vanavond the Big Lebowski, wat te verwachten?

Gestart door THX-UltraII, juli 31, 2006, 12:25:17

Vorige topic - Volgende topic

kobuzz

Audio: Yamaha RX-V771, Sony SA-VE705, KEF Q1, KEF Q-9C, SVS 25-31 PC+
Video: Yamaha PDM-4220, BG1208s/2, Projecta electrol 1,90m 16:9, PS3, HDFuryII+Box1020

You you and you...Panic. The rest of you, come with me

mikeske

Citaat van: mikeske op augustus  1, 2006, 13:44:36
Ik heb de Big Lebowski ook liggen maar nog niet gezien, zal er vanavond eens naar kijken denk ik ( als de vriendin akkoord gaat  :) )

Het is er niet van gekomen  :-\, zal voor morgen zijn  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

THX-UltraII

heb m inmiddels gezien. Zaten leuke stukken in. Echter, het blijft ook bij een leuke film voor mij maar niet meer dan dat.

jurjen

Ik heb deze film vaak gebruikt als opwarmfilm, om bewegend beeld te hebben tijdens het opwarmen van de projector, ter voorbereiding van de "hoofdfilm".
Maar ik vind hem zo leuk, dat ik vaak de opwarmfilm tot het einde toe heb uitgekeken, zodat het te laat werd voor een hoofdfilm.

Zodoende heb ik de Dude belachelijk vaak gezien en ik verzeker je: het wordt steeds leuker.

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

take5

Een van de leukste comedies die ik ken! Overigens ben ook ik gecharmeerd van vrijwel alle films van de Coen Brothers  8)

astrobart

ik heb hem ook al een paar keer gezien.
Je gaat er steeds meer van houden.
Op een gegeven moment rijden ze tegen een vuilcontainer aan met de auto, de manier waar op dat gaat is alleen al grappig.
Als je personages beter leert kennen(dwz kijk de film een paar keer en zet vooral geen ondertietels aan) zie je steeds meer humor

Ik heb deze film heel hoog staan.
Op een gegeven moment gaat de dude hij een kleed claimen bij lebowski, hij krijgt de volle laag.
Maar dat doet hem niets ;D ;D ;D ;D ;D ;D haha ik zit weer te lachen .

Kjelt

Hij staat wat mij betreft terecht in de top250 van imdb  8)

Ik vind triggerhappy Goodman om te gillen en ook de bowlingscene met "Jesus" John Torturro: ik kwam niet meer bij.

Robbo

Citaat van: Kjelt op augustus  2, 2006, 12:52:37
Ik vind triggerhappy Goodman om te gillen en ook de bowlingscene met "Jesus" John Torturro: ik kwam niet meer bij.

Ik moest even een paar keer goed kijken of het echt John Torturro was.   Erg goed gespeeld!

Peerless Monster

Citaat van: astrobart op augustus  2, 2006, 11:52:03
ik heb hem ook al een paar keer gezien.
Je gaat er steeds meer van houden.
Op een gegeven moment rijden ze tegen een vuilcontainer aan met de auto, de manier waar op dat gaat is alleen al grappig.
Als je personages beter leert kennen(dwz kijk de film een paar keer en zet vooral geen ondertietels aan) zie je steeds meer humor

Ik heb deze film heel hoog staan.
Op een gegeven moment gaat de dude hij een kleed claimen bij lebowski, hij krijgt de volle laag.
Maar dat doet hem niets ;D ;D ;D ;D ;D ;D haha ik zit weer te lachen .

En dan het hilarisch stuk met het vloerkleed.
Prachtig...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Wowly

Nee, dan die scene waarin de as word weggegooid, whoehahahahaaaaa ROTFL

Wowly

mikeske

Heb er naar gekeken vandaag en vond hem echt super, meermaals plat gelegen van het lachen  ;D

Men vriendin vond er wel niks aan  :-\
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5

OscarTango

Vrouwen met dat soort humor bestaan volgens mij niet...id echt een "mannen"-film. Am I wrong ?  ;)

See what happens, Jimmy, when you F#*k a stranger in the ass ?!?!?!...kebang, kebang.... ik denk dat ik hem morgen nog eens ga kijken, de 3rde keer is dat dan.  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

mikeske

Citaat van: OscarTango op augustus  3, 2006, 00:22:54
Vrouwen met dat soort humor bestaan volgens mij niet...id echt een "mannen"-film. Am I wrong ?  ;)

Denk ik ook  ;)

Citeer
See what happens, Jimmy, when you F#*k a stranger in the ass ?!?!?!...kebang, kebang.... ik denk dat ik hem morgen nog eens ga kijken, de 3rde keer is dat dan.  ;D

En hoeveel keer ze F#*k zeggen is ook wel niet normaal  ;D

In het begin als hij begint te reklameren over dat ze op zijn tapijt gepist hadden, gewoon prachtig  ;D ;D ;D
Dit is een film die ik zeker nog eens met vrienden opnieuw zal bekijken  ;)

Arno P

Citaat van: Durk! op juli 31, 2006, 12:31:39
vraag maar even aan ArnoP

Ik hem onlangs het T-shirt van de Dude binnen gekregen....waar die Jappanse honkballer op staat (draagt Bridges overigens ook in The Fisher King)  ;)

Arno P

Citaat van: spotmatic op juli 31, 2006, 12:37:35
Het helpt met een onbevangen blik naar The Big Lebowski te kijken. Niet op voorhand er al vanuit gaan dat je de film niets zal vinden. Als je dat doet, zal je er zeker niets aan vinden (self-fulfilling prophecy). Ik vond de film zelf te gek omdat-ie absurd is (zo kan het leven soms zijn) en de hoofdrolspelers heel goed gecast zijn.

Maar ArnoP zal je er vast meer over kunnen vertellen :D

Ennnn...onlangs na jaren mijn oude dude dvd gebruikt te hebben....de digitaal geremasterde versie erbij gekocht...koste haast niks meer...leuke extra's van de Coen Bro's  ;)

Wimpie007

Misschien een kleine hint naar waar je die kan vinden?
Ik blijf het ook een meesterlijke film vinden :D
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Arno P

Citaat van: wimpie007 op augustus  3, 2006, 22:46:26
Misschien een kleine hint naar waar je die kan vinden?
Ik blijf het ook een meesterlijke film vinden :D

FRS iets van 7...9 euro als ik mij niet vergis  ;)

Raphie

Vond het eerste anderhalf uur goed te doen, maar naarna ging het me toch allemaal veel te langzaam met "the dude"
Ik vond Walter wel geniaal ;D
Er zaten zeker goede humor momenten in, maar al die trippy intermezzo's hadden van mij niet gehoeven.
JBL PRX Power!

Wowly

Juist die trippy intermezzo's zijn werelds, vooral als ie zo zweeft over de bowling baan, echt super cinematografie!!

Wowly

Alex Cremers

Ik hou van de Coen Brothers, maar deze vind ik een van de minste.

garmtz

Wow, smaken verschillen. Ik vind dit een van hun beste!

EDIT: sterker nog, deze film staat in mijn top 3 van beste comedies, samen met Fear and Loathing in Las Vegas en Get Shorty.

Alex Cremers

Citaat van: garmtz op september 28, 2006, 17:46:52
Wow, smaken verschillen. Ik vind dit een van hun beste!

Tja, waarschijnlijk hou jij ook meer van rode wijn dan van witte.

garmtz

Citaat van: Alex Cremers op september 28, 2006, 17:57:21
Tja, waarschijnlijk hou jij ook meer van rode wijn dan van witte.

Nee, eigenlijk niet! ;D

Arno P

garmtz

Nee, hou van beiden, hangt erg van het moment af en wat ik er bij eet... ;)