen beding onder de garantie. Wel hebben ze gezegd dat hun nieuwste scherm dit probleem niet meer heeft, maar die is net uit, dus ik wacht die claim eerst nog maar even af.

De kans is echter heel groot dat ik die tijd niet afwacht en ondertussen voor een 50" Panasonic plasma ben gegaan.

En zo is er wel altijd wat met de LCD en Plasma's.
Ieder merk heeft wel zijn eigen problemen , want er is echt niets wat perfect is op dit moment.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Midcall

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 16, 2007, 11:43:29
En zo is er wel altijd wat met de LCD en Plasma's.
Ieder merk heeft wel zijn eigen problemen , want er is echt niets wat perfect is op dit moment.

Natuurlijk.... maar voor mij wel een reden om eerder voor de Sony te gaan dan voor de Sharp. Misschien dat de Sharp iets donkerder zwart weergeeft, als je hem naast de Sony set, maar zolang je niet dagelijk de 2 beelden zit te vergelijken boeit het allemaal niet zo. Nu kijk je nog super kritisch naar elk procentje beter/minder in je keuze naar het beste scherm, als zo'n ding eenmaal is aangeschaft en hangt kijk je na een aantal weken al heel wat minder kritisch en maakt het voor je beleving lang zoveel niet meer uit dat  je scherm een tikkeltje meer/minder zwart weergeeft dan een ander scherm die je uiteindelijk niet gekocht hebt. Maar als ik dagelijks een hoog gepiep moet aanhoren ben ik er erg snel klaar mee, al geeft ie het mooiste beeld van de wereld op het moment dat ik hem gekocht had. Dan maar een scherm wat 2% minder mooi beeld geeft.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Maximus_Aurelius

#381
Citaat van: Midcall op april 16, 2007, 12:11:12
Natuurlijk.... maar voor mij wel een reden om eerder voor de Sony te gaan dan voor de Sharp. Misschien dat de Sharp iets donkerder zwart weergeeft, als je hem naast de Sony set, maar zolang je niet dagelijk de 2 beelden zit te vergelijken boeit het allemaal niet zo. Nu kijk je nog super kritisch naar elk procentje beter/minder in je keuze naar het beste scherm, als zo'n ding eenmaal is aangeschaft en hangt kijk je na een aantal weken al heel wat minder kritisch en maakt het voor je beleving lang zoveel niet meer uit dat  je scherm een tikkeltje meer/minder zwart weergeeft dan een ander scherm die je uiteindelijk niet gekocht hebt. Maar als ik dagelijks een hoog gepiep moet aanhoren ben ik er erg snel klaar mee, al geeft ie het mooiste beeld van de wereld op het moment dat ik hem gekocht had. Dan maar een scherm wat 2% minder mooi beeld geeft.

Dus als men zegt dit merk heeft veel mankementen bij geluid piept etc etc dan gelooft iedereen het gelijk en dan ziet men gelijk van de koop af.
Er zijn veel mensen die zeikerds zijn op dat gebied.En typisch Nederlands is het ook zo als wat eenmaal heeft kan het ook niet veranderen , dan heeft hij het altijd en zou het ook altijd zo blijven  >:D >:D
Is niet personnlijk maar is over het algemeen bedoeld  ;)

Jouw laatste zin kun je ook omdraaien.Als ik dagelijks naar een beeld moet kijken wat niet mooi is qua zwart en kleurweergave dan maar liever een klein pieptoon bij stil vallen van het beeld.
Wat ik nog niet heb met mijn LCD.Komt het wel dan lig ik er niet van wakker , garantie.


APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

PjotrrrNL

#382
Over de Sony Bravia's lees je inderdaad veel vaker problemen (vooral backlightbleeding) dan de Sharps.
In het ISF calibratieforum is ook ergens te lezen dat Frank ook niet zo gecharmeerd is van de Bravia's.

Zet je echter willekeurig welke LCD naast een Pioneer of Panasonic plasma dan zie je pas echt wat je mist met een LCD.
Vanwege de prijs en de vrijwel afwezigheid van inbrandproblemen zou ik dan altijd voor de nieuwe Panasonics gaan.
Hier in de familie staan sinds twee a drie weken twee 42PV70's te draaien en ik kan je zeggen dat is heel veel waar voor je geld, slechts 1320 euro voor een 42"!!!
Het verschil in resolutie met een Full HD LCD is tenslotte niet te zien op drie meter afstand en de weergave van gewone TV is echt veel beter met deze plasma's...


Fico

Citaat van: PjotrrrNL op april 16, 2007, 12:56:21
Het verschil in resolutie met een Full HD LCD is tenslotte niet te zien op drie meter afstand en de weergave van gewone TV is echt veel beter met deze plasma's...

Inderdaad, op een afstand van 3 meter ga je indien je scherm over een goede scaler beschikt absoluut geen verschil zien, tenzij:

- je je scherm ook wil gebruiken als computermonitor (Windows Desktop, ...)
- Blu-ray films gaat bekijken vanop een kijkafstand van < 3 meter (bijvoorbeeld in een kleine living met een zetel in een L-vorm waarbij een aantal kijkers zeer dicht bij het scherm zitten)
- je met je Media Center PC de bronresolutie van een DVD (720x576) slechts 1 maal wil laten scalen naar de native resolutie van de TV (1920x1080) m.b.v. de videokaart van de PC
- je je digitale foto's nog scherper op je TV wil laten zien
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Midcall

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 16, 2007, 12:44:16
Dus als men zegt dit merk heeft veel mankementen bij geluid piept etc etc dan gelooft iedereen het gelijk en dan ziet men gelijk van de koop af.
Er zijn veel mensen die zeikerds zijn op dat gebied.En typisch Nederlands is het ook zo als wat eenmaal heeft kan het ook niet veranderen , dan heeft hij het altijd en zou het ook altijd zo blijven  >:D >:D
Is niet personnlijk maar is over het algemeen bedoeld  ;)

Jouw laatste zin kun je ook omdraaien.Als ik dagelijks naar een beeld moet kijken wat niet mooi is qua zwart en kleurweergave dan maar liever een klein pieptoon bij stil vallen van het beeld.
Wat ik nog niet heb met mijn LCD.Komt het wel dan lig ik er niet van wakker , garantie.


Kijk, je hoeft het natuurlijk niet te geloven, maar als zelfs de fabrikant het toegeeft, moet je het verder natuurlijk zelf weten. Sharp heeft ook al aangegeven dat het niet onder garantie valt (het gaat ook om duizenden schermen, dus snap wel waarom ze dit zeggen), waar ze zich vervolgens in de VS zich weer behoorlijk boos om maken (te lezen op oa avsforum). Nu ging dit wel over de full HD modellen (want daar heb ik enkel naar gekeken), ik heb niet bijgehouden of ditzelfde ook het geval is bij de HD Ready toestellen, maar ik vermoed van wel, want het heeft met de gebruikte lamp te maken geloof ik.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

philflow

#385
Citaat van: JCL op april 16, 2007, 11:35:01
altijd, alles onder rembours bestellen. Dan weet je tenminste zeker dat je niet erg hard genaaid wordt. Welke TV wil je gaan bestellen? Volgens mij moeten de meesten haast wel eerder te krijgen zijn...

Goed plan. Heb die Sony KDL 2520 onder rembours besteld. Levertijd 14 dagen.

sommige winkels hebben voorraad maar die vragen 100 euro meer.  :(



philflow

Citaat van: Raphie op april 16, 2007, 11:36:28
of gewoon printscreen maken en naar een winkel die ze op voorraad heeft ;)

De winkels die ik ken gaan niet mee in de allerlaagste internet prijzen.

Of ben ik verkeerd geinformeerd?

Doet Mediamarkt dat bijvoorbeeld?

Midcall

Citaat van: philflow op april 16, 2007, 15:15:35
De winkels die ik ken gaan niet mee in de allerlaagste internet prijzen.

Of ben ik verkeerd geinformeerd?

Doet Mediamarkt dat bijvoorbeeld?


Nee.... je moet aantonen dat het een echte winkel betreft, dus met showroom en dergelijke.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

philflow

#388
Weet iemand waar ik dit meubel kan kopen?


PS. als je een nieuwe panasonic plasma wilt winnen:
http://www.panasonic.de/common/go_extern.aspx?exlink=http://www.im-quiz.de/masterquiz/panasonic20/live_flash/flash.htm
Ik vond de vragen nog behoorlijk moeilijk! maar het maakt volgens mij niet uit als je het fout doet.

Midcall

Citaat van: philflow op april 17, 2007, 07:47:20
Weet iemand waar ik dit meubel kan kopen?


PS. als je een nieuwe panasonic plasma wilt winnen:
http://www.panasonic.de/common/go_extern.aspx?exlink=http://www.im-quiz.de/masterquiz/panasonic20/live_flash/flash.htm
Ik vond de vragen nog behoorlijk moeilijk! maar het maakt volgens mij niet uit als je het fout doet.

Zijn alle niet-duitsers dan niet uitgesloten voor het winnen van deze prijs?
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

philflow

Citaat van: Midcall op april 17, 2007, 08:31:17
Zijn alle niet-duitsers dan niet uitgesloten voor het winnen van deze prijs?

Geen idee. Ik heb het gewoon ingevuld. ik zie wel wat er gebeurt.

PjotrrrNL

Dat meubel kun je via de vakhandel bij Panasonic bestellen samen met een PV70...

philflow

Ik had gehoopt op een internet winkel. Dan maar naar de mediamarkt...

PjotrrrNL

Mail even met forumlid Vincent, hij is verkoper bij Smits:
[email protected]

Met deze winkel heb ik en veel forumleden zeer goede ervaringen, de prijzen liggen op het niveau van een onlineshop en dus beduidend lager dan de MediaMarkt!

www.smitsarnhem.nl

woltmide

Citaat van: PjotrrrNL op april 16, 2007, 12:56:21
Vanwege de prijs en de vrijwel afwezigheid van inbrandproblemen zou ik dan altijd voor de nieuwe Panasonics gaan.
Hier in de familie staan sinds twee a drie weken twee 42PV70's te draaien en ik kan je zeggen dat is heel veel waar voor je geld, slechts 1320 euro voor een 42"!!!
Het verschil in resolutie met een Full HD LCD is tenslotte niet te zien op drie meter afstand en de weergave van gewone TV is echt veel beter met deze plasma's...

Zou je mij kunnen aangeven waar je die panasonic's voor die prijs vandaan hebt? Ik kom ze namelijk niet tegen voor die prijs.

grt,

IW

denada

Citaat van: woltmide op april 18, 2007, 16:01:37
Zou je mij kunnen aangeven waar je die panasonic's voor die prijs vandaan hebt? Ik kom ze namelijk niet tegen voor die prijs.

grt,

IW


Ik zou zeggen kijk eens op de kieskeurig site...?

Vincent

Citaat van: denada op april 18, 2007, 16:27:47

Ik zou zeggen kijk eens op de kieskeurig site...?

Krijg je wel een buitenlands model dus geen huis aan huis service .. en dat is bij zon groot scherm toch
wel aan te raden mocht je er wat mee krijgen. Voor prijzen kan je altijd eventjes een mailtje sturen ;)

Mvg

Vincent

PjotrrrNL

Smits zit met de introductieprijs aardig in de buurt van dat bedrag...
Dus even met Vincent hierboven mailen  ;D

spotmatic

Eén ding is zeker: mijn volgende TV komt van Smits vandaan. Je bent dom als je dat niet doet  ;)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Midcall

Citaat van: spotmatic op april 18, 2007, 19:32:37
Eén ding is zeker: mijn volgende TV komt van Smits vandaan. Je bent dom als je dat niet doet  ;)

*gaap*.... jongens we schieten iets te ver door nu hoor  ;D
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9