Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dennistattoo

Ja had ik ook op de blu-ray van Traing Day, kon je ook een ander einde kiezen dit zag er bar slecht uit.
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

nognleek

Citaat van: PjotrrrNL op januari  6, 2008, 19:48:39
Er zijn mensen hier op het forum die op drie meter een 50" hebben hangen, zou dit niet aanraden voor TV, is voor films echter wel heel mooi...

Zo'n scherm lijkt alleen de eerste dagen groot, went heel snel....

Wij kijken dus sinds vorige week woensdag naar een 50" PV70, met kijkafstand plm 2,5m.
Geen cent spijt van.  ;D Wachtend op de bestelde (HDMI) DVD speler staat nu de oude via scart aangesloten, en wat ons betrefd is het beeld eigenlijk prima. De oude 32" CRT staat nu op de slaapkamer. Ging zowat door m'n rug om 'm naar boven te sjouwen, maar als ik hem nu zie, lijkt ie zo klein, dat ik me afvroeg, waarom er geen draaghandvat bovenop zat.
Het enige, in alle eerlijkheid, wat niet bevalt, is het op/uit-rekken van 4:3 uitzendingen.
Dat doet duidelijk afbreuk van de kwaliteit van het beeld en/of het vervormt (dikke gezichten). Ik wist niet, dat er nog zo veel in 4:3 werd uitgezonden. De Philips stond altijd op "super zoom", een modus, waarbij wij niet konden zien, of het 4:3, dan wel 16:9 was. Nu heb je dus op hetzelfde kanaal NCIS en Criminal Minds, direkt na elkaar. De 1e is dan in 4:3, de laatste in 16:9.  ::)

fca

Klopt ik vind het uberhaupt vreemd dat ik daar niemand over hoor.
Dat is 1 vd tekortkomingen van Panasonic.
Zij rekken het beeld zodanig op dat je wel wordt gedwongen op 4 : 3 te kijken.
Ik vind dat lachwekkend tv kijken, heb je een megascherm en de pech dat er iets 4 : 3 is dan kijk je naar een miniformaatje.
Ik heb een Sony LCD op mijn slaapkamer en via de smart stand heb ik altijd fatsoenlijk beeldvullend materiaal.
Geen uitgerekte hoofden, gewoon goed dus bijna hetzelfde als de oude vertrouwde Loewe crt.
Je kijkt wel errrug dichtbij zeg, hoor je de spoelen , voeding niet als het stille scenes zijn?
Als ik bij sommige mensen kom en die hebben een megascherm dan hoor ik vrijwel direkt die gezellige zoemtonen, vooral bij hoge belasting.
Ik zal er wel gevoelig voor zijn. ???

Snutchz

Citaat van: reMC op januari  7, 2008, 10:35:41
Ik heb toevallig eergisteren ook 16 Blocks gekeken op een PS3. Eerst de oorspronkelijke film (Blu-Ray) en daarna met alternative ending (dit gedeelte is gewoon in dvd-kwaliteit opgenomen). Vond het verschil best groot :o

dat was eerder VHS kwaliteit...  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

jor

#1554
nou,hoe lossen jullie dat op dan 4:3 kijken op een pv 70 van 42 inch,want ik had het een keer eerder gelezen maar het leek niet zo'n probleem.
maar nu klinkt het aardig dramatisch!

PS:los ik dit niet op met mijn mediax van upc?
klink wel stom maar?

PjotrrrNL

Alleen oude series zijn nog 4:3.
Verder zijn alle Nederlandse zenders inmiddels in 16:9.
Ik heb voor af en toe niet zo'n moeite met die 'oprekmodus' en anders kijk je toch met een balkje links en rechts, het beeld is groot zat!

jor

hij wordt donderdag hier thuis neergezet en aangesloten voor een nette prijs.
maar hoe gaat dat? ik had begrepen dat de upc media box op scat(rgb) 2 moet en aangezien ik een tvix hd player heb,moet deze met dvi op de dsub?
maar wat voor kabel moet ik daarvoor hebben.
ik zie er namelijk meerdere?

nognleek

Wat je zegt! Da's de troost: Het beeld is ook in 4:3 lekker groot. Van oude series kan ik het wel begrijpen. Maar bv zenders als Discovery zijn gewoon altijd in 4:3, en da's toch jammer. De beste optie die ik tot nu toe gevonden heb is om de Samsung HDTV box op 4:3 te zetten met daaronder "pan and scan".Maar gebruikersvriendelijk is het niet en het resultaat evenaart niet het aloude superzoom effect van m'n oude Philips CRT.

Snutchz

Dan zou je die HD kanalen erbij moeten nemen ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Kakels

Citaat van: PjotrrrNL op januari  6, 2008, 23:31:06
De PV7 heeft als budgetmodel maar een HDMI ingang en mogelijk de beeldprocessing van de 2007 serie.

Vanaf april staan de Panasonic 2008 modellen in de winkel met beter contrast (1:30.000), blacklevel (mogelijk niet veel minder dan Pioneer) en drie of vier HDMI ingangen.

Dus wie kan wachten..........

Hoe weet je dat ze in april uitkomen? Ik zie alleen "spring 2008" in dit artikel staan, dus dat zou al veel eerder kunnen zijn:

http://www2.panasonic.com...=Content01062008124647947

PjotrrrNL

#1560
Niets is zeker, voorgaande jaren waren de 'spring' modellen echter vanaf april leverbaar in Nederland.

Mijn Panasonic 42PV70 heb ik dit jaar ook begin april gekocht, toen waren er net een paar winkels met het nieuwe model op voorraad...

De lente begint ook pas op 21 maart...

Kakels

Citaat van: PjotrrrNL op januari  7, 2008, 21:47:25
Niets is zeker, voorgaande jaren waren de 'spring' modellen echter vanaf april leverbaar in Nederland.

Mijn Panasonic 42PV70 heb ik dit jaar ook begin april gekocht, toen waren er net een paar winkels met het nieuwe model op voorraad...

De lente begint ook pas op 21 maart...

Ja, daar heb je ook gelijk in...zal wel april worden, dat je hem aan kan schaffen. Nog even doorbijten...ik hoop wel dat de prijs van de 46" niet (ver)boven de 2000 uitkomt, maar dat horen we ook nog wel binnenkort hopelijk.

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Fico

Citaat van: nognleek op januari  7, 2008, 16:33:26
Wat je zegt! Da's de troost: Het beeld is ook in 4:3 lekker groot. Van oude series kan ik het wel begrijpen. Maar bv zenders als Discovery zijn gewoon altijd in 4:3, en da's toch jammer. De beste optie die ik tot nu toe gevonden heb is om de Samsung HDTV box op 4:3 te zetten met daaronder "pan and scan".Maar gebruikersvriendelijk is het niet en het resultaat evenaart niet het aloude superzoom effect van m'n oude Philips CRT.

Een Panasonic Plasma TV geeft in de beeldverhouding "Zoom1" toch ook een ingezoomd "4:3"-beeld zonder al te veel vervormingen?

Ik dacht zelfs dat de beeldverhouding "Auto" zelfs automatisch letterbox uitzendingen kon herkennen en mooi beeldvullend kon inzoomen?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

PjotrrrNL

In AUTO wordt het beste gekozen, 4:3 wordt aan de zijkanten meer uitgerekt als in het midden van het beeld.
Moet zeggen dat mijn oude Sony Wega CRT dat in wat gunstiger verhoudingen deed en er als extra boven en onder iets afhaalde.

Voor die paar 4:3 uitzendingen die er nog zijn vind ik het echter mooi genoeg...

Fico

Citaat van: PjotrrrNL op januari  8, 2008, 11:43:09
Voor die paar 4:3 uitzendingen die er nog zijn vind ik het echter mooi genoeg...

Sorry hoor, maar met uitzondering van Duitsland, UK, Nederland en België wordt ALLES praktisch nog in het 4:3 formaat uitgezonden :(
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

nognleek

Citaat van: Fico op januari  8, 2008, 10:43:46
Een Panasonic Plasma TV geeft in de beeldverhouding "Zoom1" toch ook een ingezoomd "4:3"-beeld zonder al te veel vervormingen?

Ik dacht zelfs dat de beeldverhouding "Auto" zelfs automatisch letterbox uitzendingen kon herkennen en mooi beeldvullend kon inzoomen?

Dat is een idee! Ik heb de HDTV box nu op 16:9/standaard staan. Bij de stand "auto" op de TV krijg ik dan de bekende grijze balken links en rechts. IK zal vanavond eens proberen met de decoder op 16:9/wide en de TV op "zoom1". Auto lijkt bij mij gewoon de setting van de decoder weer te geven.

Snutchz

Citaat van: Fico op januari  8, 2008, 12:34:21
Sorry hoor, maar met uitzondering van Duitsland, UK, Nederland en België wordt ALLES praktisch nog in het 4:3 formaat uitgezonden :(

Arabic Television 1 t/m 16 hoeft er van mij niet op hoor...  ;D
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

PjotrrrNL

Citaat van: Fico op januari  8, 2008, 12:34:21
Sorry hoor, maar met uitzondering van Duitsland, UK, Nederland en België wordt ALLES praktisch nog in het 4:3 formaat uitgezonden :(

Andere zenders kijk ik niet..... ;D

Bengbeng

#1569
Als je 4:3 uitzendingen beeldvullend wil zien kun je beste de "juist" mode
kiezen, hier wordt het beeld in het midden iets naar achteren getrokken
zodat gezichten niet al te dik zijn.

Maar inderdaad zijn gezichten in de juist mode alsnog dikker dan bijv. Philips
laat zien, omdat Philips het beeld ook nog vertikaal iets oprekt (je raakt onder en boven
een stukje kwijt). Dit doet Panasonic niet.

Gek genoeg doen de commercial schermen van Panasonic het dan weer wél, vertikaal oprekken. Waarom
de commercials wél en de consumer modellen níet is altijd een raadsel gebleven en
op forums als avsforum jarenlang bediscussiëerd geweest.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Snutchz

vertikaal zijn ze dan ook wat korter... ;) 42" = 104 cm (vernachelarij niet..? ;D)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

empelnet

(voor het eerst in een forum).

ik heb veel van de berichten doorgenomen en niet gevonden:

Wat is de (verkoop) truc achter '6,2 megapixel !' bij Full HD. 1920x1080 x 3 (rgb) = 6 Mp
is dat dus gewoon het aantal dots of mis ik iets.

Waarom adverteerd Sony met 6Mpixel terwijl andere merken dit niet doen.
Heeft Sony inderdaad een hogere resolutie?

ERik, (nog steeds CRT kijker, ook voor pc)

ajbeefde

Citaat van: Fico op januari  8, 2008, 10:43:46
Een Panasonic Plasma TV geeft in de beeldverhouding "Zoom1" toch ook een ingezoomd "4:3"-beeld zonder al te veel vervormingen?

Ik dacht zelfs dat de beeldverhouding "Auto" zelfs automatisch letterbox uitzendingen kon herkennen en mooi beeldvullend kon inzoomen?

Ik gebruik de zoom functie nooit, alles komt binnen via de UPC box welke op 16:9 staat ingesteld en de PV70 ook, schitterend beeld en helemaal geen uitgetrokken lichamen etc bij 4:3 uitzendingen.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

jor


Bengbeng

#1574
Citaat van: empelnet op januari  9, 2008, 15:11:25
Waarom adverteerd Sony met 6Mpixel terwijl andere merken dit niet doen.
Heeft Sony inderdaad een hogere resolutie?

Nee.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox