Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

scrutinizer

Citaat van: reMC op juli  4, 2007, 12:42:41
Ik heb de PS Audio ook gehoord en kan de mening van Garmt onderschrijven. Een schoner geluid met meer detail, ook dynamischer. Maar de muzikaliteit verdween, de passie in stemmen was weg en de natuurlijk definities van instrumenten verminderde (het detail dat erbij kwam, maakt de instrumenten niet vollediger, maar puntiger/agressiever).
Hoi reMC

Dat er wavevorm programma's zijn die niet prettig functioneren met de aangesloten producten dat is een feit.
Maar een zo goed als stabiele 230vac/ 50 hz sinus aan een vrijwel afwezige vervorming......... ::) What do you want from the Nuon.
Ik heb wel een voorkeur qua wavevorm -programmatuur van Mc Gowan die hij over de jaren ( 4 waveboard generaties) heeft ontwikkeld maar that's "taste" .

grt
Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peerless Monster

Citaat van: reMC op juli  4, 2007, 12:42:41
Ik heb de PS Audio ook gehoord en kan de mening van Garmt onderschrijven. Een schoner geluid met meer detail, ook dynamischer. Maar de muzikaliteit verdween, de passie in stemmen was weg en de natuurlijk definities van instrumenten verminderde (het detail dat erbij kwam, maakt de instrumenten niet vollediger, maar puntiger/agressiever).

Bij mij is juist ruimtelijkheid wat flink is toegenomen.
En gelukkig verbeterd. Details zijn niet af of toegenomen.
Zijn nagenoeg idem. Het is alleen flink wat rustiger en de dieptewerking is ongehoord. Instrumenten en stemmen zijn beter omlijnd en je kan ze beter zien in je ruimte.

Ik kan het je binnenkort laten horen Remko.
Maar goed mijn gehoor moet natuurlijk weer wennen aan nieuwigheden en misschien dat het dan weer minder wordt. Ik weet het niet.
Maar voor nu heb ik mijn set een flink stap vooruit gezet...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

reMC

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op juli  4, 2007, 13:20:09
Hoi reMC

Dat er wavevorm programma's zijn die niet prettig functioneren met de aangesloten producten dat is een feit.
Maar een zo goed als stabiele 230vac/ 50 hz sinus aan een vrijwel afwezige vervorming......... ::) What do you want from the Nuon.
Ik heb wel een voorkeur qua wavevorm -programmatuur van Mc Gowan die hij over de jaren ( 4 waveboard generaties) heeft ontwikkeld maar that's "taste" .

grt
Anton

Hoi Anton,

Je bedoelt die op de P500 te vinden zijn?
Er zijn een aantal instellingen (bijv Twave voor buizen), die het geluid anders maken, maar ook gelijkertijd het voltage flink veranderen.
Met de ene instelling staat het voltage van de CD-speler (de classé heeft een monitor ;D) ineens van 230 volt naar 250 volt...
Ik moet daar nog mee spelen. Ook kan je het voltage zelf instellen tussen de 220 en de 250 oid. in stapjes van 1 v. Erg handig ;D.
Vanavond ga ik de ipod aansluiten op de P500. Kijken wat dat gaat doen.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

scrutinizer

Hoi Rens,

De P 500 is alweer 3e gen Powerplant met in jouw geval 5 wave proggys en een direct ultimate outlet voor poweramp of dergelijke. Paul McGowan is continue door blijven experimenteren en het is inderdaad zo dat sommige waves verhoging in Ac en het opgenomen vermogen laten zien die vervolgens niet corresponderen met de display waarden. Volgens McGowan geen probleem en ik maak er al een decenium plezier mee zonder schade.
Wat betreft deTWave. Het is een programma wat d.m.v. AC manipulatie een klank eigenschap reproduceert met verrijking van harmonischen lijkend op buizenweergave. En is gewoon bruikbaar voor alle aangesloten apperaten. ;)
Ik ben zelf na P1200 terug naar 2 maal p300 ( licht gemod voor levensduur gezien de temp.) en met beschikking over verschillende waveboards.

grt,
Anton 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op juli  4, 2007, 14:06:29
Hoi Rens,

De P 500 is alweer 3e gen Powerplant. Paul McGowan is continue door blijven experimenteren en het is inderdaad zo dat sommige waves verhoging in Ac en het opgenomen vermogen laten zien die vervolgens niet corresponderen met display waarden. Volgens McGowan geen probleem en ik kan dat bevestigen,
maak er al een decenium met plezier en zonder schade gebruik van.
Wat betreft TWave is een programma d.m.v. AC manipulatie een klank eigenschap reproduceert met verrijking van harmonischen. En is gewoon bruikbaar voor alle aangesloten apperaten. ;)
Ik ben zelf na P1200 terug naar 2 maal p300 ( licht gemod) en met beschikking over verschillende waveboards.

grt,
Anton 

Leuk experimenteren met die waveboards in ieder geval ;).
Waarom ben je teruggegaan van de 1200 naar 2 x 300?

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op juli  4, 2007, 13:28:13
Bij mij is juist ruimtelijkheid wat flink is toegenomen.
En gelukkig verbeterd. Details zijn niet af of toegenomen.
Zijn nagenoeg idem. Het is alleen flink wat rustiger en de dieptewerking is ongehoord. Instrumenten en stemmen zijn beter omlijnd en je kan ze beter zien in je ruimte.

Ik ben heel benieuwd. Binnenkort maar weer eens afspreken. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op juli  4, 2007, 14:53:55
Ik ben heel benieuwd. Binnenkort maar weer eens afspreken. :D

10 juli of 17 juli is er plek.
10 juli komt Remko en 17 juli Jean Sibelius.
Tenzij je per se met me samen wil luisteren ;).
En ik wil de P500 ook mee naar jou nemen als je wil?
Kijken wat voor effect deze heeft in jouw bescheiden setje...

scrutinizer

De kleine p300´s voor de front end zijn erg effectief gezien het gebruik van minder transistoren, warmte,
en afmetingen en dat met gelijke mogenlijkheden en specs ( met uitzondering van het bruikbare vermogen ;)).
Gezien de p1200 te weinig sap had voor de amps :-X, en de p2000 nooit de (Europese) markt bereikt heeft een makkelijke keuze.
Twee p300`s om analoog en digitale bronnen te scheiden van de outlet.

Anton 

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op juli  4, 2007, 14:59:34
De kleine p300´s voor de front end zijn erg effectief gezien het gebruik van minder transistoren, warmte en afmetingen.
Gezien de p1200 te weinig sap had voor de amps, en de p2000 nooit de Europese markt bereikt heeft een makkelijke keuze.
Twee p300`s om analoog en digitale bronnen te scheiden van de outlet.

Anton 

Rigoreus. Denk je dat het nog verschil uitmaakt om de stroom te scheiden van mijn analoge en digitale bronnen?
Is dat niet "muggeziften"?
Ik zeg natuurlijk zomaar iets, want ik heb het experiment nog nooit gedaan.
Laat staan dat ik mijn draaitafel op de P500 heb gehoord.
Dan daarbij is het heel simpel om de stekker van het analoge gedeelte eruit te trekken en voor de digitale erin te doen...
Kleine moeite. En je draait nooit tegelijkertijd, niet noodzakelijkerwijs op hetzelfde tijdstip... ;)

reMC

Citaat van: Peerless Monster op juli  4, 2007, 15:27:52
Rigoreus. Denk je dat het nog verschil uitmaakt om de stroom te scheiden van mijn analoge en digitale bronnen?

Maakt uit... Ik gebruik voor digitaal een andere isolatietrafo dan voor analoog (versterker). ;)

scrutinizer

Rens

De powerplant is niets anders dan een verlenging van de Nuon. Met andere woorden een geoptimaliseerde Ac qua stabiliteit in uitgangsspanning en lage vervormingen, maar de onderlinge beinvloedingen van analoog en digitaal hebben weer vrijspel aan de outlets (gelijk aan de stekkerdoos).
PS voorziet niet in gescheide outlets voor deze doeleinden maar heeft allen paralel.
Muggeziften!!! ::) geef mij een schepnetje. ;D

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op juli  4, 2007, 15:42:36
Rens

De powerplant is niets anders dan een verlenging van de Nuon. Met andere woorden een geoptimaliseerde Ac qua stabiliteit in uitgangsspanning en lage vervormingen, maar de onderlinge beinvloedingen van analoog en digitaal hebben weer vrijspel aan de outlets (gelijk aan de stekkerdoos).
PS voorziet niet in gescheide outlets voor deze doeleinden maar heeft allen paralel.
Muggeziften!!! ::) geef mij een schepnetje. ;D

ja ik ben een noob wat betreft stroom. Ik had al een dedicated lijntje gelegd met AHP klankmodule ed. Maar nu he ;).
Ach ik switch wel de stekkers ;). Ik zal er eens op gaan letten...

scrutinizer

CiteerAch ik switch wel de stekkers . Ik zal er eens op gaan letten...
Have fun!!!
Btw probeer maar eens een experimentje via de p500´s passieve ( ultimate) outlet. ;)

Anton

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op juli  4, 2007, 16:03:39
Have fun!!!
Btw probeer maar eens een experimentje via de p500´s passieve ( ultimate) outlet. ;)

Anton

Die kende ik ja ;).
Daar had ik de versterker in eerste instantie op staan.
Moet daar nog wel mee gaan experimenteren...

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op juli  4, 2007, 14:56:04
10 juli of 17 juli is er plek. 10 juli komt Remko en 17 juli Jean Sibelius.

Ik zal even overleggen. Eén van beide data moet lukken! :D

Peerless Monster

Deleted member

Feli Peerless!  O0

Er staat trouwens nog een gebruikte PS1000 te koop bij Sense of Music voor 2500 euro.

Peerless Monster

Citaat van: Antoine op juli  4, 2007, 18:44:44
Feli Peerless!  O0

Er staat trouwens nog een gebruikte PS1000 te koop bij Sense of Music voor 2500 euro.

Thnx! maar de 1000 is weer veel te extreem voor mijn omgeving...
Mijn CD-speler en versterker samen trekken tussen 100 en 140 Watt... (op normaal volume)...
En bovendien vind ik de 1000 niet mooi... ;)

Perfectionist

Citaat van: Raphie op juli  4, 2007, 11:47:20
Garmt, hoe zou jij hem vergelijken met de Isotek G2 Minisub series qua muzikaliteit (even los van de ervaring destijds met je Chord eindbak ;) )

De Minisub is inderdaad een stroomconditioner net als de Duet van PS Audio. De P500 is een stroomregenerator. M.a.w. bouwt de stroomvoorziening weer geheel nieuw (zuiver) op.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

Peerless Monster

Citaat van: Perfectionist op juli  4, 2007, 18:51:07
De Minisub is inderdaad een stroomconditioner net als de Duet van PS Audio. De P500 is een stroomregenerator. M.a.w. bouwt de stroomvoorziening weer geheel nieuw (zuiver) op.

Mag je zoiets vergelijken dan?
Ik zou zeggen SHOOT OUT ;)...

Perfectionist

Citaat van: Peerless Monster op juli  4, 2007, 18:56:33
Mag je zoiets vergelijken dan?
Ik zou zeggen SHOOT OUT ;)...

Mogen altijd; kunnen is weer een ander verhaal. Ook is het qua prijsklasse totaal niet vergelijkbaar.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

genesis

Citaat van: Peerless Monster op juli  3, 2007, 12:09:06
P500 van PS audio...

Beste upgrade ooit. Geen dynamiek verlies, maar wauw wat een 3D afbeelding...
Met de gewone plat opgenomen CD's niet veel winst qua detaillering en ruimtelijkheid, maar als de CD gewoon goed is... Wauw! Madonna heb ik nog nooit zo gehoord.
Voor iedereen aan te bevelen zo'n apparaat. De winst is ongehoord.
(en je kan leuk zien hoeveel wattage je set gebruikt en zelf het voltage instellen).
Grappig was dat er een aantal instellingen op staan die het voltage van de CD-speler doet verhogen van 230 volt (normaal) naar 250 volt...

Genesis bedankt voor je advies hiervoor (heb hem bij SOM gekocht)! Je moet binnenkort maar weer eens langskomen.
Ik weet zeker dat dit je versteld zal laten staan.

Groet,
Rens

Mooie aanwinst gedaan, dat luisteren zal ik zeker doen, maken we een afspraak voor. ;)

Genesis
Carpe Diem

Peerless Monster

Citaat van: genesis op juli  4, 2007, 23:56:59
Mooie aanwinst gedaan, dat luisteren zal ik zeker doen, maken we een afspraak voor. ;)

Genesis

Ben je offshore?
Ik wilde P. gaan bellen voor een afspraak.