Ervaringen met de LAT International AC-2 Powercords en de interlinks 200 en 300

Gestart door advr, mei 7, 2006, 23:05:01

Vorige topic - Volgende topic

advr

Het lijkt een beetje op een ware hype, de LAT International AC-2 powercords. Zowel in de MK1 (nog wel)  als MK2 versies lijken ze erg veel waar voor hun geld te bieden.  :o

Sinds ik de Kemp Powerstrip niet meer gebruik heb ik overigens ook een stuk dieper, breder en gedetailleerder geluidsbeeld wat echter wel iets klinischer lijkt. De Kemp powercords zijn daar denk ik ook wel debet aan. Vandaar dat ik op zoek ben naar iets leuks in powercords.

Ik weet dat powercords veel uit kunnen maken in een set maar extreme bedragen heb ik er voorlopig niet voor over. Een Nordost Brahma zal ongetwijfeld super klinken (he Frank) maar om er 4 stuks (voor de Graaf, Unico CD, Linto en Lingo) van te kopen is onbereikbaar.

Dan maar voorlopig iets betaalbaar met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Je kunt natuurlijk wel 30 kabel opnoemen die in aanmerking zouden komen maar het Fineermannetje was erg onder de indruk van de LAT International AC-2 MK2 powercords. Ook Countamati was er erg over te spreken. Dan maar eens Ben Hoedjes gemailt en een demo set MK1 en MK2 was gelukkig snel geregeld. Ook werden een 2 tal Interlinks toegevoegd, type IC 200 Mark 2 en de IC 300-Signature.

Hierbij de eerste indrukken

De AC-2 MK2 was volkomen nieuw en moet nog wel wat uurtjes inbranden.

De afgelopen week (onverwacht, helaas) weing tijd gehad om echt te luisteren maar toch maar meteen de MK1 op de Graaf gehangen en de MK2 op de Unico cd speler, dit op aanraden van Fineermannetje. De MK2 is ietsje feller en dat komt de cd speler misschien beter uit. 8)

De eerste indrukken.
Het geluidsbeeld werd weer een stapje dieper en de aanslagen van instrumenten werden feller, sneller en gedetaillerder.
Vandaag heb ik een uurtje kunnen spelen met de powercords.

De MK2 op de cd-speler werd vervangen door de "oude" van den Hull Mainsstream. Ships dacht ik even. De Mainsstream speelt veel losser en ook het uitsterven van de muzieknoten duurt langer. Echter na een paar keer heen en weer switchen merkte ik wel dat de LAT beter is in een breder beeld neerzetten en het geluid is wat meer technisch maar is zeker ook zeer genietbaar. Dit verschil had ik niet verwacht. ???
Op de cd-speler dus op dit moment een onbeslist eigenlijk. Het gevecht tussen MK1 en MK2 is in ieder geval in het voordeel van de MK2. Die geeft meer details en de breedte is lekkerder. ;D

Op de Graaf een heel ander verhaal. Daar doet een Mainsstream sowieso geen goede zaken en ook de match een Lapp wint het niet van een Kemp Hi powercord. Als je dan overstapt van de Kemp op een LAT AC-2 MK1 dan win je op alle fronten.  Meer gemak :o, meer laag, breedte en diepte.  ;D Da's een niet zo moeilijke keuze. Wel wordt het weer lastig te kiezen tussen de MK1 en MK2 :o
Daar ben ik nog niet uit.

Toen ook nog even de interlinks geprobeerd tussen Graaf en LP12 (Linn Linto). De Linto heeft 2 outputs dus het is makkelijk vergelijken zonder te wisselen elke keer 8)
Mijn huidige zilveren afgeschermde Cosmic Audio interlink wint het toch wel gemakkelijk van de 200, dat had ik niet verwacht.  ::)
Het verschil met de 300 is er ook met een lichte voorsprong voor de 300 die makkelijker speelt en vloeiender het geluid de kamer inslingert. Maar het verschil is te klein om de 300 te willen kopen. Tussen de Graaf en LP12 moet een betere en waarschijnlijk ook duurdere interlink komen. Die zoektocht gaat verder.  8)

Dit was een voorlopig tussen resultaat. De test was vooral om de powercords te doen maar zeker is het heerlijk de interlinks te beluisteren en te constateren dat mijn huidige interlink wel voldoet maar dat ik diep in de buidel moet gaan tasten om die significant te verbeteren. Dat is de LP12 wel waard. :P :P

Hiermee bedank ik Ben Hoedjes alvat voor het lenen van de powercords 8)

Het luisteren en vergelijken gaat deze week nog door. Als de stand-by diensten het toelaten. ::) ::)

Ad.

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

DA BoSS

Citaat van: advr op mei  7, 2006, 23:05:01
Het luisteren en vergelijken gaat deze week nog door. Als de stand-by diensten het toelaten. ::) ::)
Ad.

Hey Ad,

interessante indrukken hoor 8)
Fijn dat je de kabels nog een weekje kan geven om zich verder te openbaren( >:D).
Ik heb zelf tot nu toe nog geen reviews gelezen over de LAT interlinks op platenspelers, slechts met cd-spelers.
Ga je dat ook nog proberen?

Ik heb op mijn EV versterker de MK1 zitten, maar begreep van Ben dat een MK2 vaak beter matcht met EV's, de MK1 zou iets fijner van aard zijn?

Nouja, in ieder geval veel luisterplezier de komende week. Ben benieuwd of je eerste indrukken nog veranderen of slechts verder bevestigd worden... :P

*zucht* wanneer komen die van mij nou binnen *eind zucht*
;D

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

advr

Hoi Jan,

De MK1 zou iets rustiger van aard zijn maar de verschillen zijn minimaal doch wel waarneembaar. ;D

Op dit moment heb ik ook een lichte voorkeur voor de MK2 op de Graaf vanwege het betere detail beeld.  8)

Ik ga de LAT's zeker ook op de Linn Linto en Lingo uitproberen. Op de Linto zit nu een Mainsstream en op de Lingo (voeding) een Kemp Hi powercord. Ik wil eerst op de voeding een LAT uitproberen, beginnend met de MK2.  De Linto phonotrap heeft een schakelende voeding en ik weet niet hoe die reageert op allerlei andere kabels. :o We zullen zien. Dan ben ik maar de eerste die die reviews schrijft. 8)

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

FrankB

He Adje,

Lekker aan het rommelen geweest met powercords. Jammer dat het nog geen overtuigend resultaat heeft opgeleverd. De powercords waren wel helemaal ingespeeld?

Citaat van: advr op mei  8, 2006, 07:25:24
Hoi Jan,

Jasper bedoel je ;D

Gr,
Frank
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Grindtegel

Gebruik je nog wel een stekkerdoos of heb je alle apparatuur los op het lichtnet aangesloten?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

FrankB

Citaat van: Grindtegel op mei  8, 2006, 09:21:39
Gebruik je nog wel een stekkerdoos of heb je alle apparatuur los op het lichtnet aangesloten?

Hij gebruikt nu een Groneberg stekkerdoos.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

DA BoSS

Citaat van: advr op mei  8, 2006, 07:25:24
Hoi Jan,

De MK1 zou iets rustiger van aard zijn maar de verschillen zijn minimaal doch wel waarneembaar. ;D

Op dit moment heb ik ook een lichte voorkeur voor de MK2 op de Graaf vanwege het betere detail beeld.  8)

Ik ga de LAT's zeker ook op de Linn Linto en Lingo uitproberen. Op de Linto zit nu een Mainsstream en op de Lingo (voeding) een Kemp Hi powercord. Ik wil eerst op de voeding een LAT uitproberen, beginnend met de MK2.  De Linto phonotrap heeft een schakelende voeding en ik weet niet hoe die reageert op allerlei andere kabels. :o We zullen zien. Dan ben ik maar de eerste die die reviews schrijft. 8)

Jan ???

Mag ik ook reageren?
;D ;)

Maar ik ben bang dat ik nog meer meer niet helemaal snap, ik vond het namelijk juist zo interessant om te lezen dat jij die interlinks op je platenspeler had gehangen. (die Linn uit je review is toch een platenspeler?)

Ik krijg dus zelf van de week een paar IC-300's binnen, maar ga die dus op mijn cd-speler hangen, vandaar ook dat ik daar meer over gelezen heb dan (de prestaties van de LAT interlinks icm) platenspelers....
sterker nog, ik heb helemaal geen platenspeler >:D, maar wat ik ervan gelezen heb is dat interlinks voor phono vaak echt anders zijn dan interlinks voor cd-spelers? Maw goede interlinks voor phono doen 't vaak niet zo briljant op cd-spelers en vice-versa ???

mvg, jasper

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Citaat van: advr op mei  8, 2006, 07:26:02
op welke zit je te wachten ???

-een paar  LAT International SS1000 MKII Bi-wire speakerkabel
-een paar  LAT International IC-300 analoge interconnects
-en een    LAT International DI-20 Mark II digital coax

Yihaaaa

Tweedehands overgenomen :), review volgt..(hier?)

advr

Citaat van: DA BoSS op mei  8, 2006, 10:50:35
Jan ???

Mag ik ook reageren?
;D ;)

Maar ik ben bang dat ik nog meer meer niet helemaal snap, ik vond het namelijk juist zo interessant om te lezen dat jij die interlinks op je platenspeler had gehangen. (die Linn uit je review is toch een platenspeler?)

Ik krijg dus zelf van de week een paar IC-300's binnen, maar ga die dus op mijn cd-speler hangen, vandaar ook dat ik daar meer over gelezen heb dan (de prestaties van de LAT interlinks icm) platenspelers....
sterker nog, ik heb helemaal geen platenspeler >:D, maar wat ik ervan gelezen heb is dat interlinks voor phono vaak echt anders zijn dan interlinks voor cd-spelers? Maw goede interlinks voor phono doen 't vaak niet zo briljant op cd-spelers en vice-versa ???

mvg, jasper

Hoe kom ik nu weer aan Jan,  het was al laat gisteren. ::) Afgeleid door wat stand-by perikelen. :o

Ik ga en de MK1 en MK2 proberen als powercords op de Lingo en Linto en de IC200 en IC300 op de Linto. Allemaal voor de LP12. Klopt.

De IC200 al geprobeerd en blijft achter op mijn huidige interlink, De IC-300 eigenlijk vergelijkbaar met mijn huidige. Welliswaar ietsje vloeiender maar geen groot verschil. Die zoektocht gaat verder. :o Dat gaat meer geld kosten dus!!

advr

Citaat van: FrenkB op mei  8, 2006, 08:10:46
He Adje,

Lekker aan het rommelen geweest met powercords. Jammer dat het nog geen overtuigend resultaat heeft opgeleverd. De powercords waren wel helemaal ingespeeld?

Jasper bedoel je ;D

Gr,
Frank

ja, Jasper!!

De MK2 moet nog verder inspelen, de rest was redelijk ingespeeld. Ik heb nog een weekje. ;D ;D

DA BoSS

Citaat van: advr op mei  8, 2006, 13:10:08
Hoe kom ik nu weer aan Jan,  het was al laat gisteren. ::) Afgeleid door wat stand-by perikelen. :o

Ik ga en de MK1 en MK2 proberen als powercords op de Lingo en Linto en de IC200 en IC300 op de Linto. Allemaal voor de LP12. Klopt.

De IC200 al geprobeerd en blijft achter op mijn huidige interlink, De IC-300 eigenlijk vergelijkbaar met mijn huidige. Welliswaar ietsje vloeiender maar geen groot verschil. Die zoektocht gaat verder. :o Dat gaat meer geld kosten dus!!
No problemo, signor  ;D

Maargoed, het lijkt mij dus ook nog wel de moeite waard om de IC 200 & 300 te proberen op je Unico?

advr

Citaat van: DA BoSS op mei  8, 2006, 14:01:24

Maargoed, het lijkt mij dus ook nog wel de moeite waard om de IC 200 & 300 te proberen op je Unico?

nee, daar hangt een Black Avid XLR aan . Graaf en Unico zijn beide volledig gebalanceerd  :o :o

De IC200/330 zijn geen partij voor een Black Avid 8) 8)

DA BoSS

Citaat van: advr op mei  8, 2006, 15:11:04
nee, daar hangt een Black Avix XLR aan . Graaf en Unico zijn beide volledig gebalanceerd  :o :o

De IC200/330 zijn geen partij voor een Black Avid 8) 8)
Nooit van gehoord, maar klinkt interessant!
linkje?

Schaap

Ik gebruik al jaren Latpowercords en kabels.

De digitale DI-20 MKII is een echte 'no-brainer' ; veel kwaliteit voor weinig geld. Speelde oa de Siltech eruit.

Powercord MK1 is ook erg goed, de MK2 is hier wat scherper. De MK1 kan beter op de analoge bronnen EV, EQ 's etc en de MK2 zit op digitale componenten in de studio.  Nu heb ik er wel Furutech rhodium/goud stekkers erop zitten of zilveren IEC pluggen van Sultankat( ook Lat enthousiast :))overgenomen. 

De IC-300 heb ik hier gehad en na 150 uur inspelen beviel die nog steeds niet(donker en wat afgeknepen). De IC-200 er weer tussen gezet en het beeld werd weer breed, open  en aangenaam, hoewel je dan wel weer wat detaillering moet inleveren.
Na deze 'ervaring' heb ik de DI-30 niet geprobeerd.

Het inspelen duurt echt minstens 85 uur, let er wel op. ;D

advr

Citaat van: DA BoSS op mei  8, 2006, 15:59:26
Nooit van gehoord, maar klinkt interessant!
linkje?

linkje

DA BoSS

advr

GerritZ

Citaat van: Schaap op mei  8, 2006, 16:37:29
Powercord MK1 is ook erg goed, de MK2 is hier wat scherper. De MK1 kan beter op de analoge bronnen EV, EQ 's etc en de MK2 zit op digitale componenten in de studio.  Nu heb ik er wel Furutech rhodium/goud stekkers erop zitten of zilveren IEC pluggen van Sultankat( ook Lat enthousiast :))overgenomen. 

Zelf gebruik ik Bals stekkers, dit gaf voor mij ook een beter resultaat t.o.v. de standaard stekkers wat erop zit.

advr

Ik wil er ook Furutechs laten moteren. Gewoon de volledig koperen versies.  ;D

Bals stekkers ken ik overigens niet. ::)

DA BoSS

Die van mij zijn vanmiddag afgeleverd  8) (& net gelijk omgewisseld)

advr

leuk, ik ben nog even aan het wisselen geweest ::)

Een tip van Ben was om niet twee interlinks op de Linto aan te sluiten, het kan invloed op elkaar hebben...

Inderdaad het heeft zeker veel invloed. Eerst de iC200 geprobeerd, dat gaat ineens een stuk helderder en levendiger dan de Cosmic. Ook meer diepte ineens. Even terug naar de Cosmic maar dan hoor je het verschil ineesn wel erg goed.

Toen de IC300 erop. Het lijkt of het geluidsbeeld inzakt zoals Schaa zegt maar schijn bedriegt. Het is een rustiger geluidsbeeld met erg veel details. Ze vallen alleen niet meteen op. Vooral met viool wordt het super mooi!!

Hmmm, nog even heen en weer tussen alle drie de kabels maar de IC300 is toch op de een of andere manier erg goed! ;D ;D

Toen nog maar even de AC2-MK2 op demLinto gehangen.... :P :P :P :P
Dat gaat me een 3e powercord kosten. De eerste indrukken zijn dat het hele geluidsbeeld veeeeeeeeeeeeeeeeeeel groter wordt, alles meer uit elkaar getrokken. Dat had ik dus helemaal niet verwacht!! Terug naar de Mainsstream en het wordt wel vloeiender maar meer bij elkaar!

Als ik er voor ga dan moet ik dus 3 LAT AC-2 MK2 hebben..... Met Furutech's eraan in ieder geval. O0

(Wil er nou niemand mijn Powerstrip kopen???)

Het wordt steeds leuker.  ;D ;D

De ervaringen vwb de IC 200 en 300 zijn in mijn set dus anders dan bij Schaap.  :o :o
Horen is dus geloven 8) 8)

Schaap

CiteerToen de IC300 erop. Het lijkt of het geluidsbeeld inzakt zoals Schaa zegt maar schijn bedriegt. Het is een rustiger geluidsbeeld met erg veel details. Ze vallen alleen niet meteen op. Vooral met viool wordt het super mooi!!

Ja, dat kan ik beamen. Ik had "Lark ascending...." van Vaughan Williams gedraaid en die viool heb ik nog nooit zo mooi(ontroerend), gedetailleerd etc gehoord. Ook in de basregionen doet de IC-300 het goed.
Ik moet analytisch luisteren én een ongekleurd geluid hebben om o.a. te mixen. Dat zal wel een verschil zijn in hoe je de muziek beleeft. Bovendien is de meeste pro-audio apparatuur qua afluistering er ook op gericht om zo 'natuurgetrouw' weer te geven. In elk geval niet hi-fi oid.
Voor mij zou een combinatie van de IC-200(helderheid, stereobeeld)  en IC-300(detaillering) een prachtige kabel zijn. de IC-250? ;D
De Ic-300 klonk hier vergelijkbaar maar wel beter dan een écht dure Transparent.....  kabel.

Heb hier al aardig wat merken powerchords gehad, maar bijna alles zit aan de LAT-relaties ;)

Henk

GerritZ

Citaat van: advr op mei  9, 2006, 11:35:24

Ik wil er ook Furutechs laten moteren. Gewoon de volledig koperen versies.  ;D

Bals stekkers ken ik overigens niet. ::)

Was een tip/voorstel van Ben Hoedjes, had daar betere ervaringen mee.

advr

Citaat van: GerritZ op mei 10, 2006, 09:57:12
Was een tip/voorstel van Ben Hoedjes, had daar betere ervaringen mee.

Zijn ze ook duurder dan de Furutechs? Heb je een site daarvan ???