Hardeschijf gecrashed

Gestart door papaleo, augustus 1, 2006, 17:28:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaleo

De hardeschijf van de PC op de zaak is gecrashed  :'( nu hadden we aan de PC een externe harde schijf meedraaien die eens in de maand een backup van de bestanden maakt....wat blijkt nu dat het adresseboek waar belangrijke tel.nr. en andere info stond niet is ge-backup,die info is voor ons heel belangrijk.
Nu mijn vraag, is er een of andere manier om de kapotte HD nog te ontleden waardoor ik deze info er nog af kan halen?

Groeten,
Leo
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Erik

#1
1. stop de schijf als extra schijf in een andere werkende pc en draai het programma getdataback, die haalt vaak bijna alles terug, mitt de scijf niet echt stuk is.

2. er zijn speciale bedrijven die bij echte defecten, de schijf openmaken in een stofvrije ruimte en zo wat kunnen redden, kost wel veel geld.

3 ontsla de netwerkbeheerder (tenizj je het zelf bent)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

bart_nl

Citaat van: Erik op augustus  1, 2006, 17:32:28
2. er zijn speciale bedrijven die bij echte defecten, de schijf openmaken in een stofvrije ruimte en zo wat kunnen redden, kost wel veel geld.
als het belangrijke bedrijfsdata betreft is het m.i. juist relatief goedkoop. Kost een paar honderd euro maar dan heb je wel een goede kans dat je de data ook echt terug krijgt. Verder werken dergelijke bedrijven vaak met een no-cure, no-pay tarief. Wanneer het niet lukt om data terug te halen betaal je alleen onderzoekskosten en die zijn normaal gesproken een paar tientjes.

Erik

Daar heb je helemaal gelijk in Bart.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

papaleo

Citaat van: Erik op augustus  1, 2006, 17:32:28
1. stop de schijf als extra schijf in een andere werkende pc en draai het programma getdataback, die haalt vaak bijna alles terug, mitt de scijf niet echt stuk is.

2. er zijn speciale bedrijven die bij echte defecten, de schijf openmaken in een stofvrije ruimte en zo wat kunnen redden, kost wel veel geld.

3 ontsla de netwerkbeheerder (tenizj je het zelf bent)

1. Schijf wordt niet meer herkend, dus waarschijnlijk écht stuk

2. Welk bedrijf is hiertoe instaat? en kwanta kosta...

3.  ;D ik ga gelijk ontslag aanvragen voor mezelf...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Erik

#5
1. Niet herkend worden zegt niets, had ik ook. Als hij maar opspint, hoor je echter, klik, klik , klik, ook al eens meegemaakt dan is hij R.I.P.

2. Weet ik zo niet even gouden gids of googlen.

3 Terecht ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

bart_nl

zie bijvoorbeeld deze of deze firma die hebben tarieven online staan. Als je met google zoekt vind je er vanzelf meer ;)

papaleo

Bedankt voor de tip!  ;)

Is het misschien ook mogelijk om zelf de data terug te krijgen doormiddel van een identieke (merk/type) HD op te kop te tikken en dan de(kapotte) schijf over te bouwen in de (werkende) HD? 
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

spotmatic

Citaat van: papaleo op augustus  1, 2006, 18:11:50
Bedankt voor de tip!  ;)

Is het misschien ook mogelijk om zelf de data terug te krijgen doormiddel van een identieke (merk/type) HD op te kop te tikken en dan de(kapotte) schijf over te bouwen in de (werkende) HD? 

Er hoeft maar 1 stofdeeltje op de platters te komen, en de schijf crasht voor de tweede keer. De ruimte tussen een leesarm en een platter is nl. kleiner dan een stofdeeltje... Dat is dus alvast geen optie.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

papaleo

Citaat van: spotmatic op augustus  1, 2006, 18:13:45
Er hoeft maar 1 stofdeeltje op de platters te komen, en de schijf crasht voor de tweede keer. De ruimte tussen een leesarm en een platter is nl. kleiner dan een stofdeeltje... Dat is dus alvast geen optie.

Tja..,kon eigenlijk ook niet anders want waarom zijn er anders speciale bedrijven die dit klusje moeten gaan klaren.

Thx,
Leo
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

JvD.

Citaat van: spotmatic op augustus  1, 2006, 18:13:45
Er hoeft maar 1 stofdeeltje op de platters te komen, en de schijf crasht voor de tweede keer. De ruimte tussen een leesarm en een platter is nl. kleiner dan een stofdeeltje... Dat is dus alvast geen optie.
Toch is het in sommige gevallen wel mogelijk, nl. wanneer de controller, dus de printplaat die onder de harde schijf zit, het heeft begeven. Ik heb zelf een keer data kunnen redden door van twee identieke harde schijven de controller te verwisselen - ik heb overigens wel de schijven weggedaan, want de hele serie was nou niet je dàt...
Als het regent in mei, is april voorbij...

papaleo

Citaat van: JvD. op augustus  1, 2006, 18:30:53
Toch is het in sommige gevallen wel mogelijk, nl. wanneer de controller, dus de printplaat die onder de harde schijf zit, het heeft begeven. Ik heb zelf een keer data kunnen redden door van twee identieke harde schijven de controller te verwisselen - ik heb overigens wel de schijven weggedaan, want de hele serie was nou niet je dàt...

Hoe kom je er achter dat de controler keduuk is?
Ik had wel begrepen dat als de (kapotte) HD tikt dat het dan helemaal over is met de HD,maar ik heb deze nog geen een keer horen tikken...,duid dit op iets positiefs?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

JvD.

Citaat van: papaleo op augustus  1, 2006, 18:55:59
Hoe kom je er achter dat de controler keduuk is?
Ik had wel begrepen dat als de (kapotte) HD tikt dat het dan helemaal over is met de HD,maar ik heb deze nog geen een keer horen tikken...,duid dit op iets positiefs?
Ik had nog een identieke schijf liggen (overleden, aan zijn "ge-rikketik :)"), dus ik kon zonder veel risico de gok nemen.

Wanneer een harde schijf aan het tikken is, dan is de kans groot, dat hij óf overleden is, óf aan zijn laatste uren/minuten bezig is - en dan kun je het best, vóórdat je wat anders doet, de data in volgorde van belangrijkheid kopiëren, eventueel met "afkoelingsperiodes" ertussen (zodat de harde schijf kans krijgt af te koelen).

Succes!
Als het regent in mei, is april voorbij...

papaleo

Deze gecrashde HD heeft dus voordat die de geest gegeven had totaal geen voortekenen(tikken) gegeven,van het ene op het andere moment kreeg ik rechtsboven in mijn beeld scherm "kan geen data meer lezen/schrijven herstart de computer..." en dat was dat.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Kreeg van iemand een tip, om de hd in een plastic zakje te doen en deze dan 30min in de koelkast te liggen om 'm sterk te laten afkoelen,om dan vervolgens weer aan de PC te hangen om de data er af te halen...heeft iemand hier wel eens van gehoord?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raphie

JBL PRX Power!

Erik

ja dat er nog mensen zijn die erin geloven ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op augustus  2, 2006, 12:38:59
Ja, is een hoax  ;D ;D

Dit werkt bijvoorbeeld wel als de chip die een apparaat gebruikt (ik heb bij Philips semiconductors gewerkt en daar deed men dat wel eens) daarvoor geschikt is en alleen maar gereset moet worden.
Ik denk dat dit met dit probleem een schijnbare hoax is....
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raphie

Citaat van: papaleo op augustus  2, 2006, 12:26:11
Kreeg van iemand een tip, om de hd in een plastic zakje te doen en deze dan 30min in de koelkast te liggen om 'm sterk te laten afkoelen,om dan vervolgens weer aan de PC te hangen om de data er af te halen...heeft iemand hier wel eens van gehoord?

Het beste werkt als je de vrieskist van een ambachtelijke ijscoman gebruikt en dat hij dan 3 rondjes om je kantoor heen fietst  ;D ;D ;D
JBL PRX Power!

Erik

Zit die arme papaleo niet zo te pesten, hij heeft het al zo moeilijk ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Wimpie007

Phoeh, allemaal non-believers :(
Ik heb het al verscheidene keren zo gedaan, werkte elke keer :P
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Douma

#21
Ook ik kan beamen dat de vriekist manier nog wel eens wil werken. Heb een half jaar stage gelopen in een computerzaak op de reparatie afdeling. Heb al meerdere keren data van gecrashte schijven kunnen halen na ze een paar uur in de vriezer te hebben gehad. Let wel, dit zal 1 op de 10 keer gelukt zijn.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Erik

ik krijg hier ook gewoon data van de schijf hoor, terwijl hij gewoon in de comp zit. Starks vriest de arm binnenin vast ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

papaleo

Citaat van: Erik op augustus  2, 2006, 15:21:26
Zit die arme papaleo niet zo te pesten, hij heeft het al zo moeilijk ;D

Tja.. er is niets leuker dan leedvermaak  :'(
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Erik

Begin nou maar eens me dat ding in een andere pc te doen. Zorg dat je getdataback of iets dergelijks hebt en start getdataback, hij zla zoeken naar de schijf en als je mazzel hebt vind hij deze en kun je hem laten scannen op nog aanwezige data. Daar is hij wel een uurtje of 4 zoet mee. Selecteer wat hij gevonden en wat jij wilt hebbben om te restoren en zorg dat de schijf waar je de gerepareerde data op wilt wegschrijven genoeg ruimte heeft. Als dat alleen een telboekje is geen probleem denk ik zo. Wil je 200 meg repareren zorg dan dat je ruimschoots 200 meg vrij hebt op je andere schijf.

En heel belangrijk zorg dat je niets meer wegschrijft (als dat al lukt) op die kapotte schijf want anders worden je telnrs alsnog overschreven. Als hij de schijf niet herkend stop hem desnoods in de ijskast en probeer opnieuw dan weet je zeker dat je alles hebt geprobeerd. Is dat niks dat is je schijf overleden en rest je niks anders dan genoemde bedrijven, maar dat lijkt me een koopje voor je bedrijf om hun kritische data te redden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill