Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Pirrewiet

#3550
Merci
Heb er gewoon de pk550 van gemaakt (al bevestiging gehad), scheelt maar een paar tientjes 8)

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: Pirrewiet op oktober 15, 2010, 15:50:10
Merci
Heb er gewoon de pk550 van gemaakt (al bevestiging gehad), scheelt maar een paar tientjes 8)
LG is populair aan het worden op HT, niks mis mee heb het al zolang de platte tv bestaat, maar toch wel een beetje vreemd.

Is Lg nou beter geworden, of zijn de andere merken slechter geworden?
Qua prijs prestatie snap ik het wel.

Iemand daar een idee over?
Klipsch, Denon.

marconist

Citaat van: koosnaampje-audiofiel op oktober 15, 2010, 16:00:00

Is Lg nou beter geworden, of zijn de andere merken slechter geworden?



De laatste generatie plasma's ging met name in het "full-HD" vlak een flink eind vooruit. Wellicht door de sterk verbeterde chips die rond 2009 uitkwamen.
LG heeft zich daarin niet onbetuigd gelaten en is inderdaad ook qua prijs zeer aantrekkelijk (value for money).

Wel meen ik waar te nemen dat je bij LG iets beter moet blijven opletten v.w.b. de kwaliteit van hun assemblage, beetje afhankelijk van welke fabriek wordt uitgeleverd.
Maar ik had in één keer een perfecte 550, uitstekend te calibreren én stabiel. Nu zo'n halfjaar in gebruik.

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: marconist op oktober 15, 2010, 17:00:33

De laatste generatie plasma's ging met name in het "full-HD" vlak een flink eind vooruit. Wellicht door de sterk verbeterde chips die rond 2009 uitkwamen.
LG heeft zich daarin niet onbetuigd gelaten en is inderdaad ook qua prijs zeer aantrekkelijk (value for money).

Wel meen ik waar te nemen dat je bij LG iets beter moet blijven opletten v.w.b. de kwaliteit van hun assemblage, beetje afhankelijk van welke fabriek wordt uitgeleverd.
Maar ik had in één keer een perfecte 550, uitstekend te calibreren én stabiel. Nu zo'n halfjaar in gebruik.


Ik twijffel tussen de 60pk550, 50 inch pk950 of 550, afstand scherm 3 20 cm ongeveer.
Wat is wijsheid?

Deze al rond december gekocht worden....hopelijk zie ik hem rond die tijd voor een leuke prijsje....(al zijn de prijsjes nu al erg aantrekkelijk)
Maar wil hem pas in ons nieuwe huis hebben en meteen aan de muur hangen.
Klipsch, Denon.

Midcall

Citaat van: koosnaampje-audiofiel op oktober 15, 2010, 18:14:49
Ik twijffel tussen de 60pk550, 50 inch pk950 of 550, afstand scherm 3 20 cm ongeveer.
Wat is wijsheid?

Deze al rond december gekocht worden....hopelijk zie ik hem rond die tijd voor een leuke prijsje....(al zijn de prijsjes nu al erg aantrekkelijk)
Maar wil hem pas in ons nieuwe huis hebben en meteen aan de muur hangen.

Bij twijfel altijd de grootste nemen. Anders gegarandeerd spijt.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

negotiata

De 60pk550 is echt van goede kwaliteit , beeld is super .

Ik zou zowiezo voor een 60 inch gaan de 50pk550 is zeer schappelijk geprijsd als je goed shopped.

Heb zelf de 60pk950 nog geen greintje spijt gehad puur genieten !
- To be or not to be, thats the question -

Poldo

Weet iemand of de LG PK550 werkt met de sMit module van Caiway? Hij staat namelijk niet op de lijst van Caiway, maar heeft wel een HD tuner toch?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Midcall

Citaat van: Poldo op oktober 17, 2010, 22:24:12
Weet iemand of de LG PK550 werkt met de sMit module van Caiway? Hij staat namelijk niet op de lijst van Caiway, maar heeft wel een HD tuner toch?
Waarschijnlijk niet. Ziggo werkt ook niet op deze LG plasma's.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Poldo

ok dat is jammer, ik heb namelijk deze kaart en het bevalt prima dan valt LG af.

ik ga voor een leuke budget tv 46-50 inch (afstand 2,4 mtr)
Sony 46ex500
samsung le46c6000
panasonic tx-46ps20
samsung 50pc550

allemaal rond de 850 euro dus leuke prijs

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Pirrewiet

Heb hem binnen, geweldige tv!
Maar zit nu al weer drie kwartier te zoeken naar hoe ik de firmware kan updaten buiten dvb-t (heb ik namelijk niet aangesloten), weet iemand dat?

marconist

Citaat van: Pirrewiet op oktober 19, 2010, 13:11:18
Heb hem binnen, geweldige tv!
Maar zit nu al weer drie kwartier te zoeken naar hoe ik de firmware kan updaten buiten dvb-t (heb ik namelijk niet aangesloten), weet iemand dat?


Waarom wil je updaten?
Is ie niet goed?

Pirrewiet

#3561
Speelt veel video en/of bijbehorende audiobestanden niet af via usb en dacht misschien is dat verholpen met nieuwe firmware?
(zou mooi zijn, maar je kunt ben ik bang niet alles hebben voor die prijs.. :P)

marconist

Tsja, tis geen computer.  ;)

Gewoon Almere bellen of mailen (antwoord duurt lang).
Eventueel op LG Duitsland kijken, daar staat soms software voor TV's op.

Pirrewiet

Ach had hiervoor een Loewe "Connect" van meer dan 3k en bestandsherkenning was een ramp ondanks regelmatige software "updates", dus wat dat betreft waren mijn verwachten hieromtrent vrij mild :dozingoff:
Op zich jammer allemaal want 1 ab is wel heerlijk.

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: Pirrewiet op oktober 19, 2010, 14:33:51
Ach had hiervoor een Loewe "Connect" van meer dan 3k en bestandsherkenning was een ramp ondanks regelmatige software "updates", dus wat dat betreft waren mijn verwachten hieromtrent vrij mild :dozingoff:
Op zich jammer allemaal want 1 ab is wel heerlijk.
Hoe is het beeld, en de spiegeling van oa zonlicht, binnenverlichting enzo?

Ik wil ook graag een pk550 aanschaffen, dat ga ik ook doen, maar ben benieuwd naar je gebruikers review.

:D
Klipsch, Denon.

Pirrewiet

Al dan niet spiegeling is hetzelfde als oude CRT's volgens mij; overdag tegenover het raam is dus niet zo'n goed idee maar voor de rest heb ik er geen last van al is dat misschien persoonlijk.
Ik heb geen tv's vergeleken dit keer (impulsieve koop, aangezien m'n oude in reparatie staat en geen maand wilde w8ten) en ben geen expert maar in mijn referentie is het beeld gewoon goed (niet hard zoals lcd, subtiele volle kleuren etc). Al helemaal in vergelijking met de 1:25 constrastratio van de Loewe ;)
Heb overigens calibratie instellingen overgenomen van plasmabuyingguide.com

Poldo

Citaat van: Pirrewiet op oktober 19, 2010, 23:10:05
Heb overigens calibratie instellingen overgenomen van plasmabuyingguide.com

is een leuke site inderdaad, echter ik heb een beetje het vermoeden dat ze door Samsung worden gesponsord want die krijgen echt enorm hoge cijfers.
Vooral de LE C650 die blaast gewoon even de Vt20 Pana en LG Le8500 weg.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Pirrewiet

Ja viel me ook op, beetje vreemd. Maar indien ze echter falsieve calibraties zouden publiceren dan vallen ze natuurlijk wel hard door mand. Maar ga binnenkort nog eens kijken of ik een tweede bron kan vinden.
Zijn trouwens wel meer van dat soort sites, zo wordt whathifi nogal eens beticht van nogal dubieuze reviews mbt Sony.

Poldo

klopt, Op techradar vind je trouwens ook leuke reviews (home theatre choice magazine), Cnet.uk, flatpanels uit denemarken en area.dvd
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

lincoln

Hallo,

Ik lees bhier de discussie over de samsung en de LG.
Nu wil het geval dat ik (onvrijwillig) aan het rondkijken ben geslagen naar een goede plasma of LCD/LED tv.
Mijn huidige 50 inch panasonic plasma begint namelijk kuren in het beeld te vertonen bij het inschakelen.
De verwachting is dat hij het niet lang meer zal volhouden, vandaar.
Nu wil ik, indien hij vervangen gaat worden, ze-ker niet kleiner, maar groter.
58 of 60 inch is wel het minimum eigenlijk.
De huidige plasma is geen HD, slechts een ready model.
Nieuwe is HD een must, kan ik eindelijk volledig gebruik maken van mijn humax 5050c hd ontvanger.
Nu is de hamvraag eigenlijk: wat ga ik aanschaffen?
is 3D al de moeite waard? heb ik er aparte apparatuur voor nodig? (niet in verdiept tot heden, daar de noodzaak er niet was)
Wordt het een plasma of LCD/LED? (heeft de laatstgenoemde de plasma inmiddels voorbijgestreefd, of geeft plasma nog steeds het mooiste beeld?)

Wat kijken we het meest: TV, een enkel spelletje (WII, playstation-2) en mediacenter via de PC. (hoewel dat laatste volledig zou kunnen vervallen bij vol gebruik van de Humax)

Het is een beetje plotseling, vandaar de wellicht wat gebrekkige voorbereiding.

Wel zou ik graag de TV (laten) calibreren, dus dat is wellicht nog een punt bij de keuze van een merk/type.

Iemand wellicht wat aankooptips, adviezen, en aanbevolen zaken waar aan te schaffen?
Alvast dank.


Midcall

Bij 60 inch zijn de LG's helemaal een no brainer tov de concurrentie, verreweg de beste prijs/kwaliteit verhouding. Of 3D boeiend genoeg is kan alleen jijzelf uitmaken, ik vond het de extra investering het niet waard in ieder geval.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Ronin79

Het is jammer dat de Kuro's niet meer gemaakt worden, anders zou ik je uit ervaring een Pioneer Kuro aanraden.

Persoonlijk vind ik de Panasonics te onrustig en niet scherp ... en Samsung Plasma's ? ... daar zeg ik maar helemaal niets over.

Ik zou voor een goed LED scherm gaan.

Gevoelsmatig zou ik dan een Sony zeggen. Deze schermen hebben een prachtig beeld en goede zwartwaarden.
Frank Doorhof zei laatst nog tegen mij, dat ook de Samsung LEDs hele goede schermen waren. Deze zouden (mits goed ingesteld),
qua beeld-kwaliteit heel dicht tegen een goede plasma aankomen.

Over Loewe hoeven we het denk ik niet te hebben. Hoewel de Loewe Compose een erg goed scherm is qua beeld kwaliteit (heb een Compose LCD in de slaapkamer), zijn ze niet goedkoop.
Intussen heeft ook Loewe hun lijnen veranderd naar LED, en is de beeld kwaliteit (wat al goed was) alleen maar toegenomen.
Alleen zijn de Loewes (met name de Compose serie) extreem duur. Voor dat geld kun je beter een Sony of een Samsung LED kopen.
Van LG heb ik helaas niet veel meegekregen, dus dat kan ik niet beoordelen.

Wat je ook koopt, slechte of foute aankopen zijn er eingelijk niet meer.  ;)


Alex Cremers

Ik vind mijn Samsung Plasma ook heel rustig, hoor (en inderdaad een verademing na een Panasonic sessie). LCD is alleen maar te doen als je HD beelden bekijkt. Met TV of gewone DVD ziet alles eruit als een oude VHS tape.

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: Alex Cremers op oktober 26, 2010, 12:00:05
Met TV of gewone DVD ziet alles eruit als een oude VHS tape.

Hoe kom je daar nou bij.....dvd op lcd is erg goed te doen(met de vergelijking dvd op lcd met vhs ben ik het niet eens), analoog signaal is misschien minder op een lcd maar dat is op plasma ook niet om aan te zien.
Hoe groter het beeld is, hoe slechter de kwaliteit met analoog.
Klipsch, Denon.

Ronin79

Daarom is het ook aan te raden om digitale tv, dan wel schotel te hebben.
Sommige merken hebben wel goede (oa. analoge) tuners aan boord (zoals Loewe), maar analoog is gewoon niet meer van deze tijd.

Over Samsung LCD's ben ik helemaal niet te spreken. Mijn broertje heeft er een. Zelfs digitale TV ... vind ik er bij hem niet mooi uitzien.
Ik zag artifecten en andere storingen in beeld toen hij oa. nog Digitenne had. Tegenwoordig heeft hij Tele2, en ik hoop dat hij daar geen problemen mee heeft ...
maar ik zou persoonlijk een Samsung LCD afraden. Wellicht is dan een Samsung LED een beter alternatief om te kiezen.