Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: JCL op december 20, 2009, 18:31:54
Toch hou ik wel van LCD. Mijn oom heeft een pana plasma (40" PVxxx, weet het type niet helemaal precies) maar die vind ik niet beter dan mijn LCD (is ook weer ander half jaar nieuwer). Dat velle van LCD mag ik wel, zeker als de zwartwaardes er niet onder lijden.
Mag van mij hoor! ieder zijn ding. maar het ergerlijke van LCD vind ik niet het velle, maar eerder de overdreven scherpte. persoonlijk vind ik het beeld heel onnatuurlijk. maar goed dat is mijn mening. jij vind het mooi en daar gaat het om ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Citaat van: The Vampire op december 21, 2009, 02:28:18
Mag van mij hoor! ieder zijn ding. maar het ergerlijke van LCD vind ik niet het velle, maar eerder de overdreven scherpte. persoonlijk vind ik het beeld heel onnatuurlijk. maar goed dat is mijn mening. jij vind het mooi en daar gaat het om ;)

Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Het grote nadeel van plasma vind ik juist weer dat het niet scherp genoeg is ;) Maar inderdaad, ieder zijn ding!

Novo

Citaat van: Snutchz op december 19, 2009, 13:19:28
Panasonic Plasma TX-P42G15  :thumbs-up: ..of anders even wachten tot maart/april.. komt den nieuwe lijn binnen.
Dank voor je reactie, ik heb nog even wat her en der op internet gelezen (met name over plasma's). Wat mij toch nog wat vragen op leverde:
Hoe gevoelig zijn deze TV's nog voor inbranden (logo, HUD in game)?
Ik lees met regelmaat iets over het moeten inspelen van een plasma al voor je deze kan kalibreren, klopt het dat dit tegen de 200 uur aan loopt?
Hoe zit dat met opwarmen en aflaten koelen van een plasma na/voor het kijken van een film en/of spelen van een game?

Wederom alvast bedankt voor het reageren :).

Alex Cremers

Citaat van: JCL op december 21, 2009, 15:37:02
Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Het grote nadeel van plasma vind ik juist weer dat het niet scherp genoeg is ;) Maar inderdaad, ieder zijn ding!

Inderdaad, ieder zijn ding. De ene houdt van kunstmatig en vertekend. De andere van authenticiteit. Wanneer ik de weergave van LCD en plasma vergelijk dan komt het laatste het dichtst in de buurt van (goede) filmprojectie (pelicule).



Alex

Snutchz

Citaat van: Novo op december 30, 2009, 09:51:09
Dank voor je reactie, ik heb nog even wat her en der op internet gelezen (met name over plasma's). Wat mij toch nog wat vragen op leverde:
Hoe gevoelig zijn deze TV's nog voor inbranden (logo, HUD in game)?
Ik lees met regelmaat iets over het moeten inspelen van een plasma al voor je deze kan kalibreren, klopt het dat dit tegen de 200 uur aan loopt?
Hoe zit dat met opwarmen en aflaten koelen van een plasma na/voor het kijken van een film en/of spelen van een game?

Wederom alvast bedankt voor het reageren :).
eerste 200u niet langer dan 1½ uur HUD's/Logo's laten branden (just in case) ..contrast/brightness/color op max. 40%.. calibratie na zo'n 200u idd.. 'n Plasma zou je in principe 24u per dag kunnen laten spelen... maar dan is ie na 'n jaar wel gaar denk ik  :P ..gwn laten draaien zo lang jij dat wilt ;)

zo nu en dan 'n film draaien in 2.35:1 (zwarte balken) is geen probleem... probeer het wel zoveel mogelijk af te wisselen... zodoende kun je de phosphorbuisjes gelijkmatig laten verouderen.
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Snutchz

man man man.. die V10 is toch geen -High Luminace- paneel??  :crazy: ..waar is den power? Iemand enig idee wat de lichtintensiteit is van dit onding?
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Novo

Citaat van: Snutchz op december 30, 2009, 11:52:41
eerste 200u niet langer dan 1½ uur HUD's/Logo's laten branden (just in case) ..contrast/brightness/color op max. 40%.. calibratie na zo'n 200u idd.. 'n Plasma zou je in principe 24u per dag kunnen laten spelen... maar dan is ie na 'n jaar wel gaar denk ik  :P ..gwn laten draaien zo lang jij dat wilt ;)

zo nu en dan 'n film draaien in 2.35:1 (zwarte balken) is geen probleem... probeer het wel zoveel mogelijk af te wisselen... zodoende kun je de phosphorbuisjes gelijkmatig laten verouderen.
Wederom dank voor je antwoord! Vanavond even wezen kijken bij verschillende elektronica zaken, prijzen lopen daar nog al uit een, morgen even naar Naarden bij Tom Coronel kijken (of is dat schelden hier :ph34r:).

Wat ik nog wel wil weten van iemand, ik kreeg de tip van een verkoper dat je een plasma tv nooit liggend mag vervoeren. Klopt dit? En zo ja, weet iemand hier de afmetingen van de tv met de doos daarom heen???

marz01

stond gisteren in de mediamarkt waar net een hele pallet met liggende plasma's naar binnen werd gereden :bigsmile:
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

JeKa

Volgens mij kunnen ze prima liggen, alleen zal het glas eerder breken. Liggend in de auto is dus riskant.

Novo

Dank voor al jullie adviezen, gister de Panasonic P42G15 gekocht :)

Snutchz

Is 't beeld ook zo donker op de G15 ..? ..en dan vooral met de PS3  :plain:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Midcall

Citaat van: JeKa op december 30, 2009, 22:24:16
Volgens mij kunnen ze prima liggen, alleen zal het glas eerder breken. Liggend in de auto is dus riskant.

Het gaat inderdaad om het glas.... een glaszetter zie je ook nooit glas horzintaal vervoeren, altijd verticaal. In tegenstelling tot lcd zit je met een grote glasplaat met plasma, risico van breuk is dan ook erg groot bij horizontaal vervoer.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Ghanzzzzz

Ik heb nu ook eindelijk mijn keuze gemaakt, en mijn keuze gaat uit naar de 40W5500. Maar nu kijk ik steeds bij de webshops via kieskeurig.nl om deze LCD te bemachtigen voor een leuke prijs, maar bij shops als internetwarenhuis en outletplanet worden de links niet weergegeven. Ook bij de Mediamarkt en BCC in de buurt (Hengelo) zie ik hem niet staan.

Dan vraag ik me af..
Is dit model nu moeilijk te leveren ofzo?
Of zit een opvolger van de 40W5500 eraan te komen?

nacnud

Beste forumleden,

Na veel internetspeurwerk en bezoekjes aan verschillende winkels, zie ik op dit moment door de bomen het bos niet meer. Via google ben ik uiteindelijk bij dit forum uitgekomen en dit lijkt mij de perfecte plek een vraag te stellen.

Ik heb al het een en ander gelezen hier en onderstaande quote geeft ongevere mijn situatie aan.
Ik zoek een plasma scherm van ongeveer 40/42 inch, liefts hd ivm een ps3 die ik tevens wil aanschaffen. Budget ongeveer 650 euro. Kijkafstand ongeveer 2,5 m. Onderstaand bericht heb ik voorbij zien komen. Ik ben ook zeer benieuwd naar het antwoord dat hierop is gegeven (zie bovenaan deze pagina) Namelijke een 42 inch plasma scherm van panasonic bij de mediamarkt Specifiek het type.

Citaat van: Thesqualer op december 20, 2009, 14:07:52
Ik zit er ongeveer 2 tot 2,5M vanaf.
Maarja geldt speelt een rol.
Ik heb een budget van 500 tot 600 ben maar een student. En mijn 32'' CRT begint te vervelen. Zeker met de ps3 ik wil wel FHD.
Ook aangezien mijn laptop HDMI heeft en hier wel een paar blu ray rips opstaan.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!

Snutchz

..effe naar de MediaMarkt zou ik zeggen  :thumbs-up:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Midcall

Citaat van: Snutchz op januari  3, 2010, 17:04:40
..effe naar de MediaMarkt zou ik zeggen  :thumbs-up:
En dan ergens anders kopen, mediamarkt is een van de duurste winkels in ons land, op enkele aanbiedingen na.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

WickedGame

Citaat van: Midcall op januari  4, 2010, 02:06:39
En dan ergens anders kopen, mediamarkt is een van de duurste winkels in ons land, op enkele aanbiedingen na.

Het blijft makkelijk om het te zeggen natuurlijk, maar BCC, IT's, Expert etc. zijn echt niet goedkoper... internetwinkels vaak wel. Maar goed die hebben vaak geen showroom, geen opslag/magazijn en niet zoveel adviseurs/verkopers in dienst. Dus daar zit natuurlijk al een verschil, daarnaast is het zo dat de MM niet moeilijk doet als iemand binnenkomt met een lagere prijs dan dat ze zelf aanbieden. Als je niet mondig genoeg bent om de discussie aan te gaan omtrent de prijs dan ben je uberhaupt altijd een dief van je portemonnee.

Novo

Citaat van: Snutchz op januari  1, 2010, 18:36:20
Is 't beeld ook zo donker op de G15 ..? ..en dan vooral met de PS3  :plain:
Donker, nee niet echt. Maar als het beeld ergens donker is, is het als ik naar een reguliere tv uitzending kijk (Digitenne CAM module). Maar dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening ;)

Snutchz

Wat zo vreemd is.. animatiefilms (Pixar) draait ie gwn uitstekend af... maar de meeste speelfims zijn gwn crushed... net als den games (alledrie den consoles) ..morgen mag ik 't aan de technische dienst gaan uitleggen  :dry:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Nooff

Citaat van: Snutchz op januari  4, 2010, 17:08:45
Wat zo vreemd is.. animatiefilms (Pixar) draait ie gwn uitstekend af... maar de meeste speelfims zijn gwn crushed... net als den games (alledrie den consoles) ..morgen mag ik 't aan de technische dienst gaan uitleggen  :dry:
Ik ben wel bang, gezien de ervaring met technische diensten, dat men in de volksmond niet eens weet wat black crush is. Met andere woorden, volgens de technische dienst zal het paneel gewoon naar behoren werken. Ik hoop voor je van niet, maar daar moet je wel van uit gaan.  ;)

Snutchz

In dat geval zeg ik dat m'n eerste V10 'n véél mooier plaatje gaf op -Full RGB- ..kan 'm altijd nog inruilen voor 'n Pananeer  :pompom:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ghanzzzzz

Citaat van: Ghanzzzzz op januari  3, 2010, 15:42:12
Ik heb nu ook eindelijk mijn keuze gemaakt, en mijn keuze gaat uit naar de 40W5500. Maar nu kijk ik steeds bij de webshops via kieskeurig.nl om deze LCD te bemachtigen voor een leuke prijs, maar bij shops als internetwarenhuis en outletplanet worden de links niet weergegeven. Ook bij de Mediamarkt en BCC in de buurt (Hengelo) zie ik hem niet staan.

Dan vraag ik me af..
Is dit model nu moeilijk te leveren ofzo?
Of zit een opvolger van de 40W5500 eraan te komen?

Na deze LCD besteld te hebben, is die deal niet doorgegaan omdat ze dus echt niet meer te krijgen waren.
Misschien achteraf ook maar goed.. ben vandaag nog maar eens goed op stap gegaan en thuis gekomen met PLASMA :D
Tis nu toch de Panasonic 42G10e geworden en vooralsnog heeeeeeeeeeeel erg tevreden

Ronin79

Gefeliciteerd, met je mooie aankoop.

Hopelijk heb en krijg je er veel plezier van  ;)

Onne

Ik wil graag deze maand nog een Plasma TV kopen en kom van een Philips 30" CRT. Ik kijk films en game via de PS3 slim en TV via digitenne.
Nu hoef ik zeker niet het onderste uit de kan te hebben maar ik wil er wel een tijdje mee vooruit kunnen.
Dus een Panasonic P42G10 staat nu op 1 (830 euro), of weet iemand iets beters voor hetzelfde geld in 42"?