LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifiman

Lekker laten staan die huidige meubels en voor het uitgespaarde geld een 1080p projector kopen. Ik eis een poll!  :D  ;)

LittleNinja

Hahah... Ik begrijp je punt. Helaas zal dat hem niet worden. Een aantal landelijk getinte meubels zijn al in bezit. Het is dus een kwestie van aanvullen en de laatste vervangen.

De ramen en kozijnen veranderen wordt ook vrij lastig. Ik heb een grote schuifpui laten plaatsen enkele jaren geleden.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

raptile

Citaat van: LittleNinja op augustus  3, 2011, 11:13:28
Hahah... Ik begrijp je punt. Helaas zal dat hem niet worden. Een aantal landelijk getinte meubels zijn al in bezit. Het is dus een kwestie van aanvullen en de laatste vervangen.

De ramen en kozijnen veranderen wordt ook vrij lastig. Ik heb een grote schuifpui laten plaatsen enkele jaren geleden.

Had je destijds openslaande deuren moeten nemen :)

De omlijsting zou je wel a.d.h.v. plinten o.i.d. kunnen opleuken.

LittleNinja

Nee, het hoeft allemaal niet zo ver doorgevoerd te worden. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Zo..... Net een leuke avond gehad waarin ik weer veel muziek voorbij heb horen komen. Er was zelfs sprake geweest van een soort mini shootout.

Maar het mooiste wat ik overgehouden heb aan deze avond is een ware upgrade!! 8)

Eerst lekker slapen en morgen vertel ik meer... :yawnee:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Ik kan niet wachten op de ontknoping  :D  :pompom:

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

LittleNinja

Even kort dan ( ik heb namelijk een zieke dochter in huis )..

Enige tijd geleden zag ik op de site van LivingCinema dat hij nog "oude" Oppo's type BDP-83 had te koop staan. Al heel lang wil ik zo'n machine hebben, echter door allerlei omstandigheden mocht het nooit zo ver komen.

Doordat ik een gunstige belasting teruggave had, kon ik het mezelf nu veroorloven om toch eens te kijken wat ik graag zou willen hebben. De nieuwe 95 valt al snel buiten budget met zijn prijskaartje van pakweg €1200,-. De andere opties waren dus de nieuwe 93 en de "oude" 83 in de Special Edition uitvoering.

Omdat 3D voorlopig voor mij niet interessant is en omdat ik ernstig twijfel aan de houdbaarheid van deze nieuwe trend, was dat voor mij geen belangrijk punt. Wel belangrijk waren de prijs en de kwaliteiten op het gebied van de analoge uitgangen. Eerder al hadden we de 93 en de 83SE naast elkaar gezet voor een één op één vergelijk. Hieruit maakte ik op dat de beeldkwaliteit (2D) elkaar niet ontloopt. Beide machine's gaven imo een prachtig plaatje. Op het gebied van de analoge geluidsweergave had ik echter wel een hele sterke voorkeur voor de 83 Special Edition! Omdat ik verder geen cd speler heb is dit dus ook een erg belangrijk punt voor mij.

Uiteindelijk zijn we daar dus verder over in gesprek geraakt. Gisteren hebben we zelfs nog de 83 Special Edition lijnrecht tegenover diens opvolger, de 95, gezet om ze eens tegen elkaar te laten spelen. Hierover zal ik later meer vertellen. 8)

In ieder geval heeft LivingCinema een erg mooi aanbod voor me gemaakt, inclusief wat overmatig stevige analoge kabels. 8) Ik kon dit niet laten lopen, dus sinds gisteren ben ik de trotse en zeer tevreden eigenaar van een prachtige Oppo BDP-83 Special Edition!

Het afstellen, experimenteren en inspelen kan beginnen! De speler heeft nauwelijks uren gemaakt en zal dus nog losser gaan worden en fijner gaan klinken.

René, bedankt voor jouw hulp, uitleg en de gezellige avond! :thumbs-up:

Gegroet,
Dennis

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Madhouse

Mooie aankoop LN, ga je geen spijt van krijgen! Hij is je gegund! :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

raptile

Heel veel plezier met je nieuwe speeltje! Hier ga je veel plezier mee beleven :D

revo

Eey, ja dat was wel weer ff gezellig zo, en goed voor de rust, even goed muziek luisteren.

Moeilijk om zo even op mijn set verschil te horen tussen BDP95 en de BDP83SE, met MP3 wint de laatste iig  ;D

Wat een verschil he tussen opnamekwaliteit van CD's daar blijf je je toch over verbazen, zo'n U2 cd uit jaren 90 klinkt als een cassettebandje in herinnering.. (of is het nu kassettenbandje..)

Als Optoma nou eens even opschiet met hun 3D dlp heb ik nog wel een mooie full hd beamer voor je :)

Wordt het eindelijk echt HD genieten in je Theater!

Wanneer kom ik eens kijken?

Living Cinema

hifiman

Van harte gefeliciteerd met deze mooie en lang geanticipieerde aanschaf van deze mooie speler!  8)

LittleNinja

Citaat van: Audioloog op augustus  5, 2011, 13:03:27
Van harte gefeliciteerd met deze mooie en lang geanticipieerde aanschaf van deze mooie speler!  8)

Dank Audioloog! Ook voor het begrip en de flexibiliteit gisteren! 8)

@Madhouse & raptile

Bedankt jongens. Ik ga er van genieten!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

Gaaf! Prettig weekend zou ik zeggen.
Heb je een weekendje weg geboekt voor vrouw en kids?  8)

raptile

hahaha :)

Bij mij zou het zo gaan: "Mam, hoe zou je het vinden als de kids een weekendje zouden komen logeren?"    "schatje, ik ga dit weekend mn geluid eens beluisteren, afstellen en genieten. Doe je mee of ga je wat leuks doen met vriendinnen?"  :)

Helaas werken mn ouders op zaterdag dus kunnen mn kinderen pas vanaf zaterdag avond logeren. Dus ik heb helaas geen oplossing als ik eens wil genieten overdag :(

HTip

#865
Prachtige aankoop LN  O0

Mooie stap in je toch al mooie set. Veel kijk- en luisterplezier!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: Sonic Circle op augustus  5, 2011, 13:46:35
Gaaf! Prettig weekend zou ik zeggen.
Heb je een weekendje weg geboekt voor vrouw en kids?  8)
Als je het maar hard genoeg zet hoor je die ook niet meer  :headbanging:

LittleNinja

Dank heren! :thumbs-up:

Nee, dat hard spelen was er zeker nog niet bij vandaag. Één van mijn twee kids is nog steeds een beetje ziek en klaagt over hoofdpijn. Niet echt heel uitbundig met de Oppo bezig geweest dus.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

raptile

zieke kinderen dump je toch bij je ouders? (j/k) :)

vervelend om een ziek kind in huis te hebben omdat je je zo machteloos voeld :( (en bent)

je hebt nog alle tijd van de wereld om alles uit te testen e.d. dus geniet met mate :D

LittleNinja

Gelukkig gaat het niet om ernstige zaken... Ze voelde zich vooral beroerd door koorts. Mijn ventje begon er mee begin van de week en mijn dochter nam het over. Gaat nu al beter.
Normaal gesproken passen mijn ouders ook veel op maar deze week ging dat niet. De dagen dat het wel had gekund vond ik ze te beroerd om ze overal en nergens heen te slepen. Dus dan moet je zelf de goede ouder spelen. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#870
Wat we gisteren nog hebben gedaan is een vergelijk tussen de Oppo BDP-83 Special Edition en de Oppo BDP-95.

De 83 is hier al een oude rot en bekend bij vriend en vijand. Toen ik de eerste foto's zag van de 93 vond ik dit geen mooie speler. Echter, toen ik hem in real life kon ervaren en voelen, merkte ik dat het een zeer mooi gevormde en stevig gebouwde speler betrof. Bij het zien van de 95 op de foto's bekroop mij eenzelfde gevoel. Ik was niet weg van zijn uiterlijk maar verwachtte door mijn opgedane ervaring met de 93 dat deze in werkelijkheid een stuk sjieker zou zijn. Ik moet eerlijk bekennen dat, ondanks dat hij minimaal even goed gebouwd is, ik de vormgeving van de 95 minder aantrekkelijk of "in proporties" vindt als de 93! De extra snede's langs het front vind ik gewoon iets minder geslaagd als het strakke paneel van de 93. Maar smaken verschillen! Een ander kan natuurlijk heel anders denken over mijn bevindingen. In ieder geval is de achterzijde van de 95 om te smullen. Netjes afgewerkt en mooi ruim opgezet.

Beide spelers waren niet ingespeeld, al had de 83SE wel al wat uurtjes gedraaid. Het is echter bekend dat de 83SE redelijk wat uren op de teller moet hebben voordat hij al z'n potentieel vertoont.

De 95 kwam geheel vers uit de doos. Geen minuut gedraaid dus! Ongetwijfeld zal ook de 95 flink baat hebben bij een goede inspeel periode. Helaas, daar was geen tijd voor.

We hebben beide spelers analoog (stereo) gekoppeld aan de versterker. Daarbij moet gezegd worden dat de kabel tussen de 83SE en de versterker van een betere kwaliteit was dan de kabel aan de 95. Een geheel eerlijke start was het dus niet. Daarnaast hebben we echt het schijfje gewisseld, dus we hebben niet A-B kunnen switchen.

Mijn ervaring was dat de 95 echt wel een herkenbare verbetering bracht. Wat Revo al eerder aangaf was het niet direct heel makkelijk hoorbaar, maar ik heb toch de overtuiging dat de 95 een ruimtelijker geluidsbeeld ten tonele bracht. De hoge tonen leken wat helderder en duidelijker aanwezig, zonder te gaan vervormen wanneer er meer volume werd gevraagd. De presentatie leek ook wat opgeruimder, wat meer controle. Het waren geen schokkende verschillen, maar verschillen zonder meer. Ik verwacht dat de verschillen nog iets groter worden naarmate de inspeelperiode verder verstrijkt en wanneer je de spelers met dezelfde kabels aan elkaar punnikt.

Wat mij betreft dus geen wereld van verschil. Maar zoals we hier allemaal wel herkennen moet je steeds dieper in de buidel graaien om een verbetering te realiseren.

De 83SE is al een verschrikkelijk fijne allesspeler die op een respectabel niveau je ruimte met prachtige klanken kan vullen. De 95 doet het allemaal nog dynamischer en muzikaler. Erg mooi!

Ondanks dat de 95 de betere speler bleek, ben ik heel blij dat ik de verliezer mee naar huis mocht nemen. 8)

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

DVDGuy

Dennis, gefeliciteerd met je mooie aankoop
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Sonic Circle

#872
Citaat van: LittleNinja op augustus  5, 2011, 20:23:08
De 83SE is al een verschrikkelijk fijne allesspeler die op een respectabel niveau je ruimte met prachtige klanken kan vullen. De 95 doet het allemaal nog dynamischer en muzikaler. Erg mooi!

Ondanks dat de 95 de betere speler bleek, ben ik heel blij dat ik de verliezer mee naar huis mocht nemen. 8)

Gegroet,
LittleNinja

Er is maar 1 winnaar in deze en dat ben jij. Een porsche of een ferrari, tja.

Geniet ervan man!

Madhouse

Blijft een mooie speler de 83SE, heb er zoals je weet ook nog over getwijfelt maar ze waren helaas niet meer te krijgen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster