Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snutchz

#1650
blue-ray films bestaan niet..  :P maar ok, even tot de orde  :) wat versta jij onder soepel en welke films heb jij zoal gedraaid?
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Midcall

Citaat van: Snutchz op januari 19, 2008, 10:33:20
Maar wanneer het om hetzelfde merk gaat.. telt 't verschil in contrast wel degelijk ;)

Als je wat meer naar de diverse SCHERMEN zou kijken ipv naar de folders wist je wel beter.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Snutchz

Dus de heren van Panasonic zijn gwn dikke leugenaars  :o ..of ziet het oog geen verschil tussen 5000 en 10.000?
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

ajbeefde

Citaat van: Snutchz op januari 20, 2008, 09:57:52
Dus de heren van Panasonic zijn gwn dikke leugenaars  :o ..of ziet het oog geen verschil tussen 5000 en 10.000?

Volgens sommige mensen hier zijn ze dat in combinatie met UPC zeker.... bel ze maar eens...  ;D

Wat een oeverloos geneuzel.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Snutchz

#1654
Citaat van: ajbalmere op januari 20, 2008, 09:59:16
Volgens sommige mensen hier zijn ze dat in combinatie met UPC zeker.... bel ze maar eens...  ;D

Wat een oeverloos geneuzel.....

pas wanneer de onderste steen boven is gehaald........
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

PjotrrrNL

Zie ik daar een trolletje over de pianotoetsen rollen?

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

teske

geef snutch gewoon gelijk,van hem kan je toch niet winnen  ;D
Blijkbaar kan ie al zien hoe blue-ray's hier helemaal fout draaien,echt een schande is het eigenlijk.Ik had gehoopt dat niemand het zou te weten komen,maar snutch heeft het van achter z'n PC toch kunnen zien.Nu voel ik me toch zooooo slecht  ;D

Snutchz

teske.. we hebben praktisch hetzelfde scherm  ::) "so I know what I'm talkin' 'bout:P

maar nu probeer jij mijn vragen te ontwijken... wat versta jij onder soepel en welke films heb jij zoal gedraaid?
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

LexiconLogan

Hey Snutchz ga je vreemd?

fort fort terug naar je PS3 topic ;D
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

LexiconLogan

Citaat van: Snutchz op januari 20, 2008, 15:35:00
bemoei je er niet mee Lex...  :P
Sorry Snutchz...didn't mean to offend you :-X
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Snutchz

zullen we maar weer on-topic gaan dan.. 
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Fico

@Snutchz,

Zou jij bij gelegenheid eens kunnen testen of jij een verschil kan waarnemen in judder bij de weergave van een échte 1080p24 Blu-ray disc met de volgende instellingen op je PS3:

1. PS3 met BD 1.080p 24 Hz Output (HDMI) AAN -> Panasonic doet 3:2 pulldown en weergave in 60 Hz
2. PS3 met BD 1.080p 24 Hz Output (HDMI) UIT  -> PS3 doet 3:2 pulldown en Panasonic doet alleen de weergave 60 Hz

Ik denk eerlijk gezegd dat het verschil zéér klein gaat zijn  ::)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Snutchz

..en welke film/blu-ray disc is dan werkelijk 1080/24p ??

Ik heb namelijk al een keer gemeld dat 't idd geen ene f#*k uitmaakt...
Wanneer ik de select knop gebruik, verschijnt er 48hz in beeld. Is gwn te weinig!
Dit had minstens 72hz moeten zijn (Pio Kuro) en 't liefst 96hz (Sony Bravia)

Panasonic's volgende paneeltjes zullen op 96hz zitten :)
De nieuwe Philips' plasma zit zelfs op 120hz  8)

Dat de achtergronden niet mooi soepel lopen, mag toch geen judder heten?
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Fico

#1666
Citaat van: Snutchz op januari 21, 2008, 13:22:13
..en welke film/blu-ray disc is dan werkelijk 1080/24p ??

De hoofdfilm op praktisch 99,999% van alle Blu-ray's  ;)
Behalve dan die K*TZOOI van DFW, hahaha  ;D ;D ;D

Citaat van: Snutchz op januari 21, 2008, 13:22:13
Ik heb namelijk al een keer gemeld dat 't idd geen ene f#*k uitmaakt...
Wanneer ik de select knop gebruik, verschijnt er 48hz in beeld. Is gwn te weinig!
Dit had minstens 72hz moeten zijn (Pio Kuro) en 't liefst 96hz (Sony Bravia)

Panasonic's volgende paneeltjes zullen op 96hz zitten :)
De nieuwe Philips' plasma zit zelfs op 120hz  8)

Dat de achtergronden niet mooi soepel lopen, mag toch geen judder heten?

Judder is afkomstig van 3:2 pulldown process ofwel de 24->60Hz omzetting en zorgt ervoor dat het beeld lichtjes haakt in een bepaald ritme. Ik zie dan letterlijk: 3 - 2 - 2 - 3 - 2 - 2 - 3 - 2 - 2 - ....

Maar probeer nou eens a.u.b. die test die ik je gevraagd had. Ik zou dat echt eens willen weten.
Misschien krijg je wel een mooier resultaat als je de BD 1.080p 24 Hz Output (HDMI) gewoon uitschakelt en je Panasonic in 60Hz laat aansturen?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Snutchz

"lichtjes haakt in een bepaald ritme" vind ik een understatement  ;D

't beeld loopt gwn niet soepel/vloeiend... punt!
En of ik nou die modus inschakel of niet... het maakt geen donder uit ;)
En dat dan sommige lui durven te beweren dat ze het alleen bij de aftiteling zien.....  ::)

Dus wie loopt mij hier nou te bedriegen? Panasonic of Sony?
Of is er geen sprake van bedrog.. omdat de twee 24p modes elkaar opheffen oid  :o

Waarom lopen die Blu-ray discs van DFW op 720p dan wel soepel?
Die draait toch ook op 24hz..? Laat mij dat dan ook hebben op 1080p !!!
...zonder die oorspronkelijke-aantal-beeldjes-bullshit  >:(
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Fico

Citaat van: Snutchz op januari 21, 2008, 16:06:27
Waarom lopen die Blu-ray discs van DFW op 720p dan wel soepel?
Die draait toch ook op 24hz..? Laat mij dat dan ook hebben op 1080p !!!
...zonder die oorspronkelijke-aantal-beeldjes-bullshit  >:(

Die Blu-ray films van DFW zijn volgens mij niet in 720p maar in 1080i50. Waarom die bij jou slechts in 720p afspelen is mij een raadsel. Heb jij soms de vinkjes voor 1080i en 1080p niet aangevinkt in de beeldscherminstellingen van je PS3?

In ieder geval zullen Blu-ray discs opgenomen in het 720p50, 720p60, 1080i50, 1080p50, 1080i60 of 1080p60 ALTIJD vloeiender spelen op een weergever die 1080p24 niet echt in een mooi veelvoud van 24 kan spelen. Officieel bestaat er ook niet zoiets als 720p24. 720p is normaal gezien altijd 50 of 60Hz progressive. DFW heeft dus, net zoals bij PAL DVD's, de originele filmband versneld van 24 naar 25fps, hetgeen verklaart waarom jij geen judder ziet op je Panasonic.

Had je nou een Pioneer, Toshiba Z-serie of een Sony Bravia 3000-serie gekocht, dan hadden je 1080p24  Blu-ray discs ook zonder judder gespeeld  >:D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Snutchz

#1669
Correct  ;D Pioneer viel sowieso af... te weinig beeldlijnen... en dat zie je duidelijk in de games terug.
Toshiba was ook zeker mijn tweede keus! Prachtige paneeltjes voor weinig geld :) De Sony viel af omdat het een LCD betrof :P

Spijtig dat DFW die 1080p reso niet kon versnellen naar 100hz (tuurlijk konden/kunnen ze dat... maar dan houden al die Plasma/LCD fabrikanten geen opties meer over om in hun nieuwe panelen te stoppen  >:D) vernachelarij dus!

en ja.. ik speel 'm liever af op 720p, dan op 1080i/50 ;)

PS: Jij meldde dat alleen de 427XA/4270XA last hadden van dat dirty screen effect... maar toen die monteur mijn scherm bekeek en contact opnam met het hoofdkantoor, kreeg hij te horen dat alle generaties er last van hadden (loodvlekken in de coating) want die schijnen daar op een rijtje te hangen  :P Pas bij de G8 Kuro lijn hebben die amateurs (eindelijk) het lood uit de coating weten te krijgen ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Fico

Citaat van: Snutchz op januari 21, 2008, 23:12:18
Pioneer viel sowieso af... te weinig beeldlijnen... en dat zie je duidelijk in de games terug.

De meeste PS3 / Xbox360 games zijn 'slechts' 720p  :-X

Citaat van: Snutchz op januari 21, 2008, 23:12:18
Spijtig dat DFW die 1080p reso niet kon versnellen naar 100hz (tuurlijk konden/kunnen ze dat... maar dan houden al die Plasma/LCD fabrikanten geen opties meer over om in hun nieuwe panelen te stoppen  >:D) vernachelarij dus!

Wat een L*Lverhaal man, waarom zou je die films op Blu-ray nou gaan versnellen naar 100Hz als deze oorspronkelijk ALLEMAAL gefilmd zijn in 24fps ???
Het 1080p24 beeldmateriaal dient, afhankelijk van het type weergever, gespeeld te worden in 24, 48, 72, 96 of 120 Hz.
Je snapt het écht niet hé?

Citaat van: Snutchz op januari 21, 2008, 23:12:18
en ja.. ik speel 'm liever af op 720p, dan op 1080i/50 ;)

FOUT!!!!

Citaat van: Snutchz op januari 21, 2008, 23:12:18
PS: Jij meldde dat alleen de 427XA/4270XA last hadden van dat dirty screen effect... maar toen die monteur mijn scherm bekeek en contact opnam met het hoofdkantoor, kreeg hij te horen dat alle generaties er last van hadden (loodvlekken in de coating) want die schijnen daar op een rijtje te hangen  :P Pas bij de G8 Kuro lijn hebben die amateurs (eindelijk) het lood uit de coating weten te krijgen ;)

B*LLSH*T !!!!!!!!!!!!!!!!

Met zulke uitspraken verlies je gewoon alle geloofwaardigheid man!
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Snutchz

#1671
haha..  :D ok

punt 1 > Toch viel het mij op bij de Pioneer wanneer ik deze met een LCD (1366x768) vergeleek. Games worden in deze reso gerenderd lijkt me dan ;)
punt 2 > Dat is, wanneer het scherm 24p slecht vertaald/of sprake is van 't ontbreken aan... Als ze die 720p kunnen versnellen.. moet dat ook met 1080p kunnen.... kom op ;) zo lang het beeld maar soepel loopt,zoals die films van DFW op 720p (snap je toch wel Fico'tje :P)
punt 3 > Progressive is zeker bij snelle beelden superieur.. anders krijg je beeldverschuivingen ;)
punt 4 > Is géén bullshit! toen de monteur in het service menu zat en het witvlak tevoorschijn haalde, zagen we de loodvlekken duidelijk zitten. Hij belde naar het hoofdkantoor en kreeg te horen dat elk scherm die loodvlekken in zich had. Bij de ene generatie wat meer dan de ander... hij vertelde mij dat ze juist in grote witte vlakken, in een verduisterde kamer het meest zouden opvallen. Pioneer scheen daar voor gedekt te zijn :( Las trouwens uit een persconferentie notabene, dat Pioneer er eindelijk in geslaagd was, de coating geheel loodvrij te maken (G8) ;) 
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

teske

ik heb hier wat al gemist zie ik....
om m'n verhaal nog eens kort en bondig te maken :

Ik speel zeer frequent blue-ray's af via m'n PS3 op m'n TH50PZ700 en heb totaal geen last van judder.
Ja ok een 24fps beeldscherm zal wss wel wat smoother zijn,maar ik merk niks van dat het schokkerig zou zijn zoals jij beweert.
welke films : Pirates of the caribbean At Worlds End,Marine,Hostel 2,....nooit last gehad van beelden die zoude schokken.
Snutchke ik ken je niet,maar volgens mij ben jij zo én van die zeldzame mensen die van die zever ligge te verkope om aandachtte krijgen ofzo,wat jij hier soms allemaal uitkraamt zou m'n neefje van 6 jaar nog niet durve zeggen. ???
Gewoon nog maar eens terugleze wat je soms typt,soms gewoonweg achterlijk

Snutchz

lieve lieve teske.. let voor de grap eens op achtergronden... of op shots die genomen zijn vanuit een helicopter.
Vergelijk ze dan eens met dezelfde film op DVD... en je zult het zien ;) Ik praat géén onzin!
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

de pioneer is toch loodvrij gemaakt omwille van de nieuwe milieu eisen?? niet omdat ze vlekken veroorzaken..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo