LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tiptop

Citaat van: Audioloog op december 13, 2009, 21:25:19
Ik hoor het wel als jij erover uit zijn  :D  ;)
Wij gaat even kijken en overleggen. ;D

Maar dat doe ik het liefst na de jaarwisseling want nu is het nog even hectisch hier. :)

Uitstel is geen afstel 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman


LittleNinja

Afgelopen vrijdag een hele korte meet&greet gehad met een forumlid. We hebben eigenlijk bijzonder weinig tijd gespendeerd aan HT/audio en veel meer over andere zaken gesproken. Dat maakte het uiteraard allemaal niet minder gezellig.

Volgende keer ( als alles compleet afgesteld is ;) ) gaan we er wel even voor zitten hoor! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

Graag!

Was een beetje een stealth :ph34r: bezoek. Wat direct opvalt bij het binnenkomen van jullie woning is de zeer warme, uitnodigende sfeer in de living. Petje af voor hoe jullie de woning hebben ingericht. Sfeervol is het juiste woord.
De B&W speakers passen daarnaast perfect in jullie interieur en de projectiewand is ook een plaatje.

Inderdaad jammer dat het maar een erg kort bezoek was wbt HT/audio. Dat doen we een keer opnieuw en beter :).
Ben nu overigens wel geinteresseerd in een Logitech Squezebox systeem. Bedankt daarvoor!

LittleNinja

Citaat van: Sonic Circle op december 20, 2009, 23:18:45
Graag!

Was een beetje een stealth :ph34r: bezoek. Wat direct opvalt bij het binnenkomen van jullie woning is de zeer warme, uitnodigende sfeer in de living. Petje af voor hoe jullie de woning hebben ingericht. Sfeervol is het juiste woord.
De B&W speakers passen daarnaast perfect in jullie interieur en de projectiewand is ook een plaatje.

Inderdaad jammer dat het maar een erg kort bezoek was wbt HT/audio. Dat doen we een keer opnieuw en beter :).
Ben nu overigens wel geinteresseerd in een Logitech Squezebox systeem. Bedankt daarvoor!

Dank je Sonic. We zijn erg blij met de inrichting. Er zal wel het nodige gaan veranderen in de toekomst, verwacht ik. ;)

Ik vond het weer bere gezellig en het werd weer ouderwets laat! Was je nog een beetje op tijd terug of heb je heel het weekend ruzie gehad met het thuisfront?

De SB gaat bij mij ook de deur niet meer uit. Ik ben er erg happy mee en het presteert prima. Ik heb bewust voor deze gekozen ipv de Duet. Omdat ik al de aparte Logitech AB had en ik niet een aparte AB wilde voor de SB heb ik niet voor de Duet gekozen. Achteraf gezien denk ik dat ik misschien toch nog voor de Duet zou kiezen omdat ik het AB systeem hiervan erg makkelijk en mooi vind.

Wellicht kunnen we binnenkort bij ons de shootout doen met een aantal mensen. De Popcornhour C200 is inmiddels ook uitgenodigd. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Citaat van: LittleNinja op december 21, 2009, 08:57:07
Dank je Sonic. We zijn erg blij met de inrichting. Er zal wel het nodige gaan veranderen in de toekomst, verwacht ik. ;)

Ik vond het weer bere gezellig en het werd weer ouderwets laat! Was je nog een beetje op tijd terug of heb je heel het weekend ruzie gehad met het thuisfront?

De SB gaat bij mij ook de deur niet meer uit. Ik ben er erg happy mee en het presteert prima. Ik heb bewust voor deze gekozen ipv de Duet. Omdat ik al de aparte Logitech AB had en ik niet een aparte AB wilde voor de SB heb ik niet voor de Duet gekozen. Achteraf gezien denk ik dat ik misschien toch nog voor de Duet zou kiezen omdat ik het AB systeem hiervan erg makkelijk en mooi vind.

Wellicht kunnen we binnenkort bij ons de shootout doen met een aantal mensen. De Popcornhour C200 is inmiddels ook uitgenodigd. 8)

Shootout met Mediaplayers? Want ben enigsinds wel benieuwd. Zit toch te denken aan een mediaplayer, al is het maar om makkelijker films te kijken/streamen.

LittleNinja

Citaat van: WickedGame op december 21, 2009, 09:20:18
Shootout met Mediaplayers? Want ben enigsinds wel benieuwd. Zit toch te denken aan een mediaplayer, al is het maar om makkelijker films te kijken/streamen.


Het is allemaal nog niet zeker. We moeten eerst onze handen weten te leggen op de nodige hardware. Indien dat gelukt is laat ik het weten. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

Het thuisfront lag wegens een zware week al lekker te slapen dus daar was geen nood aan de man.
Was inderdaad bere gezellig! Het hakte er zaterdag wel flink in, haha.

Mijn Dune staat zo klaar, dus daar kun je op rekenen.

We moeten sowieso nog wat beter nadenken over de verschillende mogelijkheden van centrale opslag van film en muziek en het afspelen in de diverse ruimtes in onze woning. De SB staat nu op het lijstje met overweegbare opties :). En is gelijk een goede kandidaat.

Citaat van: LittleNinja op december 21, 2009, 08:57:07
Dank je Sonic. We zijn erg blij met de inrichting. Er zal wel het nodige gaan veranderen in de toekomst, verwacht ik. ;)

Ik vond het weer bere gezellig en het werd weer ouderwets laat! Was je nog een beetje op tijd terug of heb je heel het weekend ruzie gehad met het thuisfront?

De SB gaat bij mij ook de deur niet meer uit. Ik ben er erg happy mee en het presteert prima. Ik heb bewust voor deze gekozen ipv de Duet. Omdat ik al de aparte Logitech AB had en ik niet een aparte AB wilde voor de SB heb ik niet voor de Duet gekozen. Achteraf gezien denk ik dat ik misschien toch nog voor de Duet zou kiezen omdat ik het AB systeem hiervan erg makkelijk en mooi vind.

Wellicht kunnen we binnenkort bij ons de shootout doen met een aantal mensen. De Popcornhour C200 is inmiddels ook uitgenodigd. 8)

LittleNinja

Citaat van: Sonic Circle op december 21, 2009, 12:56:29
Het thuisfront lag wegens een zware week al lekker te slapen dus daar was geen nood aan de man.
Was inderdaad bere gezellig! Het hakte er zaterdag wel flink in, haha.

Mijn Dune staat zo klaar, dus daar kun je op rekenen.

We moeten sowieso nog wat beter nadenken over de verschillende mogelijkheden van centrale opslag van film en muziek en het afspelen in de diverse ruimtes in onze woning. De SB staat nu op het lijstje met overweegbare opties :). En is gelijk een goede kandidaat.


De SB doet echter alleen muziek. Gelukkig wel draadloos, dus door het hele huis heen moet lukken. 8)

Wil je twee losse apparaten? Voor video zijn er zat te vinden. Is er trouwens niet gewoon een upgrade bedenkbaar voor de analoge audio uitgangen??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

Een oplossing voor mijn Dune zou een HDMI splitter met analoge uitgangen kunnen zijn. Octava heeft zoiets volgens mij.
Blijf je met het gegeven zitten dat er dan geen time-alignment en bass-management mogelijk is.

Je hebt overigens wel gelijk. In de woonkamer hebben we op dit moment geen mogelijkheid om films af te kunnen spelen.
Een alles-speler zou dan kunnen. Voor badkamer en kantoor is dit niet nodig en volstaat een SB type apparaat.

Het liefst zou ik voor het HT een speler hebben die de uitgebreide functionaliteit van de Dune HD Center combineert met de kwaliteit van de Oppo BD-83SE.
Nog even blijven dromen ben ik bang ;).

LittleNinja

SB Radio of SB Boom voor in de "normale" vertrekken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#711
Eigenlijk heb ik vandaag pas de mogelijkheid gekregen om mijn nieuwe aanwinst, de Velodyne SPL1500R, goed te beluisteren! Hier moet ik dan ook even plaats maken voor een dankwoord richting de heren van BeterBeeld&Geluid!! Garmt heeft me wederom goed op weg kunnen helpen om weer te kunnen genieten van deze monsterlijk fijne sub! :worship:

Ik merkte meteen vanaf de eerste tonen al dat deze “badboy” nog dieper reikt dan zijn voorganger! En weer een superstrakke gortdroge laagweergave. Ik ben weer helemaal opnieuw verliefd geraakt! Hij is voor de gemiddelde Jan Modaal woonkamer ( zoals ik bezit ) wellicht iets te groot, maar de resultaten maken het een kleine investering in ruimte. Daarnaast vind ik een anabole sub als deze een tikkeltje opwindend.. Da’s dan weer mijn fetisch! ;)

Garmt, bedankt kerel!!!! Het was erg gezellig en vooral goed om te zien hoe jullie er voor staan ( zowel privé als zakelijk ).
Fijne tijd samen en goede dagen toegewenst!

8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

tiptop

Citaat van: LittleNinja op december 24, 2009, 15:46:20
Eigenlijk heb ik vandaag pas de mogelijkheid gekregen om mijn nieuwe aanwinst, de Velodyne SPL1500R, goed te beluisteren! Hier moet ik dan ook even plaats maken voor een dankwoord richting de heren van BeterBeeld&Geluid!! Garmt heeft me wederom goed op weg kunnen helpen om weer te kunnen genieten van deze monsterlijk fijne sub! :worship:

Ik merkte meteen vanaf de eerste tonen al dat deze "badboy" nog dieper reikt dan zijn voorganger! En weer een superstrakke gortdroge laagweergave. Ik ben weer helemaal opnieuw verliefd geraakt! Hij is voor de gemiddelde Jan Modaal woonkamer ( zoals ik bezit ) wellicht iets te groot, maar de resultaten maken het een kleine investering in ruimte. Daarnaast vind ik een anabole sub als deze een tikkeltje opwindend.. Da's dan weer mijn fetisch! ;)

Garmt, bedankt kerel!!!! Het was erg gezellig en vooral goed om te zien hoe jullie er voor staan ( zowel privé als zakelijk ).
Fijne tijd samen en goede dagen toegewenst!

8)
Feli met je nieuwe geluid! :) :thumbs-up:

Hier kan ik geen sub neerzetten voor de buren en mijn gezinsleden, maar een echt goede sub zoals jou Velodyne zou wel leuk zijn. Aan de andere kant mis ik ook weer niks als ik film kijk. Misschien omdat ik het nog niet gehoord heb MET een goede sub. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LittleNinja

Citaat van: tiptop op december 24, 2009, 17:15:54

Feli met je nieuwe geluid! :) :thumbs-up:

Hier kan ik geen sub neerzetten voor de buren en mijn gezinsleden, maar een echt goede sub zoals jou Velodyne zou wel leuk zijn. Aan de andere kant mis ik ook weer niks als ik film kijk. Misschien omdat ik het nog niet gehoord heb MET een goede sub. ;D

Thanks! Hopelijk kun je het snel eens komen beluisteren. ;)

Volgens mij zijn jouw speakers in de basis al een beter uitgangspunt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

tiptop

Citaat van: LittleNinja op december 24, 2009, 17:21:32
Thanks! Hopelijk kun je het snel eens komen beluisteren. ;)

Volgens mij zijn jouw speakers in de basis al een beter uitgangspunt.

Dat hoop ik ook.

Dat weet ik niet. Ik ken jou luidsprekers niet. Wel kan het bij mij behoorlijk heftig zonder vervorming. Het is ook zo dat een minder goede sub niet echt een verbetering zal geven.
Kom een keer luisteren zou ik zeggen :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

mausie

Gefeliciteerd met je velo! ook hier staat een 1200 die, laten we het zo zeggen, reserve genoeg heeft voor de modale huiskamer ;)
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

LittleNinja

Citaat van: tiptop op december 24, 2009, 17:25:24
...
Kom een keer luisteren zou ik zeggen :)

Dat gaan we zeker doen tiptop! 8)

Citaat van: mausie op december 24, 2009, 17:29:15
Gefeliciteerd met je velo! ook hier staat een 1200 die, laten we het zo zeggen, reserve genoeg heeft voor de modale huiskamer ;)

Ik kon inderdaad al niet klagen met de 1200. Een wereldsub en van een formaat dat door de meeste ega nog net te pruimen was. ;)  In mijn ruimte speelde nog een factor. Ik benoem hem even de X factor aangezien we niet weten wat de oorzaak is. In mijn ruimte gaat echter een enorme hoeveelheid laag verloren. Dat merkte we met de REL Q400 het meeste. De SPL1200 deed het al een stuk beter en voor mijn gevoel is het effect nu met de SPL1500 verdwenen. Metingen in de toekomst moeten daar uitsluitsel over gaan geven.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mausie

Citaat van: LittleNinja op december 24, 2009, 17:44:15
Ik kon inderdaad al niet klagen met de 1200. Een wereldsub en van een formaat dat door de meeste ega nog net te pruimen was. ;)  In mijn ruimte speelde nog een factor. Ik benoem hem even de X factor aangezien we niet weten wat de oorzaak is. In mijn ruimte gaat echter een enorme hoeveelheid laag verloren. Dat merkte we met de REL Q400 het meeste. De SPL1200 deed het al een stuk beter en voor mijn gevoel is het effect nu met de SPL1500 verdwenen. Metingen in de toekomst moeten daar uitsluitsel over gaan geven.

Oeps, zat ff scheef te lezen, dacht dat je een 1200 had neergezet maar je hebt deze dus vervangen voor een 1500
Ik heb juist ergens een boost in het laag zitten die ergens rond de 40Hz ligt. zonder sub, crossover op 80Hz speakers op small zagen we met de SMS-1 van Garmt dat het laag pas onder de 40Hz afviel, als of het crossover op 40Hz stond :-\. lijkt moeilijk te verhelpen...

Ondanks dat vooral bij films dit erg kan gaan dreunen, is de ultra een supersubje.

Veel plezier ermee!

Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

LittleNinja

De Ultra is nog een stapje beter dan de voorganger. Mooie sub hoor! Ook jij feli!

Bij mij was er niets te meten onder de 30Hz. De 1200 kreeg hem tot 25Hz. De 1500 moet nog gemeten worden. Maar dat is nu nog niet mogelijk, helaas. Alles op z'n tijd.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Valkyrie

#719
Zo'n SPL1500R lijkt mij ook wel wat, in ieder geval heel veel plezier ermee!!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Mooi dat je weer kan genieten van een sub. En ervoor zorgen dat een sub perfect integreert in het geluidsbeeld kan je inderdaad wel aan Bjorn en Garmt overlaten.

Geniet van veel lekkere films tijdens de feestdagen :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Mijn laatste aanwinst is een gecorrigeerd voortgangsgesprek/verslag en een kleine aanpassing van het salaris.

Afgelopen week had ik met mijn teamleider een voortgangsgesprek waarin naar mijn mening wat teveel "matig" werd gedicteerd! De beste man stuurt mij pas aan sinds krap 2 maanden. Mijn voorliggende gesprekken vanuit andere managers zijn juist lovend geweest en de nieuwe man heeft niet eens bij hen geïnformeerd over mijn functioneren gedurende de andere 10 maanden van het afgelopen jaar. Deze discussie ben ik met hem aangegaan en ook hij was uiteindelijk van mening dat er ruimte was voor een gezondere beoordeling.

Daarnaast hebben ze mijn salaris iets naar boven gesteld, daar ik relatief bescheiden ingestapt ben bij de firma zo'n twee jaar geleden. Er waren een aantal collegae die beduidend hoger in de schaal zaten en hiermee zijn de verschillen iets teruggebracht. Dit geldt overigens voor nog een paar collega's die niet stevig genoeg in hun schaal zaten. Al met al positieve aanwinsten zou ik zeggen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

MartijnR

Citaat van: LittleNinja op december 28, 2009, 14:46:26
Mijn laatste aanwinst is een gecorrigeerd voortgangsgesprek/verslag en een kleine aanpassing van het salaris.

Afgelopen week had ik met mijn teamleider een voortgangsgesprek waarin naar mijn mening wat teveel "matig" werd gedicteerd! De beste man stuurt mij pas aan sinds krap 2 maanden. Mijn voorliggende gesprekken vanuit andere managers zijn juist lovend geweest en de nieuwe man heeft niet eens bij hen geïnformeerd over mijn functioneren gedurende de andere 10 maanden van het afgelopen jaar. Deze discussie ben ik met hem aangegaan en ook hij was uiteindelijk van mening dat er ruimte was voor een gezondere beoordeling.

Daarnaast hebben ze mijn salaris iets naar boven gesteld, daar ik relatief bescheiden ingestapt ben bij de firma zo'n twee jaar geleden. Er waren een aantal collegae die beduidend hoger in de schaal zaten en hiermee zijn de verschillen iets teruggebracht. Dit geldt overigens voor nog een paar collega's die niet stevig genoeg in hun schaal zaten. Al met al positieve aanwinsten zou ik zeggen.


Dus de volgende aanschaf wordt  :tongue2:?
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

tiptop

Gefeliciteerd Dennis :)

Ook alvast succes met het vinden van een nieuw huis, waarin natuurlijk ruimte voor een dedicated HT en helemaal akoestisch aangepast :thumbs-up: 8) ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.