Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronin79

De nieuwe plasma's die er nog aankomen.

Panasonic komt met nieuwe plasma's op de markt, die bijna net zo dun zijn als een LED, en de
techniek van Pioneer; Kuro .. onder de kap hebben.

Iedereen komt wel met LED of OLED op de markt, maar ik denk dat de nieuwe Pana's zeker dik over de LED gaan.
OLED is nog even afwachten, maar het ziet er wel enorm strak uit (en is dunner als LED).

Snutchz

plat.. plat.. plat... I don't give a shit! ..díkke beeldkwaliteit... en stabiel... degelijk.. solide... onverwoestbaar... dát is wat ik wil!  >:(
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Daarom heb ik ook onder andere de Pioneer LX5090H  :headbanging:

Robbert54

Citaat van: Snutchz op mei 29, 2010, 16:10:08
plat.. plat.. plat... I don't give a shit! ..díkke beeldkwaliteit... en stabiel... degelijk.. solide... onverwoestbaar... dát is wat ik wil!  >:(
koop een crt
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

tan1415

Heeft iemand hier ervaring met de LG LE8500 LED TVs?

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

donaldk

Reviews van Sammy's, nee dus geen ervaring met de LG.

Jacknet

Hi hters,

Ik zit alweer een tijdje alles te volgen over de diverse merken en hun plasma tv's, kan ik nu opmaken dat de plasma's van Panasonic (42 inch) zo'n beetje aan de top staan?

Gr,
Jaco

Snutchz

samen met LG (midden moot) ..yup  :)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

idd wel het beste wat momenteel op de markt is.

nadeel van LG is de reflectie van het beeldscherm (hoeft niet altijd een nadeel te zijn)

nadeel van de Panasonic, floating blacks, buzz is meer aanwezig.

maar voor het geld zijn het allebei no-brainers
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

skank1

#3262
Citaat van: The Vampire op juni 15, 2010, 01:19:31
idd wel het beste wat momenteel op de markt is.

nadeel van LG is de reflectie van het beeldscherm (hoeft niet altijd een nadeel te zijn)

nadeel van de Panasonic, floating blacks, buzz is meer aanwezig.


ivm nadeel over de panasonic, kan ik zeggen, dat ik gn floating blacks zie
ik heb de scenes getest, en niks te zien... buzz is zeeeeeeeeeeeeeer klein
terwijl de lg reflecteert als 20 spîegels ,IR en slechtere zwartwaardes heeft !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Midcall

Citaat van: skank1 op juni 15, 2010, 13:20:44
ivm nadeel over de panasonic, kan ik zeggen, dat ik gn floating blacks zie
ik heb de scenes getest, en niks te zien... buzz is zeeeeeeeeeeeeeer klein
terwijl de lg reflecteert als 20 spîegels ,IR en slechtere zwartwaardes heeft !
En zo zijn er LG eigenaren die geen IR problemen hebben en waarvan reviews aangeven dat zwartwaardes nagenoeg niet onder doen voor die van de Panasonics. Ik geloof het allemaal wel, er is nog steeds geen enkel scherm perfect en met een vergrootglas op iedere flaw van ieder scherm doet het iedereen huiveren een plasma te kopen. Ik vind dat algemene neerhalen van dat concurrerende merk wat men niet gekocht heeft altijd heel kenmerkend, terwijl je gelijkertijd een uitermate euforie ziet over dat scherm wat ze nou net wèl gekocht hebben, of het nou een Panasonic, Samsung, of tegenwoordig nu ook een LG is (nieuwste LG serie kan prima mee in de top). Om die reden vind ik de prijs van doorslaggevend belang, op 42 inch maakt dat nog niet zo heel veel uit, op 50 inch wordt dit al snel een ander verhaal, laat staan op 60 inch, waar de keuze mijninsiens helemaal een no brainer wordt. Vanzelfsprekend wordt mijn 60 inch plasma dus een LG, reeds besteld & betaald, echter nog niets van vernomen verder.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

millon

Ik heb 2 vip 3d kaarten van Tom Coronel beschikbaar.
Helaas kan ik zelf niet.
Verwacht dan natuurlijk wel een verslagje hier ;)

Uitnodiging 3D VIP Avond Plasma-Discounter.nl
Gefeliciteerd! Jij bent één van de gelukkige winnaars van een exclusieve VIP UITNODIGING voor de speciale 3D VIP avond van Plasma-Discounter.nl op vrijdag 18 juni a.s. De keuze was reuze, maar jouw slogan was één van de 200 die ons aansprak. Dank hiervoor en bij deze ontvang je de exclusieve uitnodiging voor onze 3D VIP avond!

Entree
Hoe kom je binnen?

Acties en kortingen!
Tijdens de 3D VIP avond geven Philips, LG en Sony een Sneak Preview van hun nieuwste 3D televisies. Samsung en Panasonic gaan een stap verder en bieden alle genodigden super acties en kortingen op 3D producten aan! En wat zou een VIP avond zijn zonder hapjes en drankjes? Geniet dus volop van alle lekkernijen, terwijl de 3D promoties aan je voorbij trekken. 

Locatie en tijd
De 3D VIP avond vindt plaats op vrijdagavond 18 juni a.s. bij Plasma-Discounter aan de Bronsstraat 10 in Naarden. Wij verwachten je tussen 20.00 - 22.00 uur. Ieder half uur worden de verschillende merken 3D televisies gedemonstreerd. Rond 23.00 uur zullen wij de avond afsluiten.

Leuk dat je erbij bent en tot vrijdagavond!


Robbert54

Citaat van: Midcall op juni 15, 2010, 17:02:20
En zo zijn er LG eigenaren die geen IR problemen hebben en waarvan reviews aangeven dat zwartwaardes nagenoeg niet onder doen voor die van de Panasonics. Ik geloof het allemaal wel, er is nog steeds geen enkel scherm perfect en met een vergrootglas op iedere flaw van ieder scherm doet het iedereen huiveren een plasma te kopen. Ik vind dat algemene neerhalen van dat concurrerende merk wat men niet gekocht heeft altijd heel kenmerkend, terwijl je gelijkertijd een uitermate euforie ziet over dat scherm wat ze nou net wèl gekocht hebben, of het nou een Panasonic, Samsung, of tegenwoordig nu ook een LG is (nieuwste LG serie kan prima mee in de top). Om die reden vind ik de prijs van doorslaggevend belang, op 42 inch maakt dat nog niet zo heel veel uit, op 50 inch wordt dit al snel een ander verhaal, laat staan op 60 inch, waar de keuze mijninsiens helemaal een no brainer wordt. Vanzelfsprekend wordt mijn 60 inch plasma dus een LG, reeds besteld & betaald, echter nog niets van vernomen verder.
eens. En gefeliciteerd met je aanwinst!!

valt me overigens wel op dat wanneer je als pio eigenaar iets zegt over een andere tv, al het negatieve eruit wordt gevist en je gelijkt wordt afgescheept als pio fanboy. Geef je wat puntjes van kritiek dan heb je gelijk een hekel aan het desbetreffende merk.. beetje simpel :sarcasm:

van pana valt het me gewoon tegen dat ze nog steeds die kleine schoonheidsfoutjes hebben, terwijl dat helemaal niet meer nodig is. ze hebben de techniek in huis, maar maken er gewoon niet voldoende gebruik van. Ze moeten perse elk jaar een nieuwe lijn op de markt zetten, liever een half jaartje langer wachten en een ijzersterke pana op de markt brengen.

wat LG betreft, Ik vind het absoluut een top tv. Zeker voor het geld. Design ziet er ook erg strak uit. en LG gaat met grote stappen vooruit wat plaatje betreft. het enige minpuntje vind ik de glasplaat, maar ben er van overtuigd dat dat in de volgende lijn gelijk opgelost is.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jacknet

Dankjulliewel voor de snelle reacties.
Ik zal de prijsverschillen in de 42 inch eens bekijken van beide merken en in mijn oordeel meenemen of de gla(n)splaat van LG echt storend is.
Is er ook zicht op binnenkort nieuw te verschijnen modellen van LG en Pana?

Gr,
Jaco


Robbert54

Citaat van: Jacknet op juni 17, 2010, 18:17:00
Dankjulliewel voor de snelle reacties.
Ik zal de prijsverschillen in de 42 inch eens bekijken van beide merken en in mijn oordeel meenemen of de gla(n)splaat van LG echt storend is.
Is er ook zicht op binnenkort nieuw te verschijnen modellen van LG en Pana?

Gr,
Jaco


dit zijn de nieuwe modellen ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo


Midcall

Citaat van: Jacknet op juni 17, 2010, 18:17:00
Dankjulliewel voor de snelle reacties.
Ik zal de prijsverschillen in de 42 inch eens bekijken van beide merken en in mijn oordeel meenemen of de gla(n)splaat van LG echt storend is.
Is er ook zicht op binnenkort nieuw te verschijnen modellen van LG en Pana?

Gr,
Jaco


De (goede) PK serie van LG is niet in 42 inch verkrijgbaar, alleen in 50 en 60 inch.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Jacknet

#3270
mmmm ok dat is wel jammer, zal ik dan toch maar overschakelen naar een goede LCD van LG of toch een 42 inch plasma van Pana?

Robbert54

Citaat van: Jacknet op juni 18, 2010, 18:14:45
mmmm ok dat is wel jammer, zal ik dan toch maar overschakelen naar een goede LCD van LG of toch een 42 inch plasma van Pana?

keuze plasma of LCD zou ik toch voor Plasma gaan.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Fibonacci

iemand nog tips voor een budget van rond de 400euro? Ik ben alle grote sites en ketens al langs gegaan maar zie door de bomen het bos niet meer.......

Martinus

Citaat van: Fibonacci op juni 19, 2010, 21:52:53
iemand nog tips voor een budget van rond de 400euro? Ik ben alle grote sites en ketens al langs gegaan maar zie door de bomen het bos niet meer.......

mediamarkt, morgen van 9 tot 12. LG 42 PJ 250 42" voor 366, -  Goedkoopste kieskeurig is 100 duurder... doe er je voordeel mee  !!!
............

Alex Cremers

Citaat van: Jacknet op juni 18, 2010, 18:14:45
mmmm ok dat is wel jammer, zal ik dan toch maar overschakelen naar een goede LCD van LG of toch een 42 inch plasma van Pana?


In Saturn Antwerpen staan nog een aantal Pana's 42" Full HD Plasma TVs voor 499 Euro. Het zijn demotoestellen van afgelopen jaar. Ik heb er daar vorig jaar ook een demotoestel gekocht en nog geen moment spijt van gehad. Mooi beeld, brand niet in (ook niet na 8 uur gamen met hetzelfde spel), geen gezoem, ...


Alex