Rob's woonkamer set

Gestart door Rob Eric Blank, juli 7, 2006, 09:13:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kippekop

Erg netjes hoor, zien er op de foto's toch weer minder uit dan in het echt. Supervloer ook (wel gevaarlijk bij wijnvlekken ;)) Veel luisterplezier nog... en die hoek is moeilijk inderdaad!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Stadium III

een sa 7001 zal altijd een upgrade zijn voor je !!!

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Rob Eric Blank

Citaat van: kippekop op januari 28, 2007, 11:36:40
Erg netjes hoor, zien er op de foto's toch weer minder uit dan in het echt. Supervloer ook (wel gevaarlijk bij wijnvlekken ;)) Veel luisterplezier nog... en die hoek is moeilijk inderdaad!
Van het weekend een feestje gehad.........dus gister aan het schrobben geweest, tricky vloer.

Rob Eric Blank

Citaat van: Stadium III op januari 29, 2007, 19:08:33
een sa 7001 zal altijd een upgrade zijn voor je !!!

Stadium III
Ik denk dat de SA7001 wel iets is waar ik naar zou naar zou willen luisteren, nu redelijk goedkoop. Een cd17 is nog een optie, maar helaas ga ik weer geld steken in een andere hobby dus zal wel wat maandjes duren. Misschien eerst genieten van de major upgrade van November. Om meteen na 2 maanden weer te gaan upgraden.......dus maar even niet.

Rob Eric Blank

Citaat van: TearS op februari 15, 2007, 13:39:06
Staat nu een SA7001 te koop op het forum. Misschien iets voor je?
Ga nu luisteren tussen de SA7001, SA7001 KI en Dv7001.
Misschien nog een tweedehands CD17 KI...moet ik wel kunnen vinden natuurlijk.

El Penumbra

Een cd17 wordt toch met regelmaat aangeboden. Gewoon ook hifi.nl in de gaten houden.  ;)

Rob Eric Blank

Citaat van: El Penumbra op maart 16, 2007, 12:13:14
Een cd17 wordt toch met regelmaat aangeboden. Gewoon ook hifi.nl in de gaten houden.  ;)
Ik vraag mij dan ook af wat een CD17 doet tov. een SA7001.
Hoe groot deze verbetering is, ik zoek idd Hifi.nl en diverse sites af. Liefst voor de CD17 MkII KI in het zwart, ik heb alles in het zwart.

Rob Eric Blank

#157
Er komt een SA7001, is mijn volgende upgrade.

-madison-

Mooi, mooi mooi 8) Nieuw of 2ehands?
Gefeliciteerd/ veel plezier met de aankoop!! O0
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Rob Eric Blank

De SA7001 is binnen, duurde wat langer door droevige familie omstandigheden. De doos stond een tijdje in huis en heb deze pas afgelopen donderdag uitgepakt.
De speler in het meubel geplaatst en het is werkelijk een plaatje, staat echt iets als je dat vergelijkt met een CD5001!

En spelen......viel mij meteen de detaillering en rust op. Geen problemen met de weergave en ook luidere en drukkere passage's werden zeer goed weergegeven. Instrumenten staan nog meer los en zijn helder te beluisteren, ook stemmen komen beter tot hun recht. Wel is er minder "punch" en hardheid tov. de CD5001 te bespeuren, wie alleen actie wil kan beter voor een CD5001 gaan.

Sinds mijn nieuwe speakers en versterker heb ik wat problemen gehad met een dreun bij een bepaalde frequentie. Ik dacht dat dit kwam doordat speakers en subwoofer beide downfiring (althans de basrelex poort) zijn.Veel aan het schuiven geweest en een foam plug heeft veel verholpen (maar niet alles). Met de SA7001 is dit probleem zo goed als over. Er is meer controle in het laag, wat direct zijn invloed heeft op de weergave in de lagere regionen van het frequentie spectrum.
En SACD's zijn toch echt wel een meerwaarde. Ik heb een hele reeks Depeche Mode SACD's en die klinken gewoon net wat luchtiger, meer controle en beter geplaats dan de cd broertjes (die ik ook in mijn bezit heb).

gast2018

Gefeliciteerd,  mooi ding. O0 Ik hoop dat je er veel kan genieten. Leuk te lezen dat je basdreun nu weg is. Ik had enigsinds hetzelfde probleem. Heb toen mijn cd speler en versterker tegelijk vervangen. Weliswaar Denon icm met Elac maar had altijd het idee dat het probleem van de dreun zat in de versterker. Ook met meerdere cd spelers bleef het probleem 

;DMaar goed. De cd van Arctic Monkey's ,op de foto, heb ik ook, geweldig, Pas op voor de buren!!!!

Rob Eric Blank

Citaat van: ergé op april 10, 2007, 20:41:11
Gefeliciteerd,  mooi ding. O0 Ik hoop dat je er veel kan genieten. Leuk te lezen dat je basdreun nu weg is. Ik had enigsinds hetzelfde probleem. Heb toen mijn cd speler en versterker tegelijk vervangen. Weliswaar Denon icm met Elac maar had altijd het idee dat het probleem van de dreun zat in de versterker. Ook met meerdere cd spelers bleef het probleem 

;DMaar goed. De cd van Arctic Monkey's ,op de foto, heb ik ook, geweldig, Pas op voor de buren!!!!
Komt binnenkort weer een nieuwe cd van die gasten uit, die weer eens even testen.

Maar ik speel zeer veel met plezier, mn vader is 2de paasdag langs geweest en toen hebben we eens even uitgebreid beluisterd. Oa. Andrea Bocelli in de speler en U2. Verbaas mij nog steeds van de rust in de weergave, geen stress en blijft strak. Wat zou ik vnvnd eens gaan luisteren??? ;-)

Rob Eric Blank

Ok nog even wat foto's van de SA7001 in het meubel.






garmtz

Een van de beter geslaagde ontwerpen van Marantz vind ik zelf (qua uiterlijk bedoel ik).

Rob Eric Blank

Citaat van: garmtz op april 12, 2007, 19:04:29
Een van de beter geslaagde ontwerpen van Marantz vind ik zelf (qua uiterlijk bedoel ik).
Uiterlijk is deze zeer uitgebalanceerd, de extra hoogte (tov. de CD5001) maakt het ontwerp zeer geslaagd.
Intern is het ook wel op orde, klinkt erg lekker.

El Penumbra

Citaat van: garmtz op april 12, 2007, 19:04:29
Een van de beter geslaagde ontwerpen van Marantz vind ik zelf (qua uiterlijk bedoel ik).

Zeker een hele mooie speler. Nog wat strakker dan de DV7001 en qua ontwerp veel meer uitstraling.

(nogmaals) veel plezier ermee Rob.  :D

Rob Eric Blank

Citaat van: El Penumbra op april 12, 2007, 20:37:03
Zeker een hele mooie speler. Nog wat strakker dan de DV7001 en qua ontwerp veel meer uitstraling.

(nogmaals) veel plezier ermee Rob.  :D
Dank je, plezier heb ik er zeker van. Gister voor de voetbal heerlijk wat cd's beluisterd.
En een DV7001 komt er misschien wel als er een andere tv komt.

JG_Smit

 O0  8) Meer hoef ik niet te zeggen.

gr Jan..

Rob Eric Blank

Nog even een upgrade, een nieuwe power cable op de SA7001.
Een Lapp kabel met Ball stekker en Wattgate.

-madison-

Ziet er goed uit Rob!! Was de SA7001 niet in zwart leverbaar? ::) :P
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Rob Eric Blank

Citaat van: -madison- op april 15, 2007, 15:43:44
Ziet er goed uit Rob!! Was de SA7001 niet in zwart leverbaar? ::) :P
De SA7001 was ook in het zwart leverbaar, maar dit was een demo model en kon ik met een fikse korting aanschaffen. Voor een besparing van 150 euro vond ik de kleur geen probleem.

Rob Eric Blank

Een volgende upgrade was een Nintendo Wii. Op mijn receiver verbonden en je hebt Dolby Prologic, voor games zeker vermakelijk!
Ook een nieuwe lens, Fish-eye en zo ff mn set weer eens vastgelegd met de Wii erbij!

-madison-

Leuke speelgoed ;D Erg mooi interieur heb je trouwens!! Helemaal mijn smaak :D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Stadium III

wel je pols bandje vastzetten anders zien we straks een flatscreen die de gaten in de muur moet afdekken en de oude tv moet vervangen ! ;D

5.2.4 Marantz Klipsch setup

Rob Eric Blank

Citaat van: -madison- op april 22, 2007, 19:20:00
Leuke speelgoed ;D Erg mooi interieur heb je trouwens!! Helemaal mijn smaak :D
Dank u