Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

pjotr2701

Is trouwens irritant dat mijn Pjotr27 account niet werkt op mijn telefoon....

holco

Citaat van: Pjotr27 op juni 11, 2026, 16:37:43Nieuwe stroomkabels, 92/8 zilver goud draad, met Gaofei stekkers. Ben benieuwd wat dit gaat doen...

Zoals op de foto iig niet veel  ;D
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

brt

NOS Sylvania XF184 buisjes voor in mijn buizenversterker. Deze gekocht omdat de oude af en toe een fluittoon gaven. Die is nu weg!  :pompom:

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

pjotr2701

Citaat van: brt op juni 12, 2026, 14:34:41NOS Sylvania XF184 buisjes voor in mijn buizenversterker. Deze gekocht omdat de oude af en toe een fluittoon gaven. Die is nu weg!  :pompom:

Altijd leuk dit proberen...

brt

Citaat van: pjotr2701 op juni 12, 2026, 15:57:50Altijd leuk dit proberen...

Absoluut. Was een berekend gokje (heb positieve ervaringen met het merk en deze waren nib) maar pakt dus goed uit  :thumbs-up:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

chansig

Citaat van: Pjotr27 op juni 11, 2026, 16:37:43Nieuwe stroomkabels, 92/8 zilver goud draad, met Gaofei stekkers. Ben benieuwd wat dit gaat doen...

Waarom ligt die Sigaret daar ?

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

gerard123

Citaat van: chansig op juni 14, 2026, 15:28:47Waarom ligt die Sigaret daar ?

Gr. Hans

Ik denk om de dikte van de kabel inzichtelijk te maken. Een sigaret heeft afmetingen die redelijk universeel bekend zijn. Hij had ook zijn penis er naast kunnen houden maar daar word je niet veel wijzer van, tenzij de 27 in zijn forumnaam ergens voor staat natuurlijk. 

chansig

😂

Hoe dan ook...DIKKE KABEl!!!!!

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

DM

Citaat van: DM op mei 14, 2026, 22:25:30Naar aanleiding van dit topic op WBF en de Mu1/2-draad op Audiophile Style een TP-Link TL-WR902AC - Mobiele Router gekocht, en een Anker 326 Powercore. Installatie fluitje van een cent, en dit klinkt een stuk beter dan bedraad naar de switch. Ook als het op de MU1-schijf staat :o

Binnenkort maar even op zoek naar een wat beter ethernet-draadje.

Draadje is er. Vanwege goede ervaring met Sablon AES ernstig gezocht naar de Sablon 2020 Ethernet kabel die ik uiteindelijk niet in Polen maar in de VS vond. Nette prijs, zelfs nadat ik 77 euro heb overgemaakt naar post.nl  :nopompom: . Yup, this helps  8) , klinkt erg lekker. Vraag me niet hoe het kan haha. Alleen beetje potsierlijk dat de kabel zo stijf is dat die TP-link half in de lucht hangt  ;D
Grimm MU1-(Sablon Audio AES)-Mola Mola Makua-(Acoustic Zen Absolute XLR)-Mola Mola Perca-(Acoustic Zen Absolute Silver)-Vivid Audio S12

Marco66

Vervanger voor mijn Elac Discovery, een mooie Magna Mano Ultra MK2 streamer.

Woonkamer: Rega Brio MK7, Magna Mano Ultra MK2, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dura

Ik was best blij toen vorig jaar de nieuwe Powernode uitkwam, geheel digitale versterker waar ik voorheen goede ervaringen met had (NAD C390DD). Maar na een paar maanden kon ik het geluid niet meer uitstaan, had iets lelijks en rommeligs. Nog even nagedacht over het voorbeeld van een vriend volgen, net als ik net met pensioen en is er nog een keer vol voor gegaan met voor 20k aan Naïm electronica en dat aangevuld met speakers, kabels, netfilter etc. etc.
Het geld is er, de onderbouwing niet. Ik zit sinds corona al vaak uren en uren voor mijn speakers, niet meer zoals vroeger dat ik na 12 uur van huis vermoeid eindelijk weer op mijn luisterstoel kon gaan zitten genieten van een mooi album. Het is nu te veel achtergrond geworden.
Maar de nieuwste Powernode (N331) was te irritant, minder prettig dan zijn voorganger (N330) die ik best te pruimen vond nadat de NAD overleed.

Mijn broer had net een nieuwe set gekocht, op mijn aanraden van Atoll overgestapt naar Bluesound voor de software en ik heb hem weer gevolgd gevolgd qua hardware.

Dus er is nu een Node Icon en een AUDIOPHONICS LPA-S450ET Power Amplifier Stereo Purifi 1ET6525SA.
Na een nachtje aanstaan resulteert dat in een heerlijk verfijnd geluid, ruimtelijk en aan kracht bepaald geen gebrek, denk dat mijn arme 6 ohm Harbethjes zo'n 2x400 watt voor de kiezen kunnen krijgen, gek genoeg zonder enige ruwheid. Die Icon heeft ook echt een lekker geluid, helder maar zeker niet analytisch. De set laat me horen wat er mis is aan opnames maar maakt het niet onluisterbaar, er blijft ruimte voor de muzikale boodschap en het plezier.
Ertussen in, ook van Audiophonics, koperen XLR kabels en ik zit me af te vragen wat ik mezelf aan gedaan heb de laatste jaren met die Powernodes.
Harbeth P3ESR, Bluesound Icon, XRL, Audiophonics LPA-S450ET Purifi 1ET6525SA, LG G3 55'. Less is more.

holco

Licentie van  HQPlayer, de Desktop versie   :headbanging:

https://signalyst.com/hqplayer-desktop/
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Henkjan_O

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

holco

Citaat van: Henkjan_O op juni 25, 2026, 09:19:19nog plannen voor een pure DSD DAC?

Niet echt, momenteel erg in mijn nopjes met de huidige DAC / DI combo  ;D

Maar ik heb met interesse het topic op het zelfbouwaudio forum gevolgd, ik vermoed dat je daarop doelde 🤔
My Showcase

Henkjan_O

Citaat van: holco op juni 25, 2026, 16:27:14Niet echt, momenteel erg in mijn nopjes met de huidige DAC / DI combo  ;D

Maar ik heb met interesse het topic op het zelfbouwaudio forum gevolgd, ik vermoed dat je daarop doelde 🤔
ja psies.  dacht aan de dsd conversie die je met hqplayer kan doen
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

holco

Citaat van: Henkjan_O op juni 25, 2026, 20:24:33ja psies.  dacht aan de dsd conversie die je met hqplayer kan doen

Heb ook net specifiek voor HQPlayer een dedicated krachtig klein pc-tje gekocht.

Minisforum MS-A1 (AM5 - Ryzen 9 7900 - 32GB DDR5 - 256GB NVMe SSD)

My Showcase

Leeuwarden

Analoog x-over. Geinig, ik dacht daar snel even een nog liggende voeding aan te knopen en dan "even" te proberen. Kom ik tot de ontdekking dat ik geen luidsprekerkabels meer heb liggen  :nopompom:
IMG_9628.jpeg

dickster1

Nieuwe speakers en een Buizenversterker.

grt Dick
Adam classic column mk3.
Terrazzo art fidelity royal excalibur.
Hifi Rose RS-520.
Douglas Verhaaf platenspeler.

FS249

Ja, hoor! Ook aan de Adam! Leuk, Dick!
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase: Versterker E-3000, CD speler: DP 410, Tuner T 109. Speakers: Elac FS 249.3 en BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4.

dickster1

Citaat van: FS249 op juli  1, 2026, 18:37:29Ja, hoor! Ook aan de Adam! Leuk, Dick!
Ik kwam een setje tegen voor een leuke prijs dus ik dacht dat moeten we maar doen. Geen spijt van ;D  ;D

grt Dick
Adam classic column mk3.
Terrazzo art fidelity royal excalibur.
Hifi Rose RS-520.
Douglas Verhaaf platenspeler.