Crystalio II doorlopende review en indrukken

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 27, 2006, 13:43:10

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 22, 2006, 20:10:52
Even kort vraagje voor Raphie.
Kun je ook al bestaande NTFS/FAT32 schijven op USB eraan hangen en die direct toegankelijk maken ?
Of moet je even alles eropnieuw opzetten.

Je moet de schijven "claimen" (dus een volume toewijzen, of aan een volume toevoegen / striping) hierdoor verlies je de data op de schijf.
dus eerst de USB schijf aan de PC hangen en via Windows de data kopieren naar de NetCenter ;)

Daarna de USB schijf aan de netcenter hangen en mounten (of toevoegen aan de bestaande mount als stripe of mirror)

Frank, deze schijven kun je gewoon via ingram betrekken en doen retail tussen de 279,00 (+ online order/verzendkosten)  en 329 incl. BTW (in een échte winkel) :D
Ik heb er 329,00 voor betaald bij Mycom, maar dat kwam omdat ik geen zin had om te wachten
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

We hebben ze al besteld bij een distri :D

Ik ga wel eerst alles inderdaad naar de interne schijf kopieren en dan hangen we er een paar USB units aan :D
Let the madness begin.
Ideale oplossing inderdaad, gewoon naast de PC neerzetten en streamen :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 22, 2006, 22:39:09
We hebben ze al besteld bij een distri :D

Ik ga wel eerst alles inderdaad naar de interne schijf kopieren en dan hangen we er een paar USB units aan :D
Let the madness begin.
Ideale oplossing inderdaad, gewoon naast de PC neerzetten en streamen :D.

Bij mij staat die in de meterkast waar ook m'n Chello modem en router staat, alle clients in huis (Dreambox, 2 desktops, 1 notebook via Wifi en de 2 MBx00) kunnen hier dus allemaal gezamelijk gebruik van maken
JBL PRX Power!

Kjelt

Citaat van: Raphie op augustus 22, 2006, 23:19:41
Bij mij staat die in de meterkast waar ook m'n Chello modem en router staat

Staat ie dan 24/7 aan bij je ? Wordt dat niet warm?

Marc

Citaat van: Raphie op augustus 22, 2006, 23:19:41
Bij mij staat die in de meterkast waar ook m'n Chello modem en router staat, alle clients in huis (Dreambox, 2 desktops, 1 notebook via Wifi en de 2 MBx00) kunnen hier dus allemaal gezamelijk gebruik van maken

Dit lijkt dan weer heel erg op onze situatie: chello modem, routers en netwerkHD in de meterkast. Op de router wil ik via UTP een HTpc aansluiten. Die HTpc kan ik dan gebruiken om alle DL's naar te dirigeren en dan kan ik ze direct via de TW100 bekijken.

Communicator

Kun je niet via het netwerk data naar de Netcenter kopieeren? Anders moet je -elkens als je nieuwe content hebt- dat ding weer met USB aan je comp hangen....

Raphie

Citaat van: Communicator op augustus 23, 2006, 08:33:15
Kun je niet via het netwerk data naar de Netcenter kopieeren? Anders moet je -elkens als je nieuwe content hebt- dat ding weer met USB aan je comp hangen....

?!? dat doen we toch?!? begrijp je vraag niet?
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: Kjelt op augustus 22, 2006, 23:20:53
Staat ie dan 24/7 aan bij je ? Wordt dat niet warm?

De NetCenter heeft een sleepfunctie voor de HD en een externe voedingsadapter. hij wordt dus niet echt heet.

Wel is het zo dat met veel traffic ik de verwarming in de hal nu 's winters uit kan laten ;D (de buizen van de stadsverwarming lopen daar ook nog onder de vloer  ;D

Dus BitTorrent aan, radiator dicht  ;D
JBL PRX Power!

Communicator

Citaat van: Raphie op augustus 22, 2006, 21:41:11

dus eerst de USB schijf aan de PC hangen en via Windows de data kopieren naar de NetCenter ;)

Sorry...was inde war door ^^
Maar dat gaat over de USB schijven... ;)

Wimpie007

Normaal gezien moet je ze toch ook eerst aan de Netcenter kunnen hangen en er dan pas data naar kopiëren, of zie ik dat fout?
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Raphie

nee, netcenter geen PC en accepteerd dus ook geen "vreemde" USB drive, dus USB drive aan de PC hangen en via explorer over netwerk naar NetCenter kopieren, daarna USB disk aan de NetCenter hangen en hierin opnemen. (hierbij gaat namelijk alle data op USB disk verloren)
JBL PRX Power!

Robert

Citaat van: Raphie op augustus 22, 2006, 18:56:04Aan de NetCenter zitten tevens nog 2 USB poorten waar je meerdere schijven per poort aan kan hangen en deze via Stripe of mirror of als extra volume kan toevoegen aan je NetCenter.

Vergeet dat maar als je het 500 GB model hebt.

CiteerIMPORTANT: The Western Digital NetCenter device has a set maximum capacity limitation of 500 GB. The total capacity of the NetCenter (built in) hard drive and any externally connected USB hard drives cannot exceed 500 GB. If the total capacity of the NetCenter (built in) hard drive and any externally connected USB hard drive surpass 500 GB, the NetCenter will not work correctly and may hang or crash.

daxie

Citaat van: Robert op augustus 23, 2006, 17:41:39
Vergeet dat maar als je het 500 GB model hebt.

Wel een heel erg grote beperking... Hopelijk lossen ze dit nog op met een nieuwe fw

Raphie

volgens mij is dat al lang opgelost met de laatste fw van februari.
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

En dan nog.
Je kopieert naar een NFS station zeer snel.
Wat is er voor moeite om 1x per week of 2x per maand :D 500GB naar de HDD te schrijven vanaf je PC.
MAW je hebt een HDD (of meerdere) in je PC zitten met het materiaal als opslag.
Wat je wilt kijken de komende week kopieer je er naar toe.

Een beetje het verhaal van, jammer dat je maar één DVD in je speler kan stoppen ik heb er namelijk 1100.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrG

Is het al bekend of je de MB direct vanaf je pc kan benaderen en er zo ook files naar de interen HD van de MB kunt copieren?
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Raphie

Nee, dit kan helaas (nog niet) hij werkt dus niet als NAS
Wel via USB
JBL PRX Power!

daxie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 24, 2006, 11:12:54

Ik plan meestal niet echt waar ik naar wil kijken die week... Op zondagavond weet ik nog niet of ik die week naar film x of film y wil kijken.

En 500gig is wel aanzienlijk, maar beperkingen zijn zowiezo, euh, beperkingen en dus vervelend.
Ga even nagaan of dit probleem al opgelost is.

*EDIT* Volgens hun FAQs is dit nog steeds een beperking.

Maar even een filmpje ernaar kopieren is inderdaad niet zo'n lange bezigheid... Tis meer het principe dat me stoort :)

Kjelt

Een dvd in een dvdspeler stoppen en laden duurt ongeveer 20 seconden, dan kun je kijken.
Bij HD_TS een file kopieren van een beetje goed gemasterde film kost je al gauw een minuut per GB dus minimaal 10 tot soms wel 20 minuten. T'is net een andere orde grootte van wachten  ;)

Aan de andere kant kun je een onbeperkt aantal van deze netcenters aan het netwerk hangen (zo nu en dan een extra router erbij kopen  ;D ). Als je deze aanzet hoe lang duurt het dan voor de MBx00 deze kan herkennen en accessen? 1 minuut? Als geld geen rol speelt een mooie oplossing.

Raphie

hij herkent hem per direct, hij blijft namelijk gewoon aan staan ;D
een shared storage moet voor iedere gebruiker toegangkelijk zijn daarom investeer je juist in een NAS. maar je kan er dus nog een 120GB schijf bij hangen voor je de maximale capaciteit bereikt. Daarna zet je i.d.d gewoon een 2e netcenter neer.

JBL PRX Power!

Wimpie007

Als geld geen rol speelt laat je / bouw je zelf een fileservertje.  Heb je niet eens het probleem van deze beperking, hoef je geen data te kopieëren, en zolang er vrije poorten en stroomstekkers zijn, kan je schijven bij hangen ;)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Raphie

ik wil juist niet zo'n grote stroom vretende bak in m'n meterkast of hobbykamer.

Fanless, laag stroomverbruik, turnkey zijn toch wel de belangrijkste elementen voor mij. weer een Linuxbak erbij betekend weer lopen prutsen/upgraden in plaats van genieten.
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Daarbij komt dat de netservers niet eens zo veel duurder zijn dan een USB HDD extern.
Custom installer

Raphie

i.d.d. scheelde maar 40 euro met de USB versie
JBL PRX Power!

Robert

Citaat van: Raphie op augustus 24, 2006, 08:43:29volgens mij is dat al lang opgelost met de laatste fw van februari.

Kan daar niks over vinden.
Heb de februari firmware (zip file) wel gedownload, maar geen release notes :P

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 24, 2006, 11:12:54En dan nog.
Je kopieert naar een NFS station zeer snel.
Wat is er voor moeite om 1x per week of 2x per maand :D 500GB naar de HDD te schrijven vanaf je PC.
MAW je hebt een HDD (of meerdere) in je PC zitten met het materiaal als opslag.

Een beetje het verhaal van, jammer dat je maar één DVD in je speler kan stoppen ik heb er namelijk 1100.

Maar je bedenkt er een work-around voor dus ergens zit het je wel in de weg, anders kom je niet met de workaround op de proppen ;)
Net als met de MB200 aan de pc hangen en dan de content erop kopiëren, daar zou je ook niet zo snel gebruik van maken als je gewoon de interne schijf via het netwerk kon benaderen of NFS werkend had ;)

Het zijn gewoon beperkingen en de een kan daar beter tegen dan anderen, jij kan blijkbaar goed leven met zulke beperkingen, maar daarom is niet voor iedereen de moeite die ze ervoor moeten doen hetzelfde als dat jij dat ervaart.