LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PjotrrrNL

Wat input dan van 'een vriendelijk medeforumlid'...
Spotjes: Mijn voorkeur gaat uit naar oneven aantallen, dus drie.
Koof breedte voorzetwand en hetzelfde behangetje?

Maar ga vooral op je eigen gevoel af!  ;D

LittleNinja

Citaat van: reza op april 16, 2008, 23:16:58
Opschieten!!!! Want ik heb wel weer zin in een uitje ;D

Ik krijg het enorm druk in mei.. Er staan een aantal bezoeken in de planning! Wij gaan er zeker 1 samen doen die maand.  ;)  Mijn advies is eind mei bij mij. Dan moeten er wat nieuwe ontwikkelingen vorm gekregen hebben.      ( Bedankt voor je smsje zojuist. )

Citaat van: PjotrrrNL op april 16, 2008, 23:17:56
Wat input dan van 'een vriendelijk medeforumlid'...
Spotjes: Mijn voorkeur gaat uit naar oneven aantallen, dus drie.
Koof breedte voorzetwand en hetzelfde behangetje?

Maar ga vooral op je eigen gevoel af!  ;D

Bedankt vriendelijk medeforumlid...  ;D

Die voorkeuren heb ik zelf ook ( behalve het behang, welke volgens mij ook niet meer leverbaar is ).  8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Ik wacht het allemaal wel af ;)



Trouwens, heb jij een nieuwe poll? ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

TheSpeedSkater

Leuk, een huiskamer HT  8)

Tekening 1 en 3 spotjes. Kleur van de koof zelfde als de achtergrond.. Misschien is wit niet zo handig ivm verduistering.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

LittleNinja

Citaat van: TheSpeedSkater op april 17, 2008, 08:44:32
Leuk, een huiskamer HT  8)

Tekening 1 en 3 spotjes. Kleur van de koof zelfde als de achtergrond.. Misschien is wit niet zo handig ivm verduistering.

Thanks.

De angst van mij ( en mijn invloedrijke wederhelft ) is dat de koof te massief wordt wanneer hij in dezelfde kleurstelling vervaardigd wordt.
De verduistering is sowieso niet perfect in deze ruimte.  ::) Zelf ben ik ook voor 3 spotjes.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

TheSpeedSkater

Je kunt ook een gedeeltelijk verlaagd plafond maken, vanaf je tv meubel tot je achterwand. Het scherm zit dus in het plafond en zo doende lijkt het net alsof je scherm uit het plafond komt ( en dat is dan ook zo ) ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

LittleNinja

Citaat van: TheSpeedSkater op april 17, 2008, 13:55:37
Je kunt ook een gedeeltelijk verlaagd plafond maken, vanaf je tv meubel tot je achterwand. Het scherm zit dus in het plafond en zo doende lijkt het net alsof je scherm uit het plafond komt ( en dat is dan ook zo ) ;D

Dat idee kreeg heel weinig ondersteuning vanuit de directie....  :-\  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

TheSpeedSkater

Citaat van: LittleNinja op april 17, 2008, 15:07:19
Dat idee kreeg heel weinig ondersteuning vanuit de directie....  :-\  ;D
Kan heel erg mooi zijn hoor!  ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

LittleNinja

Citaat van: TheSpeedSkater op april 17, 2008, 15:34:20
Kan heel erg mooi zijn hoor!  ;D

Ik weet het, ObiWanted heeft een behoorlijke constructie gebouwd.

Het heeft ook wat praktische bezwaren die te maken hebben met de rest van de constructie van de ruimte. We hebben een plafond wat sowieso al verschillende hoogtes vertoond. De koof is een relatief eenvoudig alternatief.

Het derde spotje moet ik er nog doorheen drukken. De lady is bang dat de scheiding tussen de behangbanen teveel zichtbaar wordt. Kwestie van uitproberen met een los lampje.. Wellicht valt het juis hierdoor weg.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

PjotrrrNL

Uitproberen is een goed plan, maak je de onderzijde van de koof dicht op een sleuf voor het scherm en gaten voor de inbouwspots na?
Dan hoeft de koof namelijk ook niet zo 'hoog' te zijn en dan is wit/ kleur plafond misschien wel zo rustig inderdaad...

LittleNinja

Citaat van: PjotrrrNL op april 17, 2008, 16:41:43
Uitproberen is een goed plan, maak je de onderzijde van de koof dicht op een sleuf voor het scherm en gaten voor de inbouwspots na?
Dan hoeft de koof namelijk ook niet zo 'hoog' te zijn en dan is wit/ kleur plafond misschien wel zo rustig inderdaad...

Ik zal trachten een afwerking te krijgen zoals bij "Sauron". Het enige verschil is dat dit door meester bouwer GT is gedaan.. Hier zal ik samen met BigNinja aan de slag gaan.



De bedoeling is dus een relatief smalle sleuf om het scherm doorheen te laten komen. Voor de spots komen uiteraard uitsparingen om ze in te laten vallen.



Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Was dat nou zo moeilijk ?? ;) ;D Feli met je scherm 8)

Leuk dat je weer bezig bent met je HT. Ik zou ook gaan voor optie 1 met 3 spotjes. De spotjes kan je in verschillende lichthoeken krijgen. Hoe kleiner de straalhoek hoe geconcentreerder het licht en worden misschien de behangbanen zichtbaar. Ik zou gaan voor lampjes die een brede straalhoek hebben.

Je zou natuurlijk ook eerst 2 spotjes kunnen, maar wel de trafo voorbereiden voor 3 lampjes. Kun je altijd nog uitbreiden. De spotjes die ik ga toepassen hebben slechts een inbouwdiepte van 2cm. Die kun je overal kwijt.

Succes met de keuzes... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Citaat van: HTip op april 17, 2008, 18:49:32
Was dat nou zo moeilijk ?? ;) ;D Feli met je scherm 8)

>:D

Precies in het midden loopt zo'n scheidingsrand.. Het gevaar dat dit dus zichtbaar wordt is aanwezig. Jouw advies om het wel "voor te bereiden" op 3 spots vind ik een goede. Gaan we rekening mee houden.

Thanks.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

tiptop

Ziet er allemaal mooi uit zo.

Hoop dat het afwerken net zo mooi wordt bij jou. :D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LittleNinja

Citaat van: tiptop op april 30, 2008, 21:08:17
Ziet er allemaal mooi uit zo.

Hoop dat het afwerken net zo mooi wordt bij jou. :D

Helaas ontbreekt het me aan ervaring en ( alle ) juiste gereedschappen om het zo netjes voor elkaar te krijgen. Maar ik ga uiteraard mijn best doen..

Vandaag terug gekomen van vakantie. De afgelopen 8 dagen zijn we op Gran Canaria geweest waar de thermometer temperaturen heeft weer gegeven van net boven de 40'C!!  :o  Was een hele lekkere vakantie.  8)  Nog een paar vrije dagen waarin we een aantal zaken gaan aanpakken hier in huis, waaronder "de koof".

Binnenkort dus ( veel ) meer.....  ::)  ^-^
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

JeKa

Succes man, ik ben erg benieuwd naar de resultaten!

HTip

Welkom terug 8) Je bent nu waarschijnlijk "LittleBrownNinja" ;D

Succes met je plannen. Ik ben ook benieuwd!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Citaat van: HTip op april 30, 2008, 21:56:07
Welkom terug 8) Je bent nu waarschijnlijk "LittleBrownNinja" ;D

Succes met je plannen. Ik ben ook benieuwd!

Hahaha...  Eerder LittleRedNinja... 42'C is moeilijk uit te houden in de zon. In de schaduw beleefde ik minimaal net zo veel plezier. Ik zag dat jouw project ook weer aan het vorderen is. Zou leuk zijn als het grove bouwwerk straks achter de rug is.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

TheSpeedSkater

Ha leuk. Weer een verbouwing om te volgen! Veel foto's maken he. ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

HTip

#345
Citaat van: LittleNinja op april 30, 2008, 22:02:25
Hahaha...  Eerder LittleRedNinja... 42'C is moeilijk uit te houden in de zon. In de schaduw beleefde ik minimaal net zo veel plezier.

;D Tja, dan zou ik ook uit de zon blijven ::)

Citaat van: LittleNinja op april 30, 2008, 22:02:25
Ik zag dat jouw project ook weer aan het vorderen is. Zou leuk zijn als het grove bouwwerk straks achter de rug is.

Het grove bouwwerk (breken, regelwerk plaatsen, etc.) is wat mij betreft achter de rug ;) De wandplaten monteren is nl. meteen afwerking (hoef er verder niets meer aan te doen) :D

Nog wel een hele uitdaging wordt de zelfbouwpaneelabsorber die de hele projectiewand eigenlijk is. Heb wel een idee hoe dat moet worden, maar dat het moeilijk wordt staat buiten keif ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Citaat van: TheSpeedSkater op april 30, 2008, 22:47:59
Ha leuk. Weer een verbouwing om te volgen! Veel foto's maken he. ;)

Geen probleem..  :D


Citaat van: HTip op mei  1, 2008, 06:57:38
Het grove bouwwerk (breken, regelwerk plaatsen, etc.) is wat mij betreft achter de rug ;) De wandplaten monteren is nl. meteen afwerking (hoef er verder niets meer aan te doen) :D

Nog wel een hele uitdaging wordt de zelfbouwpaneelabsorber die de hele projectiewand eigenlijk is. Heb wel een idee hoe dat moet worden, maar dat het moeilijk wordt staat buiten keif ;)

Maar ga je dat meteen doen of maak je eerst de verdere afwerking zodat je wel al film kunt kijken? Wat dat betreft ben ik enorm benieuwd naar de style die je gaat hanteren.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Citaat van: LittleNinja op mei  1, 2008, 09:05:02
Maar ga je dat meteen doen of maak je eerst de verdere afwerking zodat je wel al film kunt kijken? Wat dat betreft ben ik enorm benieuwd naar de style die je gaat hanteren.
Om je topic niet te veel te vervuilen met mijn HT, heb ik je vraag beantwoord in mijn topic. Zie hier :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Ik heb er zin in vandaag....  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Ga je de klus vandaag beginnen?

Of is het nog in een uitwerkingsfase?