Voor en nadelen van 24 inch lcd scherm?

Gestart door Erik, juni 5, 2006, 13:58:34

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Aangezien het weer tijd wordt mijn 19inch scherm op de pc door wat nieuws te vervangen. Heb ik nu een 24 inch scherm op het oog die van samsung bv. In de eerste instantie klinkt dat erg leuk, een bijna breedbeeld resolutie 1920x1200 (16:10). Maar ik vraag me af of er niet bepaalde nadelen aan zo'n groot scherm zitten, te kleine letters of langzame beeldwisselingen door de grootte.
Iemand al ervaring hiermee?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Bart_M

Waar wil je het voor gaan gebruiken? Films, games of computeren :) (downloaden, programmeren en textverwerken)?

Erik

Voornamelijk internetten, soms standaard office werk en liefst een enkele keer een snel 3d spel spelen. Niet okm films op te kijken daar heb ik een tv en beamer voor.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Erik

Citaat van: DA BoSS op juni  5, 2006, 14:32:24
tip: kijk eens op het forum van tweakers.net?
is wel goeie, zit nou een leuk topic te lezen, de samsung 244 staat nu bovenaan de lijst :)
- Winston Churchill

TheSpeedSkater

Koop het Apple Cinema HD Display

30 inch
(reëel weergavegebied 29,7 inch)
Resolutie van 2560 x 1600
16,7 miljoen kleuren
DVI-beeldschermconnector
USB 2.0-hub met 2 poorten
Twee FireWire 400-poorten

;D ;D

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

SpeedyAndré

Citaat van: TheSpeedSkater op juni  7, 2006, 11:29:47
Koop het Apple Cinema HD Display

30 inch
(reëel weergavegebied 29,7 inch)
Resolutie van 2560 x 1600
16,7 miljoen kleuren
DVI-beeldschermconnector
USB 2.0-hub met 2 poorten
Twee FireWire 400-poorten

;D ;D

Lol, er zit niet eens hdcp op, dat vind je wel bij de 30 inch van Dell die €500,- minder kost  ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Erik

pc = veel voor weinig
apple = weinig voor veel ;D

Hebben jullie trouwens de nieuwste BenQ gezien, ziet er veel belovend uit :)

BenQ heeft deze week 's werelds eerste computerscherm met een HDMI-ingang geïntroduceerd. Het scherm, de FP241W, is een 24 inch breedbeeld lcd met een resolutie van 1920x1200. De HDMI-ingang ondersteunt HDCP waardoor het scherm in staat is om beveiligd high-definition beeldmateriaal weer te geven. Naast een HDMI-ingang beschikt het scherm over een DVI-D, D-Sub, composiet en componentaansluiting. De ruime hoeveelheid aansluitmogelijkheden worden gecombineerd met een 6ms responstijd, een 300cd/m² helderheid en een contrastratio van 800:1. Verder kan de FP241W in hoogte versteld worden, in pivotmode gebruikt worden en zijn er drie usb-aansluitingen aanwezig. Het FP241W-scherm zal ongeveer 900 dollar moeten gaan opbrengen.
- Winston Churchill

jasjenl

Ik heb een Dell 2405FPW, dat is een 24 inch breedbeeld. Voor dingen als internetten en office werk bevalt het me prima, je hebt met zo'n breedbeeldscherm lekker veel ruimte, mede door de hoge resolutie. Je moet wel rekening houden dat je van dit scherm een stukje verder af moet gaan zitten dan bij wat kleinere schermen, anders is het niet meer prettig kijken (ik zit er zelf zo'n 80 cm vandaan (oog-scherm) en dat is m.i. toch wel het minimum). De dot-pitch is trouwens niet kleiner dan bij bijv. een 17 inch tft, dus letters zijn met dezelfde dpi instellingen niet kleiner dan op zo'n scherm, je kunt er alleen meer tegelijk op je scherm kwijt ;D. Spellen spelen gaat ook goed, het is wel trager dan een crt scherm maar over het algemeen valt het me toch mee t.o.v. wat ik vooraf verwacht had.

Film kijken vind ik niks op een computer dus dat doe ik er eigenlijk nooit op. Het is wel leuk dat je op zo'n scherm als dit een nog hogere resolutie hebt dan full hd en dat je dus in principe ook hd films in vol ornaat kunt bekijken, maar toch vind ik een dvd op mijn 'standaard' Loewe tv er nog mooier uitzien dan een filmpje op dit scherm. Maar verder ben ik toch wel happy met dit scherm, als je 't eenmaal gewend bent is elk ander scherm wel wat 'klein'. Een 30 inch scherm zou ik persoonlijk weer te groot vinden en bovendien heb je dan zo'n enorm hoge native resolutie dat je wel een erg zwaar systeem moet hebben wil je bijv. spellen op 2560x1600 kunnen draaien..
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5