Pioneer Plasma-News: 7G-Modellen

Gestart door koffieleut, juli 17, 2006, 19:45:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bengbeng

Citaat van: William78 op juni  1, 2007, 10:34:59
Het is helaas niet doorgegaan, was eigenlijk ook te mooi om waar te zijn. >:( >:( >:(

Ik koop nou een Panasonic 50pv70.

Bij dezelfde zaak?
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Raphie

Citaat van: William78 op juni  1, 2007, 10:34:59
Het is helaas niet doorgegaan, was eigenlijk ook te mooi om waar te zijn. >:( >:( >:(

Ik koop nou een Panasonic 50pv70.

Voor € 650,- minder dan de 507 heb je minder design maar wel een nieuwer model.

Goh... dat verbaast me nou  ::) ;D ;D
JBL PRX Power!

Ramius

Citaat van: Bengbeng op juni  1, 2007, 12:45:03
Bij dezelfde zaak?

Natuurlijk want de service is daar fantastisch!!!  O0
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

William78

Hahaha  ;D :D ;D

Nee natuurlijk niet, heb 'm ergens anders besteld, hij wordt volgende week bezorgd.

haythijs

Even een oud topic omhooh halen, dit om enige info proberen te verkrijgen ivm een mogelijke aanschaf.

Voor mijn vader zijn we op zoek naar een 'nieuwe' tv. Dit hoeft niet de allernieuwste te zijn met full HD, 3d en velerlei andere snufjes. Momenteel kijken ze op een LG van 42 inch welke uit 2008 is.
De nieuwe tv hoeft niet groter te zijn, dus 42 inch will do. Nu kan ik relatief goedkoop een 2e hands Pioneer 427 kopen voor hem. Deze tv is uiteraard al wat jaartjes oud, maar vraag me af hoe deze zich verhoudt mbt beeldkwaliteit  tov nieuwre modellen van bv Panasonic, LG of Samsung?
Mijn vader wil dus niet bakken vol geld uitgeven en hoeft niet de nieuwste gadgets, zolang de kabeldecoder middels hmdi kan worden aangesloten en de dvd speler evt nog via scart. Gezien de prijs voor de 2e hands pio, die ongeveer 300 euro moet opbrengen, is er een alternatief van nieuwere tv's die de beeldkwaliteit ver overtreft vd oudere pio en evt in dezelfde prijscategorie ( 250-350 euro) zitten of is voor dit bedrag een oudere Pion misschien nog wel de 'beste' keus?
Of is het misschien toch raadzamer naar bv tweedehands Panasonic te kijken die ongeveer voor hetzelfde geld wordt aangeboden op dit forum, bijv een 42g20. 
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Dennis N

De 427 is nooit een hoogvlieger geweest, ik zou dan kijken voor de iets duurdere panasonic 42s30 (444,- op kieskeurig)
Deze is heel wat verder dan de Pio 427.
Anders idd een g20 2e hands
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

paaj

Tweedehands P42G20 is inderdaad een erg mooie optie. Prijs nagenoeg gelijk en komt erg goed mee met de 2011 en 2012 modellen.

Wat zoekt hij in een nieuwe TV als het niet Full HD, 3D en snufjes is?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

haythijs

#132
Begrijp dus dat een 427 niet echt een hoogvlieger is, afgemeten aan de huisige 'standaard' ?  Ik heb ook zitten denken om zelf een ander scherm te kopen en mijn oudere pioneer 436( dus nog jaartje ouder) dan de 427 over te doen aan hem.

Mijn vader is nu gewend  aan hun  huidige 42 LG, HD ready. Eigenlijk is dit zon beetje de enige wens, straks met het EK en de Olympische spelen zo hij dit graag weer in HD kwaliteit ervaren, dus als de tv dit kan weergeven is het al voldoende. Daarbij hoeft het beeld niet middels vele opties geconfigureerd te worden, althans daar hebben ze geen aandacht of interesse voor, als het maar 'net zo goed is als de huidige'.

De Panasonics hebben doorgaans goede reviews en ik dacht dat je met een G20 serie al prima meekomt en een stapje verder bent dan hun LG uit 2008.  Echter, ik was dus benieuwd of een iets oudere Pioneer die ongeveer voor hetzelfde bedrag werd aangeboden, deze moddelen nog overtrof. Mede gezien mijn prima ervaringen met de nog oudere 6g modellen, hoewel deze dan zeker niet meer meekomen ;)
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

paaj

Met een HD Decoder kan die LG toch ook HD weergeven? Of mist die HDMI ingangen?

Niet dat ze niet flink vooruit zullen gaan met een 'nieuw' tweedehands toestel natuurlijk. Dan kan er ook een CI module in, als ze kabel kijken, voor de HD kwaliteit. Is nog weer iets goedkoper dan een losse decoder.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

haythijs

Klopt...de LG geeft ook 1080i weer. Echter de reden voor een andere tv is een scheidingskwestie. De boel moet dus verdeeld worden, maar tevens moet er dus ook spullen gekocht worden, waaronder dus een tv.

Decoder is er al, ik heb hier nog een Samsung decoder liggen die ze kunnen gebruiken. TV met Ci module is idd ook een optie. 
Streep door de Pio dan maar denk ik ;)
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

francois