Wat is jouw referentiekader?

Started by reMC, May 15, 2006, 00:15:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

beunky

Quote from: )p( on May 17, 2006, 10:31:55
Uit ervaring weet ik dat de Philharmonie in Berlijn inderdaad droog klinkt...maar ik zou het eerder noemen minder galm :)   Voor mijn smaak een betere zaal dan het concertgebouw ;)

Ligt natuurlijk ook helemaal aan de soort muziek die je luistert, ik wil bij een Requiem van Verdi liever niet dat het ineens stil valt, maar dat het mooi uitsterft als je snapt wat ik bedoel :)
Maar ik kan me voorstellen dat het bij moderne klassieke muziek en/of kleine ensembles helemaal niet past...

Quote from: )p( on May 17, 2006, 10:31:55
Wat ik vooral belangrijk vind is dat ik de muziekale lijnen makkelijk kan volgen, zelfs met zeer complexe partituren. Een transparant geluid, misschien een tikkeltje analytisch heeft daarom mijn voorkeur. Maar als de klank van een set mij niet stoort vind ik het al snel goed genoeg en vergeet ik dat ik naar een set zit te luiteren.

Daar kan ik me helemaal in vinden :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

VlisChris

Niet meteen de kast op he Ruben ;) Was gewoon een mooi inkoppertje ;)
Weet wat je bedoelt: liever genieten van de set die je hebt terwijl je weet wat er allemaal beschikbaar is, dan beter spul hebben en er niet van kunnen genieten. Dat is een stuk erger.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Ralphies

haha ja een mens wilt altijd beter maar moet het huidige ook goed weten naar waarde te schatten, ik zelf heb ook wel eens een valkuil: het bezit van de zaak is het einde van het vermaak!! En dat is soms zo zonde, weg rust en weer orienteren op iets anders :-[

Staaled

#28
Referentiekader niet echt.
Wel eigenschappen waar ik aan hecht, zoals snelheid ,detail ,transparantie en plaatsing.
Vloeiend en "schijnbaar" moeiteloos.
Ahh,.....en energie.
Het moet drive hebben,je kunnen oppikken en meevoeren.
Ben al aardig op weg...  :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

)p(

Quote from: beunky on May 17, 2006, 23:39:54
Ligt natuurlijk ook helemaal aan de soort muziek die je luistert, ik wil bij een Requiem van Verdi liever niet dat het ineens stil valt, maar dat het mooi uitsterft als je snapt wat ik bedoel :)

Yup daar ben ik het wel mee eens, vooral het grootschalige romantische repertoire komt het best tot zijn recht in het concertgebouw.
Let op als je naar koormuziek in het concertgebouw gaat dat je niet in de zaal direct onder het midden balkon komt te zitten...de hoge tonen hebben daar de neiging erg versterkt te worden...soms tot aan de pijngrens toe ;)


peter

aMUSEd

Quote from: Ralphies on May 17, 2006, 22:53:37
Mooi verhaal Amused!
Dus nu is het the search for the holy grale geworden  ;D

Dank.. hopelijk staat me geen confrontatie met een wit killer konijntje te wachten  ;D

Peerless Monster

Quote from: aMUSEd on May 18, 2006, 17:35:21
Dank.. hopelijk staat me geen confrontatie met een wit killer konijntje te wachten  ;D

RUN AWAY!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Ralphies

En ... de knights of NIEeee!!!!!

aMUSEd