Marantz PM 17 Mk II Ki of PM14

Gestart door VincentH, juli 19, 2006, 09:32:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VincentH

Ik overweeg om een geïntegreerde stereo versterker te kopen voor bij mijn Marantz SR7400, CD7300 en Quad 12L's.
Je komt dan vrij gauw uit bij de PM 17: ook Marantz, dus geen intergratieproblemen en een processormode.
Maar dan de vraag: welke PM 17? Er zijn zoveel verschillende varianten!

PM 17
PM 17 KI
PM 17 Mk II
PM 17 Mk II M
PM 17 Mk II KI


Zouden de Marantz kenners me misschien verder kunnen helpen? Wat zijn precies de belangrijkste verschillen en wat is de beste keus? Alvast bedankt voor de input!
Panasonic 42PZ80 | Denon dbt-1713ud | Humax irHD-5100c
Marantz SR6007 | NAD C390DD | Audiolab 8200CD | Quad 12L, 11L & L-Center  | Canare 4S11 Starquad
Cyrus One | Wharfedale diamond 10.1
Apple MacBook Pro | iPhone SE |  Apple TV 3 | Airport Express

Hoeksel

Waarom is dan de PM15S geen optie?

KI staat voor Ken Ishiwata. Dit zijn dezelfde versterkers uitgerust met betere componenten en "getuned" door de master himself.

Mk II staat neem ik aan voor versie 2, oftewel ooik een verbeterd model.

De echte verschillen moeten toch gewoon te vinden zijn op de Marantz site neem ik aan.

Rob Eric Blank

PM 17 MkII KI is de beste van het stel.
Het is een zeer goeie versterker en ik ken alleen de gewone MKII en de MKII KI. De MKII heeft dacht ik betere voeding dan de eerste versie van de PM17 en voor de rest weet ik het fijne er niet van. Zelf heb ik de MkII KI en MkII naast elkaar mogen beluisteren op Elac FS208.2 speakers een half jaar terug. Ik dacht dat de tuning door de sound wizzard van Marantz niet zo heel veel invloed zou hebben....... Ik kwam van een koude kermis thuis.
De KI versie heeft veel meer detaillering dan de standaard versie en heeft allemaal net wat meer rust dan de standaard versterker. Als je zou kunnen kiezen zou ik duidelijk voor de KI gaan, want die is gewoon net een tandje (misschien wel meer tandjes) beter dan de standaard versie.

gast2018


Rody

Zeker wel :)

Ik heb de PM 17 MkII gehad, zeer mooie versterker :)

gast2018

Citaat van: Rody op juli 19, 2006, 11:18:41
Zeker wel :)

Ik heb de PM 17 MkII gehad, zeer mooie versterker :)

naar mijn idee gaat het hier over de huidige pm15s1, die Hoeksel ook heeft. En die heeft volgens mij geen proc mode

Hoeksel

Over die processormode had ik heen gelezen. Ik bedoelde inderdaad de PM15S1. Wat is die processormode eigenlijk?

Rody

Dat je de PM15 puur als eindversterker gebruikt, dus de voorversterking uitschakeld.

LittleNinja

Een beetje off topic, maar voor jullie kenners..

Paul Marantz komt volgens mij van Amerikaanse bodem. Het bedrijf is volgens mij ook in de US gestart. Momenteel is het toch in handen van de japanners?? Of zit ik er helemaal naast?

Ik kom het namelijk geregeld tegen dat verkopers ( Media Markt e.d. ) beweren dat Marantz een engels bedrijf is..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rody

Marantz is volgens mij gewoon een Japans bedrijf nu
Engels iig zeker niet ;D

http://en.wikipedia.org/wiki/Marantz

LittleNinja

Die mening had ik ook...

Toen laatst bij RAF ( Utrecht ) een verkoper zijn mening opdrong over de Marantz vertelde hij "Het klinkt echt beter, zoals ook de andere engelse merken..", heb ik hem gevraagd waar de afkorting KI voor stond..  >:D

Hij had geen antwoord... Verder heb ik hem in zijn waarde gelaten.  ;D
( Wij konden er in ieder geval wel om lachen. )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rob Eric Blank

#11
Citaat van: LittleNinja op juli 19, 2006, 12:58:29
Die mening had ik ook...

Toen laatst bij RAF ( Utrecht ) een verkoper zijn mening opdrong over de Marantz vertelde hij "Het klinkt echt beter, zoals ook de andere engelse merken..", heb ik hem gevraagd waar de afkorting KI voor stond..  >:D

Hij had geen antwoord... Verder heb ik hem in zijn waarde gelaten.  ;D
( Wij konden er in ieder geval wel om lachen. )
Raf Utrecht................Zo'n balle zaak. Maar je werd dus wel geholpen? Doen ze ook niet zo snel en voor de rest erg weinig inhoud daar.
Marantz begon in de US, ook in Nederlandse handen geweest (Philips) en nu een japans bedrijf. En de Europese tuner is Ken Ishiwata (spelling is misschien verkeerd) die ALLE marantz spullen tuned naar een europese smaak. Japanners houden van wat schellere audio apparaten wat komt door de instrumenten die ze daar gebruiken in de muziek, doorgaans ook echt schel en scherp. Alleen Ken Ishiwata tuned sommige producetn extra om deze nog beter te maken en gebruikt hier soms complete andere modules voor (zoals voedingen e.d.), waardoor deze prijziger zijn, beter klinken en het KI logo dragen.

LittleNinja

Die spelling is correct.

En voor wat betreft RAF ( in Utrecht!! ).. We hadden vooraf gebeld om te kijken of alle modellen die wij wensten te horen, aanwezig waren. Dit werd bevestigd. Eenmaal daar aangekomen was 85% van wat wij wilden horen simpelweg NIET aanwezig!!  >:( ( Erg slecht begin als je net een ritje achter de rug hebt van Den Haag naar Utrecht! )

Vervolgens liep ik naar een verkoper toe. Ik gaf aan dat ik bepaalde modellen zocht die er zouden staan maar dus niet aanwezig waren... Ging hij eerst controleren of ze er echt niet stonden.  ::)  Vervolgens kwam die met compleet andere types aanzetten die niet vergelijkbaar waren ( 500 euro goedkoper bijvoorbeeld ).  :-X  Deze man heb ik snel afgewimpeld. Daarna werden we geholpen door een jongen die duidelijk beter wist van alles om zich heen. Hij gaf ons ook de mogelijkheid om alles zelf te bedienen en in rust te luisteren.

Uiteindelijk had die vriend van me enigzins een beslissing gemaakt en hadden we wat vragen. De heren hadden het echter te druk bij de balie met...... Heel eerlijk: we weten het echt niet!

Toen kwam dus de man van de "engelse" versterker.. Die vriend van me vindt de Marantz simpelweg niet mooi maar had hem wel geluisterd ( op mijn advies ). In ieder geval was de beslissing reeds gemaakt, begint die knakker die Marantz op te dringen.. Daar ging de vraag helemaal niet over. Dus toen hij met die bewering kwam stelde ik hem dus die vraag "Marantz is engels zeg je? Waar staat de KI eigenlijk voor?" om te kijken of hij wakker zou worden.. Helaas.  ;D

In ieder geval daar niet gekocht... ondanks dat hij merkte dat de beste man grofweg 3 a 3,5 duizend euro wilde uitgeven en hij zich toen plotseling wel erg druk maakte...  Jammer joh!!  ^-^


Back on topic.. Ik zou zonder meer gaan voor de KI signature versie.. Klinken erg lekker! En als de looks je ook nog eens bevallen... hebbie toch een top produkt in huis?!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VincentH

Handig hoor zo'n blik met kenners dat naar wens kan worden opengetrokken! ;D
De papieren specificaties zijn idd wel te vinden op de Marantz site, maar ja, wat betekend dat nu echt: dat is de vraag.

Juist vanwege die processor mode kom ik uit op de PM 17. Ik wil graag een stap zetten om het stereoniveau (fors) op te schroeven. Voordeel hiervan is dat mijn vriendin het ook nog snapt. Met twee volumeregelingen wordt het toch wat complex als anderen dan ikzelf een film gaan kijken.

Eén van de dingen die ik me afvroeg was of die KI modificate nu echt zoveel uitmaakt. Kennelijk wel dus. En wat is het verschil tussen de "KI" en de "M"?

Prijstechnisch zit er nog wel een fors verschil tussen de Mk I en Mk II versies. Is er afgezien van die andere voeding klankmatig ook een groot verschil? Is de Mk II duidelijk beter dan zijn voorganger?
Alvast bedankt voor de ruime feedback: graag deel ik nog verder in jullie ervaring en kennis! ;)
Panasonic 42PZ80 | Denon dbt-1713ud | Humax irHD-5100c
Marantz SR6007 | NAD C390DD | Audiolab 8200CD | Quad 12L, 11L & L-Center  | Canare 4S11 Starquad
Cyrus One | Wharfedale diamond 10.1
Apple MacBook Pro | iPhone SE |  Apple TV 3 | Airport Express

Mariusz

Leuke combo de PM 17 en een SR 7400 ;)
De PM 17 is een heel fijne versterker met veel raffinement en warmte, doet het heel goed op een wat opener speaker.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

VincentH

Citaat van: Mariusz op juli 21, 2006, 22:07:22
Leuke combo de PM 17 en een SR 7400 ;)
De PM 17 is een heel fijne versterker met veel raffinement en warmte, doet het heel goed op een wat opener speaker.

Zoals de Focal 927 Be zeker!  O0
Wat denk je van de combi met mijn Quads?
Een andere optie die ik overweeg is een Arcam versterker: A85/A90/FMJ A32. Arcam en Quad is een veel voorkomende combinatie, die erg prettig zou moeten zijn. Ik maak me in dat geval alleen wat zorgen over de integratie. Heb jij hier gedachtes over?

Ik wil graag tweedehands, dus luisteren en vergelijken is er niet echt bij. Dat maakt het wel een stuk lastiger om een keuze te maken.
Panasonic 42PZ80 | Denon dbt-1713ud | Humax irHD-5100c
Marantz SR6007 | NAD C390DD | Audiolab 8200CD | Quad 12L, 11L & L-Center  | Canare 4S11 Starquad
Cyrus One | Wharfedale diamond 10.1
Apple MacBook Pro | iPhone SE |  Apple TV 3 | Airport Express

LittleNinja

Ik heb de A85 gehoord op een set B&W's ( NT9 ).. Ik vond het erg goed klinken!!!

Mijn Yamaha kan zeker niet tegen de A85 op met dezelfde NT9's!

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VincentH

B&W NT9 zijn ook wel vette speakers! Zeker een treetje hoger dan mijn Quads denk ik. Dat geldt ook voor de Focals van Mariusz. Gelukkig ben ik nog heel erg tevreden met mijn Quads en heb ik op dat vlak nog geen upgrade kriebels!
Versterker is voor mij op dit moment in stereo zeer duidelijk de beperkende factor, dus daar kijk ik eerst naar. En verder houd ik mijn ogen open voor een setje Quad 11L Rosewood. Vroeger of later komen die vast wel een keer langs.
Maar eerst... een versterker!
Panasonic 42PZ80 | Denon dbt-1713ud | Humax irHD-5100c
Marantz SR6007 | NAD C390DD | Audiolab 8200CD | Quad 12L, 11L & L-Center  | Canare 4S11 Starquad
Cyrus One | Wharfedale diamond 10.1
Apple MacBook Pro | iPhone SE |  Apple TV 3 | Airport Express

Rob Eric Blank

Ik denk dat de Pm -17 MK II KI ontzettend goed zou gaan klinken met jouw Quads. Ik heb ooit de PM-7001 KI gehoord met deze Quads en wat een geluidje kwam hieruit. Geweldige speakers, alleen ik ben reeds tevreden met mijn Elac's.

VincentH

Ik ben er ook nog steeds heel blij mee! Afgelopen weekend heb ik nog even een praatje gemaakt bij Sound Galery hier in Groningen ivm de Arcam optie en daar werd mij toch wel geadviseerd in verband met de integratie om een Marantz versterker te nemen (of helemaal over te stappen naar bijvoorbeeld een AVR300 of 350 ;D natuurlijk).
Ik zag dat jij geboden had op een AVR 200 op Marktplaats?

Voorlopig wordt het dus geduld oefenen en wachten tot wat ik zoek ergens voorbij komt voor de juiste prijs!
Panasonic 42PZ80 | Denon dbt-1713ud | Humax irHD-5100c
Marantz SR6007 | NAD C390DD | Audiolab 8200CD | Quad 12L, 11L & L-Center  | Canare 4S11 Starquad
Cyrus One | Wharfedale diamond 10.1
Apple MacBook Pro | iPhone SE |  Apple TV 3 | Airport Express

Rob Eric Blank

Citaat van: VincentH op juli 25, 2006, 22:41:10
Ik ben er ook nog steeds heel blij mee! Afgelopen weekend heb ik nog even een praatje gemaakt bij Sound Galery hier in Groningen ivm de Arcam optie en daar werd mij toch wel geadviseerd in verband met de integratie om een Marantz versterker te nemen (of helemaal over te stappen naar bijvoorbeeld een AVR300 of 350 ;D natuurlijk).
Ik zag dat jij geboden had op een AVR 200 op Marktplaats?

Voorlopig wordt het dus geduld oefenen en wachten tot wat ik zoek ergens voorbij komt voor de juiste prijs!
Ik heb ook overleg gehad met Beter Geluid en Beeld over een AVR300 (toch een tikje hoger).

Zelf ben ik dus enorm in dubio.....eerst andere speakers of toch een andere receiver. En EN zit er gewoon financieel niet in, ondanks veel Pokon groeit die geldboom niet echt hard.

VincentH

CitaatZelf ben ik dus enorm in dubio.....eerst andere speakers of toch een andere receiver. En EN zit er gewoon financieel niet in, ondanks veel Pokon groeit die geldboom niet echt hard.

Bekend probleem ;) Ik ga nu toch eerst achter een versterker aan: mijn fronts voldoen nog prima!
Panasonic 42PZ80 | Denon dbt-1713ud | Humax irHD-5100c
Marantz SR6007 | NAD C390DD | Audiolab 8200CD | Quad 12L, 11L & L-Center  | Canare 4S11 Starquad
Cyrus One | Wharfedale diamond 10.1
Apple MacBook Pro | iPhone SE |  Apple TV 3 | Airport Express

VincentH

Ik zie dat er op Hifi.nl een PM17 Mk II Ki wordt aangeboden voor €1100,- Nu is dat wel een stukje boven mijn begrote budget (€300 à €400  :-X). Is dat een reële vraagprijs of zou er nog wel ruimte op zitten om dichter bij mijn wensbudget te komen?
Panasonic 42PZ80 | Denon dbt-1713ud | Humax irHD-5100c
Marantz SR6007 | NAD C390DD | Audiolab 8200CD | Quad 12L, 11L & L-Center  | Canare 4S11 Starquad
Cyrus One | Wharfedale diamond 10.1
Apple MacBook Pro | iPhone SE |  Apple TV 3 | Airport Express

Rody

Iets aan de hoge kant, maar 900-1000 zou ie zeker op moeten brengen.

Rob Eric Blank

Citaat van: VincentH op augustus  2, 2006, 08:09:57
Ik zie dat er op Hifi.nl een PM17 Mk II Ki wordt aangeboden voor €1100,- Nu is dat wel een stukje boven mijn begrote budget (€300 à €400  :-X). Is dat een reële vraagprijs of zou er nog wel ruimte op zitten om dichter bij mijn wensbudget te komen?
Ik was ook opzoek naar deze versterker, alleen ook boven mijn budget (was 600 euro). Toen tegen mijn Marantz monoblokken aan gehobbeld.