Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bengbeng

#1000
Citaat van: Fico op oktober 11, 2007, 09:51:41
Welke Samsung heeft een glasplaat dan? De LE52F96?

Alle Samsung LCD's met een zogenaamd "Super Clear panel" in de specs hebben een glimmende plaat, dus ook
de 52F96 (of het glas danwel een soort kunststof is houd ik even in het midden  :) )
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

Citaat van: Bengbeng op oktober 11, 2007, 10:21:20
Alle Samsung LCD's met een zogenaamd "Super Clear panel" in de specs hebben een glimmende plaat, dus ook
de 52F96 (of het glas danwel een soort kunststof is houd ik even in het midden  :) )

En vind jij het beeld met zo een glimmende plaat ook beter?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

#1002
Citaat van: Fico op oktober 11, 2007, 10:34:22
En vind jij het beeld met zo een glimmende plaat ook beter?

Absoluut.  :)

Behalve natuurlijk in een zonverlichte huiskamer waar je geen controle hebt
over het invallende licht.  ;)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

PjotrrrNL

Heb de kritiek op 'de glasplaat' ook nooit begrepen, gebruik hier ook al jaren een AG Neovo 17" TFT met een getinte glasplaat.
Natuurlijk heb je wat sneller last van reflecties, maar er zit veel meer 'kleur en leven' in het plaatje!

Lang leve de Luxaflex... ;)

Robbert54

Precies wat pjotrrr zegt. de kleuren worden er wat mooier door. en lcd komt af en toe een beetje te hard, of scherp over. de glasplaat maakt alles wat natuurlijker..

en idd. LANG LEVE DE LUXAFLEX!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HtD1969

Denon AVR-2808  |  Panasonic DVD-S53  |  Panasonic TH-42PZ70  |
Synology DS210J  |  Popcorn Hour A100  | 
Fronts: 2 x Vifa Format  |  Center en achter: 3 x Canton Plus GX
Sennheiser RS170

Fico

Citaat van: HtD1969 op oktober 11, 2007, 22:42:13
Vers van de pers een review van de 42pz70:

http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/plasma/panasonic_th42pz70.htm

Groet!
Hugo

Krijgt een zéér goede beoordeling en verdient het ook vind ik  :)

Alleen spijtig dat de review niet zo gedetailleerd is zoals die op www.hdtvtest.co.uk ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

#1007
Citaat van: Fico op oktober 11, 2007, 23:56:54
Krijgt een zéér goede beoordeling en verdient het ook vind ik  :)

Alleen spijtig dat de review niet zo gedetailleerd is zoals die op www.hdtvtest.co.uk ;)

Ik had even de hoop een review van de PZ70 te vinden op hdtvtest.co.uk maar je gebruikt
de link enkel als voorbeeld hoe reviews in het algemeen dienen te zijn?   :D  ::)

De reviews van hdtvorg zijn inderdaad (te) summier, alsof de reviewer er even langs is gelopen
in de winkel.  ;)
Daarnaast vind ik dat de reviewer bij deze PZ70 review zowiezo al vreemd begint, de foto
klopt namelijk niet, die is van de PZ700. En vervolgens;

"The TH42PZ70 is identical in looks to its older brother, the TH42PZ700"

Ik was toch echt in de veronderstelling dat de PZ70 er behoorlijk anders uit ziet dan de PZ700...

De PZ700


De PZ70


Verder rept hij met geen woord over het matte scherm waar imo voordelen, maar zéker ook nadelen aan kleven.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

philflow

Citaat van: Fico op oktober 11, 2007, 23:56:54
Krijgt een zéér goede beoordeling en verdient het ook vind ik  :)

Alleen spijtig dat de review niet zo gedetailleerd is zoals die op www.hdtvtest.co.uk ;)
Die zijn inderdaad een stuk beter.

Ik persoonlijk hecht geen waarde aan de reviews van www.hdtvorg.co.uk . Af en toe vraag ik me zelfs af of ze het toestel werkelijk in huis hebben gehad.

Verder zijn sommige alinea's rechtstreeks overgeschreven uit marketing folders. Verder werd er ook al gewezen op de fouten die erin staan.

De 42PY70 kreeg trouwens uitstekende waarderingen door Video en What Hifi dus het zal wel goed zitten. Toch even in het echt gaan kijken natuurlijk.

PjotrrrNL

#1009
Mee eens, veel reviews stellen weinig voor...
Vooral die op www.areadvd.com en www.hdtvtest.co.uk zijn vaak erg goed en objectief.

HtD1969

Mee eens dat die review van de pz70 op http://www.hdtvorg.co.uk/ niet veel toevoegt.

Om het 24p topic nog maar eens op te rakelen. Ik heb de manual van de Belgische Panasonic-site doorgebladerd en daarin wordt netjes ondersteuning voor 24p beschreven op pagina 44.

Link naar de manual:
http://support.panasonic.be/shop/data/User_manual/man_nl.asp?messa=42pz70&cat=Plasma

Alleen is het niet duidelijk hoe deze wordt ondersteund.

Met vriendelijke groet,
Hugo



Denon AVR-2808  |  Panasonic DVD-S53  |  Panasonic TH-42PZ70  |
Synology DS210J  |  Popcorn Hour A100  | 
Fronts: 2 x Vifa Format  |  Center en achter: 3 x Canton Plus GX
Sennheiser RS170

WickedGame

Is het uberhaupt al bekend wanneer die panasonic schermen dus de PZ serie officieel in NL te verkrijgen zijn. Want ik ben ze in nog geen enkele winkel tegen gekomen. En ook op de panasonic site wordt er nog niks over genoemd. Komt die uberhaupt wel in NL?

Of moeten wij het doen met de PY serie. Welke overigens ook niet verkeerd is en nu langzaam aan ook wel flink in prijs aan het dalen is.

Roadrunner

wat ik begrepen heb is PY=PZ-digitale tuner
Lijkt me dat we dan wel met de PY toekunnen in NL.

mack

Citaat van: WickedGame op oktober 17, 2007, 15:31:09
Is het uberhaupt al bekend wanneer die panasonic schermen dus de PZ serie officieel in NL te verkrijgen zijn. Want ik ben ze in nog geen enkele winkel tegen gekomen. En ook op de panasonic site wordt er nog niks over genoemd. Komt die uberhaupt wel in NL?

Of moeten wij het doen met de PY serie. Welke overigens ook niet verkeerd is en nu langzaam aan ook wel flink in prijs aan het dalen is.

De PZ is voor de duitsland en belgie en de PY voor de nederlandse markt.
Kan je vertellen waarom je PZ wil hebben volgens mij zijn er geen verschillen behalve de type aanduiding.

HtD1969

> wat ik begrepen heb is PY=PZ-digitale tuner

Klopt.
De PZ heeft een analoge tuner voor kabel _en_ een DVB-T tuner. De PY heeft alleen een analoge tuner. De PZ is te koop bij verschillende winkels in Nederland waaronder pick2pay, redcoon, plasmadiscounter, bobshop. Bij RedCoon halen ze de PZ uit Duitsland, grijze import heet dat geloof ik.

De PZ is zo interessant omdat hij iets goedkoper wordt aangeboden dan de PY.

Groetjes,
Hugo
Denon AVR-2808  |  Panasonic DVD-S53  |  Panasonic TH-42PZ70  |
Synology DS210J  |  Popcorn Hour A100  | 
Fronts: 2 x Vifa Format  |  Center en achter: 3 x Canton Plus GX
Sennheiser RS170

WickedGame

Prijs is de keyword. Maar PY en PZ ondersteunen allebei het 24Hz principe? Want dacht dat hierin wel verschil zat. Of zit ik er naast.

HtD1969

De ondersteuning voor 24p is bij beide typen twijfelachtig. In de handleiding van de PZ70 op de belgische site heb ik bovenstaande aanwijzing voor 24p gevonden (zie eerdere post). Voor de PY ken ik dat soort aanwijzingen niet uit handleidingen (wie wel?), maar wordt het weer wel beloofd op de website van Panasonic in NL.

Ik vermoed dat geen van beide types _echt_ 24p ondersteunt in de zin van 3:3 pulldown. Beide doen dus 2:3 en dat kan leiden tot een schokkerig beeld.

Panasonic laat ons in het duister tasten over dit feature, vind je niet?

Groet,
Hugo
Denon AVR-2808  |  Panasonic DVD-S53  |  Panasonic TH-42PZ70  |
Synology DS210J  |  Popcorn Hour A100  | 
Fronts: 2 x Vifa Format  |  Center en achter: 3 x Canton Plus GX
Sennheiser RS170

Ramius

Op de Nederlandse website staat duidelijk dat ie 24p accepteerd maar hij geeft het niet weer in een veelvoud van 24p :

CitaatScanformaat :

525 (480)/60i
525 (480)/60p
625 (576)/50p
625 (576)/50p
750 (720)/50p
750 (720)/60p
1125 (1080)/50i
1125 (1080)/60i
1250/50i
1125 (1080)/50p (HDMI)
1125 (1080)/60p (HDMI)

http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4181|603|602|601|4|1

Grtz
Ramius



Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

aMUSEd

Heeft iemand de Toshiba Z-lijn al zien spelen?

Bombadil

Hier ook een noob vraag;

In hoeverre is het een vooruitgang/ achteruitgang als je van een gewone CRT-tv overstapt naar een LCD/ Plasma terwijl je TV blijft kijken via de analoge kabel? mn TV loopt op zn laatste loodjes dus vervanging is noodzakelijk..

Verder heb ik een tweetal toestellen op het oog (uit de Saturnfolder); de Philips 32PFL5322 LCD, 80cm (€599) en de Panasonic Plasma TX 37 PV 7, 94cm (€799) (online weinig over te vinden). Zijn dat veilige keuzes, is er een model dat ik ook zou moeten overwegen??
Kijken zal ongeveer 50-50 TV en DVD zijn, geluid zal uit de versterker met externe boxen komen.  Het budget is beperkt, de televisie zal volgens planning een jaar of twee als eerste tv dienen daarna naar de slaapkamer verhuizen.

Robbert54

persoonlijk vind ik plasma beter, analoog. lcd is dan iets te scherp en laat iets te veel de fouten in het beeld zien.. maar welke tv je ook neemt ik zou sowieso digitale tv kopen. dit kost tenslotte bijna niks meer.  de panasonic is altijd een goede keuze. persoonlijk heb ik het totaal niet op philips. de kleuren zijn nep en gezichten lijken vaak wel wassen beelden. van de TX heb ik nog nooit gehoord maar wel van de TH-37PV70?? maar dit kan ook aan mij liggen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WickedGame

Die hij noemt is de TH-37PV7 deze bestaat ook en heeft uit mijn hoofd 1 HDMI en waren nog wat kleine verschillen met de TH37PV70.

Denman26

Ik heb een vraag met betrekking tot de kijkafstand, aangezien ik binnenkort een nieuwe TV wil kopen.

Ik weet wel dat er allerlei vuistregels zijn om de kijkafstand te meten, maar ik hoor steeds vaker geluiden dat het toch meer een kwestie van persoonlijke smaak is. Ik zit zelf zo'n 3,5 meter van het beeld af, en ik dacht eigenlijk dat een scherm met de grootte 82cm of HOOGSTENS 94cm toch wel de max was voor mij. Maar ik lees op dit forum toch wel veel dat voor een 42" scherm (dat is de grootte van het scherm dat ik op het oog heb) 3,5 meter makkelijk kan. De filmbeleving/game beleving wordt dan groter, wat ik me opzich wel kan voorstellen want je wordt minder afgeleid door randzaken om de TV heen als je een grotere TV hebt.

Echter, ik ging net even aan m'n vriendin laten zien hoe groot die TV werd (ik heb nu een CRT met boxen aan de zijkant en die is 94cm breed) en die nieuwe TV is dus zo'n 5cm breder dan m'n huidige. Toen ik zei dat de boxen onderin zitten, en het merendeel dus beeld was met een kleine rand eromheen zei ze: "WOW wat groot!! dat hoeft van mij niet hoor!".

Nu vraag ik me af, is een 42" in mijn situatie echt niet te groot? Of wen je snel aan het grote beeld en wil je na een week niet anders?

Raimond

#1023
nee is echt niet te groot,naar mijn smaak niet,een 50inch kan zelfs nog.Het scherm is in het begin misschien erg groot,maar je wend er zeer snel aan.
En je wilt inderdaad niet anders na dat je er aan gewend bent ;D
Size does matter ;D

Maar vrouwen he ;D,als het maar niet te groot is mooi is en niet opvalt,dan is het acceptabel ;D.
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

JCL

Heeft er iemand ervaring met de nieuwe Sharp full HD LCD's? De 37" 20 serie?