LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: LittleNinja op november 28, 2011, 05:27:21
Mijn eerste lijns helpdesk service heeft me wederom uit de brand geholpen!!

Bedankt voor de adviezen Audioloog. ;)
Ach van de factuur die eraan komt kan ik weer leuk op vakantie   :D

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

high-q

Als je HTPC dicht bij je installatie staat kan je ook nog een SSD overwegen waar je alleen je OS op zet. Data zou je dan via een nas of via je netwerk kunnen trekken, ideaal en lekker stil!!

Word je cpu in je nieuwe pc al passief gekoeld? Dat kan ook weer wat extra "lawaai" schelen. Wat betreft voeding ben je nu voorzien geloof ik, anders was een fanless voeding of een voeding met 120mm fan en laag toerental nog een optie geweest.

Mijn TV maakt meer lawaai dan mijn htpc  :-\
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

LittleNinja

Thank high-q.

De geluidsproduktie van de nieuwe pc is zeer acceptabel. We kunnen goed film kijken.

Groet,
LN
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

#954
Het zit je echt niet mee LN! Nu ook nog je projector :-X

Balen zeg :nopompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Tja... De bekende wet van Murphy. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#956
Ook even in mijn eigen topic plaatsen natuurlijk..

Gisteren heb ik mezelf getrakteerd op een setje nieuwe analoge interlinks, de Ecosse The NuDiva, voor de koppeling van de Oppo BDP-83 SE en de Arcam AVR350. Het nieuwe setje is bedoeld voor de dedicated stereo uitgangen. De multichannel uitgangen waren reeds voorzien van Ecosse The Composer interlinks, echter had ik Profigold kabels op de dedicated uitgangen geplaatst met als gevolg dat het geluisdbeeld heel anders was.

Ik heb deze over kunnen nemen van een medeforummer die hem weg wilde doen omdat hij er geen gebruik meer van maakt.

Voor info over deze ( hier toch wat onbekende ) kabels, zie onze sponsor:

Hi-Stands : Ecosse The NuDiva

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

#957
Zien er mooi afgewerkt uit. Is de stereobeleving nu dan ook verbeterd?

edit: Kan je meteen je poll weer aanpassen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LittleNinja

Nog niet getest heren.. Sorry.

Na het aansluiten zijn we meteen weggegaan. Toen we terug kwamen moesten de kids naar bed en had ik nog twee kapstokken op te hangen.. Nu net klaar, alleen zit nu de dame ook even TV te kijken, dus misschien straks even luisteren.

Het is echter wel lastig vergelijken omdat er een betere DAC achter de nieuwe kabel zit.. Lastig te zeggen dus of het de kabel is die het werk doet of dat het de DAC is...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Leuk interlinkje, ziet er mooi afegwerkt uit.

mikeske

mijn dikke ps3 heeft het in het verleden ook opgegeven, maar danzij de ps hulplijn hebben ze alle aankopen en zo kunnen overzetten.
Mocht ook wel aangezien yessica al voor meer dan 100€ aan singstar liedjes heeft gekocht + extra mappen van mij voor cod en zo ...
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Fabian1

Citaat van: LittleNinja op december 11, 2011, 11:10:03
Ook even in mijn eigen topic plaatsen natuurlijk..

Gisteren heb ik mezelf getrakteerd op een setje nieuwe analoge interlinks, de Ecosse The NuDiva, voor de koppeling van de Oppo BDP-83 SE en de Arcam AVR350. Het nieuwe setje is bedoeld voor de dedicated stereo uitgangen. De multichannel uitgangen waren reeds voorzien van Ecosse The Composer interlinks, echter had ik Profigold kabels op de dedicated uitgangen geplaatst met als gevolg dat het geluisdbeeld heel anders was.

Ik heb deze over kunnen nemen van een medeforummer die hem weg wilde doen omdat hij er geen gebruik meer van maakt.

Voor info over deze ( hier toch wat onbekende ) kabels, zie onze sponsor:

Hi-Stands : Ecosse The NuDiva



Hey, veel plezier ermee  O0. Ik hoop dat ie bevalt.

Fabian

LittleNinja

Vandaag nog even hard werken aan "mijn HT" en dan ben ik klaar voor de volgende wijziging..

Hopelijk heb ik vanavond al wat fotowerk.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Fabian1


LittleNinja

Citaat van: Fabian1 op januari  8, 2012, 09:26:48
Spannend!!!!!!!!!!!

Hi Fabian!

Hoe bevallen de nieuwe componenten?

Je hebt een brute opstelling hoor! 8)

Groet!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Fabian1

Citaat van: LittleNinja op januari  8, 2012, 09:29:34
Hi Fabian!

Hoe bevallen de nieuwe componenten?

Je hebt een brute opstelling hoor! 8)

Groet!

Hey LN,

De Marantz set draait als een tierelier. De combi met de B&W's is wat ik ervan hoopte dat het zou zijn. De speakers komen veel meer tot leven en in stereo is het op dit moment erg genieten! Ben nog wel aan het experimenteren geweest met kabels tussen de pre/pro en eindbak (had ik nu de Nu Diva nog maar, gewoon puur om te proberen.....  :P). Ik ben uitgekomen op de Nordost Heimdall XLR-interlinks. Wat een transparantie ten opzichte van de kabels die ik heb geprobeerd. Echter moet ik nu wel oppassen met de luidsprekerkabels. Verzilverde kabels gaan het niet meer worden. Blijf voorlopig ik met de Kimbers spelen.

Maaaaaruh,................... wat ga je veranderen? En hoe bevalt de Ecosse kabel?

Fabian

LittleNinja

De Ecosse bevalt heel erg goed! Ik heb nog steeds te weinig stereo geluisterd om een gedegen waarde oordeel te fellen, maar ik krijg een hoop meer info van deze kabel dan de Composers die er ook op aangesloten zijn.

Het uiterlijk van het HT wordt aangepakt. Verder is het nog even onduidelijk wat er precies aan upgrade kan gaan volgen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

De upgrade zal in ieder geval liggen binnen de projectors... Mijn oude BenQ heeft ons "verlaten". Nou ja, hij doet het nog, maar vertoont wat problemen met de voeding. Het is een oud HD beestje dat al bij een tweetal andere forumleden dienst heeft gedaan (Riwi en Eelco74).

Ik wil al heel lang over naar een full HD Projector maar nu is de wens wat groter geworden. Aangezien de BenQ al zo'n 8 jaar oud is, zal de winst gigantisch zijn... Hoop ik in ieder geval.

Aangezien mijn HT zich bevindt in de woonkamer, wil ik geen zwarte, grijze, blauwe, rode of groene projector aan mijn plafond. Het spuiten van een projector wil ik bij nader inzien ook niet aan beginnen: projector ontleden, onderdelen schuren ( waarbij sommige projectoren één en al gleuf zijn, denk aan de Optoma HD82 ), toch nog met zwarte knopjes en draaischijfjes blijven zitten, stickers die niet matchen... Nee. Een witte heeft dus een sterke voorkeur. In de zomer stond er een mooie Epson 8500UB te koop die ik graag wilde hebben. Helaas, maar wellicht begrijpelijk, wilde de verkoper de projector niet een paar weekjes vast houden. Uiteindelijk heb ik er dan ook voor gekozen om niet voor die projector te gaan.

Een aantal tweede hands projectoren of projectoren van de voorlaatste serie heb ik bekeken, echter ben ik van mening dat de nieuwe 3D projectoren met hun snellere panelen en hogere lichtopbrengsten voordelen bieden t.o.v. die generaties. Ook Frank gaf al aan dat bijvoorbeeld de Epson TW5900 zo dicht tegen de TW5500 aan leunt, dat ik er van overtuigd ben dat ik daar vast gelukkiger van ga worden.

De TW5900 is een erg scherp geprijsde machine, goede prestaties en heeft een uiterlijk dat makkelijk geaccepteerd wordt in de woonkamer. De TW6000 heeft echter een nog net iets hoger contrast en een hogere lichtopbrengst. In de W uitvoering is de 6000 ook wit en kan ik gebruik maken van WiHD (draadloze HDMI).

Dat laatste vind ik interessant omdat ik nog oude HDMI kabels heb liggen die het 3D signaal vast niet voldoende ruimte kunnen bieden. Nu is een kabel niet een wereld investering, maar de HDMI switch die ik nu heb, moet ik dan ook vervangen. Dat vind ik vrij veel vervangen voor 3D techniek die ik voorlopig toch het minst ga gebruiken. 3D kan ik wel al weergeven met mijn PS3, dus het zou met die W uitvoering wel kunnen zonder meteen alles te moeten vervangen.

Wat betreft lensshift e.d., dat heeft mijn BenQ ook niet. Ik heb een verstelbare beugel aan het plafond en ik ben best flexibel wat betreft de plaatsing aan het plafond. Uiteraard zou het mooi zijn als ik niet opnieuw hoef te boren in het plafond.

Komende week dus meer nieuws op dit vlak.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Leuke ontwikkeling in LN-theater :thumbs-up: Ben benieuwd naar het nieuwe ontwerp, want ik vind het huidige al erg geslaagd...

Ook goed dat je de keuzes zo afweegt. Dat voorkomt een teleurstelling en mogelijke desinvestering.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Helaas... Ik had gehoopt dat ik vandaag de veranderingen in mijn HT had kunnen tonen... Maar ik ben er nog niet klaar mee. Komende week ook geen tijd, dus pas komende zaterdag er mee verder.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SV..S

Citaat van: LittleNinja op januari  8, 2012, 20:07:42
Helaas... Ik had gehoopt dat ik vandaag de veranderingen in mijn HT had kunnen tonen... Maar ik ben er nog niet klaar mee. Komende week ook geen tijd, dus pas komende zaterdag er mee verder.
Altijd meer plannen dan tijd, dat klinkt zo bekend ;)

En dan vraag je aan mij wanneer denk je klaar te zijn? :D

Lukt het een beetje met de adviezen, ik ben bang dat als strakt alles naar beneden pleurt ik " een ban for live" krijg >:D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

LittleNinja

Tja, werk voorbereiden, proberen, opnieuw doen, corrigeren... Het neemt altijd meer tijd in dan je hoopt. Daarnaast moest ik ook nog rekening houden met 4 dol dwaze kinderen in het huis. Maar het wordt erg mooi! 8)

:D Voelde je de tijdsdruk opbouwen dan? Dat zal je vrouw misschien al doen of niet?

Hahaha!! Die voel je goed aankomen zeg!! Ik dacht ik bewaar hem als verrassing... ;)
Het werkt op zich wel goed, behalve dat het intensiever en tijdrovender is dan het werken met een kitsoort.

Komende zaterdagmiddag moet het klaar zijn. Er komt dan familie voor de verjaardag van de kids.

Citaat van: SV..S op januari  8, 2012, 23:33:10
Altijd meer plannen dan tijd, dat klinkt zo bekend ;)

En dan vraag je aan mij wanneer denk je klaar te zijn? :D

Lukt het een beetje met de adviezen, ik ben bang dat als strakt alles naar beneden pleurt ik " een ban for live" krijg >:D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SV..S

Citaat van: LittleNinja op januari  9, 2012, 05:33:55
:D Voelde je de tijdsdruk opbouwen dan? Dat zal je vrouw misschien al doen of niet?


gek genoeg is het hier andersom :P

hoe kom jij ineens aan 4 kids :o




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

LittleNinja

Mochten er nooit andere kids komen spelen bij jouw kids dan?? :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"